Se indlæg
 Udskriv debat
Sakon Nakhon
Gert
Er der nogen der har kendskab til "Danskersteder" i og omkring Sakon Nakhon?
MVH. Jan

ABS
Mener ikke der nogen deciderede Danskersteder i Sakon Nakhon. Nærmeste er nok Udon Thani eller Nong Khai. Ikke hænge mig hvis en her er uret.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
vandango
Gert skrev:
MVH. Jan

Der er ingen Dansker steder i Sakon Nakhon.

Der gik rygter om at der muligvis var en dansk ejet restaurant, men vi brugte timer på det og spurgte os frem, vi fandt aldrig denne - så nej, mødte englændere og tyskere og Australier, men de havde ikke hørt om nogen dansk restaurant.

Sakon Nakhon er en typisk Thailandsk by, lidt kedelig vil nogen syntes.

Min ekskærestes familie boede på den anden side af den store sø.
Derude var jeg den eneste udlænding, ret fedt kunne godt lide at gemme mig lidt væk.

Der er nogle Danskere der hygger sig lidt sammen en gang imellem, men de holder sig vist mest for sig selv.

Nåh ja - hvis du vil blære dig, eller vise dig over for thaierne I Sakon Nakhon, vil jeg gerne via PB. fortælle dig hvordan man laver grillet hund.
Redigeret af vandango d. 17/10-2011 09:36

Gert
Vi skal besøge familie nogle dage i julen, de bor mellem Udon Thani og Sakon Nakhon, men vi plejer også at opholde os mest i Udon området (jeg har kendskab til Blue Elephant og Nonsunghomestay) er der andre i Udon området?

jimmikoldenborg
Har du prøvet at grille en hund?

Og hvordan smagte det egentlig?

Vh

Jimmi

vandango skrev:
Gert skrev:
MVH. Jan

Der er ingen Dansker steder i Sakon Nakhon.

Der gik rygter om at der muligvis var en dansk ejet restaurant, men vi brugte timer på det og spurgte os frem, vi fandt aldrig denne - så nej, mødte englændere og tyskere og Australier, men de havde ikke hørt om nogen dansk restaurant.

Sakon Nakhon er en typisk Thailandsk by, lidt kedelig vil nogen syntes.

Min ekskærestes familie boede på den anden side af den store sø.
Derude var jeg den eneste udlænding, ret fedt kunne godt lide at gemme mig lidt væk.

Der er nogle Danskere der hygger sig lidt sammen en gang imellem, men de holder sig vist mest for sig selv.

Nåh ja - hvis du vil blære dig, eller vise dig over for thaierne I Sakon Nakhon, vil jeg gerne via PB. fortælle dig hvordan man laver grillet hund.

Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
kunst
vandango,ikke mange kinesere i sakon nakhon
bor ,ikke så langt derfra,

men sikker på.hved hvordan en hund bliver lavet

Rolll

vandango
Har dog ikke spist hund, det er noget jeg bare ikke kan, selvom jeg har puttet mange underlige ting i munden i Thailand.

Men når der var fest i landsbyen, skulle ex'ens brødre altid grille hund. Selvom jeg gjorde udtryk for at det var ulækkert, fulgte jeg da nysgerrigt med.

Såvidt jeg ved er det kun i Sakon Nakhon man spiser hund.

Men mon ikke der hist og pist, er røget en hund ned i løgnhalsen?

AndersM
Vandanko
Det er ikke kun i den by man spiser hund
så snart man kommer lidt ud på landet så er det meget normalt man spiser hund
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

bk
Ved sgu ikke lige om det er almindeligt man spiser hund på landet...... kæresten bor på landet og jeg har ihvertfald ikke stødt på noget i den retning.
Men en gang jeg spurgte om det at spise hund, fortalte hun at hun har en veninde i Sakon Nakhon der lever af at sælge hunde og katte, så jeg kunne bare sige til hvis det er noget jeg vil prøve............
Og for at gøre det rigtig nemt så står veninden for partering og klargøring som en naturlig del af servicen...........

vandango
bk skrev:
Ved sgu ikke lige om det er almindeligt man spiser hund på landet...... kæresten bor på landet og jeg har ihvertfald ikke stødt på noget i den retning.
Men en gang jeg spurgte om det at spise hund, fortalte hun at hun har en veninde i Sakon Nakhon der lever af at sælge hunde og katte, så jeg kunne bare sige til hvis det er noget jeg vil prøve............
Og for at gøre det rigtig nemt så står veninden for partering og klargøring som en naturlig del af servicen...........

Ha ha det er fuldstændig rigtigt, det er kun i Sakon Nakhon de spiser hunde, alle de thailændere jeg taler med rundt omkring bekræftiger dette.

Når min forlovede og jeg møder larmende streetdogs, vi råber Sakon Nakhon efter dem.

Lung Yao
vandango skrev:
Har dog ikke spist hund, det er noget jeg bare ikke kan, selvom jeg har puttet mange underlige ting i munden i Thailand.

Men når der var fest i landsbyen, skulle ex'ens brødre altid grille hund. Selvom jeg gjorde udtryk for at det var ulækkert, fulgte jeg da nysgerrigt med.
Såvidt jeg ved er det kun i Sakon Nakhon man spiser hund. Men mon ikke der hist og pist, er røget en hund ned i løgnhalsen?

Alså "VAN the Man", FORTÆL-fortæl, du bliver ved med at forbavse mig med dine "sjkulte talenter" Pfft. Og du skrev det uden at rødme, men man må beundre din ærlighed Tuttelu Tralla.

Du ved nok at der var een der sagde ;<< Det er ikke DET som du siger(skriver) men MÅDEN du siger det på >>Rolll

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Robert Kronberg
Jeg har to gange ved en fejl spist noget, som jeg ikke brød mig om.

Den anden gang rakte en halvkæreste en pose ud til mig, og jeg tog noget derfra og spiste det. Jeg troede, at det var et kyllingestykke, men det smagte ikke sådan. Da hun igen rakte posen ud, da så jeg at det var mider eller lignende, og så var jeg ved at kaste op.

Den første gang var jeg på landet med en pige, og der var en masse ænder (duck), og hun spurgte så, om jeg spiste "doog" - jamen det gjorde jeg dag.

Hun tilberedte så mad til mig i to dage, som kun jeg spiste, og det smagte ad h...... til. Men hvad kunne jeg sige, så jeg spiste bare.

Noget senere spurgte jeg hende i sjov, om hun var en hundeæder (hun spiste alt muligt andet som fx insekter), og hun svarede nej, men kommenterede, at jeg er hundeæder???

Hvad? "Du spiste jo hund hjemme hos mine forældre..." Ups, det var ikke duck, som jeg havde hørt, men "dog"... 20 baht vist nok...

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
AndersM
VANDANGO

Det er da meget muligt at du TROR at du har fundet den eneste by i thailand hvor der bliver spist hund
Jeg kan fortælle dig at der er mindst en håndfuld andre byer og helt sikkert mange flere steder hvor der bliver spist hund...
I det område som jeg bor og lever er der 2 steder hvor der bliver serveret hundekød, og det er ca 100 km nord for den by som du TROR eller er blevet fortalt er den eneste by som der bliver spist hund i.
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

vandango
AndersM skrev:
VANDANGO

Det er da meget muligt at du TROR at du har fundet den eneste by i thailand hvor der bliver spist hund
Jeg kan fortælle dig at der er mindst en håndfuld andre byer og helt sikkert mange flere steder hvor der bliver spist hund...
I det område som jeg bor og lever er der 2 steder hvor der bliver serveret hundekød, og det er ca 100 km nord for den by som du TROR eller er blevet fortalt er den eneste by som der bliver spist hund i.

Nej nej Anders - jeg tror ikke en skid på hvad Thaierne fortæller, jeg er 100% sikker på at det bliver spist over alt.

Men kongen har forbudt det, så de går stille med dørene.

Men jeg har som sagt kun set det i Sakon Nakhon, og kvinderne rør det ikke.

[img]http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/302127_295083710519440_100000534413905_1151754_62522603_n.jpg[/img] is not a valid Image.

Skrev jo også i et tidligere indlæg "Men mon ikke der hist og pist, er røget en hund ned i løgnhalsen?"
Redigeret af vandango d. 19/10-2011 10:44

Lung Yao
Håber ikke at denne her diskution om Sakon Nakhon - Sakon Nowhere - Nakhon Everywhere ender i et ..............................

[img]http://i2-images4.tv2net.dk/i/07/20604007-bb768e1bc5441feb5f32915e238e6687.jpeg[/img] is not a valid Image.Angel

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

rinpoche
vandango skrev:
bk skrev:

Ha ha det er fuldstændig rigtigt, det er kun i Sakon Nakhon de spiser hunde, alle de thailændere jeg taler med rundt omkring bekræftiger dette.
.

For enhver thailænder er Sakon Nakhons claim to fame: At de der altid har spist hunde.
Når jeg fortæller thailændere at jeg har boet der, så får jeg uværgeligt stukket spørgsmålet ud ledsaget af et fnis: Har du så spist hund?
I vores husstand blev der jævnligt serveret hundekød før i tiden. Det var fordi det var billigere end noget andet.
Ikke fordi de havde stor preference herfor.

I takt med en øget velstand spiser de det ikke mere.
Men det er der andre der stadig gør.

Det har været/er sikkert mere eller mindre udbredt over det meste af Isan.

ABS
Hvad galt er der i en ristet hot dog? Mange savner jo en sådan, så nu ved i hvor de findes. Tuttelu TrallaGrin
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
sudsakhon
Jeg var i Sakon Nakhon i embeds medfør forrige år.
Udover en spændende sightseeing var de lokale meget opsatte på at lade "Ham der fra Bangkok" (At sammenligne med "Københavnersnude" ) skulle smage de lokale delikatesser.

Hund, fik jeg af vide, var nu mest til øl (og kortspil/singalong)..
De mente nok en af de mange snacks, de spiser når der drikkes.

Jeg blev budt på en del andre "delikatesser".
Er normalt ikke sart, men moderkage fra ko var en af de mere "jævne" ingredienser..

Smagte det godt, ville jeg kunne forlige mig med oprindelsen af ingrediensen: De smagte som man forventede..

Til gengæld skulle det i Vietnam være ret almindeligt at spise hund.
Som i Thailand, en af de mange snacks, de spiser når der drikkes.

Det var således i Vietnam, at jeg smagte hund..
Er stadig ikke sikker på, at det var på menuen i Sakon Nakhon.

Fik nemlig aldrig noget svar... De fnisede bare.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
vandango
rinpoche skrev:
vandango skrev:
bk skrev:

.

For enhver thailænder er Sakon Nakhons claim to fame: At de der altid har spist hunde.
Når jeg fortæller thailændere at jeg har boet der, så får jeg uværgeligt stukket spørgsmålet ud ledsaget af et fnis: Har du så spist hund?
I vores husstand blev der jævnligt serveret hundekød før i tiden. Det var fordi det var billigere end noget andet.
Ikke fordi de havde stor preference herfor.

I takt med en øget velstand spiser de det ikke mere.
Men det er der andre der stadig gør.

Det har været/er sikkert mere eller mindre udbredt over det meste af Isan.

Jo men det der undrer mig er, at jeg betalte 600-800 bath for en hund fra hundefarmen, hvordan i alverden kan de producere en hund så billigt, mener at jeg gav 600 baht? når jeg tænker efter?

rinpoche
Hundene i "vores" landsby lever overvejende af en diet bestående af klisterris og diverse levninger.

De er dæleme ikke kostforagtere.

Spring til debat: