Se indlæg
Overvægt
|
|
flyer |
Lagt på d. 16/10-2011 18:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Så er kufferterne pakket.... Jeg har tjekket Thai´s hjemmeside, 20Kg. bagage og 7Kg. håndbagage for economi! Men der er desværre en kuffert med 26Kg. er der nogen kvalifiseret gæt på om det kan gå? Jeg ved når man tager fra BKK til CPH er der ikke nogle problemer, der må man rask væk tage 30Kg. uden det giver problemer. Hvis den ikke går fra CPH imorgen, hvad kan det komme til koste med de 6Kg. overvægt? Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
golfer |
Lagt på d. 16/10-2011 18:46
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 58 |
flyer skrev: Så er kufferterne pakket.... Jeg har tjekket Thai´s hjemmeside, 20Kg. bagage og 7Kg. håndbagage for economi! Men der er desværre en kuffert med 26Kg. er der nogen kvalifiseret gæt på om det kan gå? Jeg ved når man tager fra BKK til CPH er der ikke nogle problemer, der må man rask væk tage 30Kg. uden det giver problemer. Hvis den ikke går fra CPH imorgen, hvad kan det komme til koste med de 6Kg. overvægt? Jeg ville nok flytte nogle tunge ting (men som ikke fylder alt for meget) over i håndbagagen - som oftest ikke bliver vægttjekket (med mindre du har flere eller større håndbagage) og her kan du således have lidt mere end 7 kilo. Jeg tror Thai airways vil acceptere 22-23 kilo i bagage uden betaling - så flyt 3-4 kilo til håndbagagen og du er ok. Eventuelt kan du have noget i jakkelommer mv - men om det er en løsning kommer lidt an på hvilke ting du har med. |
|
|
bigfoot |
Lagt på d. 16/10-2011 18:49
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 73 |
meld dig ind i Frequent Flyer hos thai så er der 10 kg gratis
To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problem
|
|
|
Frank |
Lagt på d. 16/10-2011 18:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
bigfoot skrev: meld dig ind i Frequent Flyer hos thai så er der 10 kg gratis Kræver det ikke, at man også lige får fløjet lidt miles ind på kontoen, så man opnår sølvstatus, før +10 kg tillades gratis eller hur? |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 16/10-2011 19:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Var fornylig afsted netop med Thai og min kuffert var oppe på 22 kg og den gik igennem men 26 tror jeg sgu ikke de æder. Men som skrevet "Brug din håndbagage" den har jeg heller aldrig skulle smide på vægten.. Eller 3 råd. Hav en person til at stå og vente med nogle at de mange kg (hvis de nu skulle tjekke vægten på alt) og når det så er ovre jamen så putter man det da bare i håndbagagen... (Brugt mange gange på vej hjem fra LOS) GOD TUR.
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
flyer |
Lagt på d. 16/10-2011 19:20
|
Mon det er ok med batterier til akkuboremaskine i håndbagagen og hvad med toppe til topnøglesæt?
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
flyer |
Lagt på d. 16/10-2011 19:22
|
Der er vel ikke nogen der skal med imorgen, som har lidt "undervægt" bare en tanke
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
sony |
Lagt på d. 16/10-2011 19:28
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Hvis du kan vente en uge så kunne du leje noget i min kuffert
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
John |
Lagt på d. 16/10-2011 19:49
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Min kone havde 28 kg. ved indtjek i CPH for en uge siden. Thai air ville have 200 kr. pr. kg. overvægt :-( Hendes håndbagage blev også vejet, 9 kg. det blev ikke kommenteret. Jeg havde 8 kg. bagage = 1600 kr. med hjem fra lufthavnen :-( john@dansk-thai.dk
|
|
|
New-Hope |
Lagt på d. 16/10-2011 19:50
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 76 |
Tager af sted Torsdag i næste uge, er sølv hos sas/staralliance, så jeg burde vel kunne pakke kg 10 mere i min kuffert? |
|
|
kylling |
Lagt på d. 16/10-2011 19:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
26 kg. tror jeg ikke bkiver noget problem ,min kone har fra CPH haft 30 kg, no problem, og fra bkk til cph 45 kg, heller ikke ekstrabetling for det Jeg tro det er op til den person der står i chekin |
|
|
AndersM |
Lagt på d. 16/10-2011 20:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 217 |
Hej hvis du forsøger at tage værktøj med i din håndbage skal dt sørge for at havde tid til at komme tilbage til skranken for indtjek, da de gange jeg har forsøgt at tage værktøj med i håndbagagen og det er blevet opdaget sagde at jeg enten kunne smide det i beholdern for uønsked bagage eller sende det som safty bagage og det bliver ikke målt med i din vægt i kufferten, en lidt tidsrøvende omgang men en alternativ mulighed. Så prøv at find noget andet end værktøj til din håndbage, med mindre du har tid til at gå tilbage til skranken god tur og held og lykke med din overvægt..... min erfaring siger mig at 3-4 kg bliver der ikke sagt noget til NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 17/10-2011 04:10
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
kylling skrev: 26 kg. tror jeg ikke bkiver noget problem ,min kone har fra CPH haft 30 kg, no problem, og fra bkk til cph 45 kg, heller ikke ekstrabetling for det Jeg tro det er op til den person der står i chekin Rigtigt, og det kommer også an på den payload der er ombord på flyet i øvrigt, Cargo. Jeg kan ikke forstå, at der ikke bliver håndhævet en hel generel retningslinje. Du ved hvad du må have med, alt hvad du bringer der ud over må du betale for. Eller endda få eftersendt, såfremt max takeoff weight på den pågældende afgang er overskredet. Selskaberne giver sig selv problemer ved at på den ene afgang at se igennem fingre med overvægt, og så på den anden afgang at skulle håndhæve reglerne. Og når det koster, så piver pax og siger: Jamen sidste gang betalte jeg ikke. Det er inkonsekvent og dumt. Og fører kun til problemer. Passagerer er som børn, hvis de tror den går, så prøver de. Each man to himself. Også med deres håndbagage tricks. Jeg har set nogle der ikke engang kunne løfte deres håndbagage op i aflukket over sæderne. Hvad hvis det lykkedes, der blev turbulens, den faldt ud og ramte en i hovedet? Jeg havde den fornøjelige oplevelse med Thai engang. Hvor vi blev placeret i midtergangen på sidste sæderække ned mod væggen vendende mod toiletterne. Da vi forsøgte at læne sædet tilbage, oplevede vi at dette ikke kunne lade sig gøre, fordi nogle af vores omsorgsfulde medpassagerer havde placer deres "håndbagage" bagved vores sæder og disse var så voluminøse at sædet ikke kunne lænes tilbage på en 11 timers flyrejse. Ja, hej. Ud på gangen med dem. Steward trunten ankom, og problemet blev forklaret. Tja, nu var vi jo på runway allerede, så delinkventerne fik deres KUFFERTER, ikke håndbagage placeret lige foran deres sæde. Ved ikke hvordan de klarede den medmindre de kunne sidde i buddha-stilling i 11 timer. Jeg håbede blot, at de sad med krampe det meste af tiden. |
|
|
Top High Class Fashion |
Lagt på d. 17/10-2011 04:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 398 |
En af mine vener fra har lige betalt 8500 thb for 8,9 kg med thai
|
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 17/10-2011 04:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Betal for din overvægt! Eller send det til Thailand, Det kan vel ikke være så svært. Jeg betalte 200€ sidste gang jeg skulle til Thailand. Og det gør jeg uden at trække på skulderne. Michael B Kristensen
|
|
|
sum |
Lagt på d. 17/10-2011 05:11
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 99 |
Jeg sidder og undre mig lidt over problemerne med overvægt. For det meste har jeg det modsatte problem. Jeg har i reglen ca. 17 kilo i kufferten og 6 kilo håndbagage og jeg må tit stoppe noget i kufferten, bare for at det ikke skal rasle rundt. Jeg har rejst verden rundt også med rygsæk og jeg forstår ikke hvad det er, som så mange private rejsende, pakker og absolut skal have med? Alene tanken om at man skal på ferie og retur eller på familie besøg i en eller anden udørk og så samtidig skal håndterre, sammelagt, mere end 28 kilos bagage! Og jo! Jeg har rejst med to små børn, både med esk'sen og alene. Jeg er mega nysgerig! Hvad fanden er det i putter i kufferterne? Redigeret af sum d. 17/10-2011 05:25 Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.
This is the word of the good lord Buddha. |
|
|
natty |
Lagt på d. 17/10-2011 05:32
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Undrer mig også lidt, medmindre man selvfølglig har 10 kilo rugbrød, gamle ole, fedt med løg, leverpostej, flæskesteg, remoulade og andet godt med. Værktøj, batterier og diverse vækkeure, kan vel også købes i Thailand? Jeg kommer normalt aldrig over 9-10 kilo, det højeste var 15 kilo og det var sgu for meget. Idag bliver tøj smidt ud, når det ikke kan mere, og nyt købt i Thailand. Jeg har et par sko på mine fødder når jeg rejser og et par specielle sandaler i kufferten, jeg ikke kan leve uden, andet vejer ikke ret meget. Redigeret af natty d. 17/10-2011 05:37 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 17/10-2011 05:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
vi fløj med sas der må vi hver have 1.stk. bagage på 23 kg og kunne købe et stk extra på 23 kg for 300 dkr. |
|
|
sum |
Lagt på d. 17/10-2011 06:17
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 99 |
[quote]natty skrev: Undrer mig også lidt, medmindre man selvfølglig har 10 kilo rugbrød, gamle ole, fedt med løg, leverpostej, flæskesteg, remoulade og andet godt med.[quote][/b] Nej! hvor er det klamt! Nu forstår jeg hvorfor, så mange får ræsermave på ferien! add! For slet ikke at nævne de problemer, man kan komme ud i, hvis man bliver stoppet i tolden! Så vil jeg heller have forventningensglæde og den overdrevne nydelse af produkterne når jeg vender hjem! Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.
This is the word of the good lord Buddha. |
|
|
ABS |
Lagt på d. 17/10-2011 06:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 310 |
Sker ikke alverden hvis du har lidt leverpostej, røde pølser og ost med, tolderne slagter dig ikke. Bare det ikke er i for store mængder.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
Spring til debat: |