Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad laver i til daglig?
krydolf
Renser computere big time. Lærer unge håbefulde drenge (og et par piger) at spille guitar. Ser efter aben (min kones brors dreng på 3 år) og laver mad en gang i mellem. Får en lille en til halsen sammen med den mandlige del af familien. Hjælper de lokale med alt muligt (jeg er håndværker) og kniber mig selv i armen en gang i mellem for at være sikker på jeg ikke drømmer, eller er død og kommet i himmelen.
Man kan godt drikke uden at more sig.

Papa
Arbejder og arbejder, og i sommer halvåret spiller jeg lidt oldboys fodbold. Engang imellem i weekenden går det lidt op i hat og briller Cheers. Ellers håber jeg at kunne stable en bolig på benene for kæresten og jeg (i Thailand), hun er desværre i Thailand, og jeg i DK.

Forsat god søndag Wink

Peder1968
Jeg er meget overrasket over, at flertallet der har svaret her i tråden, arbejder.
Min forventning var at høre om en masse som sidder inde på en bar dagen lang eller der hjemme, og drikker en masse øl... osv.
Men de tør måske ikke stå frem? Grin

Frank
Peder1968 skrev:
Jeg er meget overrasket over, at flertallet der har svaret her i tråden, arbejder.
Min forventning var at høre om en masse som sidder inde på en bar dagen lang eller der hjemme, og drikker en masse øl... osv.

Jeg tror du skal prøve at tage en tur til Thailand, så vil du måske komme til den erkendelse, at det er ret trist og kedeligt blot at sidde i skyggen og drikke øl hver dag... Smile

Måske en del starter der, men så tror jeg de fleste med tiden finder et "arbejde", en hobby eller andet at tage sig til. Og så er der selvfølgelig de sømænd som er gået i havn uden chance for at få et skib hjem...

kennyth
Frank skrev:
Peder1968 skrev:

Jeg tror du skal prøve at tage en tur til Thailand, så vil du måske komme til den erkendelse, at det er ret trist og kedeligt blot at sidde i skyggen og drikke øl hver dag... Smile

Måske en del starter der, men så tror jeg de fleste med tiden finder et "arbejde", en hobby eller andet at tage sig til. Og så er der selvfølgelig de sømænd som er gået i havn uden chance for at få et skib hjem...

Jeg kender ingen danskere i thailand overhovedet.
Men hver eneste gang jeg falder over en dansk bar, restaurant eller hører om nogle danskere igennem andre, syntes jeg det altid involverer en masse alhohol og en fuld skandinavier. Men det kan jo være fordi det er efter arbejdstid.. Måske Tuttelu Tralla
Jeg vil desuden sige, ligesom peder skrev, det kan være de ikke træder frem, eller smpelthen ikke er på sitet, pga de konstant er stive!
man ved jo aldrig.. Dog syntes jeg generealt ikke dette site virker som om det er fuldt af alkoholikere så jeg tror simpelthen ikke de er på sitet, men blot lever det samme liv de ville på et dansk værtshus, blot med en 18årig thaier på armen, istedetfor en gammel kran fra det et lokalt dk værtshus..
Kan huske for en del år siden da jeg oprindeligt flyttede til th, var der en mand der sagde til mig "find noget at lave eller du bliver alhoholiker inden 6 mnd". Det va sat meget på spidsen, men ideen er korrekt. Hvis du ikke laver noget, ender du med at drikke dagen væk, og den ene ag vil tage den anden, og i sidste ende vil du blive en ... alkoholiker. Tror det er 50-50 hvem der er hvad i thailand desværre.
MVH

chaingmai
nu er danmark et af de lande i verden hvor der bliver drukket mest alkohol pr. næse så dem der er herude har nok et problem før de kommer,jeg skal da gerne indrømme at jeg gerne drikker en øl eller flere i godt selskab , men ikke hver dag og ikke hver uge og kender faktisk ikke nogle dansker der er alkoholiker her i vores område ,med hensyn til svar, så kan der vel også være nogen der tænker,,hvad rager det jer"CheersLOL LOL

Djan
Peder1968 skrev:

De har sgu da ikke tid - og kan nok heller ikke ramme tasterne.

sum
Peder1968 skrev:

Som jeg skrev i tidligere indlæg

sum skrev:
MH! Det ser udtil at de der lever i forhold med en thai lever et rigtig Hr og fru Danmark liv.

Ikke at der noget galt med det, vores liv ligner da osse jeres, og så alligevel ikke. Jeg synes nu nok vi har væsenligt flere udfordringer i privaten, men måske er det også derfor at jeg synes, at jeg sider og læser glansbilleder.

Jeg ved godt, at jeg med det jeg skriver lige om lidt, så sætter mig på øretævernes holde plads. Men selv om jeg generalisere, så er det ikke alle, der er ment og det undtager ikke mig selv.

Men jeg oplever mange pudsigheder med, men ikke kun, danskere, både her på DTW, men også i Thailand.

Mange driver forretning i thailand og her kan man læse om deres ubetinget succes....mhh? Vel at mærke forretninger jeg aldrig ellers høre om. Ingen fortæller hvor deres økonomi kommer fra! hverken til opstart eller til forsat at holde livet kørende.

Når der kommer spørgsmål vdr. thai'er, kulturen og thailand, så flokkes "ekspertene" med indlæg der mere eller mindre modsiger hinanden og som ender i personligheder, fordi der sidder en og ved bedre. De fleste indlæg starter med " jeg tror nok.." eller " jeg er ikke helt sikker, men mener...." og afslutter i reglen med at fortælle hvor dygtig forfatteren er.

Læser man tråden om opdatering af oversvømmelserne, så er der meget lidt reel opdatering, mender står, masser om "mig, mit og baghaven...."

Når talen er om alkahol, Så er det reglen forfatteren selv, der mere eller mindre uopforderet, bemærker at man ikke drikker og meget nedtonet bliver det til " at jeg hygger mig med naboen, i ny og næ...." eller lign. De danskere jeg har mødt, dog har jeg kun mødt danskere i pattaya, de har været så stive at de ikke kan huske det....

Når jeg møder jeg andre "hvide" så skynder de sig at dreje hovedet og kigge væk eller fortage andre "Du findes ikke......"manvøre, personligt har jeg ingen "farang venner" og savner det ikke.

Alle bor tilsyneladende i Thailand, men det helt store diskusions emne er flybilletter, priser og bonus points, så skal man sgu flyve meget, jeg har aldrig fået glæde af dem og når jeg har besøgt div. Dansker etablisimenter, så er ejeren tilfældigtvis i Danmark, ofte de næste par måneder.......

En af de store debatter på DTW......er denne http://dansk-thai...orum_id=77

Alle taler Thai.....men forstår det sjældent..... også mig!

Jeg forstår godt, hvis der er nogle der synes at dennne her tråd, på en eller anden måde mangler noget og at den ikke giver et sandfærdigt billede......og når man tænker på, at der er medlemmer med mere end 4000 indlæg, så kan man kun undre sig over hvordan de overhovedet får tid til alt det andet. For mig er det her et forum, hvor man skal fremstå på den gode måde. Her handler det om at være "rigtig"

Jeg har forlængst valgt, ikke, at at tage noget som helst, af det der er skrevet på DTW seriøst. For mig er DTW ren underholdning, hverken mere eller mindre! Jeg kigger forbi når jeg røvkeder mig og når jeg intet andet har at lave som kan fange min interesse og med situationn i BKK, så er det pt. min situation.

Hvad jeg ellers går laver: Så lidt som muligt og det bliver jeg betalt godt for! Druk gider jeg ikke mere, kærestens druk er rigeligt, men jeg vågner da med tømmermænd i ny næ.......pikken virker ikke ordentlig mere, så jeg blevet min kæreste tro og så er jeg meget alene med sønnen. Jeg rejser meget, oftere og oftere rejser jeg hjem til mit elskede københavn, men når jeg er der, kan jeg ikke finde ro og jeg savner min lille familie, især er jeg bekymeret for sønnen også selv om han ikke helt er min.

Jeg elsker ikke Thailand, det er for langt fra mine værdisæt, men jeg elsker min kæreste(som er over 40) og som ville gå til grunde i et dansker liv.
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun

Top High Class Fashion
Det siges at ca 65% af de Dansker der bor her på fuld tid er på pension og man regner med det vil falde når de begynder og skåret ned
Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com
thaikurt1
At man bo fast Thailand behøve ikke at betyde at man rende rundt med tømmermænd hver dag og at man er en løgnene hvis man skriver at man ikke drikke.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
sum
thaikurt1 skrev:
At man bo fast Thailand behøve ikke at betyde at man rende rundt med tømmermænd hver dag og at man er en løgnene hvis man skriver at man ikke drikke.

Det har du fuldstændig ret i, Thaikurt og jeg tror heller ikke, at folk på DTW generelt lyver, men det gør alkaholikere. Cool

Come here sun

Lung Yao
sum skrev:
Peder1968 skrev:

.............................................................................................................
Når talen er om alkahol, Så er det reglen forfatteren selv, der mere eller mindre uopforderet, bemærker at man ikke drikker og meget nedtonet bliver det til " at jeg hygger mig med naboen, i ny og næ...." eller lign.
De danskere jeg har mødt, dog har jeg kun mødt danskere i pattaya, de har været så stive at de ikke kan huske det....

Var det måske på Chr.4 eller Copenhagen Bar Guitar i midten af 90ene Tuttelu Tralla

.........................................................................
..............................................................................

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sum
Lung Yao skrev:
sum skrev:
Peder1968 skrev:

.............................................................................................................
Når talen er om alkahol, Så er det reglen forfatteren selv, der mere eller mindre uopforderet, bemærker at man ikke drikker og meget nedtonet bliver det til " at jeg hygger mig med naboen, i ny og næ...." eller lign.
De danskere jeg har mødt, dog har jeg kun mødt danskere i pattaya, de har været så stive at de ikke kan huske det....

Var det måske på Chr.4 eller Copenhagen Bar Guitar i midten af 90ene Tuttelu Tralla

Det kan jeg ikke huske...........Hmmmmmm

.

Come here sun

Lung Yao
sum skrev:
........................................................................................................................................................................

Var det måske på Chr.4 eller Copenhagen Bar Guitar i midten af 90ene Tuttelu Tralla ............ J O K E

Det kan jeg ikke huske...........Hmmmmmm

5 5 5 5, og som du rigtigt skriver, det kan de heller ikke. Rolll

P.S. Jeg kan ikke udtale mig om de andre "danske barer", da det var kun de 2 som blev "beriget" af mit besøg som nybegynder i 1992 Wink Angel Tuttelu Tralla

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sum
Lung Yao skrev:
sum skrev:
........................................................................................................................................................................

Var det måske på Chr.4 eller Copenhagen Bar Guitar i midten af 90ene Tuttelu Tralla ............ J O K E

Det kan jeg ikke huske...........Hmmmmmm IRONISK

5 5 5 5, og som du rigtigt skriver, det kan de heller ikke. Rolll

P.S. Jeg kan ikke udtale mig om de andre "danske barer", da det var kun de 2 som blev "beriget" af mit besøg som nybegynder i 1992 Wink Angel Tuttelu Tralla

1992......var det da du da du gik på folkepension?Cool

.

Come here sun

Spring til debat: