Se indlæg
 Udskriv debat
Søger Kredit muligheder vedr huskøb
kennyth
Hej Alle

Jeg er bosat i TH med min thaikone (hun arb ikke, og jeg er invalidepensionist på 42), men jeg er træt af at leje, og vil gerne købe et hus til os. Dog ved jeg ikke lige hvordan, pga det er umuligt at få lån i banken som farang, + min kone ikke arbejder, såå.. Ja, intet lån! Jeg har set reklamer på motorvejene jævnligt at det er muligt t købe på kredit, men når jeg ringer er det altid kun 9 mnd afdrag og resten cool cash i 10`nde mnd.
Er der nogen af jeg der kender steder hvor man kan søge om et lån, evt købe direkte af ejendomsselskabet, men betale af over 5-10 år eller lign ?
Har hørt de eksisterer men har ikke kunne finde oplysninger om noget nogen steder.
Ang steder er jeg meget åben, så alt har interesse, hvis i kender steder eller muligheder skrive endeligt.
Mange tak.

sudsakhon
Jeg tror det bliver meget op ad bakke, at skulle finde den slags financiering.
Nu er mit kompetenceområde ikke ejendomshandel, så det er muligt, at der findes en løsning, som jeg bare ikke er vidende om .
Men jeg har dog aldrig,i de ejendomshandler jeg kender til, hørt om andre financieringsmuligheder, der ligner det du efterspørger.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Lung Yao
kennyth skrev:
Hej Alle

Jeg er bosat i TH med min thaikone (hun arb ikke, og jeg er invalidepensionist på 42), men jeg er træt af at leje, og vil gerne købe et hus til os. Dog ved jeg ikke lige hvordan, pga det er umuligt at få lån i banken som farang, + min kone ikke arbejder, såå.. Ja, intet lån! Jeg har set reklamer på motorvejene jævnligt at det er muligt t købe på kredit, men når jeg ringer er det altid kun 9 mnd afdrag og resten cool cash i 10`nde mnd.
Er der nogen af jeg der kender steder hvor man kan søge om et lån, evt købe direkte af ejendomsselskabet, men betale af over 5-10 år eller lign ?Har hørt de eksisterer men har ikke kunne finde oplysninger om noget nogen steder.
Ang steder er jeg meget åben, så alt har interesse, hvis i kender steder eller muligheder skrive endeligt. Mange tak.

Kender heller ikke nogen af den slags, men jeg ville sige PAS PÅ at du ikke havner i kløerne på sådan slags "bondefanger":

http://www.phuket...p?id=11166

Phuket foreigners losing homes to con men
PHUKET: Phuket homeowners are a prime target for regional fraud gangs that leave their "marks" heartbroken and penniless, with wives of wealthy foreigners often falling victim.

Reports of people being cheated out of tens of millions of baht in such scams are rife on the island, but the victims are often too ashamed to come forward to warn others.
...........................................................................

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
sudsakhon skrev:
Jeg tror det bliver meget op ad bakke, at skulle finde den slags financiering.
Nu er mit kompetenceområde ikke ejendomshandel, så det er muligt, at der findes en løsning, som jeg bare ikke er vidende om .
Men jeg har dog aldrig,i de ejendomshandler jeg kender til, hørt om andre financieringsmuligheder, der ligner det du efterspørger.

Måske fordi du ikke har haft kendskab eller kontakt til disse (især) kinesiske "lånehajer/blodsuger", som hærger overalt i Thailand og hvis motto er vist nok :

Den "kloge" narrer den mindre kloge. Angel

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Robert Kronberg
kennyth skrev:
Hej Alle

Er der nogen af jeg der kender steder hvor man kan søge om et lån, evt købe direkte af ejendomsselskabet, men betale af over 5-10 år eller lign ?
Har hørt de eksisterer men har ikke kunne finde oplysninger om noget nogen steder.
Ang steder er jeg meget åben, så alt har interesse, hvis i kender steder eller muligheder skrive endeligt.
Mange tak.

Pas på.

Du låner, og de finansierer, men deres navn er på skødet.

Det er ikke ligesom i Danmark, hvor udlåner blot har pant i skødet.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
kennyth
Tak for jeres svar. Jeg havde hørt lidt om nogle store real estate firmaer der internt lånte til betaling af huse. Feks, jeg betaler i faste rater over 10 år ex 25.000,- pr mnd. Renten skulle vidst bare være ret høj, ala 7-8 %. Det har jeg det dog ok med, da man jo i sidste ende stadig får et hus. Har bare ikke fundet nogle steder hvor dette er muligt. Men de sklle eksistere! Har ingen intentioner om at låne af nogen mafia eller lign ;-) det er dybt godnat, og dybt uforsvareligt. det er lige så sikkert som ammen i kirken at du aldrig modtager noget skøde af nogen art overhovedet.
Men tak for svarene, og håber der er nogen der kender et seriøst sted..

Anonym Bruger
Tak for jeres svar. Jeg havde hørt lidt om nogle store real estate firmaer der internt lånte til betaling af huse. Feks, jeg betaler i faste rater over 10 år ex 25.000,- pr mnd

Når du nu ikke kan låne/har penge.

Hvad så med at leje et hus der er max 1-5 år gammel, der er i perfekt stand til 5.000-7.000 baht pr måned (ikke jeg har et til leje, har bare selv set på flere, da jeg tænker på at flytte) gem de sidste 18.000-20.000 baht pr måned, som du er villige til at betale pr måned...

Det giver dig/jer..

216.000 - 240.00 baht pr år, smide dem ind på en thai bank kontor, og lad være med at bruge fra den konto, så har i snart til det hus....

Papa
Badedyr skrev:
[quote]

Hvad så med at leje et hus der er max 1-5 år gammel, der er i perfekt stand til 5.000-7.000 baht pr måned (ikke jeg har et til leje, har bare selv set på flere, da jeg tænker på at flytte) gem de sidste 18.000-20.000 baht pr måned, som du er villige til at betale pr måned...

Det giver dig/jer..

216.000 - 240.00 baht pr år, smide dem ind på en thai bank kontor, og lad være med at bruge fra den konto, så har i snart til det hus....

Undskyld jeg blander mig....
Kan det virkelig lade sig gøre at leje et hus til de penge, der kommer selvfølgelig strøm oveni, eller mere ??
Jeg har også stor lyst til meget mere Thailand, og så får kæresten også et bedre sted at bo.
Sig endelig til hvis du ved mere af den slags Smile

Tak Badedyr.

Og held og lykke til dig Kennyth.

SteenJ
Man kan nemt leje et godt hus til mellem 5-15000 bath/md, afhæning af område. For nylig var der et DTW medlem der havde et godt hus til leje for 5 kilo nær surin, mulighederne er mange. Den måde jeg fandt mit sted på, var at kigge rundt, mens jeg var på ferie i landet.
Hilsen
SteenJ
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

Lung Yao
kennyth skrev:
Tak for jeres svar. Jeg havde hørt lidt om nogle store real estate firmaer der internt lånte til betaling af huse. Feks, jeg betaler i faste rater over 10 år ex 25.000,- pr mnd. Renten skulle vidst bare være ret høj, ala 7-8 %. Det har jeg det dog ok med, da man jo i sidste ende stadig får et hus. Har bare ikke fundet nogle steder hvor dette er muligt. Men de sklle eksistere! Har ingen intentioner om at låne af nogen mafia eller lign ;-) det er dybt godnat, og dybt uforsvareligt. det er lige så sikkert som ammen i kirken at du aldrig modtager noget skøde af nogen art overhovedet.
Men tak for svarene, og håber der er nogen der kender et seriøst sted..

Hvad har du som "sikkerhed" for lånet ? (ikke fordi det "rager mig", men blot for at påpege at de store Estate firmaer er næsten lige så slemme som "mafaien", du får ikke en financiering baseret på dine "blå øjne" alene, de beholder OGSÅ skødet til du er færdig med at betale. Og jeg er bange for at ved første "fejltrin" selv uforslyldt (udeblivelsen af afdragbetaling, især for de sidste "Cool cash" ved kasse 1) så kan du vinke farvel til dit drømmehus Shock. Du skal ikke tro/stole 100% på disse fornemme sælger i dyre jakkesæt, de kan sælge sand i Sahara og isterninger i januar måned på Grønland. Angel .

Held og lykke i din søgen.

.

vandango
Badedyr skrev:
Tak for jeres svar. Jeg havde hørt lidt om nogle store real estate firmaer der internt lånte til betaling af huse. Feks, jeg betaler i faste rater over 10 år ex 25.000,- pr mnd

Det giver dig/jer..

Har selv planer om at spare 500.000-1.000.000 baht op på min konto i KasikornBank, og så gå sammen med min "hustru" til banken for de sidste penge. Hun har dog et godt vellønnet arbejde.

Måske din frue burde finde et arbejde? - for også at få et godt forhold til en bank?

Da vi har hus - er planen ikke før om 5 år.

Bjarne
Nogle (måske mange) vil måske mene, at det er naivt. Men jeg véd konkret, at det har været en farbar vej for andre:

Spørg din danske bank. Så vidt, jeg forstår, har du en pension, som vel må betragtes som ganske fast indtægt. Hvis ellers budgettet hænger sammen, kan det ikke udelukkes, at der sidder en fornuftig bankmand eller -kvinde, som kan se logikken i at betale til eget hus i stedet for at betale leje til en andens hus. Også selv om det er i Thailand.
Og hvis du ikke er tynget af mange andre faste udgifter, kan det måske lade sig gøre at lave en aftale med din bank i Danmark om, at pensionen ruller dén vej ind, banken tager den månedlige ydelse til et almindeligt lån og kanaliserer resten af pensionen videre til jeres daglige fornødenheder.
Andre har gjort det. Så måske er det et forsøg værd - eller flere, hvis den første bank siger nej. Ikke mindst ud fra betragtningen om, at pensionen må betragtes som en særdeles fast indkomst. Sikkerheden er jo til stede alene i kraft af, at der er tale om en pension.
Hvis du låner pengene i en dansk bank, kan du i øvrigt også have fornøjelse af rentefradraget.

Peder1968
Normalt vil en bank have noget sikkerhed for sit lån.
Jeg tror de fleste banker, sagt optimistisk, hopper fra.

Lung Yao
Bjarne skrev:
Spørg din bank.......osv.. osv...

Peder1968 skrev:
Normalt vil en bank have noget sikkerhed for sit lån.
Jeg tror de fleste banker, sagt optimistisk, hopper fra.

Nemlig, og især når man læser følgende dyster meldinger:

Sakset fra EPN:
Det er blevet sværere at låne penge
Af BO NIELSEN
Offentliggjort 10.10.11 kl. 10:27
Specielt realkreditinstitutterne har strammet grebet om udlånene. Det kan skade væksten, advarer Håndværksrådet
Kreditpolitikken er generelt strammet svagt for både privatpersoner og erhvervsvirksomheder i tredje kvartal, viser en ny undersøgelse fra Nationalbanken blandt kreditcheferne i banker og realkreditinstitutter.
For erhverv er efterspørgslen efter lån uændret, mens den for private er faldet, viser tallene. Samtidig oplever specielt pengeinstitutterne stigende nedskrivninger og tab. Realkreditinstitutterne tegner sig for den største stramning, mens de store pengeinstitutters kreditpolitik er uændret, viser undersøgelsen.

Strengere krav
Stramningerne hænger i høj grad sammen med, at en del institutter har forhøjet deres vurdering af risikoen ved udlån og har haft højere finansieringsomkostninger, ifølge banken. De fleste har derfor hævet deres priser.
En måling fra Håndværksrådet viser, at over en fjerdedel af de små og mellemstore virksomheder føler sig begrænset eller meget begrænset af manglende finansiering. Og den andel har været nogenlunde konstant i snart tre år.
’’Udviklingen er særdeles alvorlig,’’ siger Jakob Thiel, cheføkonom fra Håndværksrådet.
’’Den nye regering må sikre sig, at bankerne for alvor løfter opgaven med at låne penge ud til erhvervslivet,’’ fortsætter han.

.

chaingmai
det er jo egentlig meget simpelt, kan man ikke låne og har en rimelig indkomst, ja så må man indrette sig efter det, det gælder over hele verdenLOL LOL

kennyth
Det er naturligvis korrekt at man må blot spare sammen og sætte tæring efter næring som man siger, og har det egentlig ok med dette, dog ville det jo stadig være nemmere, at istedetfor at skulle betale leje, samtidig med at spare op, at man så kunne hoppe direkte til afbetalingen, og dermed spare husleje pengene, som er 9000 pr mnd. Over den tid det tager og spare 600.000b sammen, kunne jeg nok have sparet yderligere 150.000b extra sammen, pga min husleje.
Men sådan er det jo, at være en fattig farang haha

golfer
Sammen emne, men blot set fra den anden side af bordet.

Hvis man gerne vil udlåne penge - er det så muligt/lovligt? Med lovligt mener jeg er der regler for max. rentesatser mv. og kan man som falang tage sikkerhed i fast ejendom - man må jo ikke eje jord.

Man skal selvfølgelig forbi en advokat, men jeg spørger mest om der er nogen som har lidt erfaring heri og kan hjælpe lidt på vej om mulighederne for at gøre den slags (sikkert og lovligt).

TG950
jeg ved at en del banker ( Thai ) ligger inde med ejendomme som man kan leje ( og de vil gerne af med dem ) med forkøbsret, d.v.s. at en del af den betalte leje fratrækkes købsprisen, hvis der kommer en handel ud af det.

så det er nok ikke helt umuligt at komme til at eje egen bolig en dag for jer.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

kennyth
TG950 skrev:
jeg ved at en del banker ( Thai ) ligger inde med ejendomme som man kan leje ( og de vil gerne af med dem ) med forkøbsret, d.v.s. at en del af den betalte leje fratrækkes købsprisen, hvis der kommer en handel ud af det.

så det er nok ikke helt umuligt at komme til at eje egen bolig en dag for jer.

Hej TG950
Det lyder meget interessant.. Kan du uddybe lidt mere om det, feks hvilke bamker der går gen slags ?
Hvor har du iøvrigt hørt om dette... Har du erfaring med det, eller..

Frank
kennyth skrev:
Hej Alle

Mange tak.

Hvad er din nuværende månedlige husleje eksklusiv strøm og vand, og hvor meget ønsker du at sidde for om måneden i ydelse på et nyt hus? Har I jord eller skal det indgå i husinvesteringen? Hvad forventer du at skulle betale for et nyt hus og eventuelt jord?
Redigeret af Frank d. 10/10-2011 19:32

Spring til debat: