Se indlæg
Alvoren er her nu???????? vil jeg tro....
|
|
MaxC |
Lagt på d. 05/10-2011 12:11
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
Hej Sune Jeg håber I når det. Jeg ved at min famillie, længere nede af vejen er ved at flytte indboet op på første sal, der var vist højtaler vogne rundt i kvarteret i går ifølge nevøen. Koen og svigeinden følger en del med på nyhederne via nettet. |
|
|
Lagt på d. 05/10-2011 13:22
|
|
Begynder Antal indlæg: |
MaxC skrev: Hej Sune Jeg håber I når det. Jeg ved at min famillie, længere nede af vejen er ved at flytte indboet op på første sal, der var vist højtaler vogne rundt i kvarteret i går ifølge nevøen. Koen og svigeinden følger en del med på nyhederne via nettet. Ja jeg kan da lige vise lidt fra min tur mellem Bhumibol Dam og Tak. Håber det er ok for Noi Narak ellers beklager jeg. [img]http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/e0f18e1b.jpg[/img] is not a valid Image. Broen i Ban Tak hvor vandet er nået helt op kl.14:30 [img]http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/e47e69de.jpg[/img] is not a valid Image. Ellers er det som her hele vejen langs floden [img]http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/41c3baa3.jpg[/img] is not a valid Image. Sandsække som jeg ville håbe kunne holde, men jeg tvivler meget. [img]http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/6a750b16.jpg[/img] is not a valid Image. Her er grunden til, at vandet skal væk. [img]http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/8b996da1.jpg[/img] is not a valid Image. Her er der så åbnet for vandet [img]http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/fe900898.jpg[/img] is not a valid Image. Men det er uhygeligt, at tænke på hvad det betyder længere sydpå [img]http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/73fe3d80.jpg[/img] is not a valid Image. Men et fantastisk syn. Men nu bor jeg noget nærmere floden end tidligere, Det tog før 5 - 7 min at gå derned, nu er det klaret på under 2 minutter. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 05/10-2011 13:26
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
MaxC skrev: Koen og svigeinden følger en del med på nyhederne via nettet. Freudian slip? |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 05/10-2011 15:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
yan skrev: ....... Men et fantastisk syn. Men nu bor jeg noget nærmere floden end tidligere, Det tog før 5 - 7 min at gå derned, nu er det klaret på under 2 minutter. Problemet er bare det har store konsekvenser for mange mennesker. Hvis man kan se bort fra dette, så har du ret i det er flot..... |
|
|
blister |
Lagt på d. 05/10-2011 15:17
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 45 |
Hvordan er forholdene i Chiang Mai og chiang Rai? I snakker meget om det der Sakhon Nakhon, og dét aner jeg ikke hvor er i forhold til. Vi står 4 pers. og rejser til bangkok imorgen. 3 dages ophold. derefter op nord på.. planen var chiang mai eller chiang rai... |
|
|
Top High Class Fashion |
Lagt på d. 05/10-2011 15:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 398 |
Chaing mai mega beskidt men ikke vand problemer nu |
|
|
Lagt på d. 05/10-2011 15:34
|
|
Ja jeg overvejer, at køre fra Tak til Nakon Sawan for at se hvordan denne mængde vand fra Bhumibol påvirker området længere sydpå. Men vil lige se hvad der sker hjemme først, floden er jo kommet lidt tæt på, og regnvandet fra bjergene mødes nu med floden for enden af vores grund. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 05/10-2011 15:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
blister skrev: Hvordan er forholdene i Chiang Mai og chiang Rai? I snakker meget om det der Sakhon Nakhon, og dét aner jeg ikke hvor er i forhold til. Vi står 4 pers. og rejser til bangkok imorgen. 3 dages ophold. derefter op nord på.. planen var chiang mai eller chiang rai... Der er ingen problemer i Sakon Nakhon, forlyder det fra familien. Nu har den provins vist heller ikke været nævnt i tråden, men derimod Nakhon Sawan. mvh |
|
|
sune |
Lagt på d. 05/10-2011 15:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Yan Hvis de ikke åbner sluserne syd for Nakhon Sawan, kan det da godt være det bliver en våd tur, du skal ud på. Hvis sluserne syd for Nakhon Sawan åbnes, vil jeg med det jeg har set fra turen fra Bangkok i dag, blive meget slem for den kørende trafik.. For HW1 kan ikke tage mere vand. Jeg er ikke klar over hvad der kommer til at ske, ud over at de jo nok får alvorlige følger. Byen har lavet det 3. dige nu, som går igennem hovedgaden med floden på sydsiden. Man håber det måske kan tage lidt af det enorme tryk, der jo nok kommer med alt det vand i lukker ud. Vandet skulle nå Nakhon Sawan kl. 2300, så du skal da køre nu, hvis du skal nå det. Uden at vide det, vil jeg da heller ikke tro det er nogen fornøjelse... Som sagt håber vi det bedste og vi frygter også det værste. |
|
|
Lagt på d. 05/10-2011 16:27
|
|
sune skrev: Yan Hvis de ikke åbner sluserne syd for Nakhon Sawan, kan det da godt være det bliver en våd tur, du skal ud på. Hvis sluserne syd for Nakhon Sawan åbnes, vil jeg med det jeg har set fra turen fra Bangkok i dag, blive meget slem for den kørende trafik.. For HW1 kan ikke tage mere vand. Jeg er ikke klar over hvad der kommer til at ske, ud over at de jo nok får alvorlige følger. Byen har lavet det 3. dige nu, som går igennem hovedgaden med floden på sydsiden. Man håber det måske kan tage lidt af det enorme tryk, der jo nok kommer med alt det vand i lukker ud. Vandet skulle nå Nakhon Sawan kl. 2300, så du skal da køre nu, hvis du skal nå det. Uden at vide det, vil jeg da heller ikke tro det er nogen fornøjelse... Som sagt håber vi det bedste og vi frygter også det værste. Nu er HW1 syd for Nakhon Sawan jo noget helt andet end nord for, jeg ville aldrig med det vand der er kommet, slet ikke tænke på at komme ind til byen eller sydfor. Men jeg vil meget gerne se, hvad alle disse kubikmeter vand betyder for floden, om den oversvømmer alle marker på dens vej. Men nu er jeg ikke dumdristig så måske bliver turen ikke særlig lang. Men når jeg ser de vandmasser der nærmest sprøjter ud af bjergsiden, ja så har jeg mine bange anelser. |
|
|
sony |
Lagt på d. 05/10-2011 17:17
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Bliver det svært at køre fra chum phae/khoen kaen og til bangkok eller omvendt?
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 05/10-2011 18:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
blister skrev: Hvordan er forholdene i Chiang Mai og chiang Rai? I snakker meget om det der Sakhon Nakhon, og dét aner jeg ikke hvor er i forhold til. Vi står 4 pers. og rejser til bangkok imorgen. 3 dages ophold. derefter op nord på.. planen var chiang mai eller chiang rai... Her i Chiang Rai,har vi ingen problemer haft-måske de der bor helt nede ved floden,men ellers har vi intet mærket til det i dagligdagen. |
|
|
sune |
Lagt på d. 06/10-2011 04:16
|
Alle kommunens ansatte mænd og kvinder har kæmpet hele natten for at reparerer de gennembrudte diger. DETTE ER LYKKEDES... Hurra til disse gæve mennesker Kunne ved en tur gennem byen konstatere, at disse skøre og dejlige thailændere er ved at lave deres murer højere uden for deres butikken, men ellers lader de sig ikke mærke med, det der kommer de nærmeste dage oppe fra Yan i TAK.. Yan jeg er ikke klar over, hvorfor vi alle blev advaret i går om, at vandet ville komme i går aftes, for dem jeg talte med på digerne sagde.. De næste par dage... Det er da godt nok lang tid for overskudsvand at tage 3 dage om, at vandre 185 km.. Fjernsynet fremhæver igen i dag Nakhon Sawan, for deres snarrådighed med reparation af de gennembrudte diger, samtidig med at de nu har hævet dige 2. med næsten 2. meter. Dette for at vise alle i Thailand, at forebyggelse kan betale sig. Kan i alle have en god dag, og Per mine sandsække modstod denne gang presset. Redigeret af sune d. 06/10-2011 04:27 |
|
|
L |
Lagt på d. 06/10-2011 09:41
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
de sagde på CNN her til morgen, at Ecco sko fabrikken i Ayuthaya var lukket fordi den stod under 2 meter vand på grund af at digerne var bristet. |
|
|
Papa |
Lagt på d. 06/10-2011 10:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 245 |
http://nyhederne....363:oversv ømmelser-lukker-eccofabrik.html |
|
|
sune |
Lagt på d. 06/10-2011 10:03
|
Højtalervogne har lige været forbi området, og for første gang blev budskabet også indimellem forklaret på et forståeligt engelsk. Man er begyndt at evakuere dem der ønsker det, fra beboelserne langs og nær floden, for der er ikke mere stabilgrus eller sand at bruge. Man kan ikke, og man har opgivet videre udbedringer når flodbølgen oppe fra Yan i TAK, skulle ramme os omkring midnat eller timerne derefter. Jeg er ked af at belemre jer med alle de meldinger , men jeg mener de er vigtige for alle danskere her og syd for os.. Ja helt til Bangkok, for alt hvad der sker her bliver noget alle syd for os kommer til at opleve senere... Vi har kun overlevet indtil nu, fordi alle førnævnte tiltag er lavet.., men nu er alt brugt og ikke mere sand eller grus kan skaffes, så lad os håbe det bedste og frygte det værste, for Chianat dæmningen bliver nødt til at åbne sluserne når de når samme procent, der er nået dæmningen i TAK, og så bliver den gamle kongeby helt under vand.. og hvis de åbner deres sluser, tror jeg Bangkok bliver et nyt Venedig... 3. dige nu lavet midt i hovedgaden i Nakhon Sawan, som den sidste krampetrækning inden flodbølgen ankommer. GO dag til alle.... derhjemme og eftermiddag i Thailand. Redigeret af sune d. 06/10-2011 10:23 |
|
|
sune |
Lagt på d. 06/10-2011 13:49
|
Nu er vi vel nået det maximale af, hvad Thailand kan kapere.. http://www.thaivi...-expected/ |
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 06/10-2011 14:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
Tror også grænsen er ved at være nået nu: http://www.facebo... !/photo.php?v=257642340939218[url][/url]- RT @tulsathit: 70% of Ayutthaya is under water. Authorities warn it can get worse 3 days from now with new waves of waters from North Tropical Storm “Nalgae”" No. 9 Time Issued : October 05, 2011 At 19.00 p.m. today (Oct 5), tropical depression “NALGAE” over the Dong Hoi city, Vietnam the low cell. The monsoon trough lies across the Central and the East of Thailand. The active southwest monsoon prevails over the Andaman Sea, Thailand and the Gulf of Thailand. Scattered to fairy widespread rain and isolated heavy rain in the Central, the lower Northeast, the East and the South west-coast. People should beware of severe heavy rain during 1-2 days. The strong wind-waves in the Andaman Sea are expected 2-3 meters high. All ships should proceed with caution and small boats keep ashore |
|
|
sune |
Lagt på d. 06/10-2011 14:15
|
HW1 er nu lukket fra Bangkok og Nordpå, så man må håbe bønder og andet godtfolk nu bliver beviste om den magt Bangkok.s rige har på en udvikling som den, der sker lige nu. Jeg er overbevist om, at hvis man havde lavet et naturligt flow hele vejen igennem fra nord, så var skaderne nok blevet minimeret, men jeg har selvfølgelig ikke noget at have dette i.. Håber det bedste for alle....... |
|
|
sune |
Lagt på d. 06/10-2011 14:22
|
Jeg skal ikke trætte jer mere med mit vand, for nu er naboerne og andre kommet forbi, fordi vi skal diskutere hvad vi skal gøre, når vandet kommer... Vil informere i morgen om udviklingen for jer syd for os... for i bliver afhængige af hvad der sker her... |
|
Spring til debat: |