Se indlæg
 Udskriv debat
Rejsemål i Thailand.
blister
Hej, for en måneds tid siden skrev jeg herinde om rejsemål i thailand. vi tager afsted på torsdag i 2 mdr. flyver direkte fra KBH - Bangkok med SAS.

vores plan var 3 dage i bangkok og så op til Chiang Mai. Men nu kan jeg se alle de her oversvømmelser herinde......

Jeg ved det står slemt til.

Vores plan var 1 månede nordpå - rejsen rundt omkring. og derefter 1 månede i Karon, Phuket.

Nu hvor oversvømmelserne er der.. er der nogle af jer der vil foreslå et sted vi ellers kan tage hen? tænker på Krabi, Pattaya, Hua Hin eller noget lignende hvor vandmasserne IKKE er der, og hvor vi rent faktisk kan opleve en hel masse.. Ved godt i ikke kan sige om vandet kommer.

Men det ser ikke ud som om at vi kan tage til Chiang Mai og se en masse lige pt. udover vand.

Mvh
Jesper Smile

Lung Yao
Måske kan du hente lidt inpiration i Tonny Gümoes "Dagbog", bl.a. "Kælketur og julemand" Tuttelu Tralla:

http://tonny.gumo...#category0

Personligt nød jeg hans beretninger fra Koh Samui og Ao Nang/Krabi som vækkede nogle dejlige minder og gav lyst til at rejse dertil allerede i morgen(hvis jeg kunne).
Døm selv (og drøm).

http://tonny.gumo...ategory3.1

Tak til Tonny, om hvem du end er. Sunflower

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sank
Frown Ja det er sørme lidt vanskeligt lige nu med det vejr ? Puket syntes jeg det blæser meget nu ? så jeg vil nok blive nogle dage mere i Bangkok og netop opleve denne By som er utrolig mangfoldig og så en tur til Pattaya som vist ikke har lige så meget regn nu ?? og så forhøre mig hvordan det ser ud Nord på som da sandelig skal opleves ? så der må vel komme noget nyt fra dem der bor der oppe ? Hua Hin er vist heller ikke så plaget ??

blister
Vi er en månede i det norlige thailand / centrale inden vi tager en månede syd poå til phuket..

Men jeg vil prøve Koh Samui også. Krabi tager vi til inden phuket da det er ret tæt på i forhold til chiang rai fx Smile

andre steder? Kanchanaburi?

jesperfrb
Hvad er tæt på iforhold til Chang Rai?
Krabi? Phuket? det ligger begge sydfor!
Prøv Hua Hin, BKK, eller Pataya/Jomtien, der er det ikke så slemt lige nu! Men dæmnigerne i nord er blevet åbnet, så vandet er på vej herned!
Men tror ikke det kommer syd for BKK!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

natty
hvornår skal i rejse? om et par dager eller om et par måneder? Svarene komme nok an på det
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

blister
jesperfrb: jeg mener at krabi er tæt på phuket... i forhold til chiang mai og phuket Smile

natty: Vi rejser på torsdag.. til d. 4 Dec.

sank
Smile Ja når du når hen i Dec. plejer det værste nu at være overstået med vejret ?? Pibe

AndersM
Hej..

Der bliver skrevet og talt meget om at der er slemme oversvømmelser i Chaing mai..... det er da også rigtigt at der er områder som er meget plaget af vand, men ligefrem at fravælge jeres ønske om at rejse rundt i nord Thailand vil jeg mene at det er at overregere, uanset hvor i har tænk jer at rejse i Thailand i disse måneder så er der meget store changer for meget kraftige regnbyer som somme tider er med til at give oversvømmelser.... jeg var rundt i byen i onsdag hvor det var slemt, men i fredags var vandet faldet 2-3 meter.

Det som i har af alternativer til nord Thailand... lyder som en super god ide, hvis det kommer til at forgå fra midt i november måned og fren.... det er sku ikke så sjovt at sidde på en ø i storm og regn.

Tag i roligt til Chaing mai og oplev alt det smukke som er heroppe.
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

BJ
blister skrev:
jesperfrb: jeg mener at krabi er tæt på phuket... i forhold til chiang mai og phuket Smile

natty: Vi rejser på torsdag.. til d. 4 Dec.

Krabi ligger ikke så langt fra Phuket, men Chiang mai ligger da i den stik modsatte ende af landetWink
THAILAND
A DREAM COME TRUE

blister
AndersM skrev:
Hej..

Der bliver skrevet og talt meget om at der er slemme oversvømmelser i Chaing mai..... det er da også rigtigt at der er områder som er meget plaget af vand, men ligefrem at fravælge jeres ønske om at rejse rundt i nord Thailand vil jeg mene at det er at overregere, uanset hvor i har tænk jer at rejse i Thailand i disse måneder så er der meget store changer for meget kraftige regnbyer som somme tider er med til at give oversvømmelser.... jeg var rundt i byen i onsdag hvor det var slemt, men i fredags var vandet faldet 2-3 meter.

Det som i har af alternativer til nord Thailand... lyder som en super god ide, hvis det kommer til at forgå fra midt i november måned og fren.... det er sku ikke så sjovt at sidde på en ø i storm og regn.

Tag i roligt til Chaing mai og oplev alt det smukke som er heroppe.

Ja, men vi rejser på torsdag. ankommer til bangkok d. 7 oktober. vi har et hotel i 3 dage.. planen er så at vi d. 10 oktober tager nord på.. (hvor vi ville have været i chiang mai) .. Men hvis alt står i 4 meters vand, så vil vi hellere til chiang rai fx. og så gemme chiang mai til senere hvis det er blevet bedre. vi rejser rundt og er ca. en uge hvert sted. planen var egentlig - chiang mai - chiang rai - pattaya - koh samui - krabi og så en månede i phuket..

vi er i phuket d. 3 november - 4 december.

Rie
I skal så rejse til Ko Chang, nær Cambodia, en fantastisk dejlig ø, men i skal nok undersøge hvordan vejret er det.
Kan også varmt anbefale Ao Nang, nær Krabi. Tag en taxi fra Phuket og kør gennem det fantastiske landskab er ikke så dyrt. I Ao Nang er der så mange muligheder for at lave ture, tag en long tail boat og sejl ud til de forskellige øer, men det kræver selvfølgelig vejret er til det, skal selv derned i uge 42... og faktisk flytter jeg til Chaing Mai på torsdag.......så håber vejret arter sig :-)

AndersM
Hej

Igen det er ikke alt der er under 4 meter vand, det er ganske få steder som problemer, så kom i roligt til chaing mai, her er så meget smukt som i bør opleve på jeres tur rundt i Thailand

Hvis i kom idag vil jeg ikke tro at i ville opleve nogen oversvømmelser, jeg arbejder i det område som har været hårdt ramt af vand, og allerede i fredags var det muligt at gå tørskoet til floden.... hvad det ikke var i onsdags
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

blister
Det lyder rigtig godt. Det vil vi gøre :-)

Spring til debat: