Se indlæg
 Udskriv debat
Kærlighed pr mail
AP7100
Okay, det er vi saa ikke enige i - SinSot har INTET at goere med at "koebe en kone", det hedder paa Dansk medgift og er mere for at hjaelpe familien med at finansiere brylluppet, ganske praktisk faktisk.

Det er jo det samme i DK, her deles man ogsaa oftest om udgifterne til bryllup, det kender jeg i hvert fald flere eksempler paa.

Jeg har aldrig hoert om nogen "der saelger en Thai" som du skriver. En kone er IKKE en handelsvare, et produkt!!

Du svarer selv fint paa sporgsmaalet "Hvad usmageligt er er i det?" - i dit indlaeg nr. 8 "Du kan ikke købe hverken en god kone eller kærligheden." Netop derfor er det omsonst at bruge disse begreber om kaerlighed og koner.

Tak her fra. Tilbage til brugerens spoergsmaal.

AL 48
jensendk skrev:
Der findes jo nogle af os danskere som har fundet en fra Thailand gennem internet. Jeg er en af dem. En meget goid korrospondance mellem os to. Og jeg vil se hvor det fører hen. Hvis jeg skulle se hende eller det skulle blive til det med - ægteskabet. Skal jeg lige ned i den kære bank for at låne penge til rejse og evt. ring (sim-sot plus rejsens udgifter. Altså formontenlig omkring 80-100.000 kr. Er det et forkert bud eller er jeg det med kærlighed pr mail en tosset idé. Hun har lidt svært ved engelsk - vedkommende.

Hej:- Tag den med ro, klap hesten. Allerede det at du vil i banken for at låne penge for at kunne købe rejse, ringe osv. tyder på, at du ikke ud fra din egen løn mener at kunne være tiltrækkende for hende. Hvad så bagefter,-lånet skal jo tilbagebetales, og så er der endnu mindre i "kassen".
Som andre også skriver, tag derned på alm. ferie, måske 3-4 uger, find ud af om der er grobund for videre samliv.
Derefter kan du evt. tænke over om du skal låne i banken, selvom jeg synes det er en dårlig idé.
-Kontakt (kærlighed) via internet kan være udmærket, men det kan aldrig erstatte personlig kontakt.
Jeg selv fandt også min via internettet, da vi så havde skrevet sammen ca. 3/4 år rejste jeg derned i 7 uger for at se hvad jeg gik ind til. - At det så endte lykkeligt, var jo kun dejligt. Men havde det ikke gjort det, så kunne jeg se tilbage på 7 ugers ferie i et dejligt land,- og en erfaring rigere, uden at have sat mig i stor gæld.
Håber på det bedste.

sleipner
yan skrev:

Du kan ikke købe kærligheden.

Men du kan da købe noget der minder om det Bvdrrr

sleipner
[quote]chris70 skrev:
Jensendk

Jeg syntes du skal gøre som yan siger: Invitere hende op til danmark i et par mdr. så kan i blive kendt med

quote]

Nu er reglerne altså sådan, at parret skal have mødt hinanden IRL. Og ikke KUN via internet. Nææh der skal sku stempler i mandens pas, der skal fremvises ved ansøgning.

NoiNarak skrev:
jensendk skrev:
Der findes jo nogle af os danskere som har fundet en fra Thailand gennem internet. Jeg er en af dem. En meget goid korrospondance mellem os to. Og jeg vil se hvor det fører hen. Hvis jeg skulle se hende eller det skulle blive til det med - ægteskabet. Skal jeg lige ned i den kære bank for at låne penge til rejse og evt. ring (sim-sot plus rejsens udgifter. Altså formontenlig omkring 80-100.000 kr. Er det et forkert bud eller er jeg det med kærlighed pr mail en tosset idé. Hun har lidt svært ved engelsk - vedkommende.

Yan,-nu gider jeg ikke kloge i det mere.men fortæl mig lige, inden jeg slutter-hvor i denne tråd,fortæller jensendk,at de skal familie sammenføres og bo i danmark-undskyld mig,men jeg ser det altså ikke.
Tværtimod taler manden om, at rejse herned,sin-sot osv
.

Her

Sprogkursus i engelsk eller dansk. Iøvrigt er hun højuddannet og tænker på om sådan en thaiuddanelse kan bruges i DK. Er Sr.staff i engiennering

NoiNarak
Sprogkursus i både dansk og engelsk,kan hvis du ikke er klar over det også fås i Thailand-og fordi man bor i Thailand,kan man vel nok tænke på, om ens uddanelse kan bruges i et andet land-så rent faktisk, kan vi jo begge bare gætte på hvad der er rigtigt-uden at vide det med sikkerhed.

Jeg har aldrig hoert om nogen "der saelger en Thai" som du skriver. En kone er IKKE en handelsvare, et produkt!!

Desværre er mange kvinder en handelsvare, hvilket vi nærmest lukker øjnene for når det gælder Thailand.

http://www.dansk-...ost_170538

se #69.

hugoboerge
Sikke en masse palaver.

Lad jensendk finde ud af at koebe en returbillet til Thailand, finde et hotel, laere damen at kende i loebet af 14 dage alt efter hvor lang tids ferie han har og saa efterfoelgende finde ud af det selv. Det lyder lidt voldsomt med laan i banken osv

NoiNarak det er da rart at hoere om gode erfaringer. Tillykke med det.

NoiNarak skrev:
Sprogkursus i både dansk og engelsk,kan hvis du ikke er klar over det også fås i Thailand-og fordi man bor i Thailand,kan man vel nok tænke på, om ens uddanelse kan bruges i et andet land-så rent faktisk, kan vi jo begge bare gætte på hvad der er rigtigt-uden at vide det med sikkerhed.

Du min egen kloge ven, hvis man vil bo i Thailand så tager man flyveren fra Danmark, og bosætter sig. Du ved sådan noget i retning af hvad du har lavet.

Så man behøver hverken gifte sig eller andet besværligt og dyrt stads, men selvfølgelig vil manden da bo i Thailand og kæresten skal så selvfølgelig lære engelsk.

Logik for knallerter og andet hurtigkørrende.

Hvorfor mon manden har problemer, ja se måske fordi det både er dyrt og besværligt, at få damen til Danmark?.

AL 48
yan skrev:

Desværre er mange kvinder en handelsvare, hvilket vi nærmest lukker øjnene for når det gælder Thailand.

se #69.

Igen en henvisning der viser, at du ikke fatter en skid af hvad der foregår.- Du aner ikke engang hvad en handelsvare er.
- En handelsvare er en ting hvor modtageren betaler en vis sum penge,- fes den ind!!
De kvinder der bliver "købt" af en bagmand til bordel i Thailand eller vesten er en handelsvare.
Disse steder har du måske frekventeret og fået din viden fra,- for det andet ved du da ikke en hujende fis om.
Men måske har du også betalt for din hustru,- ergo er hun også en handelsvare.

En der IKKE har betalt for sin "kone"/samlever,- og aldrig kunne drømme om at gøre det.

AL 48 skrev:
yan skrev:

se #69.

Igen en henvisning der viser, at du ikke fatter en skid af hvad der foregår.- Du aner ikke engang hvad en handelsvare er.
- En handelsvare er en ting hvor modtageren betaler en vis sum penge,- fes den ind!!
De kvinder der bliver "købt" af en bagmand til bordel i Thailand eller vesten er en handelsvare.
Disse steder har du måske frekventeret og fået din viden fra,- for det andet ved du da ikke en hujende fis om.

En der IKKE har betalt for sin "kone"/samlever,- og aldrig kunne drømme om at gøre det.

Hvis man betaler en pris for en vare, ja så er det vel handel? at du og mama san så kun gør det for pigernes skyld, er da flot. (Kold kasse.)

Og ja den er feset ind for længst, at endten sidder der en fattig thai med en gæld eller farangen har betalt til dig og mama san.

Og kommer man op i krogen så er det bedste jo et angreb, men det her handler slet ikke om mig eller konen, selv om det ville tage focus væk fra dit bierhverv.

Men gerne vil modtage beløb fra andre der savner en kone/kæreste.

Og du kan skrive 100 gange om hvor lidt jeg forstår om jeres forretning, jeg vil altid være forarget over en dansker er er med til at udnytte en fattig thai. fes den ind.

sleipner
yan skrev:

jeg vil altid være forarget over en dansker er er med til at udnytte en fattig thai. fes den ind.

tjaaa det gør du da selv. Hvis din kone ikke have været en fattig thai, tror du så virkelig selv på at hun gad en bonderøv som dig.Bvdrrrrrr

sleipner skrev:
yan skrev:

jeg vil altid være forarget over en dansker er er med til at udnytte en fattig thai. fes den ind.

tjaaa det gør du da selv. Hvis din kone ikke have været en fattig thai, tror du så virkelig selv på at hun gad en bonderøv som dig.Bvdrrrrrr

Nå da da, kender du min kone? er du helt sikker på hun er Thai?

og også fattig.

Men forsvar dog bare udnyttelsen af thaiernes tror på pengetræerne i vesten.

NoiNarak
yan skrev:
sleipner skrev:
yan skrev:

og også fattig.

Det er da godt, at du selv tror på, at du er så og så god, at du kan tillade dig at kritiserer alt og alle herinde.

AL 48
yan skrev:
AL 48 skrev:
yan skrev:

se #69.

Hvis man betaler en pris for en vare, ja så er det vel handel? at du og mama san så kun gør det for pigernes skyld, er da flot. (Kold kasse.)

Og ja den er feset ind for længst, at endten sidder der en fattig thai med en gæld eller farangen har betalt til dig og mama san.

Og kommer man op i krogen så er det bedste jo et angreb, men det her handler slet ikke om mig eller konen, selv om det ville tage focus væk fra dit bierhverv.

Men gerne vil modtage beløb fra andre der savner en kone/kæreste.

Og du kan skrive 100 gange om hvor lidt jeg forstår om jeres forretning, jeg vil altid være forarget over en dansker er er med til at udnytte en fattig thai. fes den ind.

Hvis ellers du kunne læse og forstå, - hvad det kniber gevaldigt med, så havde du jo nok opdaget at ikke en eneste farang har betalt så meget som en bøjet satang.- Men det går jo nok ud over din fatteevne.
Danskere der er med til at udnytte fattige thaiér og forargelse. Så må du være meget forarget på mange danskere, både i Thailand og i DK.
Er det ikke udnyttelse hver gang en halvfuld dansker går til thailuder, og tror han kan få rabat??- Samt uden gummi???
Er det ikke udnyttelse hver gang en dansker betaler og gifter sig med en thaipige, og tror det er hans private slave??- Og hun skal indordne sig totalt efter hans forgodtbefindende, ellers lukkes "kassen" i ??
En mand der bygger et lystslot i landsbyen for at imponere beboerne samt hende han har betalt for udnytter også hende. - For sådan en mand kan man ikke gå fra selvom han er utålelig i mange thaiérs øjne,-og burde have et spark langt ud over grænsen. Men de ligger under for hans penge,- herligt ikke også??
Men sandsynligvis er du en af denne slags, og kan ligge i hængekøjen og være altvidende om alt i Thailand.
I Danmark kaldes de "bagsædechauffører".
Hvordan kan du tillade dig at udtale dig om hendes "forretning". Du har aldrig været der.
Skulle du en dag svare på en af hendes kontaktannoncer, ville du nok blive sorteret fra med det samme.
Der er nok af andre gamle gifte grisebasser der tror de kan købe sig til alt, og lyver så det ligefrem lyser frem.
Der er masser der starter med at finde en sød pige på nettet medens de er i DK.- Når de så skal på 14 dages ferie i Thailand, forventer de at have dame til rådighed gratis.- Næste gang finder de en ny!
Ser du,- de prøver at udnytte de fattige!
Der har du noget at blive forarget over.

NoiNarak skrev:
yan skrev:
sleipner skrev:
yan skrev:

og også fattig.

Det er da godt, at du selv tror på, at du er så og så god, at du kan tillade dig at kritiserer alt og alle herinde.

Hvis du ikke vil have debat om tingene så bare spring over.

Jeg gier sku ikke side og rose en mand for at udnytte fattige thaier, der skal på lånemarkedet for at betale mama san.

Hvis du føler det som kritik ja så ved gud er det kritik, ikke at tage afstand fra den slags.

ABS
Om manden skal på lånemarkedet for at låne lidt til en tur til Thailand er vel irrelevant. Men jeg kan ikke få øje på hvorhenne udnyttelsen ligger. Hvis udnyttelsen er den sin sot der bliver nævnt, så er det en gang vrøvl og tegn på uvidenhed i mine øjne.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
chris70
Al48

Pigerne hos jer betaler 10.000 som start gebyr, det er beskidt dyr
det tager 10 min at lægge dem på nettet og 5 min. per dag at svare på dem der skal svares på. I har sat en max på 3 mdr og så skal den fattige pige af med 10.000 mere. Det er groft, mange er på line i over 3 mdr før de får kontakt.

Så skal der betales 35.000 hvis falangen går i fælden og ja der er flere som er meget dyrere, men det gør det ikke mindre beskidt.

Om de ikke har andre muligheder, nej, ikke hvis de ikke vil arbejde.

Men hvad gør de 80% af den thailandske befolkning som tjener en almindelig løn, sulter de, nej de går ud og tager et almindelig stykke arbejde.

Er den feset ind hos dig All, de fleste falanger bygger hos som de kan bo i, river træhuset med blik taget ned og flytter ind, du siger at din kone sortere dem fra, ja tro du på den, næh du den som kommer først til møllen.....

John
sleipner skrev:
yan skrev:

Vær gerne uenige men, hold nu det personlige ude af debatten.
Admin.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
hugoboerge
Palaver, palaver, det er ren boernehave det her. Lad nu jensendk koebe en billet til Thailand og saa ikke flere gode raad til manden, han er sikkert snotforvirret allerede.

Spring til debat: