Se indlæg
Kærlighed pr mail
|
|
jensendk |
Lagt på d. 02/10-2011 02:14
|
Begynder Antal indlæg: 17 |
Der findes jo nogle af os danskere som har fundet en fra Thailand gennem internet. Jeg er en af dem. En meget goid korrospondance mellem os to. Og jeg vil se hvor det fører hen. Hvis jeg skulle se hende eller det skulle blive til det med - ægteskabet. Skal jeg lige ned i den kære bank for at låne penge til rejse og evt. ring (sim-sot plus rejsens udgifter. Altså formontenlig omkring 80-100.000 kr. Er det et forkert bud eller er jeg det med kærlighed pr mail en tosset idé. Hun har lidt svært ved engelsk - vedkommende. |
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 02/10-2011 02:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 504 |
Kærlighed pr mail?? Og hun har problemer med engelsk! Det lyder i mine ører som et spil i lotteriet. og som en meget dårlig ide. Hvordan Søren lærer du hende at kende? Og er det nu hende der skriver osv. Tror du skal få lidt ro på, og så passe lidt på dig selv. Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
Top High Class Fashion |
Lagt på d. 02/10-2011 02:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 398 |
Glem det det kommer 99% sikkert ikke til og virke når i ikke en gang kan tale sammen find heller noget der hjemme du kan snakke med og bygge på har set mange der har skudt sig i foden på den konto |
|
|
sleipner |
Lagt på d. 02/10-2011 03:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 128 |
Det er en fin måde at starte på. Send hende på et sprogkursus.Ellers løber du træt i forholdet. Hun kan nok få en månedskursus for ca 3000 baht. Jeg har flere venner der har fundet deres kærlighed på datingsider og siden mødtes med pigen. |
|
|
jensendk |
Lagt på d. 02/10-2011 03:45
|
sleipner skrev: Det er en fin måde at starte på. Send hende på et sprogkursus.Ellers løber du træt i forholdet. Hun kan nok få en månedskursus for ca 3000 baht. Jeg har flere venner der har fundet deres kærlighed på datingsider og siden mødtes med pigen. Sprogkursus i engelsk eller dansk. Iøvrigt er hun højuddannet og tænker på om sådan en thaiuddanelse kan bruges i DK. Er Sr.staff i engiennering |
|
|
sleipner |
Lagt på d. 02/10-2011 03:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 128 |
Nu ved jeg ikke hvor hun bor henne, men engelsk kursus kan man få i alle større byer. |
|
|
jensendk |
Lagt på d. 02/10-2011 03:55
|
Vedkommende bor i Bangkok |
|
|
Lagt på d. 02/10-2011 04:03
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Skal jeg lige ned i den kære bank for at låne penge til rejse og evt. ring (sim-sot plus rejsens udgifter. Altså formontenlig omkring 80-100.000 kr. For at være helt ærligt, så lyder det som en vittighed. Du kan ikke købe hverken en god kone eller kærligheden. |
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 02/10-2011 04:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
Ja, jeg må så sige-godt nok mødtes vi ikke på nettet,men hos en bekendt-og da hun kun taler thai,tilbød hun selv ret hurtigt, at tage et engelsk kursus. Jeg sagde nej, tak! Derhjemme forlanger vi, at udlændinge kan en del dandk/engelsk osv.-og min indstilling var/er, at jeg kom til Thailand-og så må det være min forbandede pligt, at lære thai og ikke hendes, at lære engelsk. Også ud fra den betragtning, at jeg har set mange forhold, hvor der kun tales engelsk i hverdagen og manden, efter-ja, har set helt op til en 17-18 år,at manden kan sige-goddag og farvel på thai,som det eneste næsten. Det syntes jeg,er helt ude i hampen. Jeg har nu boet her i lidt over 2 år og omgås faktisk kun thaier og samler lidt op hver dag og jeg kan klare mig på egen hånd-gå ud og handle og hvad der nu kan være i hverdagen-mit thai er da langt fra perfpekt,men vi har,ligesom mange andre,tror jeg,vores eget sprog her i huset-som vi begge forstår. Jeg siger ikke, at det hele er rosenrødt og perfekt,vi har da vores ture-og som regel på grund af misforståelser omkring sproget-men vi finder ud af det. Men det er da-indrømmet, roden til mangt et skænderi,men holder man oprigtigt af hinanden, overlever man somend også disse ting. Så hvis det er noget man er indstillet på og ville,så kan det lade sig gøre-men det er hårdt arbejde. |
|
|
ABS |
Lagt på d. 02/10-2011 04:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 310 |
Ikke kan Engelsk. ser det ikke som det store problem. Vel lidt værre, hvis som en skrev her inde for et stykke tid siden. Citat: Har fundet en 24 årig, som viser sig kun at være 20, er jomfru bor stadig i landsbyen og taler flydende Engelsk Igen at sige at det med 99% sikkerhed vil mislykkes, er i mine øjne noget vrøvl at fyrer af. Hun kan lærer Engelsk, han kan lærer Thai. Ser det ikke som et problem. We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
Lagt på d. 02/10-2011 06:00
|
|
NoiNarak skrev: Ja, jeg må så sige-godt nok mødtes vi ikke på nettet,men hos en bekendt-og da hun kun taler thai,tilbød hun selv ret hurtigt, at tage et engelsk kursus. Jeg sagde nej, tak! Derhjemme forlanger vi, at udlændinge kan en del dandk/engelsk osv.-og min indstilling var/er, at jeg kom til Thailand-og så må det være min forbandede pligt, at lære thai og ikke hendes, at lære engelsk. Også ud fra den betragtning, at jeg har set mange forhold, hvor der kun tales engelsk i hverdagen og manden, efter-ja, har set helt op til en 17-18 år,at manden kan sige-goddag og farvel på thai,som det eneste næsten. Det syntes jeg,er helt ude i hampen. Jeg har nu boet her i lidt over 2 år og omgås faktisk kun thaier og samler lidt op hver dag og jeg kan klare mig på egen hånd-gå ud og handle og hvad der nu kan være i hverdagen-mit thai er da langt fra perfpekt,men vi har,ligesom mange andre,tror jeg,vores eget sprog her i huset-som vi begge forstår. Jeg siger ikke, at det hele er rosenrødt og perfekt,vi har da vores ture-og som regel på grund af misforståelser omkring sproget-men vi finder ud af det. Men det er da-indrømmet, roden til mangt et skænderi,men holder man oprigtigt af hinanden, overlever man somend også disse ting. Så hvis det er noget man er indstillet på og ville,så kan det lade sig gøre-men det er hårdt arbejde. Hvad i alverden har dit privatliv med mandens spørgsmål at gøre? |
|
|
Lagt på d. 02/10-2011 06:13
|
|
Sprogkursus i engelsk eller dansk. Iøvrigt er hun højuddannet og tænker på om sådan en thaiuddanelse kan bruges i DK. Er Sr.staff i engiennering Hvad mon sådan en højtuddannet (højt lønnet?), der ikke taler engelsk vil til Danmark efter.? Det vil da være synd og skam, at tage en dygtig thai med et godt betalt job til Danmark, hvor hun så måske kan blive trappevasker eller lignende. Nej køb du hende en billet til en ferietur til Danmark og sæt de 40.000 baht ind på hendes konto. Så ser du om du mister andet, eller verden bliver lyserød. |
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 02/10-2011 06:49
|
Yan! Du er sgu ved at være en belastning,syntes jeg. Jeg taler om mine erfaringer-andet kan man vel ikke gøre-medmindre man vil sidde og opfinde noget-så det er somend det eneste mit privat liv har med det at gøre-brokrøv /evig og altid. |
|
|
chris70 |
Lagt på d. 02/10-2011 07:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 133 |
Jensendk Jeg syntes du skal gøre som yan siger: Invitere hende op til danmark i et par mdr. så kan i blive kendt med hinanden og hun kan blive kendt med danmark og når hendes engelsk er limited så kan i det mindste sige : Me tarzan you jane, selv om så jeg mener at en sr. engineering kvinde som hende sikkert kan mere. Det svære kommer der nogle dårlige mdr. i danmark, som giver hende et dårligt indtryk af vores land. Du snakker allerede om sin sot og ringe, husk nettet er så medgørlig, hvem siger at hun er den hun giver sig ud for, på den anden side hvis hun er, så vil hun ikke få problemer med at få et turist visum til at besøge dig. Det kunne være sjovt at høre hvor gammel du er siden du skal låne til det hele, er du sikker på at du er gifte materiale? Senere kommer der noget med hus og have og penge til familien. |
|
|
AP7100 |
Lagt på d. 02/10-2011 08:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 161 |
Jeg synes nu, at det var helt fint og absolut relevant, at NoiNarak delte sine betragtninger omkring talesprog i familien da spoergeren jo netop naevnte sprogbarrierene som en udfordring. Saa kan man saa vaere enig eller ikke, det er jo ogsaa okay :-) Selv taler jeg ikke Thai, har boet i Thailand i snart 6 aar, er gift med en Thai og ja, vi moedtes foerste gang paa nettet ogsa - saa, JA -- det kan lade sig goere! :-) At kaerlighed/aegteskab koster penge (det goer det jo ogsaa i Danmark, husk lige det!!!) har INTET som helst med det yderst usmagelige udtryk "at koebe en kone" at goere! Saa naar spoergeren spekulerer over sin okonomi og hvordan hans bank forbindelser er, er det da blot fornuft og planlaegning for hvad nu "hvis han VED at det her er rigtigt" -- det ved vel kun han. Hygge! |
|
|
Lagt på d. 02/10-2011 08:44
|
|
NoiNarak skrev: Yan! Du er sgu ved at være en belastning,syntes jeg. Jeg taler om mine erfaringer-andet kan man vel ikke gøre-medmindre man vil sidde og opfinde noget-så det er somend det eneste mit privat liv har med det at gøre-brokrøv /evig og altid. Nu skriver manden om den måske kommende kone til Danmark, så er din tilværelse og sprog i Thailand da total ligegyldig. Manden skal vel ikke herned for at lære Thai når nu han forventer at tage kvinden til Danmark. Men skrev du noget om dig og din kones F/S, samliv og integration i Danmark så var det en helt anden sag. |
|
|
sune |
Lagt på d. 02/10-2011 08:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Det er da rigtigt, at disse netskaber kan blive et problem. Jeg mødte min søde og vidunderlige kone igennem en sådan site.. Hun skrev til mig på perfekt engelsk, men vi talte ikke sammen. Kort.... Hun hverken talte eller skrev engelsk , da jeg troppede op, så jeg havde da mine betænkeligheder. Hvis du har gåpåmod og et positivt sind, så overlever du og din tilkommende også dette. Jeg sendte konen på sprogkursus på noget der heder ICI tror jeg, meget dyrt og intet bevendt, så jeg startede selv oplæringen af dette individs oplæring i det engelsk talesprog.. Det skriftlige er lige meget. Thailænderne, har jeg nu igennem mange år erfaret, er virkelige ferme til at lære sprog...ret hurtigt... Min kone lærte at tale det første år af vores tid sammen, og nu holder hun ikke kæft. Om du bruger 80.000.- eller 500.000.- på din tilkommende, kan kun du og ikke alle os andre kloge judge i. Bare du følger hjertet og ikke en anden legemsdel, så vil du da have dette minde, hvis det skulle gå galt... Og dette har ikke noget med Thailand og thailandske kvinder at gøre, for jeg har aldrig oplevet så lang tid sammen med den samme kvinde, uden jeg vil ha instinktet fremkommer... som med min vidunderlige og dejlige thailandske kone nu igennem en del år... Jeg har kun oplevet dette instinkt med danske kvinder... Klø du bare på, og få dig et godt liv den tid der nu er tilbage. Hun kan ikke bruge sin uddannelse til en dyt i Danmark, så flyt du til Thailand hvis du har muligheden. Hun kan som Yan siger bliver rengøringskone som alle de andre thaier, eller mange af de andre thaier i Danmark. |
|
|
Lagt på d. 02/10-2011 08:59
|
|
AP7100 skrev: Jeg synes nu, at det var helt fint og absolut relevant, at NoiNarak delte sine betragtninger omkring talesprog i familien da spoergeren jo netop naevnte sprogbarrierene som en udfordring. Saa kan man saa vaere enig eller ikke, det er jo ogsaa okay :-) Selv taler jeg ikke Thai, har boet i Thailand i snart 6 aar, er gift med en Thai og ja, vi moedtes foerste gang paa nettet ogsa - saa, JA -- det kan lade sig goere! :-) At kaerlighed/aegteskab koster penge (det goer det jo ogsaa i Danmark, husk lige det!!!) har INTET som helst med det yderst usmagelige udtryk "at koebe en kone" at goere! Saa naar spoergeren spekulerer over sin okonomi og hvordan hans bank forbindelser er, er det da blot fornuft og planlaegning for hvad nu "hvis han VED at det her er rigtigt" -- det ved vel kun han. Hygge! Jeg synes nu, at det var helt fint og absolut relevant, at NoiNarak delte sine betragtninger omkring talesprog i familien da spoergeren jo netop naevnte sprogbarrierene som en udfordring. Saa kan man saa vaere enig eller ikke, det er jo ogsaa okay :-) Det vigtigste med sprog ved en F/S dansk/thai er da at thaien lærer dansk, så om manden kan sige åh og bøh på thai er da underordnet. Vi taler og F/S her og nu og ikke hvad der skal ske om 20 år. "at koebe en kone" Hvad usmageligt er er i det,? når det handler om sin sot eller som vi har set andre der sælger en thai, (mama san) og kalder det hjælp til de stakkels piger der ikke kan engelsk. En gang imellem er det rart når en skovl kaldes en skovl. |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 02/10-2011 09:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
jensendk skrev: Vedkommende bor i Bangkok Book et hotelværelse i Bangkok i en uges tid og hop på et fly. Se "giraffen". Er den længere? Sprog er ikke en hindring, men alligevel tag en Dansk/Thai Thai/Dansk ordbog med. Jeg gjorde noget ligene og er lykkelig gift Held og lykke. |
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 02/10-2011 09:27
|
jensendk skrev: Der findes jo nogle af os danskere som har fundet en fra Thailand gennem internet. Jeg er en af dem. En meget goid korrospondance mellem os to. Og jeg vil se hvor det fører hen. Hvis jeg skulle se hende eller det skulle blive til det med - ægteskabet. Skal jeg lige ned i den kære bank for at låne penge til rejse og evt. ring (sim-sot plus rejsens udgifter. Altså formontenlig omkring 80-100.000 kr. Er det et forkert bud eller er jeg det med kærlighed pr mail en tosset idé. Hun har lidt svært ved engelsk - vedkommende. Yan,-nu gider jeg ikke kloge i det mere.men fortæl mig lige, inden jeg slutter-hvor i denne tråd,fortæller jensendk,at de skal familie sammenføres og bo i danmark-undskyld mig,men jeg ser det altså ikke. Tværtimod taler manden om, at rejse herned,sin-sot osv. |
|
Spring til debat: |