Se indlæg
 Udskriv debat
Lurende farer i Thailand :)
rinpoche
Nu har der været en lang række seriøse tråde her på dtw på det seneste.
Tillad mig at dele en oplevelse fra Phuket, der ikke er særlig seriøst, men dog kurisøs Smile Og absolut sandfærdig.

Jeg boede på et tidspunkt i et lejet værelse på noget der hed Soi Watsana.

Naboen hertil var et fancy hotel med et attraktivt poolområde. Min hulde viv ytrede ønske om at kunne benytte sig heraf, så jeg begav mig afsted for at forespørge på muligheden heraf.
Jeg fik adgang til området uden problemer og begav mig hen mod receptionen for at forespørge om vi mod betaling kunne benytte os af poolområdet.

Rundt om poolområdet lå en række bungalows med terrasser vendende ned mod poolen, og her befandt sig en række gæster, der sad og vederkvægede sig med en sundowner.

Jeg rundede et hjørne og var ved at falde over en monstrøs stor fugl, en Tukan? What? Der er sgu da ingen tukaner i Thailand, kun næsehornsfugle.
Ikke ulig næsehornsfugle har tukaner et næb der ikke lader noget efter.

http://www.google...d=0CE8QsAQ

Den lagde hovedet på skrå og plirrede med øjenene mens den tog mig i betragtning.
Det var vist ikke ligefrem kærlighed ved første blik ....

Nå, sådan en forvokset grillkylling skulle ikke afholde mig fra at fortsætte mit ærinde mod receptionen.

Så jeg fortsatte modigt min gang og ignorede fuldstændig "Kylle".
Det var set i bagspejlet måske ikke så klogt, for jeg havde ikke taget mere end et par få skridt, førend jeg hørte skæbnetunge fodtrin bag mig. Jeg skulle til at vende mig om, da min befjerede kombattant gav min nøgne ankel en ordentlig overhaling med sit drabelig næb. (Den kunne åbenbart ikke lide ikke betalende gæster)
Jeg sprang i vejret, bandede og svovlede, mens jeg forsøgte at bevare resterne af min værdighed.
Det var helt omsonst, gæsterne på terrasserne havde set optrinnet og var ved at falde sammen af grin.

"Kylle" havde øjensynligvis indset, at jeg var en svagpisser og gav min anden ankel en tur med hæksaksen.
Latteren antog nu uanede dimensioner fra de residerende gæster.

For Satan da også, nu blødte jeg fra begge ankler.
Jeg så kun 2 muligheder, enten at sætte "kylle" på et grillspyd - hvilket nok ville blive temmelig upopulært - eller lide et forsmædeligt tilbagetog.
Jeg tog option nr. 2.

Kylle - Farang. 1 - 0.

"Øhhh, skat". "Vi kan ikke bade i poolen, det er kun for gæster der bor der" Sad

Jeg fandt efterfølgende ud af at "Kylle" var kæledyr på resortet og meget populær blandt gæsterne.

kylling
Tak Rin Godt skrevet

Når vores hunde en dag er (væk), måske jeg er væk før dem????

Så vil jeg have en vagt TUKAN

Grin

rinpoche
I så fald, Kylling, sørg for at opdrage den godt Smile

Jeg har fra den dag af haft den største respekt for deres næb. Smile

Jeg ved, at fortællingen lyder absurd, men den er sand ikke desto mindre.

Junior fik også en ubehagelig oplevelse i samme omgang.
Vi var inde i en købmandsbutik på Nanai Road, og det var umiddelbart fredeligt nok.
Da vi kom rundt om en hylde, stod der et guhjælpeme et vietnamesisk hængebugsvin.
Sød lille fyr, men den kunne åbenbart ikke lide 3-årige børn, for den kom øffende hen til min søn med ikke noget godt i sinde.
Jeg var nødt til at tage ham op for at han ikke skulle lide overlast.

Jeg kom til at tænke på grillspyd igen...
Redigeret af rinpoche d. 27/09-2011 18:44

TG950
Hmmm, gad vide om der er andre dyre arter der ikke kan lide dig og din familie ? Wink
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Kim Ludvigsen
Jeg kan se, at mine problemer med dyr er i småtingsafdelingen. Jeg generes mest af myrer. De er edderskrappe til at finde søde sager.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
LBH
rinpoche skrev:
I så fald, Kylling, sørg for at opdrage den godt Smile

Jeg har fra den dag af haft den største respekt for deres næb. Smile

Jeg ved, at fortællingen lyder absurd, men den er sand ikke desto mindre.

Junior fik også en ubehagelig oplevelse i samme omgang.
Vi var inde i en købmandsbutik på Nanai Road, og det var umiddelbart fredeligt nok.
Da vi kom rundt om en hylde, stod der et guhjælpeme et vietnamesisk hængebugsvin.
Sød lille fyr, men den kunne åbenbart ikke lide 3-årige børn, for den kom øffende hen til min søn med ikke noget godt i sinde.
Jeg var nødt til at tage ham op for at han ikke skulle lide overlast.

Jeg kom til at tænke på grillspyd igen...

Tror ikke i skal tage på tiger besøg hos munkene ihvertfald....Wink

NoiNarak
Jeg havde en lidt sjov oplevelse sidste år.
Jeg har en amerikansk ven her i byen og var på besøg hos ham.Vi sidder og får en kop kaffe og han siger-kom her, du skal lige se det her.
Vi går ind i hans værksted og der sidder, den største sommerfugl jeg til dato har set-vel 20 22 cm stor,vil jeg tro og når man så efter lignede begge vingespidser fuldstændigt et slangehoved.Rigtig flot var den.
Men jeg kommer hjem og får en snak med Hugo, over skype,som jeg fortæller om dette-og så kommer det.
Hugo beretter, at han jo har solgt den slags dyr samt div. kryb og derfor ved en masse om det-og han siger til mig, at lige netop den der,er den eneste giftige sommerfugl i verden-lige så giftig som en kobra.
Jeg bliver selvfølgelig bekymret for min amerikanske ven og ringer straks til ham og beder ham holde snitterne fra den-han havde jo gået og taget mål af den osv.
Da jeg er færdig med den snak og Hugo,går jeg på opdagelse på nettet for det her lyder da interresant,syntes jeg-havde aldrig hørt om en giftig sommerfugl før.
Men jeg kunne godt-sagtens, finde den sommerfugl,som forresten er verdens største af slagsen,men intet om at den er giftig.
Jeg fjols havde jo delt historien med andre,der bor herude og advaret dem også-så jeg måtte hele rækken rundt igen og fortælle,at den nok ikke var giftig alligevel,så det grinte de lidt af,at jeg hoppede på den-men Hugo holder på sit!
Vi havde så senere selv fornøjelsen af, at have en boende i vores stue i et par dage-flotte dyr-men altså ikke farlige.

http://www.cirrus..._Atlas.htm [url][/url]-

rinpoche
Pragtfuldt billede, NN.
Tak for det.

sudsakhon
Det er ikke en sommerfugl.. Det er en måge..LOL LOL

Damn' den er stor.. Sådan en har jeg desværre aldrig set.
Men var den giftig sad manden på billedet nok ikke med den så skødesløst..

Grinede iøvrigt, da jeg så beskrivelsen. Minder mig om visse kvinder.

Females are sexually passive, releasing powerful pheromones which males detect and home in on

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Spring til debat: