Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
katastrofe om hjørnet?
|
|
Lagt på d. 26/09-2011 10:00
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Det ser meget slemt ud, hvis der kommer mere vand, håber alle kan få høstet inden for meget vand. Det har jo regnet helt unormalt dette år, og kommer der nu en masse vand i regntiden, kan katastrofen blive enorm. http://www.bt.dk/...voemmelser |
|
|
sune |
Lagt på d. 26/09-2011 10:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Sjovt nok, os der bor i de områder har ikke s Skide bare værre med de RIS... for os mennesker der lever inden for voldene, bliver godt nok uden redningsveste lagt i et ligklæde til glæde for historien... Hvad taler du om... RIS... Hvor er du i verden... Du er da ikke her, for så ville du kunne se alvoren i de meldinger der fremkommer fra den virkelig verden... Jeg er bange... Min familie er bange.... Mine naboer er bange... Ja alle er bange... og ikke for din RIS marker... For at sige det meget mildt... Vi er rigtig mange millioner mennesker i Thailand ,der er bange, og du tænker på din skide RIS.... [url[img]http://i298.photobucket.com/albums/mm241/manse_01/Nakhon%20Sawan%2023%20september%202011/IMG_3212.jpg[/img] is not a valid Image.[/url] De har åbnet sluserne i den næste by, men vi har måske kun et par dage inden vores diger falder sammen.. Vi tænker meget på den forbandede RIS, for det er jo efter hvad du prøver at bevise... Det vigtigste.... |
|
|
Lagt på d. 26/09-2011 10:53
|
|
Til din oplysning sune, så lever næsten alle bønder af at dyrke ris, så jo det er meget vigtig. Skulle soklen på din villa blive våd, så er skaden ikke så stor, men mangler thaier deres høst, så har de jo ikke pensionen at tære på. Så jo mine skide ris er vigtige. Meget vigtige, |
|
|
sune |
Lagt på d. 26/09-2011 11:01
|
Dejligt at se, at du skrev som du gjorde, for så er det jo sat på plads.... Græmmes......bare... Du har intet fattet, da du mener RIS er mere vigtigt end menneskeliv... Håber du skammer dig over et sådan ligegyldigt indlæg... |
|
|
Lagt på d. 26/09-2011 11:07
|
|
sune skrev: Dejligt at se, at du skrev som du gjorde, for så er det jo sat på plads.... Græmmes......bare... Du har intet fattet, da du mener RIS er mere vigtigt end menneskeliv... Håber du skammer dig over et sådan ligegyldigt indlæg... Sig mig, hvad fejler du? Måske mener du ikke det er en katastrofe? At jeg håber bønderne kan få deres afgrøder redet inden for meget vand. Ja det mener du så er ligegyldig for en fattig bonde. Ved faktisk ikke hvad jeg skal sige om dit indlæg andet end idiotisk. |
|
|
sune |
Lagt på d. 26/09-2011 11:11
|
Jeg mener du skal søge hjælp, for en sådan ligegyldig gylle.kan da kun sammen med dine ligegyldige meninger gøre os der er i centeret til skamme. for vi i områderne er her jo... Mener du skulle skamme dig, for vi er bange. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 26/09-2011 11:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
det har nok påvirket dig at du er bangedet yan gjorde var at ligge et link ind fra bt. hvor der skriver om katastrofen i nogle dele af thailand, så vælger yan at tage udgangspunkt i det der omhandler rishøsten, som jo også er en del af katastrofen og straks falder du over ham, fordi du er bange forståeligt men ikke rigtigt håber det bedste for jer......... |
|
|
Lagt på d. 26/09-2011 11:24
|
|
Hej Nu skal man jo ikke tro på alt der står i en dansk avis. Os der ikke er tilstede i de oversvømmede områder,kan nok ikke helt forestille os hvordan det egentlig er. Det er allerede en katestrofe nu, mange bønders marker er total oversvømmede, deres huse og redskabet ligeså. Så mon ikke thailandske bønder mere tænker på at redde livet end end et par pose ris. Rismarkerne har jo stået under vand så længe,at de er druknet i vandmasserne. Tror ikke de kan høste noget under vandet! |
|
|
huratho |
Lagt på d. 26/09-2011 11:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Her er mit bidrag. Vi har een gang været udsat for oversvømmelse. Det startede fredeligt en søndag formiddag, solen var tittet frem. 2 timer senere flygtede vi med det vi kunne bære. Vi nåede at tage vores 2 hunde og lidt personlige papirer det var alt. DET VAR UHYGGELIGT. Og ja, jeg forstår godt de mennesker som er bange, meget bange. Vi kom tilbage halvanden mdr. senere og kunne se at vandet havde nået til det øverste på vinduerne og ALT var ødelagt, men vi havde livet og hinanden. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
Lagt på d. 26/09-2011 11:47
|
|
girobank skrev: Hej Nu skal man jo ikke tro på alt der står i en dansk avis. Os der ikke er tilstede i de oversvømmede områder,kan nok ikke helt forestille os hvordan det egentlig er. Det er allerede en katestrofe nu, mange bønders marker er total oversvømmede, deres huse og redskabet ligeså. Så mon ikke thailandske bønder mere tænker på at redde livet end end et par pose ris. Rismarkerne har jo stået under vand så længe,at de er druknet i vandmasserne. Tror ikke de kan høste noget under vandet! Beklager at jeg hæftede et link fra en dansk avis ved omtalen af katastrofen. Men da jeg selv bor i området ser jeg intet forkert i de oplysninger der gives i avisen. Og vi har da masser af rismarker her, hvor vandet endnu ikke har overtaget, så jo der kan høstes meget af det endnu ikke oversvømmede. Men jeg skal nok lade være med at sætte den slags provokerende indlæg ind. Beklager at jeg har ondt af de thailandske bønder. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 26/09-2011 11:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
hvis man ikke bor i de områder,hvor oversvømmelsen truer, så kan man vel kun tage udgangspunkt i de oplysninger der er til rådighed,og da der er mange der ved bedre ja så får man let på puklen, hvad er det egentlig yan har gjort ?? |
|
|
sune |
Lagt på d. 26/09-2011 11:54
|
Så er det vel sagt... Du får din ris, som hos os er under vand... Og du får så ret i, at alt andet end ris er ligegyldigt, fordi os der er meget bange for det rigtige vand... Vi skal latterliggøres, fordi en person som dig, kun kan tænke på din forbandede RIS... Hvis du er her i Thailand, må man da håbe, du har så meget takt og tone, at du kan se, at problemerne er meget mere alvorlige end dine forbandede Rismarker.... Slut herfra... Du har sagt hvad der skal siges her... og jeg håber da webmaster ser alvoren i en sådan tråd og lukker den med det samme, inden følelserne kommer uden på skjorten... Jeg græmmes stadig.... |
|
|
Lagt på d. 26/09-2011 12:17
|
|
Skal vi lige starte helt forfra: hvad står der egentlig i overskriften? Hvad med at læse alle ordene i diverse indlæg og nprøve at forstå meningen. Der er vist ingen rismarker inde i Bangkok, men ude på landet,hvor bønderne og andre mennesker prøver at redde deres egendele. Afgrøderne på de oversvømmede marker er allerede druknet. Yan, hvor befinder du dig egentlig i Thailand? Hvis du er i Thailand,hvorfor så henvise til BT, der ikke er i thailandsk avis,men kun skriver noget fra nyhedsbureauerne. |
|
|
Lagt på d. 26/09-2011 12:18
|
|
sune skrev: Så er det vel sagt... Du får din ris, som hos os er under vand... Og du får så ret i, at alt andet end ris er ligegyldigt, fordi os der er meget bange for det rigtige vand... Vi skal latterliggøres, fordi en person som dig, kun kan tænke på din forbandede RIS... Hvis du er her i Thailand, må man da håbe, du har så meget takt og tone, at du kan se, at problemerne er meget mere alvorlige end dine forbandede Rismarker.... Slut herfra... Du har sagt hvad der skal siges her... og jeg håber da webmaster ser alvoren i en sådan tråd og lukker den med det samme, inden følelserne kommer uden på skjorten... Jeg græmmes stadig.... Sig mig er du rablende skør eller hvad? Hvor fanden ser du noget sted i mit indlæg at jeg er ligeglad med alt andet end ris? Hvis du føler dig latterliggjort, må det skyldes et eller andet du har indtaget og ikke noget jeg har skrevet. Og ja jeg er her i Thailand og bor 5 min. på gåben fra floden, så fortæl ikke mig, hvad jeg skal tænke og mene, at du mener thaiernes afgrøder ingen betydning har, siger vel mere om dig end om mig. Jeg ser ingen grund til ikke at høste de ris der kan høstes, og det vil hjælpe nogle af bønderne, hvis du overhovedet ved noget om deres livsbetingelser. Og skulle du få våde fødder så tager du nok ikke skade af det, men bondemanden der mister alle afgrøder, har nok ikke nogen pension at tære af. Men en mærkelig debat du får det lavet til, for det handlede jo bare om katastrofen og dens omfang. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 26/09-2011 12:26
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
sune skrev: Så er det vel sagt... Du får din ris, som hos os er under vand... Og du får så ret i, at alt andet end ris er ligegyldigt, fordi os der er meget bange for det rigtige vand... Vi skal latterliggøres, fordi en person som dig, kun kan tænke på din forbandede RIS... Hvis du er her i Thailand, må man da håbe, du har så meget takt og tone, at du kan se, at problemerne er meget mere alvorlige end dine forbandede Rismarker.... Slut herfra... Du har sagt hvad der skal siges her... og jeg håber da webmaster ser alvoren i en sådan tråd og lukker den med det samme, inden følelserne kommer uden på skjorten... Jeg græmmes stadig.... Det har du da selv klaret fint uden hjælp. |
|
|
sune |
Lagt på d. 26/09-2011 12:37
|
Og skulle du få våde fødder så tager du nok ikke skade af det, men bondemanden der mister alle afgrøder, har nok ikke nogen pension at tære af. Jeg har ikke noget sådant, men det har du jo så åbenbart.. siden du hele tiden skal bruge det samme, som et argument for rigtigheden af det jeg skriver. Frank.. jeg havde trods alt større tanker om dit virke på en seriøs side som denne... |
|
|
Lagt på d. 26/09-2011 12:39
|
|
girobank skrev: Skal vi lige starte helt forfra: hvad står der egentlig i overskriften? Hvad med at læse alle ordene i diverse indlæg og nprøve at forstå meningen. Der er vist ingen rismarker inde i Bangkok, men ude på landet,hvor bønderne og andre mennesker prøver at redde deres egendele. Afgrøderne på de oversvømmede marker er allerede druknet. Yan, hvor befinder du dig egentlig i Thailand? Hvis du er i Thailand,hvorfor så henvise til BT, der ikke er i thailandsk avis,men kun skriver noget fra nyhedsbureauerne. Overskriften er min og lyder katastrofe om hjørnet? Jeg har så den frækhed, at jeg sætte et link ind fra en dansk avis uden at spørge først om den kan godkendes af thai eksperterne.(beklager) Og nu prøver du så som bedrevidende, at fortælle mig hvordan markerne ser ud udenfor mine vinduer, jo tak , det tror jeg bedre jeg kan se end du kan. Og girobank, hvilken thai avis kan du bedst læse? så jeg kan finde den, hvis jeg en anden gang vil sætte link ind. Og til din orientering er min nærmeste nabo by afskåret fra trafik, alle veje er skyllet væk, så der kun kan sejles til og fra. Men de forsøger at høste der hvor markerne er lidt mere højtliggende. (Thailand er ikke helt fladt) Men hvad hidser i jer op over? jeg har ikke skrevet noget nedladende om nogen, og det lyder nærmest som om jeg har lavet et mord eller noget andet meget kriminelt. |
|
|
Lagt på d. 26/09-2011 12:46
|
|
sune skrev: Og skulle du få våde fødder så tager du nok ikke skade af det, men bondemanden der mister alle afgrøder, har nok ikke nogen pension at tære af. Jeg har ikke noget sådant, men det har du jo så åbenbart.. siden du hele tiden skal bruge det samme, som et argument for rigtigheden af det jeg skriver. Frank.. jeg havde trods alt større tanker om dit virke på en seriøs side som denne... Da du sune kom med dine bemærkninger i denne tråd, ja så forsvandt alt seriøst. Jeg føler mig hensat til den nærmeste bodega, hvor alle hjerneskaderne står i kø. |
|
|
ABS |
Lagt på d. 26/09-2011 12:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 310 |
Ja, helt sikkert en katastrofe der vil noget. Mangen en Thai har mistet alt lige fra hus/hjem til sin afgrøde. En katastrofe for en enkelte Thai, men vel også en katastrofe for den Thailandske økonomi, idet Thailand er verdens største ris eksportør. Har lige set på Thai news at flere ris lagrer i de berørte områder, at al ris er ubrugelig. Må sige at jeg har medlidenhed med de der er berørt af denne katastrofe. Derfor har konen og jeg også støttet gennem Bangkok Bank med THB 20.000.00, får der skal sgu et mirakel til for at få mange af de berørte sådan nogenlunde på fode igen.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
Lagt på d. 26/09-2011 12:48
|
|
Yan, du læser overhovedet ikke hvad jeg har skrevet. Nej,jeg er overhovedet ikke thaiekspert, men som sagt jeg tror ikke på alt hvad aviserne skriver-og du har jo åbenbart heller ikke læst artiklen ordentlig, for så ville du se at BT har fået oplysningerne via REUTERS, og mon de har en journalist uden i vandmasserne? og du svarer heller ikke hvor sådan cirka du er i Thailand. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |