Se indlæg
 Udskriv debat
Giftemål ( penge & guld )
Sicarius
Jeg så en meget smuk ung pige blive gift i landsbyen til en thai mand .Jeg kunne ikke lade være med at spørge : Hvad betalte han i sinsot? Svaret forbløffede mig .Han betalte 30.000 bath .Véd ikke med guldet .Spurgte ikke .Men grunden for at pigen ikke lå i det typiske 100.000 kategori for en sådan skønhed, var at hun ikke var jomfru!
Det er kvindens skønhed og jomfruelighed der sætter sinsot prisen efter min forståelse!
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
- Sir Winston Churchill

keniko
Sicarius skrev:
Jeg så en meget smuk ung pige blive gift i landsbyen til en thai mand .Jeg kunne ikke lade være med at spørge : Hvad betalte han i sinsot? Svaret forbløffede mig .Han betalte 30.000 bath .Véd ikke med guldet .Spurgte ikke .Men grunden for at pigen ikke lå i det typiske 100.000 kategori for en sådan skønhed, var at hun ikke var jomfru!
Det er kvindens skønhed og jomfruelighed der sætter sinsot prisen efter min forståelse!

Det har du ret i....

Dog familiens status (velhavende/fattig) spiller også en stor rolle i størrelsen for Sinsot. Dog som du skriver, har pigen været gift før/ har børn dvs. mistet sin jomfruelighed, så er sinsot meget lav eller væk....

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Saendaeng
keniko skrev:
Sicarius skrev:

Det har du ret i....

Dog familiens status (velhavende/fattig) spiller også en stor rolle i størrelsen for Sinsot. Dog som du skriver, har pigen været gift før/ har børn dvs. mistet sin jomfruelighed, så er sinsot meget lav eller væk....

K.

Tit og ofte er det familiens status og uddannelse som pigen har. som der også skrives.Så er det af stor betydning om pigen har haft kæreste og børn.
Så ikke så meget om hun er smuk
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Sicarius
Tak for oplysning! Sunflower
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
- Sir Winston Churchill

Djan
Fuck sinsot/medgift.
Sørg for din kommende kone.
Er familien fattig, så hjælp dem med et beløb hver måned - afhængig af hvad du har råd til.
Grunden til at mange dansk/thai-ægteskaber går i stykker er, at den danske mand ikke vil hjælpe hendes forældre.

Insisterer familien på sinsot/medgift -også bare for "show" (pengene kommer retur), så glem det - det er en dårlig familie, som har brug for "big face" i landsbyen.

Anonym Bruger
ja det må se sort ud for en mand,
at være nødt til at tage ud til thailand
for at købe sig en kone.
utroligt at de tøser kan få en mand til det, ja nu siger jeg en mand,men der kan sgutte være meget mand i dem.

fckguld
Djan skrev:
Fuck sinsot/medgift.
Sørg for din kommende kone.
Er familien fattig, så hjælp dem med et beløb hver måned - afhængig af hvad du har råd til.
Grunden til at mange dansk/thai-ægteskaber går i stykker er, at den danske mand ikke vil hjælpe hendes forældre.

Insisterer familien på sinsot/medgift -også bare - for "show" (pengene kommer retur), så glem det - det er en dårlig familie, som har brug for "big face" i landsbyen.
Er det min svigermor du taler om. ha ha
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

LBH
sonny skrev:
ja det må se sort ud for en mand,
at være nødt til at tage ud til thailand
for at købe sig en kone.
utroligt at de tøser kan få en mand til det, ja nu siger jeg en mand,men der kan sgutte være meget mand i dem.

Jeg bliver vist lige nød til at fortælle hr. Sonny at man godt kan falde for en sød Thai kvinde selv om man tideligere har haft nemt ved de Danske kvinder.

Ellers vil jeg sige at jeg ikke har betalt noget.
Jeg har dog købt en ny knallert som hendes familie bruger mere ind min kone og jeg. Vi sender 3000 thb. til svigermor hver måned. Altså ca hvad en almindelig bonde på landet tjener.

Spring til debat: