Se indlæg
 Udskriv debat
Bevis for udrejse fra Thailand
Robert Kronberg
hn skrev:
Pater Peter skrev:
Sidst jeg var i Thailand købte jeg en billet Bangkok-København og retur København-Bangkok. Jeg har nu fået et et et-årigt non immigrant visum og ønsker at rejse tilbage til Thailand på min returbillet. Kloge tunger har imidlertid gjort opmærksom på, at jeg ved indrejse i Thailand kan blive bedt om at fremvise en returbillet til Danmark eller en billet til et tredjeland. Er der andre, der kender problemet, hvis der da overhovedet er et problem?

Ja, når jeg læser svarene i denne tråd, så tager jeg mig til hovedet !

Som du beskriver situationen, rejste du hjem fra Thailand på en returbillet BKK-CPH og CPH - BKK, altså, du udnyttede første del af returbilletten.
Da du nu har fået et et-årigt non immigrant visum, går jeg ud fra, at du har fået det i Danmark efter hjemkomsten.

Hvis det er tilfældet, er reglerne sådan, at visumet giver ret til ophold i maksimalt 90 dage ad gangen. Så umiddelbart inden de 90 dage er du nødt til at rejse ud af Thailand, f.eks. til Laos eller Cambodia. Du kan rejse tilbage til Thailand samme dag og opnå yderligere 90 dages ophold, hvorefter du igen må rejse ud af Thailand og ind igen.
Nedenstående er kopieret fra Hvide Sande konsulatets hjemmeside:

"Non-Immigrant Visum:
Dette visum giver ret til ophold i Thailand i maksimalt 90 dage for hver tilladt indrejse.
Dette visum kan benyttes til følgende formål, afhængig af type af visum:
"

Hvis ovenstående beskrivelse dækker din situation, vil jeg mene, at du, for at være sikker på at få lov til at gå ombord i flyet i København, er nødt til at have en billet ud af Thailand gældende til en afgang så du kan overholde reglen om max. 90 dages ophold. En bus-billet vil ikke være tilstrækkeligt, det skal være en fly-billet.
Nogle af de dyre typer af billetter kan refunderes, evt. mod et mindre gebyr, så det bedste vil være at købe en sådan billet, der senere kan refunderes. Det kunne f.eks. være en enkeltbillet til Malaysia.

Hvis du har fået dit visum i Thailand er det en anden sag, men fortæl lige først, hvor og hvornår du har fået det visum.

hn

Hej hn,

Jo, du har ret, men har aldrig hørt om en de facto afvisning på det grundlag, end ikke 888, som selv er rejst ind på sådanne forhold og nu mener, at jeg ikke ved, hvad jeg snakker om, kom ind.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Pater Peter
Jeg har fået mit visum i Hvide Sande, og den mand, jeg talte med, gjorde mig opmærksom på, at der var en "teoretisk mulighed" for, at jeg kunne blive afvist allerede i Københavns Lufthavn eller i Bangkok.

Robert Kronberg skrev:

Hej hn,

Jo, du har ret, men har aldrig hørt om en de facto afvisning på det grundlag, end ikke 888, som selv er rejst ind på sådanne forhold og nu mener, at jeg ikke ved, hvad jeg snakker om, kom ind.

Hilsen, Robert

Robert, jeg kender ingen statistikker vedrørende afvisninger i sådanne tilfælde, men det vil være surt at blive afvist ved gaten, så det er nok bedst at gardere sig.

Men lad os lige høre, hvilket visum han har og hvor det er udstedt.

hn

Robert Kronberg
Pater Peter skrev:
Jeg har fået mit visum i Hvide Sande, og den mand, jeg talte med, gjorde mig opmærksom på, at der var en "teoretisk mulighed" for, at jeg kunne blive afvist allerede i Københavns Lufthavn eller i Bangkok.

Hvis dit visum er lavet i Danmark og især i Hvide Sande, så er jeg ret sikker på, at du skal rejse ud af Thailand mindst hver tredje måned.

Du har derved ikke et 1-års-visum.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Pater Peter skrev:

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke tage chancen og møde op uden bevis på en billet ud af Thailand. Du risikerer at blive afvist, og så er billetten tabt.
Det ville være "træls", synes jeg.

Men som jeg skrev tidligere, måske er det nok, at du medbringer en udskrift af en reservation af en billet ud af Thailand.

hn

Pater Peter
Jeg ser, at man kan bestille en billet fra Bangkok til Pnom Penh for 1590 Baht med Airasia. Hvis jeg køber sådan en billet, skulle alle formelle krav vel være opfyldt. Og så kan jeg inden for tre måneder fra min ankomst tage en bus til nærmeste grænseovergang og vende tilbage samme dage på mit et-årige multiple entry visa. Håber det er rigtigt forstået.

Pater Peter skrev:
Jeg ser, at man kan bestille en billet fra Bangkok til Pnom Penh for 1590 Baht med Airasia. Hvis jeg køber sådan en billet, skulle alle formelle krav vel være opfyldt. Og så kan jeg inden for tre måneder fra min ankomst tage en bus til nærmeste grænseovergang og vende tilbage samme dage på mit et-årige multiple entry visa. Håber det er rigtigt forstået.

Jeg vil mene, at du er 100% dækket ind, hvis du har en sådan billet.
Hvis du vil, kan du jo så bruge den billet til at komme til Cambodia, og så evt. tage en bus tilbage til Thailand.

Jeg har aldrig været i Cambodia, men så vidt jeg husker, skal man have et visum for at besøge landet.

hn

Pater Peter
Jo mere man grubler over dette tilsyneladende uskyldige problem, jo mere uoverskueligt bliver det. For kunne man ikke forestille sig, at immigrationsmyndighederne i Bangkok ikke vil lade mig rejse ind, hvis jeg ikke sammen med udrejsebilletten til Cambodia også kan fremvise et visum til Cambodia (da de jo ellers risikerer at få mig retur), og billetten skal vel oven i købet være en returbillet Bangkok-Pnom Penh-Bangkok, da Cambodia jo ellers kan afvise mig med den samme begrundelse som Thailand, nemlig at jeg ikke har en billet til at rejse ud af landet.

Så nu begynder tingene at gå i ring:
  • Thailand vil se visum og billet til Cambodia for at være sikre på at kunne sende mig ud af Thailand
  • Cambodia vil se visum og returbillet til Thailand for at være sikre på at kunne sende mig tilbage til Thailand

Pater Peter skrev:
Jo mere man grubler over dette tilsyneladende uskyldige problem, jo mere uoverskueligt bliver det. For kunne man ikke forestille sig, at immigrationsmyndighederne i Bangkok ikke vil lade mig rejse ind, hvis jeg ikke sammen med udrejsebilletten til Cambodia også kan fremvise et visum til Cambodia (da de jo ellers risikerer at få mig retur), og billetten skal vel oven i købet være en returbillet Bangkok-Pnom Penh-Bangkok, da Cambodia jo ellers kan afvise mig med den samme begrundelse som Thailand, nemlig at jeg ikke har en billet til at rejse ud af landet.

Så nu begynder tingene at gå i ring:
  • Thailand vil se visum og billet til Cambodia for at være sikre på at kunne sende mig ud af Thailand
  • Cambodia vil se visum og returbillet til Thailand for at være sikre på at kunne sende mig tilbage til Thailand

Man kan forestille sig mange ting, men jeg tror ikke, at immigration i Thailand vil se dit visum til Cambodia, før de lukker dig ind i Thailand.

Men jeg foreslog jo Malaysia, fordi du som dansker ikke skal have visum for at indrejse i Malaysia.

hn

Pater Peter
Jeg ankommer til Bangkok den 13. oktober, så jeg skal vel forlade landet senest den 12. januar.

Tak for det gode råd om Malaysia. Jeg har omgående købt en billet fra Bangkok til Kuala Lumpur 11. januar for 1590 baht. De har en promotion (590 baht + alt det løse). Det må vel anses for rimeligt billigt for en billet, man ikke agter at anvende.

Min lære af alt dette er, at jeg køber en billig enkeltbillet, når jeg atter skal hjem til Dannevang - og når turen så næste gang går til Thailand, må jeg finde en returbillet med fleksibel hjemrejsedato.

milex
Hm - det er muligt jeg lokker nogen ud i noget snavs, men jeg er aldrig blevet afkrævet retur-billet - hverken ved udrejse fra CPH eller ved indrejse i BKK. Og har iøvrigt typisk ikke en sådan på mig.

Visum til Cambodia fåes/købes ved indrejse til landet.

ban
Undskuld jeg bryder ind mrn vil Du peter være venlig at skrive hvad der står i Dit pas så vi har et udgangs punkt at hjelpe fra men husk kontrol er beder en tillid så ring til hvide sande og så kan der ikke være tvil om hvordan Du skal forholde Dig Venlig hilsen Ban
Cool

Det er grufuldt irriterende at en mand som Kronborg der er "Rådgiver" ikke kan opgive at det drejer sig om 90 dage og ikke 3 måneder.

Selv jeg lærte da jeg gik i skole at måneder har 30 eller 31 dage undtagen Februar. Og man kan komme galt af sted på Emigration hvis man glemmer den regel.

På Emigration hefter de hver 90. tyvende dag en ny slip ind med oplysning om hvornår man næste gang skal møde op. Man skal blot medbringe en kopi af et brev eller andet der viser at du stadig har den adresse du opgiver. Dette er gratis.

Og så spørger jeg - nok lidt naivt - hvorfor får du dig ikke et One Year visa på Emigration når du nu har det andet fra DK.

Det eneste du behøver, som ugift, er 800.000 på bankbogen + et Statement fra Banken om rigtigheden og div. fotokopier af bogens ind og udtræk + en adresse her i landet, + et Statement fra den danske ambas. eller konsul om din indtægt i DK. Du skal medbringe 2 fotos, hver gang.

Så behøver du kun at møde op hver 90. dage og så huske at få et multipli-re-entry visa. så kan du rejse problemfrit ind og ud så tit du vil og så gentage proceduren i Thailand igen om et år. Det koster 1.900 Baht hvert år + 1900,- for et re-entry og 3800,- for et multipli.

Du behøver ikke ikke at besøge hverken Hvide Sande eller Hellerup igen når du gør det på den måde.

Jeg har nu brugt denne metode i 9 år uden problemer.

Skeptikeren

PS! Forstår ikke at disse spørgsmål bliver rejst igen og igen, det er sku da så nemt at gå ind på Debatforum og så læse alle tidligere tråde om det samme!

Allan73
Hej Peter

Ved indrejse til Thailand uden gyldigt visa, KAN man blive afkraevet et bevis paa at man man har retur billet ELLER midlerne til at erhvere sig en billet ud af landet. Desuden KAN man blive udsat for at skulle bevise at man har penge til at leve for. Kan man ikke bevise at man har retur billet eller midlerne KAN man blive afvist ved immigrationen.

Jeg har aldrig hoert om europaere der er blevet udsat for ovenstaaende og jeg tror at det mest er myntet paa folk der er mistaenkt for at ville proeve og arbejde illegalt i Thailand.

Jeg arbejder rundt om i verden og kommer naesten altid til Thailand paa en enkelt billet. Jeg har tidligere ofte haft problemer med at chekke ind paa en enkelt billet til Thailand. Dette er fordi flyselskabet man rejser med er forpligtiget til at daekke alle udgifter i forbindelse med at flyve en tilbage til afrejse landet samt evt hotel ophold, m.m. HVIS man skulle blive afvist ved immigrationen. Det er derfor jeg nu soerger for at have visa, selv om jeg sjaeldent har brug for andet end den maaned (30 dage Skeptikker Wink) jeg ellers ville faa ved hver fly-indrejse.

Mvh Allan
Man skal ikke spise gul sne.

Pater Peter skrev:
Jeg ankommer til Bangkok den 13. oktober, så jeg skal vel forlade landet senest den 12. januar.

Tak for det gode råd om Malaysia. Jeg har omgående købt en billet fra Bangkok til Kuala Lumpur 11. januar for 1590 baht. De har en promotion (590 baht + alt det løse). Det må vel anses for rimeligt billigt for en billet, man ikke agter at anvende.

Min lære af alt dette er, at jeg køber en billig enkeltbillet, når jeg atter skal hjem til Dannevang - og når turen så næste gang går til Thailand, må jeg finde en returbillet med fleksibel hjemrejsedato.

Hmm, du er vist lidt for hurtig, når det drejer sig om køb af billet. Mig bekendt tæller man de 90 dage på den måde, at ankomstdagen tæller som første dag, og afrejsedagen tæller som den sidste dag.

Regnet ud på den måde betyder det, at den billet til Kuala Lumpur den 11.Januar ikke kan bruges til formålet, da det vil betyde et ophold på 91 dage !

Thaivisa har en side med en 90-dages kalkulator:

http://www.thaivi...lator.html

Klik i felterne for start- og exit day, så får du antal dage.

hn

AL 48
Pater Peter skrev:

"Ro på Hasselhof", nu ikke så hastig!
Jeg er bange for at du laver en fejl, der øjeblikkelig bliver gennemskuet.
Hvis du skriver at du forlader Thailand på din købte billet pr. 11. Januar,- hvad skal du så med multiple visa??
Så kunne du nøjes med Non Imigrant (enkelt indrejse).
Ikke nødvendigt at lave besværligheder for sig selv.
Hvis du endelig vil have en billet der viser at du forlader landet igen efter 1år (360 dage), så skal du jo bruge den dato til afrejsedato. Hvornår du rejser ud af Thailand for at få nyt visa-stempel igen ved indrejse blander de sig ikke i, bare det er inden for de 90 dage.
Husk foriøvrigt, et visastempel betragtes som brugt lige så snart du forlader landet. Dvs. at hvis du midt i en periode får lyst til en tur ud af Thailand, så "mister" du dage.
hej
Redigeret af AL 48 d. 19/09-2011 11:38

AL 48 skrev:
Pater Peter skrev:

"Ro på Hasselhof", nu ikke så hastig!
Jeg er bange for at du laver en fejl, der øjeblikkelig bliver gennemskuet.
Hvis du skriver at du forlader Thailand på din købte billet pr. 11. Januar,- hvad skal du så med multiple visa??
Så kunne du nøjes med Non Imigrant (enkelt indrejse).
Ikke nødvendigt at lave besværligheder for sig selv.
Hvis du endelig vil have en billet der viser at du forlader landet igen efter 1år (360 dage), så skal du jo bruge den dato til afrejsedato. Hvornår du rejser ud af Thailand for at få nyt visa-stempel igen ved indrejse blander de sig ikke i, bare det er inden for de 90 dage.
Husk foriøvrigt, et visastempel betragtes som brugt lige så snart du forlader landet. Dvs. at hvis du midt i en periode får lyst til en tur ud af Thailand, så "mister" du dage.
hej

Det er jo nærmest 'sort tale', du kommer med her, AL48, har du mon hørt (for) mange taler af vores kronprins ?
Det virker nærmest, som om du ikke har læst de andre indlæg her i tråden.
Hvad er meningen med dette indlæg ?

hn

AL 48
hn skrev:
Pater Peter skrev:

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke tage chancen og møde op uden bevis på en billet ud af Thailand. Du risikerer at blive afvist, og så er billetten tabt.

Men som jeg skrev tidligere, måske er det nok, at du medbringer en udskrift af en reservation af en billet ud af Thailand.

hn

Ja, det kan du have ret i,- men datoen på den reservation skulle jo helst stemme overens med datoen på hans planlagte hjemrejse fra Thailand. Datoen for hans visa-run interesserer ingen, bare det er inden for tidsrammen.

AL 48 skrev:
hn skrev:
Pater Peter skrev:

hn

Ja, det kan du have ret i,- men datoen på den reservation skulle jo helst stemme overens med datoen på hans planlagte hjemrejse fra Thailand. Datoen for hans visa-run interesserer ingen, bare det er inden for tidsrammen.

Du svarede ikke på mit spørgsmål.
I stedet for kommer du med mere 'sort tale'.

Hvornår Pater Peter rejser hjem fra Thailand er der vel ingen af os, der ved.

Det, der er interessant, og som nogen absolut interesserer sig for, er, om han kan dokumentere, at han vil rejse ud af Thailand efter de 90 dage, hvis nogen spørger om det.

hn

Pater Peter
Jeg har nok dummet mig ved at købe en billet, der først kan bruges 91 dage efter min ankomst til Thailand. Men da jeg har et multiple entry visa, mon jeg så ikke kan forklare immigrationen, at jeg after at foretage et enkelt visa-run ved en grænseovergang inden for de første tre måneder af mit ophold, for så at rejse videre på min billet til Singapore inden for den næste tre måneders periode?

Spring til debat: