Se indlæg
Bevis for udrejse fra Thailand
|
|
Pater Peter |
Lagt på d. 18/09-2011 17:08
|
Begynder Antal indlæg: 16 |
Sidst jeg var i Thailand købte jeg en billet Bangkok-København og retur København-Bangkok. Jeg har nu fået et et et-årigt non immigrant visum og ønsker at rejse tilbage til Thailand på min returbillet. Kloge tunger har imidlertid gjort opmærksom på, at jeg ved indrejse i Thailand kan blive bedt om at fremvise en returbillet til Danmark eller en billet til et tredjeland. Er der andre, der kender problemet, hvis der da overhovedet er et problem? |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 18/09-2011 17:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Hvordan vil du gøre med det dokument du skal udfylde i flyveren før ank. til Thailand? - Der skal også stå udrejsedato samt flynummer. Jeg har selv prøvet at undlade dette, men blev sendt tilbage i køen igen ved paskontrol for at udfylde korekt. Den ene halvdel (udrejse) bliver vedhæftet passet. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/09-2011 18:51
|
Antal indlæg: 3779 |
Pater Peter skrev: Sidst jeg var i Thailand købte jeg en billet Bangkok-København og retur København-Bangkok. Jeg har nu fået et et et-årigt non immigrant visum og ønsker at rejse tilbage til Thailand på min returbillet. Kloge tunger har imidlertid gjort opmærksom på, at jeg ved indrejse i Thailand kan blive bedt om at fremvise en returbillet til Danmark eller en billet til et tredjeland. Er der andre, der kender problemet, hvis der da overhovedet er et problem? Er du sikker på, at du har fået et 1-års "non-immigrant" visum? Jeg tror derimod, at du har fået et multiple visa, der giver ret til tre måneder ad gangen i et år. Normalt er det kun immigrationen i Thailand, der laver (forlængelser af et) visum op til et år fra sidste indrejse eller fornyelse af forlængelse. Når det så er sagt, så har jeg aldrig hørt om problemer, når de er rejst til og ud af Danmark på en BKK-CPH-BKK-billet med et multiple visum eller lignende. Men teknisk set, de jure, så er det korrekt, at man skal have en retur- eller vidererejsebillet inden for opholdets periode ved indrejse. Bliver du sprugt, hvad du nok ikke gør, så siger du blot, at du rejser videre til Laos med en bus. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Pater Peter |
Lagt på d. 18/09-2011 19:11
|
Du har ret i det med det med visummet. Det hedder nonimmigrant visa "0", good for multiple journeys (S). Det gælder for et år, men jeg skal melde mig til myndighederne hver tredje måned og få et stempel. Men jeg behøver ikke forlade landet. I teorien kan man altså blive nægtet indrejse, hvis man ikke har en eller anden form for billet ud af landet. Men behøver det at være en flybillet til Danmark? Er en busbillet fra Udon Thani til Vientiane i Laos ikke tilstrækkelig til at opfylde de formelle krav? Der er vel ingen, der kræver dokumentation for, at man også har benyttet den? Minder mig om, at salig Simon Spies på sit hotel serverede de såkaldte "tvangsboller", fordi han ikke måtte sælge alkoholiske drikkevarer uden mad. De samme boller blev vist solgt adskillige gange. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/09-2011 19:19
|
Pater Peter skrev: Du har ret i det med det med visummet. Det hedder nonimmigrant visa "0", good for multiple journeys (S). Det gælder for et år, men jeg skal melde mig til myndighederne hver tredje måned og få et stempel. Men jeg behøver ikke forlade landet. I teorien kan man altså blive nægtet indrejse, hvis man ikke har en eller anden form for billet ud af landet. Men behøver det at være en flybillet til Danmark? Er en busbillet fra Udon Thani til Vientiane i Laos ikke tilstrækkelig til at opfylde de formelle krav? Der er vel ingen, der kræver dokumentation for, at man også har benyttet den? Minder mig om, at salig Simon Spies på sit hotel serverede de såkaldte "tvangsboller", fordi han ikke måtte sælge alkoholiske drikkevarer uden mad. De samme boller blev vist solgt adskillige gange. Så har du fået en forlængelse af dit visum i Thailand, ikke? Og hver tredje måned skal du derved oplyse din adresse til immigration per brev eller personligt fremmøde. Så får du ingen problemer med at rejse ud af Danmark. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Pater Peter |
Lagt på d. 18/09-2011 19:22
|
Hej Robert. Jeg havde overset det, du skrev om Laos. Derfor mit lidt forvirrede svar. Men hvad skal jeg skrive om udrejse på den blanket, man udfylder i flyet og får hæftet ind i passet? |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/09-2011 19:27
|
Pater Peter skrev: Hej Robert. Jeg havde overset det, du skrev om Laos. Derfor mit lidt forvirrede svar. Men hvad skal jeg skrive om udrejse på den blanket, man udfylder i flyet og får hæftet ind i passet? Jeg kender ikke til, at man skal skrive noget som helst om udrejse i denne blanket. Hilsen, Robert |
|
|
Pater Peter |
Lagt på d. 18/09-2011 19:32
|
AL skrev tidligere i denne tråd: "Hvordan vil du gøre med det dokument du skal udfylde i flyveren før ank. til Thailand? - Der skal også stå udrejsedato samt flynummer. Jeg har selv prøvet at undlade dette, men blev sendt tilbage i køen igen ved paskontrol for at udfylde korrekt. Den ene halvdel (udrejse) bliver vedhæftet passet." Det er den blanket, jeg tænker på. |
|
|
888 |
Lagt på d. 18/09-2011 19:43
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 77 |
Robert lukker gas ud, som så ofte og kender ikke noget til noget, selvom han alligevel ikke, kan holde sig tilbage med at give 'gode råd'.
888
|
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 18/09-2011 20:03
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
På "blanketen" om udrejse, står der intet om dato, fly nummer udfyldes ved afrejse! Har aldrig haft problemer! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 18/09-2011 20:16
|
888 skrev: Robert lukker gas ud, som så ofte og kender ikke noget til noget, selvom han alligevel ikke, kan holde sig tilbage med at give 'gode råd'. Ja, her er han da godt nok lidt på vildspor. Forrige gang jeg var i Thailand var det også på Non Imigrant Multiple Visa, og da jeg ikke var thailandsk gift, skulle jeg hver 3. måned på tur til Laos for at få nyt stempel igen ved indrejse. Man skal for iøvrigt sørge for at kontrollere at man får det rigtige stempel til endnu 3 mdr., da alm. grænsepassage ellers kun giver 14 dage. Er man derimod thailandsk gift, kan man nøjes med at henvende sig på imigrationen. Dette prøvede jeg selvfølgelig også, men fik kun et smil og: "Velkommen til Thailand". INTET stempel. |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 18/09-2011 20:34
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
AL 48 skrev: 888 skrev: Robert lukker gas ud, som så ofte og kender ikke noget til noget, selvom han alligevel ikke, kan holde sig tilbage med at give 'gode råd'. Ja, her er han da godt nok lidt på vildspor. Forrige gang jeg var i Thailand var det også på Non Imigrant Multiple Visa, og da jeg ikke var thailandsk gift, skulle jeg hver 3. måned på tur til Laos for at få nyt stempel igen ved indrejse. Man skal for iøvrigt sørge for at kontrollere at man får det rigtige stempel til endnu 3 mdr., da alm. grænsepassage ellers kun giver 14 dage. Er man derimod thailandsk gift, kan man nøjes med at henvende sig på imigrationen. Dette prøvede jeg selvfølgelig også, men fik kun et smil og: "Velkommen til Thailand". INTET stempel. Dette kan jeg kun svare 1 ting til: Det er korrekt! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/09-2011 20:50
|
AL 48 skrev: 888 skrev: Robert lukker gas ud, som så ofte og kender ikke noget til noget, selvom han alligevel ikke, kan holde sig tilbage med at give 'gode råd'. Ja, her er han da godt nok lidt på vildspor. Forrige gang jeg var i Thailand var det også på Non Imigrant Multiple Visa, og da jeg ikke var thailandsk gift, skulle jeg hver 3. måned på tur til Laos for at få nyt stempel igen ved indrejse. Man skal for iøvrigt sørge for at kontrollere at man får det rigtige stempel til endnu 3 mdr., da alm. grænsepassage ellers kun giver 14 dage. Er man derimod thailandsk gift, kan man nøjes med at henvende sig på imigrationen. Dette prøvede jeg selvfølgelig også, men fik kun et smil og: "Velkommen til Thailand". INTET stempel. Ja, her er vi da enige, og det var også, hvad jeg skrev? Hilsen, Robert |
|
|
handy |
Lagt på d. 18/09-2011 20:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
Jeg er for 3 dage siden indrejst på samme visa på en enkelt billet fra dk...udfyldte bagsiden af indrejsekortet skrev ikke noget med flynr og afrejse dato.....no problem for mig..... |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 18/09-2011 21:02
|
Robert Kronberg skrev: Pater Peter skrev: Sidst jeg var i Thailand købte jeg en billet Bangkok-København og retur København-Bangkok. Jeg har nu fået et et et-årigt non immigrant visum og ønsker at rejse tilbage til Thailand på min returbillet. Kloge tunger har imidlertid gjort opmærksom på, at jeg ved indrejse i Thailand kan blive bedt om at fremvise en returbillet til Danmark eller en billet til et tredjeland. Er der andre, der kender problemet, hvis der da overhovedet er et problem? Er du sikker på, at du har fået et 1-års "non-immigrant" visum? Jeg tror derimod, at du har fået et multiple visa, der giver ret til tre måneder ad gangen i et år. Normalt er det kun immigrationen i Thailand, der laver (forlængelser af et) visum op til et år fra sidste indrejse eller fornyelse af forlængelse. Når det så er sagt, så har jeg aldrig hørt om problemer, når de er rejst til og ud af Danmark på en BKK-CPH-BKK-billet med et multiple visum eller lignende. Men teknisk set, de jure, så er det korrekt, at man skal have en retur- eller vidererejsebillet inden for opholdets periode ved indrejse. Bliver du sprugt, hvad du nok ikke gør, så siger du blot, at du rejser videre til Laos med en bus. Hilsen, Robert Robert: - Jeg tror du har misforstået mandens spørgsmål. Det er ikke problemer ved at rejse til og fra Danmark, det er problemer ved indrejse i Thailand igen fra Danmark, når han har returbilletten udstedt fra Bangkok.- Dvs. han har ingen bevis for udrejse fra Thailand igen, derfor kan han få problemer ved ankomst. Hej |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/09-2011 21:13
|
AL 48 skrev: Robert Kronberg skrev: Pater Peter skrev: Sidst jeg var i Thailand købte jeg en billet Bangkok-København og retur København-Bangkok. Jeg har nu fået et et et-årigt non immigrant visum og ønsker at rejse tilbage til Thailand på min returbillet. Kloge tunger har imidlertid gjort opmærksom på, at jeg ved indrejse i Thailand kan blive bedt om at fremvise en returbillet til Danmark eller en billet til et tredjeland. Er der andre, der kender problemet, hvis der da overhovedet er et problem? Er du sikker på, at du har fået et 1-års "non-immigrant" visum? Jeg tror derimod, at du har fået et multiple visa, der giver ret til tre måneder ad gangen i et år. Normalt er det kun immigrationen i Thailand, der laver (forlængelser af et) visum op til et år fra sidste indrejse eller fornyelse af forlængelse. Når det så er sagt, så har jeg aldrig hørt om problemer, når de er rejst til og ud af Danmark på en BKK-CPH-BKK-billet med et multiple visum eller lignende. Men teknisk set, de jure, så er det korrekt, at man skal have en retur- eller vidererejsebillet inden for opholdets periode ved indrejse. Bliver du sprugt, hvad du nok ikke gør, så siger du blot, at du rejser videre til Laos med en bus. Hilsen, Robert Robert: - Jeg tror du har misforstået mandens spørgsmål. Det er ikke problemer ved at rejse til og fra Danmark, det er problemer ved indrejse i Thailand igen fra Danmark, når han har returbilletten udstedt fra Bangkok.- Dvs. han har ingen bevis for udrejse fra Thailand igen, derfor kan han få problemer ved ankomst. Hej Hej AL 48, Nej, det har jeg ikke misforstået, og derfor taler jeg om rejser til og fra Danmark, underforstået tilbagerejse til Thailand. Og ud fra de oplysninger, som han selv har givet, så giver det intet problem, og 888 kunne end ikke være i Thailand i dag, hvis det var et problem. Hilsen, Robert |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 18/09-2011 21:20
|
For nu ikke at gøre det hele alt for rundforvirret,- så vil jeg anbefale trådstarter, Pater Peter, at ringe til konsulatet i Hvide Sande og forelægge Ib spørgsmålet. Ib er både høflig og på alle måder hjælpsom. Gode råd fra ham er også gratis. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/09-2011 21:26
|
AL 48 skrev: For nu ikke at gøre det hele alt for rundforvirret,- så vil jeg anbefale trådstarter, Pater Peter, at ringe til konsulatet i Hvide Sande og forelægge Ib spørgsmålet. Ib er både høflig og på alle måder hjælpsom. Gode råd fra ham er også gratis. Hej AL 48, Klogt sagt, og ganske enig. Godnat fra Thailand, Robert |
|
|
ban |
Lagt på d. 18/09-2011 22:00
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
Dit bevis for udrejse har du i dit pas og den slip du mangler for du i flyet og da du har et års visa skulle alt være i orden men følg rådet om kontakt til hvide sane og god tur
|
|
|
Lagt på d. 18/09-2011 22:32
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Pater Peter skrev: Sidst jeg var i Thailand købte jeg en billet Bangkok-København og retur København-Bangkok. Jeg har nu fået et et et-årigt non immigrant visum og ønsker at rejse tilbage til Thailand på min returbillet. Kloge tunger har imidlertid gjort opmærksom på, at jeg ved indrejse i Thailand kan blive bedt om at fremvise en returbillet til Danmark eller en billet til et tredjeland. Er der andre, der kender problemet, hvis der da overhovedet er et problem? Ja, når jeg læser svarene i denne tråd, så tager jeg mig til hovedet ! Som du beskriver situationen, rejste du hjem fra Thailand på en returbillet BKK-CPH og CPH - BKK, altså, du udnyttede første del af returbilletten. Da du nu har fået et et-årigt non immigrant visum, går jeg ud fra, at du har fået det i Danmark efter hjemkomsten. Hvis det er tilfældet, er reglerne sådan, at visumet giver ret til ophold i maksimalt 90 dage ad gangen. Så umiddelbart inden de 90 dage er du nødt til at rejse ud af Thailand, f.eks. til Laos eller Cambodia. Du kan rejse tilbage til Thailand samme dag og opnå yderligere 90 dages ophold, hvorefter du igen må rejse ud af Thailand og ind igen. Nedenstående er kopieret fra Hvide Sande konsulatets hjemmeside: "Non-Immigrant Visum: Dette visum giver ret til ophold i Thailand i maksimalt 90 dage for hver tilladt indrejse. Dette visum kan benyttes til følgende formål, afhængig af type af visum: " Hvis ovenstående beskrivelse dækker din situation, vil jeg mene, at du, for at være sikker på at få lov til at gå ombord i flyet i København, er nødt til at have en billet ud af Thailand gældende til en afgang så du kan overholde reglen om max. 90 dages ophold. En bus-billet vil ikke være tilstrækkeligt, det skal være en fly-billet. Nogle af de dyre typer af billetter kan refunderes, evt. mod et mindre gebyr, så det bedste vil være at købe en sådan billet, der senere kan refunderes. Det kunne f.eks. være en enkeltbillet til Malaysia. Hvis du har fået dit visum i Thailand er det en anden sag, men fortæl lige først, hvor og hvornår du har fået det visum. hn Tilføjelse: Med hensyn til at købe en enkeltbillet ud af Thailand, så kan det være, at det er nok, at du fremviser en reservation af en sådan billet, denne reservation kan så annulleres straks efter ankomsten. Jeg skriver udtrykkeligt: så kan det være, jeg vil ikke garantere, at det er tilstrækkeligt. Redigeret af d. 18/09-2011 22:46 |
|
Spring til debat: |