Se indlæg
 Udskriv debat
Giftes i Danmark med Thai kvinde
elprepsi
Hej
Sidste år i December havde jeg besøg af min kæreste fra Thailand
I den forbindelse måtte jeg så stille en bankgaranti på ca. 60.000.
Nu har vi besluttet at hun skal herop igen, jeg mener at have hørt at det kun er første gangs besøg der skal stilles garanti, er det rigtigt ???
Vi har tænkt os og gifte os medens hun er her og derefter søge forlængelse af visum med 1 år.
Jeg har læst andet sted på denne gode hjemmeside at hvis man søger familie sammenføring medens Hun er på visa i Danmark så vil alle pengene til garantien blive krævet af ambassaden men hvis der ikke er stillet garanti fordi det er 2 gang hun skal herop så er der vel ikke noget og miste ???
Hvilke papirer skal hun have med for at der kan ingås vielse på rådhuset ????
Håber I flinke medlemmer vil hjælpe mig med lidt oplysninger,
på forhånd tak
elprepsi

Nirvana
Så vidt jeg har læst her på siden så er bankgaranti afskaffet for turistvisum så mangler vi bare at Helle Thorning-Schmidt afskaffer bankgaranti for familiesammenføring
Come As You Are

sailor
elprepsi skrev:
Hej
Nu har vi besluttet at hun skal herop igen, jeg mener at have hørt at det kun er første gangs besøg der skal stilles garanti, er det rigtigt ???
Vi har tænkt os og gifte os medens hun er her og derefter søge forlængelse af visum med 1 år.
Jeg har læst andet sted på denne gode hjemmeside at hvis man søger familie sammenføring medens Hun er på visa i Danmark så vil alle pengene til garantien blive krævet af ambassaden men hvis der ikke er stillet garanti fordi det er 2 gang hun skal herop så er der vel ikke noget og miste ???
på forhånd tak
elprepsi

hun skal have kopi af pas.
hvis hun har været gift.
skal hun have civilstandsattest,skilsmissedom,det skal være legaliseret.
visum skal være ok.
evt dåbsattest his en sådan findes.
hvis hun ikke har været gift skal hun også have papirer på det.
det skal hun have i justits ministeriet.
skal godkendes i udenrigsministeriet.
og til sidst godkendes på den danske ambassade.
de sidste fire linier er i thailand.
held og lykke med det.

elprepsi
1000 tak for hjælpen, var ikke klar over hun skulle have papirer på at hun ikke havde været gift før og at det skulle igennem de instanser.

Dejlig hjemmeside med positive svar.

og det med bankgaranti skulle jo så også være i orden

elprepsi

kiml
Civilstand att. skal i have på det Amphoe hvor hun hører til. den skal oversættes til Engelsk og beritiges med stempel
Jeg gik bare på kommunen i dk med pas og den civilstands att. vi var ikke i/på justits-udenrigsministeriet. alt blev ordnet af Faxe kommune og fik svar efter 5 dage. med et ja Smile
[img][/img]

bruno
Det er ikke så nem som du beskriver med mindre der kommer et politisk indgreb

Hun kan kun få 3 mdr turist visum, den kan så vidt jeg ved ikke forlænges med 1 år, hvis i lever op til alle krav kan i søge FS og få proces ophold mens i venter på svar.

Krav er bla.
Bankgaranti på ca 13000 kr
bestå en danskprøve.
Skal have været nogle gange på turisvisum.
Have en del års erhvervserfaring.
Du må ikke have modtaget hjælp af aktivlove (kontanthjælp,revalidering osv)
Du skal have en bolig der er stor nok.
Som andre skriver skal der en del papir til.
Det er ikke lige til.

De her de rette til hjælp du behøver, de kan hjælpe jer med at hun får lært det dansk som der et krav. Hjælp og rådgivning til at få lavet de papirer der skal til.

http://thaiintegr...anish.html

http://gj-blog.dk/
sudsakhon
Du kan læse det hele her:

http://www.nyidan...aeller.htm

Og kan bekræfte, at det er god udnyttelse af ventetiden på visum, at benytte de forskellige muligheder for forberedende undervisning i BKK.
Der er nemlig,ved familiesammenføringen, et krav om bestået indvandringsprøve.
Mit gæt er, at hvis man "venter" på mere lempelige regler, fordi vi har har fået en rød regering, så får man lov at vente forgæves. Der bliver næppe ændret noget. Derfor er det klogeste nok at forberede sig jf. nugældende regler

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Hilux
bruno skrev:
Det er ikke så nem som du beskriver med mindre der kommer et politisk indgreb

Hun kan kun få 3 mdr turist visum, den kan så vidt jeg ved ikke forlænges med 1 år, hvis i lever op til alle krav kan i søge FS og få proces ophold mens i venter på svar.

Krav er bla.
Bankgaranti på ca 13000 kr
bestå en danskprøve.
Skal have været nogle gange på turisvisum.
Have en del års erhvervserfaring.
Du må ikke have modtaget hjælp af aktivlove (kontanthjælp,revalidering osv)
Du skal have en bolig der er stor nok.
Som andre skriver skal der en del papir til.
Det er ikke lige til.

De her de rette til hjælp du behøver, de kan hjælpe jer med at hun får lært det dansk som der et krav. Hjælp og rådgivning til at få lavet de papirer der skal til.

http://thaiintegr...anish.html

Alt det ovenstående er selvfølgelig korrekt (garantien er kr. 130.000,- men det er jeg sikker på bare er en slå fejl)
MEN... check nu lige de undtagelser der er. F.eks bortfalder de fleste af kravene hvis du har særbørn m.v.

Hilux

sudsakhon
MEN... check nu lige de undtagelser der er. F.eks bortfalder de fleste af kravene hvis du har særbørn m.v.

NOPE!! Det er misforstået!

Man kan ved ansøgning, og såfremt visse forudsætninger, efter konkret skøn, er opfyldt, undtages nogle af kravene.

Det er i ansøgningen, at man skal redegøre for at disse krav er opfyldt.
Dokumentationen skal ligeledes være på plads, idet UDLS forbeholder sig ret til at verificere oplysningerne.

Hilux
sudsakhon skrev:

NOPE!! Det er misforstået!

Man kan ved ansøgning, og såfremt visse forudsætninger, efter konkret skøn, er opfyldt, undtages nogle af kravene.

Det er i ansøgningen, at man skal redegøre for at disse krav er opfyldt.
Dokumentationen skal ligeledes være på plads, idet UDLS forbeholder sig ret til at verificere oplysningerne.

Jeg henholder mig til ÆUG:

http://aegteskabu...ammenfores

"En dispensation pga. mindreårige børn vil normalt omfatte samtlige krav i Udlændingelovens §9 bortset fra reglen om formodede proformaægteskaber."

Samt Ny i danmark:

http://www.nyidan...-boern.htm

Jeg har aldrig hørt om nogen der havde særbørn og hvor kravene ikke var frafaldet. Ligeledes er det min overbevisning at ÆUG er den organisation i DK der har mest føling med hvorledes reglerne i praksis anvendes, så her tror jeg nu det er dig der har misforstået noget.

Hilux

Robert Kronberg
elprepsi skrev:
Hej
på forhånd tak
elprepsi

Det er min erfaring, at det er forskeligt, hvad kommunerne vil se.

Hvorom alting er, så send en email til bryllupskontoret, der sikkert er borgmesterkontoret, og fremlæg situation og spørg, hvad de vil se, sådan bare for en sikkerheds skyld. Men samlt hellere for mange papirere end for få, da det er dumt, at stå i Danmark og mangel dem.

Lige en kommentar til et anden svar, så du ikke forvirrer din kæreste. Man har ikke dåbsattester i Thailand - det hedder en "fødselsattest".

Du kan også kigge på ambassadens liste: http://www.ambban...inDenmark/

Bemærk, at ambassaden også skriver, at "de har erfaring med" - de skriver ikke, at sådan er det...

Hilsen, Robert

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
NoiNarak
kiml skrev:
Civilstand att. skal i have på det Amphoe hvor hun hører til. den skal oversættes til Engelsk og beritiges med stempel
Jeg gik bare på kommunen i dk med pas og den civilstands att. vi var ikke i/på justits-udenrigsministeriet. alt blev ordnet af Faxe kommune og fik svar efter 5 dage. med et ja Smile

Det er fuldkommen rigtigt-det samme gjorde vi.

elprepsi
Tak for svarene.

Jeg burde måske ha skrevet at jeg er 63 så mine børn er voksne og bor i deres egen lejlighed og der er børnebørn også så jeg er helt sikker på jeg ikke har særbørn.

jeg har en arbejdskollega der har en ven som er i udlændingestyrelsen og det er gennem hende jeg har hørt at hvis min kæreste er her på alm visa så kan vi søge forlængelse med 1 år og senere søge 1-2 år osv. og til sidst skulle vi kunne søge om permanent ophold.
Jeg har bare ikke kunnet læse om dette noget sted og jeg syntes jeg har gennemgået www.nyidanmark.dk uden rigtig og blive klogere.
Jeg er som sagt 63 og min kæreste 35
Hilsen
elprepsi

elprepsi skrev:
Tak for svarene.

Jeg burde måske ha skrevet at jeg er 63 så mine børn er voksne og bor i deres egen lejlighed og der er børnebørn også så jeg er helt sikker på jeg ikke har særbørn.

jeg har en arbejdskollega der har en ven som er i udlændingestyrelsen og det er gennem hende jeg har hørt at hvis min kæreste er her på alm visa så kan vi søge forlængelse med 1 år og senere søge 1-2 år osv. og til sidst skulle vi kunne søge om permanent ophold.
Jeg har bare ikke kunnet læse om dette noget sted og jeg syntes jeg har gennemgået www.nyidanmark.dk uden rigtig og blive klogere.
Hilsen
elprepsi

Lidt malurt til bægeret.

•Ægteskabet eller partnerskabet må ikke være indgået pro forma, dvs. med det afgørende formål at få opholdstilladelse for den udenlandske ægtefælle. Læs mere om pro forma-ægteskaber

Læs

Så med en aldersforskel på 28 år tror jeg ikke på en F/S i Danmark.
Og pointsystemet med 60 point, danskprøven m.m.

Men i må jo gerne gifte jer, og så håbe på reglerne bliver lempet eller flytte til Sverige/Tyskland efter EU reglen.

Men held og lykke, der bliver masser af arbejde og frustrationer tror jeg og pas på, der kommer mange råd som ikke passer til slut 2011.

Jeg tror ikke nogen endnu har fået afslag eller godkendelse af ansøgninger efter de nyeste regler fra 1 juli.

sudsakhon
@Hilux
Nej, jeg har skam ikke misforstået noget.

Nu er reglerne om særbørn ikke relevante, jf. Trådstarters oplysninger.

Men, for den generelle oplysnings skyld:

1: du henholder dig til reglerne i et link.. Det var skam også dem jeg refererede til. Men du har ikke læst hvad der står i selvsamme regler, du selv linker til! Prøv lige at klikke ind og læs igen. Friends again

Jeg har aldrig hørt om nogen der havde særbørn og hvor kravene ikke var frafaldet.

2. Ok?? Hvor mange konkrete sager har du baseret det på.?
Jeg formoder, at det så er noget du arbejder med dagligt.

3. Det er helt nyt for mig, at ÆUG skulle besidde oplysninger om anden retsanvendelse, således at det pligtmæssige skønselementet er suspenderet.

Jeg kan nemlig godt afsløre, at udover at det teknisk set ville være ulovligt for myndighederne, at træffe sådanne afgørelser, jf. de nugældende regler, ville en dygtig og saglig organisatition som ÆUG aldrig skrive sådan noget sludder

Du kunne vel ikke lige vise mig, hvor ÆUG skriver, at der pr. automatik gives dispensation for reglerne, når man har særbørn.?.

Peder1968
yan skrev:
elprepsi skrev:
Tak for svarene.

Hilsen
elprepsi

Lidt malurt til bægeret.

•Ægteskabet eller partnerskabet må ikke være indgået pro forma, dvs. med det afgørende formål at få opholdstilladelse for den udenlandske ægtefælle. Læs mere om pro forma-ægteskaber

Læs

Så med en aldersforskel på 28 år tror jeg ikke på en F/S i Danmark.
Og pointsystemet med 60 point, danskprøven m.m.

Men i må jo gerne gifte jer, og så håbe på reglerne bliver lempet eller flytte til Sverige/Tyskland efter EU reglen.

Men held og lykke, der bliver masser af arbejde og frustrationer tror jeg og pas på, der kommer mange råd som ikke passer til slut 2011.

Jeg tror ikke nogen endnu har fået afslag eller godkendelse af ansøgninger efter de nyeste regler fra 1 juli.

Ved stor aldersforskel skal (bør) du sandsynliggøre at i er kærester. Du kan lige så godt først som sidst vedlægge (kopi af) billeder, flybilletter, telefonregninger, breve osv. som kan bruges som et bevis for i er kærester.
Hvis ikke du vedlægger disse beviser risikerer du at få afslag eller skal til at bevise at det ikke er proforma.

Mvh Peder.

elprepsi
Hej Peder
Jeg har jo i mit pas stempler der fortæller jeg har været i thailand 3 gange sidste år og 3 gange i år
Selvfølgelig har jeg billeder hvor vi ses.
Jeg måtte også vise stemplerne i passet da hun var på besøg hos mig december 2010 og skulle have visa der.
Det var første gang hun skulle udenlandsk og hun fik derfor et pas, det havde hun heller ikke før. Der måtte hun også fortælle at vi var kærester og havde været det siden juli sidste år
Vi har en lejlighed sammen i thailand, den står i hendes navn men det er mig der betaler huslejen, jeg overfører penge til den hver måned, fra min konto til hendes konto så det er der også papirer på.
Jeg mødte hende i Patong, fik lejlighed i phuket town, og arbejder nu på koh Panghan på kontor og man kan se på flybilletterne at jeg har skiftet fra rejser til Phuket til rejser til Samui for at komme til det sted hvor hun arbejder, og jeg tager derned igen 6 oktober og igen til koh panghan.
Kan næsten ikke tydeliggøre mere at det er hende jeg tager ned for at besøge.
Bor i bungalow 100 meter fra hvor hun arbejder og bor der sammen med hende når jeg er der

elprepsi
Peder
Jeg glemte helt at jeg har et ONE mobil taletidskort hvor jeg taler med hende 4 gange om dagen (8 øre i minuttet)
Ved ikke om man kan få udskrift af samtaler når det er et taletidskort

Robert Kronberg
elprepsi skrev:
Hej Peder
Jeg har jo i mit pas stempler der fortæller jeg har været i thailand 3 gange sidste år og 3 gange i år
Selvfølgelig har jeg billeder hvor vi ses.
Jeg måtte også vise stemplerne i passet da hun var på besøg hos mig december 2010 og skulle have visa der.
Det var første gang hun skulle udenlandsk og hun fik derfor et pas, det havde hun heller ikke før. Der måtte hun også fortælle at vi var kærester og havde været det siden juli sidste år
Vi har en lejlighed sammen i thailand, den står i hendes navn men det er mig der betaler huslejen, jeg overfører penge til den hver måned, fra min konto til hendes konto så det er der også papirer på.
Jeg mødte hende i Patong, fik lejlighed i phuket town, og arbejder nu på koh Panghan på kontor og man kan se på flybilletterne at jeg har skiftet fra rejser til Phuket til rejser til Samui for at komme til det sted hvor hun arbejder, og jeg tager derned igen 6 oktober og igen til koh panghan.
Kan næsten ikke tydeliggøre mere at det er hende jeg tager ned for at besøge.
Bor i bungalow 100 meter fra hvor hun arbejder og bor der sammen med hende når jeg er der

Det er rigtigt, at der er nogle paragraffer under proforma-delen, der nævner aldersforskel på over ti år, men sådan som jeg har oplevet det flere gange, er det ikke alene aldersforskellen, der udløser den frygtede proforma-anklage.

Men jo, som anbefalet her i tråden, hvis man rammer et punkt i proforma-delen, så bør man sikre sig noget mere dokumentation, men det bør man jo alligevel gøre.

Og 30 år er en stor forskel - også efter thailandske forhold.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
sudsakhon
@elprepsi

Jeg synes, at lige det forhold mht. Jeres "fællesskab" og denne dokumentation lyder fyldestgørende nok.
Men bare fremlæg alt hvad I har.

det er dog varigheden af jeres forhold der virkelig tæller (og summen af det noget udefinerbare "fællesliv"Wink

Hvis I derudover har et fungerende fællessprog (lyder dumt at nævne, nu hvor man kan læse hvor lang tid I har kendt hinanden)så er det også et punkt, jeg ved de har med i overvejelserne.

Opfyldelse af disse punkter er meget vigtige, idet de er svære at definere opfyldelsen af.
der er, som du nok nu ved, også en del andre krav til ansøgerne af familiesammenføring.
Hvorvidt I opfylder disse krav, kan jeg ikke svare på med de givne oplysninger.

Det er blevet nævnt, at reglerne måske bliver ændret.

Hertil har jeg før skrevet:

Mit gæt er, at hvis man "venter" på mere lempelige regler, fordi vi har har fået en rød regering, så får man lov at vente forgæves. Der bliver næppe ændret noget. Derfor er det klogeste nok at forberede sig jf. nugældende regler

Det er mit bedste professionelle råd, jeg kan give Jer.

Kunne jeg spå, var jeg en del rigere end tilfældet er..

Men forbereder I Jer, og lempes reglerne, står I jo ikke svagere af den grund..

Spring til debat: