Se indlæg
Bliver Helle.. den nye statsminister...
|
|
sleipner |
Lagt på d. 16/09-2011 19:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 128 |
Webmaster skrev: Yan er du helt blæst oppe i toppen ??? . Var der bare en snert af klasse over dig, så tildeler du dig selv et bær for den bemærkning. Du har delt bær ud for mindre. |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 16/09-2011 19:39
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
forandring fryder.. jeg er fint tilfreds med valget´s gang dog så jeg gerne lidt mere magt til Margrethe Vestager, og lidt mindre til de gamle hippier fra enhedslisten, som godt kunne ha nøjes med 6 mandater
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 16/09-2011 19:45
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
sleipner skrev: Webmaster skrev: Yan er du helt blæst oppe i toppen ??? . Var der bare en snert af klasse over dig, så tildeler du dig selv et bær for den bemærkning. Du har delt bær ud for mindre. Der er jo forskel på udveksle meninger og så at sidde og snakke med en papegøje som gentager sig selv i det uendelige. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 16/09-2011 20:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
kan helt tilslutte mig rinpoche's bemærkning..Så sandt så sandt.. @b_j3ns3n. Det lyder jo også tilforladeligt, men du er vel klar over, at Margrethe Vestager og partiet har en udlændinge politik, der er så naivt pladderhumanistisk at den ligner EL's.. Problemet er at hverken hende eller EL vil ANERKENDE problemerne og mener, at det bare at påpege integratonsproblemer, er umenneskeligt og stigmatiserende. De mener, at det ikke kultur problemer, men sociale problemer der er årsagen.. Dårlige sociale kår er nok medvirkende årsag. Men de nægter at anerkende præmissen om at der oveni også findes et kulturelt problem med at børn i visse invandrerfamilier ikke forberedes på et liv i Danmark, blandt danske normer. De opdrages som skulle de fortsætte et familieliv på den Anatolske højslette eller i et beduintelt i ørkenen. Både EL og RV sidestiller disse middelalderlige værdier med de danske og mener at vi skal respektere dem ukritisk. Derfor kan hverken EL eller RV forstå, at der er kritik mod disse holdninger.. De forstår simpelthen ikke problemet, så i deres verden vil en øget indvandring intet ændre. DF agiterer jo direkte mod øget indvandring. Det er jo nemt, at at være lodret imod, når man ikke forstår baggrunden for dette ønske. Desværre formår DF ikke at begrunde dette ønske.. De er bare imod.. Hvor ville jeg håbe, at der var nogen, der ville vågne op. Løsningen er sgu ikke at smække døren til Danmark. Løsningen er at stille krav. At turde sige fra overfor de familiemønstre, der opdrager deres poder til en hel anden verden. Men bare det, et jeg stiller dette krav, overskrider jo langt hvad EL og RV mener man kan tillade sig. Derfor bliver dette problem ikke løst.. Og bliver kun værre |
|
|
Lagt på d. 16/09-2011 20:52
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Webmaster skrev: sleipner skrev: Webmaster skrev: Yan er du helt blæst oppe i toppen ??? . Var der bare en snert af klasse over dig, så tildeler du dig selv et bær for den bemærkning. Du har delt bær ud for mindre. Der er jo forskel på udveksle meninger og så at sidde og snakke med en papegøje som gentager sig selv i det uendelige. Ja der er godt nok stor format over det. Men det bliver aldrig rigtig af den grund. |
|
|
natty |
Lagt på d. 16/09-2011 21:29
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
sudsakhon skrev: Problemet er at hverken hende eller EL vil ANERKENDE problemerne og mener, at det bare at påpege integratonsproblemer, er umenneskeligt og stigmatiserende. De mener, at det ikke kultur problemer, men sociale problemer der er årsagen.. Dårlige sociale kår er nok medvirkende årsag. Selvfølgelig ved de der er et problem, de har dog ikke en IQ under 0. Derimod har V og K jo i valgkampen fortalt hvor fantastisk integrationen er nu. Vil så lige sige at jeg bor i et område i Kbh hvor der ikke er problemer mellem farverne. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 16/09-2011 21:51
|
altså jeg går selvfølgelig ind for regler for indvandring, men der må også være grænser.. og jeg regner med at vis de har lidt mere indflydelse i det RV at det bliver nemmere at finde en balance vi alle kan leve med og ikke bare et stort NEJ til alle
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 16/09-2011 22:29
|
Jeg har nu aldrig set det som et problem mellem farverne.. Men der er problemer mellem visse kulturopfattelser.. Og nej.. Hverken EL ellet RV har en iq på nul. Det er ikke fordi at de ikke KAN forstå.. Det er fordi de ikke VIL! |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 16/09-2011 22:34
|
never mind
|
|
|
BentBP |
Lagt på d. 16/09-2011 22:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
" Der er jo forskel på udveksle meninger og så at sidde og snakke med en papegøje som gentager sig selv i det uendelige. " webmaster den der koster lige 2 røde bær ( af de sure ) ha ha , god weekend til alle her . |
|
|
sune |
Lagt på d. 17/09-2011 03:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Du ser farven rød.....nu er du bange... Meeen...vi skal længere ind i de riges lommer... HELT ind til guldet... Du ligger ned...lommerne er tømte...huset er på tvangsauktion.... ... ... ... ... ... meeeen.....vi skal have dig længere ud endnu... ... HELT ud på røven, så du kan fortsætte dit nye liv som lige borger uden opsparing og livskvalitet ...med en udenrigminister der ikke kan engelsk og en statsminister der snyder i skat.. Og du har ret.... NU ER JEG BANGE |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 17/09-2011 05:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
ja og nu er vi lige kommet af med en statsminister,der misbrugte statens hævekort,en minister der misbrugte sin indflydelse til fordel for sin veninde en minister der går amok og ovrefuser en journalist ,og tænk nu en statsminister der snyder i skat skat siger godt nok nej, men vi ved bedre, og det værste af det hele en udenrigsminister der ikke kan tale engelsk, hvornår bliver vi så kloge at vi ikke vælger den slags menesker ind ? det var så det valg for mit vedkommende , god week-end til ALLE |
|
|
Lagt på d. 17/09-2011 07:36
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Ja valget blev overstået og jeg lærte da noget, som jeg gerne ville have undværet. |
|
|
Hopla |
Lagt på d. 17/09-2011 08:30
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 72 |
Sune Bare ved farven rød er jeg skrækslagen. |
|
|
AP7100 |
Lagt på d. 17/09-2011 09:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 161 |
Ved nu slet ikke selv hvilken FARVE jeg er til hehe.... stemte nemlig ikke, for modtog aldrig et stemmekort. Vi er flyttet fornylig og tror nok, at ambassaden er i tvivl om min post adresse :-) Naa, men husk lige, at politikere er mennesker ligesom du og jeg; husk lige at naar "nogen" / vi sidder og peger fingre af "dem/deres" (som vi selv har valgt) ikke har holdt eller vil holde det som de lovede saa stil lige nogle kritiske sporgsmaal til dig selv ogsaa. Er der ikke 3 fingre der peger indad (mod dig selv) naar du peger fingre af andre - har du aldrig selv lovet noget som du ikke holdte? Jeg ved af det har jeg......... Tanke 2, kan det vare saadan fordi at politik er bygget paa forhandling, der skal opnaes flertal ellers bliver det ikke til lov, for ingen politiker/parti kan selvstaendigt foere noget igennem - medmindre de altsaa selv har flertallet i regeringen - saa maaske gav de lidt men maatte saa ogsaa kompromis en smule paa noget andet. Jeg siger ikke at jeg forstaar politik fuldstaendigt, overhovedet ikke, men jeg husker bare paa, at politik er forhandling, moeder osv. Loefter jo tak.....flere farver jo tak..... grin med her : (tag det nu ikke alt for serioest, men mere i Jacob Haugaard-boldgaden) http://www.youtub...TREMJCWtYg Hygge ! |
|
|
Surmule |
Lagt på d. 17/09-2011 18:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
chaingmai skrev: .......... men vi ved bedre .......... (#154) Dette er nok den mest indsigtsfulde bemærkning, som dækker stort alle kommentarer, der er skrevet i denne tråd. Jeg lader den stå! og ... i øvrigt ... Held og lykke Helle ..... Gid dine handlinger og din forhåbentlige succes, må bringe skam alle småtskårne, bedrevidende DTW'eres udtalelser. Nu har du fået din chance ... giv den gas! |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 17/09-2011 20:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
Webmaster skrev: Rigtig god historie, men jeg betaler med glæde lidt mere skat , hvis det er prisen for bedre skoler og sundhed- det er jo blevet dyrt i danmark , med alle de gæster der skal forsørges.
Her er historien om ti personer, der hver dag går ud på restaurant og spiser middag sammen. Den fælles regning på restauranten ender hver dag på 1.000 kroner, og de ti deler den op på nogenlunde samme måde, som vi betaler skatter her i landet. De første fire – de fattigste – skal derfor ikke betale noget. Den femte skal betale 10 kroner, den sjette 30 kroner, den syvende 70 kroner, den ottende 120 kroner og den niende 180 kroner. Den tiende, den rigeste af dem, skal betale 590 kroner. Sådan spiser de sammen hver dag, og alle er de glade for den måde, de deler regningen på. Lige ind til restauratøren pludselig giver dem rabat. »Eftersom I er så gode kunder,« siger han, »giver jeg jer 200 kroner i rabat på jeres middage.« En middag for ti personer koster derefter 800 kroner. Gruppen vil stadig betale regningen på samme måde, som vi betaler skatter her i landet. Så de første fire bliver ikke påvirket: De skal stadig ikke betale. Men hvad med de seks andre – dem som betaler – hvad skal de gøre? Hvordan skal de fordele rabatten på 200 kroner, så alle får en lige del? Og nu skal man holde ørene stive: De finder ud af, at 200 kroner divideret med seks bliver til 33,33 kroner. Hvis de trækker det beløb fra hver persons andel, skal den femte og sjette person have penge for at spise. Restauratøren foreslår, at det mest rimelige vil være at reducere hver person regning omtrent jævnt, og han sætter sig til at regne på, hvad hver person skal betale. Resultatet bliver, at også den femte person kan spise gratis, den sjette skal betale 20 kroner, den syvende 50 kroner, den ottende 90 kroner, den niende 120kroner. Den tiende skal betale 520 kroner i stedet for de 590. Alle seks personer får en lavere pris end tidligere, og de fire første kan fortsat spise gratis. Men så er det, at én i selskabet begynder at sammenligne, hvad de hver især har sparet, da de står udenfor restauranten. »Jeg fik kun 10 kroner af de 200 kroner,« begynder den sjette person og peger på den tiende. »Men du tjente 70.« »Præcis,«siger den femte person. »Jeg sparede også bare en 10´er. Det er uretfærdigt, at han fik syv gange mere end mig!« »Det er sandt,« råber den syvende person. »Hvorfor skal han have 70 kroner, når jeg kun fik 20? De rige skal altid have det bedre!!!« »Hør et øjeblik,« forsøger de fire første. »Vi fik jo overhovedet ingenting. Det her system udnytter de fattige.« De ni personer omringer den tiende og giver ham tæsk. Næste aften kommer han slet ikke til middagen, men de ni andre sætter sig til bordet og spiser uden at vente på den tiende. Da regningen kommer, opdager de noget. Der mangler jo 520 kroner….. Velbekommen ;-) DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 17/09-2011 21:14
|
Jeg har måske den ultimativt bedste ide til skattebetaling. Så er vi nemlig ude over de rødes diskussioner om bedre fordeling og de blås brok over skattetryk Vi laver vi ikke et selvvalgs system. Så der er INGEN skat, men man kan selv ved et afkrydsningsskema bestemme hvor skatten skal fordeles, og hvor meget man synes man vil betale. Så kan man selv bestemme hvor ressourcerne allokeres. Man kan give penge til lige dem man vil Dette må da være det ultimative system. |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 18/09-2011 14:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Er ikke til "rød" regering men vil godt citere fra Mads og monopolet i går. Asger Aamund: Det er lige meget om brandbilen er rød eller blå når bare ilden i huset bliver slukket. Klogt sagt. Og lad os så se nogle resultater fra den nye regering. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 04/10-2011 20:57
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Webmaster skrev: Djan skrev: Hvorfor skal Sohn dog undskylde for det? Skal Løkke så også undskylde for at støtte Mujahidin (Taleban) i 80'erne. Der er endda et billede, hvor han står med islamisterne med en AK-47. Jeg var selv medlem af DKU i min gymnasietid - og det har jeg ingen intentioner om at undskylde for. Jeg regner ikke med at du fejrede 40 året for det kommunistiske diktatur DDR i DDR på samme måde som Ole Sohn gjorde eller modtog guld og penge fra fremmede magter oppe i Hareskoven ved nattetide som Knud Jespersen (det er desværre hverken bevist eller indrømmet af Ole Sohn endnu, selvom der er indicere på det). Sådanne personer burde skamme sig så meget at vedkommen ikke stillede op til det danske folketing. Selv ikke efter 20 år. Lidt fra dagens nyheder: Sohn lyver om sorte penge og Ole Sohn vraget til fordel for ung SF-komet Om den ene sag har noget med den anden at gøre og om det er for at undgå en Sass-lignende sag ved jeg ikke.... Men lidt underligt at en over 20 år gammel historie ikke vil dø. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
Spring til debat: |