Se indlæg
Fra Thy til Thailand - Morten Nielsen
|
|
TG950 |
Lagt på d. 10/09-2011 18:15
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
Rawirot skrev: TG950 skrev: he,he, der er nok mange der bliver ramt her på DTW, men det skal i ikke være kede af, for det Morten Nielsen synger om er jo meget sandt. den rammer plet lige i hjerte regionen på de fleste Thailand Freaks. Hvis du nu kunne nøjes med at snakke om dig selv og dem du kender. Ja så kan det da godt være. Underligt nok er det ikke er nær så interessant at tale om os som lever med en thai i et helt almindeligt ægteskab og har mødt hinanden på en helt normal måde. at skulle snakke/skrive om mig selv eller dem jeg kender, er temmelig irrelevant. fakta er at et forhold som Morten Nielsen pipper om er temmelig sandt, at manden så ikke har en strofe i livet er noget helt andet. du skrev : har mødt hinanden på en helt normal måde. definationen på dette hvad er det, går ud fra at du ikke mener " Pattaya Bar > Thai love links e.t.c. " Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 10/09-2011 19:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
TG950 skrev: Rawirot skrev: TG950 skrev: he,he, der er nok mange der bliver ramt her på DTW, men det skal i ikke være kede af, for det Morten Nielsen synger om er jo meget sandt. den rammer plet lige i hjerte regionen på de fleste Thailand Freaks. Hvis du nu kunne nøjes med at snakke om dig selv og dem du kender. Ja så kan det da godt være. Underligt nok er det ikke er nær så interessant at tale om os som lever med en thai i et helt almindeligt ægteskab og har mødt hinanden på en helt normal måde. at skulle snakke/skrive om mig selv eller dem jeg kender, er temmelig irrelevant. fakta er at et forhold som Morten Nielsen pipper om er temmelig sandt, at manden så ikke har en strofe i livet er noget helt andet. du skrev : har mødt hinanden på en helt normal måde. definationen på dette hvad er det, går ud fra at du ikke mener " Pattaya Bar > Thai love links e.t.c. " Pattaya Bar og Thai love links er ikke normalt for mig ja. Det er hvad jeg prøver at forsvare. Hvad der er, eller har været, normalt for andre er helt deres egen sag. Jeg gider bare ikke høre på at alle er matched, købt eller tidligere ludere som ikke kan ændre adfærd. Sådan er det nemlig ikke. Så kan de der har lyst sige det ligeså tit de har lyst. Selv om min personlige sag er totalt ligegyldig kan I da godt få den igen. Jeg mødte min kone hos fælles venner i Hongkong i 1990. Det er selv set med danske øjne normalt Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
Baimon |
Lagt på d. 10/09-2011 22:38
|
Begynder Antal indlæg: 15 |
Det er meget sjovt at læse denne indlæg. Tak til Rawirot og mange andre der har skrev i indlæg fordi I forstår thailandske kulture. Der er ikke galt med sang eller dokumenterfilm om Thailand til Thy fordi det er en del af sandhed. Jeg kan godt forstår noglelund om dansker tanker, nogle forstår mere end andre. Jeg bor here i DK i snart 10 år. Jeg er fuldstændig lige glad om fordommem som nogle dansker har mod thailandske piger. Jeg vænner mig til det. kan I ha' det godt alle samme. |
|
|
Lagt på d. 11/09-2011 06:21
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Baimon skrev: Det er meget sjovt at læse denne indlæg. Tak til Rawirot og mange andre der har skrev i indlæg fordi I forstår thailandske kulture. Der er ikke galt med sang eller dokumenterfilm om Thailand til Thy fordi det er en del af sandhed. Jeg kan godt forstår noglelund om dansker tanker, nogle forstår mere end andre. Jeg bor here i DK i snart 10 år. Jeg er fuldstændig lige glad om fordommem som nogle dansker har mod thailandske piger. Jeg vænner mig til det. kan I ha' det godt alle samme. 1. Ja tråden kan jo godt tages som sjov, men jeg tror ikke den sang er ment som sjov. 2. Nu mener jeg ikke man forstår den thailandske kultur fordi man ikke vil se de negative sider der også findes i farang/thai forhold. 3. Fra thailand til thy er ikke en del af en sandhed, men 100% sandhed, hvad man så mener om den sandhed er vel op til de enkelte. 4. At du forstår de danske tanker, om disse ægteskaber er mere end jeg gør, og jeg er dansker. Og mener du man ikke forstår, hvis man kan se andet end lykkelige ægteskaber? 5. Min kone har levet i Danmark i over 15 år, og danskernes opførsel overfor hende har været under al kritik. Særligt de seneste år, hvor udlændinge nærmest er lagt for had i Danmark. 6. Men en ting undrer mig når der tales kultur, så er det altid danskerne der skal forstå thai kultur, hvorfor ikke en anden vej, som meget sjældent nævnes. 7. Men min kone vænnede sig aldrig til alle sex tilbud i både bus og tog skulle hun stå model til dernæst alle der mente hun var samfundsnasser og brugte vores bistandssystem. Mange gange, kom denne bemærkning, rejs hjem, og det har vi så gjort. 8. Min kone vænnede sig aldrig til den ubehøvlede opførsel om, hvad koster det, for du er da thai. 9. Så mine år med thailand har givet mange skønne oplevelser, og jeg har set mange lykkelige ægteskaber, men jeg har set ligeså mange ulykkelige og mærkelig nok bliver det altid til snak om penge. Manden mener altid han er blevet udnyttet, hvilket jo også er set mange gange, og mange gange har mandens opførsel været under al kritik så, det er ikke bare, at give skylden til den ene part. 10. Og sidst men ikke mindst har jeg haft masser af thai kvinder der spørger om ikke jeg kan finde en mand til dem og det er ikke fordi de gerne vil have en dansk mand, men fordi de gerne vil kunne gøre noget for familien og dem selv. (kærlighed er ikke vigtig) Jeg siger helt klart nej hver gang, fordi jeg har set for mange mislykkede forhold. 11. Men jeg tænker noget på, hvorfor ingen nævner kultur når der snakkes ægteskab mellem vesterlændinge, men kun, hvor der kan komme penge ind i billedet. Så er penge/ sin sot = kultur? |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 11/09-2011 06:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
min kone har været i danmark lige så læng som din og har aldrig været udsat for cikane, men det hænger nok sammen med ,at vi bor i en lille by i jylland ps. der er jo også mange dansk-dansk ægteskaber der ender med skilsmisser og der er det da ikke kulturen der har skylden, eller er det. |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 11/09-2011 07:01
|
yan skrev: Baimon skrev: Det er meget sjovt at læse denne indlæg. Tak til Rawirot og mange andre der har skrev i indlæg fordi I forstår thailandske kulture. Der er ikke galt med sang eller dokumenterfilm om Thailand til Thy fordi det er en del af sandhed. Jeg kan godt forstår noglelund om dansker tanker, nogle forstår mere end andre. Jeg bor here i DK i snart 10 år. Jeg er fuldstændig lige glad om fordommem som nogle dansker har mod thailandske piger. Jeg vænner mig til det. kan I ha' det godt alle samme. 1. Ja tråden kan jo godt tages som sjov, men jeg tror ikke den sang er ment som sjov. 2. Nu mener jeg ikke man forstår den thailandske kultur fordi man ikke vil se de negative sider der også findes i farang/thai forhold. 3. Fra thailand til thy er ikke en del af en sandhed, men 100% sandhed, hvad man så mener om den sandhed er vel op til de enkelte. 4. At du forstår de danske tanker, om disse ægteskaber er mere end jeg gør, og jeg er dansker. Og mener du man ikke forstår, hvis man kan se andet end lykkelige ægteskaber? 5. Min kone har levet i Danmark i over 15 år, og danskernes opførsel overfor hende har været under al kritik. Særligt de seneste år, hvor udlændinge nærmest er lagt for had i Danmark. 6. Men en ting undrer mig når der tales kultur, så er det altid danskerne der skal forstå thai kultur, hvorfor ikke en anden vej, som meget sjældent nævnes. 7. Men min kone vænnede sig aldrig til alle sex tilbud i både bus og tog skulle hun stå model til dernæst alle der mente hun var samfundsnasser og brugte vores bistandssystem. Mange gange, kom denne bemærkning, rejs hjem, og det har vi så gjort. 8. Min kone vænnede sig aldrig til den ubehøvlede opførsel om, hvad koster det, for du er da thai. 9. Så mine år med thailand har givet mange skønne oplevelser, og jeg har set mange lykkelige ægteskaber, men jeg har set ligeså mange ulykkelige og mærkelig nok bliver det altid til snak om penge. Manden mener altid han er blevet udnyttet, hvilket jo også er set mange gange, og mange gange har mandens opførsel været under al kritik så, det er ikke bare, at give skylden til den ene part. 10. Og sidst men ikke mindst har jeg haft masser af thai kvinder der spørger om ikke jeg kan finde en mand til dem og det er ikke fordi de gerne vil have en dansk mand, men fordi de gerne vil kunne gøre noget for familien og dem selv. (kærlighed er ikke vigtig) Jeg siger helt klart nej hver gang, fordi jeg har set for mange mislykkede forhold. 11. Men jeg tænker noget på, hvorfor ingen nævner kultur når der snakkes ægteskab mellem vesterlændinge, men kun, hvor der kan komme penge ind i billedet. Så er penge/ sin sot = kultur? Det er lige før man får ondt af dig. ( men også kun lige før ) Det du nævner har vi aldrig oplevet. Tværtimod er konen meget værdsat på sin arbejdsplads. Det er thai i øvrigt oftest her da de er gode til at passe deres job og flittige. Har heller ikke så mange sygedage som de danske kolleger. Så igen din verden og oplevelser ligger langt væk fra hvad vi kender. Rawirot
|
|
Lagt på d. 11/09-2011 11:29
|
|
Det er lige før man får ondt af dig. ( men også kun lige før ) Det du nævner har vi aldrig oplevet. Tværtimod er konen meget værdsat på sin arbejdsplads. Det er thai i øvrigt oftest her da de er gode til at passe deres job og flittige. Har heller ikke så mange sygedage som de danske kolleger. Så igen din verden og oplevelser ligger langt væk fra hvad vi kender. Rawirot, nu skal du såmænd ikke få tårer i øjnene over, at jeg har et godt ægteskab, eller hvad det nu er du kunne få ondt af. Og jeg har overhovedet ikke omtalt thai og deres arbejdspladser eller hvor mange sygedag de har eller ikke har. At du ikke har set og oplevet noget, ja det er så dejligt for dig. |
|
|
Lagt på d. 11/09-2011 11:44
|
|
chaingmai skrev: min kone har været i danmark lige så læng som din og har aldrig været udsat for cikane, men det hænger nok sammen med ,at vi bor i en lille by i jylland ps. der er jo også mange dansk-dansk ægteskaber der ender med skilsmisser og der er det da ikke kulturen der har skylden, eller er det. Nu er det ikke mig der bruger kulturen som undskyldning for, at der findes skilsmisser, men det er påstanden om der ikke findes negative oplevelser med som vi må og kan skrive om på en debatside. Jeg bliver træt af evig frelste, der lukker både øjne og ører for mange af de vanskelige forhold der findes ved, at komme fra 2 så forskellige kulturer som Asien og vesten nu engang er. Og læg mærke til, at jeg ikke tager stilling til hverken skyld eller andet, men konstaterer bare at skilsmisseprocenten er meget højere ved dansk/thai end ved dansk/dansk. Men det lader til at den form for oplysninger/debat er meget upopulær her. |
|
|
Baimon |
Lagt på d. 11/09-2011 12:29
|
Hvor er det ondt. |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 11/09-2011 13:17
|
yan skrev: Det er lige før man får ondt af dig. ( men også kun lige før ) Det du nævner har vi aldrig oplevet. Tværtimod er konen meget værdsat på sin arbejdsplads. Det er thai i øvrigt oftest her da de er gode til at passe deres job og flittige. Har heller ikke så mange sygedage som de danske kolleger. Så igen din verden og oplevelser ligger langt væk fra hvad vi kender. Rawirot, nu skal du såmænd ikke få tårer i øjnene over, at jeg har et godt ægteskab, eller hvad det nu er du kunne få ondt af. Og jeg har overhovedet ikke omtalt thai og deres arbejdspladser eller hvor mange sygedag de har eller ikke har. At du ikke har set og oplevet noget, ja det er så dejligt for dig. Du taler om den chikane din kone er blevet udsat for. Jeg nævner bare eksempler på det modsatte. Asiater er tvært imod ofte værdsat i modsætning til visse andre nationaliteter. Når du nævner eksempler som passer til dine oplevelser kan jeg vel gøre det samme? God søndag Rawirot
|
|
Lagt på d. 11/09-2011 14:02
|
|
Rawirot skrev: yan skrev: Det er lige før man får ondt af dig. ( men også kun lige før ) Det du nævner har vi aldrig oplevet. Tværtimod er konen meget værdsat på sin arbejdsplads. Det er thai i øvrigt oftest her da de er gode til at passe deres job og flittige. Har heller ikke så mange sygedage som de danske kolleger. Så igen din verden og oplevelser ligger langt væk fra hvad vi kender. Rawirot, nu skal du såmænd ikke få tårer i øjnene over, at jeg har et godt ægteskab, eller hvad det nu er du kunne få ondt af. Og jeg har overhovedet ikke omtalt thai og deres arbejdspladser eller hvor mange sygedag de har eller ikke har. At du ikke har set og oplevet noget, ja det er så dejligt for dig. Du taler om den chikane din kone er blevet udsat for. Jeg nævner bare eksempler på det modsatte. Asiater er tvært imod ofte værdsat i modsætning til visse andre nationaliteter. Når du nævner eksempler som passer til dine oplevelser kan jeg vel gøre det samme? God søndag Ja tak og min kone har heller ikke arbejdet i sexindustrien i hverken thailand eller Danmark, om det så gør os så meget anderledes håber jeg da ikke. Dem har jeg også set mange af selv om det skal være tys tys. |
|
|
Baimon |
Lagt på d. 11/09-2011 16:14
|
Jeg har udsat for cikane 4-5 gange here i DK men jeg har heller ikke arbejdet på sexindustri både DK og Thl. Men jeg gidder ikke at fortælle om det hvordan jeg blev udsat for. Jeg har også utrolige mange gode oplevelser fra dansker og jeg har store taknemmelig at jeg er her idag sammen med min dejlige mand.,arbejder på hjemmepleje og jeg har plan om læse videre til sosu-assistent næste år. Tværimod har dårlig oplelser fra thailænder der bor her i DK. Nogle thaipiger fortæller sin mand om hvor dårlig andre thaipiger har for at gøre sig selv højrer end dem. Jeg har mange veninder der havde arbejdet som bar piger og jeg synes at de er lige så søde som dem der ikke havde arbejdet på sexindustri. Jeg er et mennesker vil aldrig nedgøre det andre. Hvis I vil vide om hvem jeg er på fb.shin jensen. |
|
|
Lagt på d. 11/09-2011 16:46
|
|
Baimon skrev: Jeg har udsat for cikane 4-5 gange here i DK men jeg har heller ikke arbejdet på sexindustri både DK og Thl. Men jeg gidder ikke at fortælle om det hvordan jeg blev udsat for. Jeg har også utrolige mange gode oplevelser fra dansker og jeg har store taknemmelig at jeg er her idag sammen med min dejlige mand.,arbejder på hjemmepleje og jeg har plan om læse videre til sosu-assistent næste år. Tværimod har dårlig oplelser fra thailænder der bor her i DK. Nogle thaipiger fortæller sin mand om hvor dårlig andre thaipiger har for at gøre sig selv højrer end dem. Jeg har mange veninder der havde arbejdet som bar piger og jeg synes at de er lige så søde som dem der ikke havde arbejdet på sexindustri. Jeg er et mennesker vil aldrig nedgøre det andre. Hvis I vil vide om hvem jeg er på fb.shin jensen. Tak du fortæller jo næsten, hvad jeg påstår bare på en lidt anden måde. |
|
|
Baimon |
Lagt på d. 11/09-2011 17:59
|
[quote]Baimon skrev: Jeg har udsat for cikane 4-5 gange here i DK men jeg har heller ikke arbejdet på sexindustri både DK og Thl. Men jeg gidder ikke at fortælle om det hvordan jeg blev udsat for. Jeg har også utrolige mange gode oplevelser fra dansker og jeg har store taknemmelig at jeg er her idag sammen med min dejlige mand.,arbejder på hjemmepleje og jeg har plan om læse videre til sosu-assistent næste år. Tværimod har dårlig oplelser fra thailænder der bor her i DK. Nogle thaipiger fortæller sin mand om hvor dårlig andre thaipiger har for at gøre sig selv højrer end dem. Jeg har mange veninder der havde arbejdet som bar piger og jeg synes at de er lige så søde som dem der ikke havde arbejdet på sexindustri. Jeg er et mennesker vil aldrig nedgøre det andre. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 13/09-2011 09:02
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Jeg ved godt at det nu er et par dage siden der er postet i denne tråd, men jeg skriver alligevel. Det denne sang omtaler er den generelle fordom omkring dansk thai forhold. Det er en fordom som de fleste af os sikkert har oplevet på egen krop. Jeg har mødt min kone her i Danmark da hun kom hertil som en stor pige og har således mødt hende som de fleste dansk – dansk forhold starter. Men mange har naturligvis troet at vi blev gift lige da vi mødte hinanden for det er jo normalen. Men jeg vil da også sige at rigtigt mange af de thaipiger vi kender er kommet hertil på en måde lignende den i sangen. Måske har de ikke ligefremt stået i lufthavnen og ventet men folk har været i thailand og så har de fået noget eksta med hjem. Derudover er der den metode som bliver omtalt i fra thailand til thy hvor veninderne skaffer andre piger herop, sådan er min svigermor og hendes søster kommet herop. Jeg er helt sikker på at kommer der en kammerat og spørger om vi kunne finde en thaipige så ville det være til at finde en i miljøet som har en datter/niece/søster osv der vil herop (gider bare ikke være mellemmand på den måde). Så hvorfor i himler sådan op omkring en skod dårlig sang fatter jeg ikke, medmindre den rammer lige lidt for meget plet. Min kone har for øvrigt heller ikke oplevet den form for chikane som Yan omtaler, der har sikkert været fordomme men ikke noget nær det omfang. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 13/09-2011 09:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
slap nu af, hvor mange dansk-dansk ægteskaber er ikke begyndt at man har truffet hinanden gemmen familie,venner og bekendte.jeg havde selv 3 mostre der var gift med 3 brødre, så den fremgangs måde er vel meget almindelig. |
|
Spring til debat: |