Se indlæg
 Udskriv debat
flæskesteg i bkk
lilleper
hej vil høre om der er nogen der ved om der kan købes ferske flæskestege i nogle af supermarkeder i området omkring stable da jeg gerne vil have lidt godt kød med op på landet

lilleper skrev:
hej vil høre om der er nogen der ved om der kan købes ferske flæskestege i nogle af supermarkeder i området omkring stable da jeg gerne vil have lidt godt kød med op på landet

Er spørgsmålet alvorlig ment?

Den flæskesteg du kan købe er sikkert leveret fra en gris der kommer ude fra hvor du skal.

Hvad med bare at gå på et marked ude på lanet og køb et stykke kam, prisen for en hel kam er ca 140 baht pr. kg. og ca 3 kg ligger en kam på.

Så at slæbe fersk kød med på en tur ud på landet lyder helt forkert.

lilleper
jeg køber ik kød på marked da jeg synes hygienen er lidt gral så derfor jeg spør og kam er let at få fat i men thaierne skærer sværen af oppe hos os og på marked er sværen ik renset for yderhud og børster så vil gerne have en der er klargjordt

handy
lilleper skrev:
jeg køber ik kød på marked da jeg synes hygienen er lidt gral så derfor jeg spør og kam er let at få fat i men thaierne skærer sværen af oppe hos os og på marked er sværen ik renset for yderhud og børster så vil gerne have en der er klargjordt
der er da både foodland og villamarked.....men skulle du ikke hellere købe nogle kasser nupo med...nu du så min veltrænet krop i poolen sidt....

lilleper
skal bare lige have en steg og lidt bøffer med inden nupo kuren
der er ikke godt oksekød oppe på landet

Anonym Bruger
villamarked og Makro har jeg set kam med svær til kamsteg, brystflæsk med svær til ribben steg/stegeflæsk i skive....

Mange gange i tesco (nogle gange i makro også) kan man købe kam uden svær, hvor man så kan købe svær ved siden af, snit svær, snør det fast, og du har kam med svær...betyder intet der har været skæret af først....
Redigeret af Anonym Bruger d. 07/09-2011 02:30

Frank
Lige et indspark:

For et par sæsoner siden, da jeg var i kolonihaven ved juletid, ville jeg også lave flæskesteg.

Jeg gik til en af de lokale slagtere, som i øvrigt er min nevø. Jeg tegnede på grisen hvilken udskæring jeg ville have, og forklarede at den skulle ridses. En time senere fik jeg leveret. Den var godt nok ridset på den forkerte led, så jeg bad om endnu et stykke. Endnu en time senere havde jeg to fine flæskestege.

De var ikke nogen finger at sætte på skoldning, rensning etc. I forhold til hygiejne, så foregik det på et betongulv, men da al slagtning heroppe vist foregår på samme måde, så så jeg ingen grund til at være mere forsigtig i dette tilfælde.

Og så smagte det i øvrigt ganske glimrende.Smile

Med hensyn til bøffer, så skulle man - efter hvad rygtet fortæller - kunne få det allerbedste oksekød i Isaan i Sakhon Nakhon.

vandango
Frank skrev:

Med hensyn til bøffer, så skulle man - efter hvad rygtet fortæller - kunne få det allerbedste oksekød i Isaan i Sakhon Nakhon.

Ikke enig - har spist mange bøffer dér, oksekøddet er hverken værre eller bedre end som så mange andre steder.

Men du skal ikke overlade en Thai at stege din bøf, hverken på restaurant eller derhjemme, de er verdensmestre i at forvandle et stykke dejligt oksekød, til sejt gråt sålelæder. Sad

Frank
vandango skrev:
Frank skrev:

Ikke enig - har spist mange bøffer dér, oksekøddet er hverken værre eller bedre end som så mange andre steder.

Men du skal ikke overlade en Thai at stege din bøf, hverken på restaurant eller derhjemme, de er verdensmestre i at forvandle et stykke dejligt oksekød, til sejt gråt sålelæder. Sad

Jeg ikke selv prøvet det, men hvor i Sakhon Nakhon købte du bøfferne?Smile

vandango
Frank skrev:
vandango skrev:
Frank skrev:

Jeg har spist på den grønne restaurant lige over for busstationen. Kød har jeg købt i et supermarked, i starten af byen når man kommer fra lufthavns siden. Der er en KFC lige indenfor til venstre, kan ikke huske hvad supermarkedet hed.

Frank
vandango skrev:
Frank skrev:
vandango skrev:
Frank skrev:

Jeg har spist på den grønne restaurant lige over for busstationen. Kød har jeg købt i et supermarked, i starten af byen når man kommer fra lufthavns siden. Der er en KFC lige indenfor til venstre, kan ikke huske hvad supermarkedet hed.

Så taler vi ikke om det samme. Jeg taler om Thai-French Meat Company
http://www.thaivi...irections/
. Smile

rinpoche
Frank skrev:

Man kan i hvert fald få det aller bedste kød fra et andet dyr i Sakon Nakhon (canis vulgaris) Eating Fast Og det er ikke et rygte Wink

lindegaard
Badedyr skrev:
villamarked og Makro har jeg set kam med svær til kamsteg, brystflæsk med svær til ribben steg/stegeflæsk i skive....

Mange gange i tesco (nogle gange i makro også) kan man købe kam uden svær, hvor man så kan købe svær ved siden af, snit svær, snør det fast, og du har kam med svær...betyder intet der har været skæret af først....

førhen plejede vi at gå i foodland soi 3?? soi'en efter check inn 99 på sukhumvit.. der skaffede "slagteren næsten alt det man ikke lige kunne finde andre steder... ellers var de også gode i supermarkedet under Robinson, også på Sukhumvit road ikke langt fra stable...
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

lindegaard
rinpoche skrev:
Frank skrev:

Man kan i hvert fald få det aller bedste kød fra et andet dyr i Sakon Nakhon (canis vulgaris) Eating Fast Og det er ikke et rygte Wink

næhh,og det smager faktisk OK... ihvertfald indtil jeg vidste hvad det var he he
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

888
lindegaard skrev:
førhen plejede vi at gå i foodland soi 3?? soi'en efter check inn 99 på sukhumvit.. der skaffede "slagteren næsten alt det man ikke lige kunne finde andre steder... ellers var de også gode i supermarkedet under Robinson, også på Sukhumvit road ikke langt fra stable...

Foodland ligger henholdsvis i soi 5 og soi 16 på Sukhumvit.
888

hugoboerge
Foodland soi 5 er under ombygning.

Lung Yao
rinpoche skrev:
...............................................................................................................................

Værst ville være hvis du fik "Felis catus" når der stod "Oryctolagus cuniculus " på menukortet. Angel
(når hovedet og halen er fjernet kan du ikke se forskel) Shock

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

changnoi
Fik skaffet lidt high grade steaks fra new sealand 2 x 500g bøffer. Grillede dem selv og kom til at forlade dem 5 min..da de skulle hvile og jeg skulle have bagekartoflerne op fra gløderne.
Da jeg kom tilbage var mine steaks snittet fint til en god gang "Salad neuar" også en af mine livretter...men ikke med high grade steaks.

Behøver jeg at sige det var en "god" Thai salat ;-)

Familien igennem 25 år. holder til i Samnak khun naen - Phichit. og her er ingen problemer med at skaffe "Danske" udskæringer.

Best regards
Bo
Needs Garlic

Spring til debat: