Se indlæg
Om at finde kærligheden i Thailand...
|
|
sune |
Lagt på d. 05/09-2011 11:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Nu siger de jo i kirken: til døden jer skiller! Ja hvis man man tilhører den tro, så respekt for det. Men jeg kan sådan set ikke se noget formål med det. Hvis et ægteskab ikke virker mere, og parterne ønsker skilsmisse, så er det en fin ordning. Hellere tre gode ægteskaber end et mindre godt af slagsen. Jeg har hørt folk tale seriøst om, at ægteskaber burde have en udløbsdato. Nå men det kan man jo selv aftale. Frank det er nemlig sådan det er. Jeg har sgu prøvet alt dette, med mere end 5 ægteskaber bag mig, og hver gang har det kostet et hus og andet.. Ikke i Thailand med de ærlige danske kvinder. Så kom ikke her og sige, at vi mænd er nogle fjolser, fordi et given antal mønter gør udslaget. Jeg vil sige som mange andre... Kærlighed kan ikke købes for penge, men uden penge er der sgutte ikke meget kærlighed.. Jeg er da overbevist om, at jeg nu har fundet den eneste rigtige. Derom skal der overhovedet ikke herske nogen tvivl, men det med SEX er jo nok blevet lidt sekundær nu, da man jo er kommet i den aldersgruppe der forlanger en lille pille for at kunne tilfredsstille en ungmø... Ikke min kone selvfølgelig for hende elsker jeg overalt på jorden, bare ikke SEX bliver det afgørende. Min danske alderspension på omregnet c. 30.000.- baht skal da nok stille en ungmølt som hende tilfreds... Undskyld siger jeg bare... for hvad pokker har i alt vidende Leifer gang i. Tror i virkelig at alle køre med det samme tog, eller er enfoldigheden og sexmassagen ved at tage overhånd. |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 05/09-2011 14:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Kan I have en fortsat god debat on dette emne. Jeg står af nu hvor vi er landet langt ude i hampen allerede. God sensommer til alle.
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
chris70 |
Lagt på d. 05/09-2011 17:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 133 |
Jeg holder lidt med Sune, uden penge, ingen kærlighed? Prøv at sig til din udkårne at hun ikke skal forvente et stort hus eller penge til hele familien, de fleste glider hurtig, ikke alle, men de fleste. Tro mig jeg har været i et forhold hvor krybben bliv tom og hestene begyndte at bides. Hele deres liv har mor og far boet i et thai hus med blik tag, men nu er der en falang kommet ind i billidet så nu skal det være et stort hus. |
|
|
born |
Lagt på d. 05/09-2011 17:41
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 56 |
Ja det er som de løse piger siger.....uden penge penge gør det ondt......men men man finder ikke en luderi w.w. der ikke hjælper dig i hoved og røv hvis du bliver agterudsejlet du bliver passet i hoved og røv med alt hvad der hører til .....uden penge.... |
|
|
chris70 |
Lagt på d. 05/09-2011 18:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 133 |
Ja tak born, det var den gang, idag er det en anden generation, bliv selv agterudsejlet 3 gange, så jeg kender til det. |
|
|
born |
Lagt på d. 05/09-2011 18:31
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 56 |
Ja det var dengang der var ærlige damer man kunne stole på |
|
|
patirak |
Lagt på d. 05/09-2011 18:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
chris70 skrev: Jeg holder lidt med Sune, uden penge, ingen kærlighed? Prøv at sig til din udkårne at hun ikke skal forvente et stort hus eller penge til hele familien, de fleste glider hurtig, ikke alle, men de fleste. Tro mig jeg har været i et forhold hvor krybben bliv tom og hestene begyndte at bides. Hele deres liv har mor og far boet i et thai hus med blik tag, men nu er der en falang kommet ind i billidet så nu skal det være et stort hus. Hej Chris, Går ud fra du nu taler generelt om Thai-kvinder? Så skulle du alligevel have kendt min danske eks-kone. Hvis ikke krybben var tom, så kunne hun sikre, at den blev det i løbet af nul komma fem... :-) Det eneste det krævede var et par kreditkort og en tur ned af gå-gaden... Måske kunne man også sige/tænke.... "Jo mindre kærlighed = Jo mere fokus på penge..." - og omvendt... Redigeret af patirak d. 05/09-2011 19:02 |
|
|
savarden |
Lagt på d. 05/09-2011 18:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 226 |
Det er vel egentligt meget simpelt ... Ægteskab er en tillidserklæring hvor begge parter skal forsøge at forstå hinanden. Tror det er ret lige meget hvor eller hvordan man har mødt sin kone om hun er thai eller dansker, alle også manden inkluderet har vel forventninger om hvordan en fælles fremtid skal se ud ? Mange fejl kunne være undgået hvis man fra starten af forholdet var ærlig om hvad man selv kan tilbyde og være ærlig om ens liv i Danmark og hvad hun kan forvente når og hvis hun kommer hertil. Der er vel intet at sige til forventningsafstemningen går galt når man ser hvordan nogen opfører sig i Thailand ?... eller jeg kunne spørge på en anden måde... Passer jeres opførelse i thailand til jeres liv og status herhjemme ?.. Selv har min kone været her i næsten 2 år og trives i bedste velgående og har fået arbejde. Jeg gjorde hende klart fra starten hvad jeg kunne tilbyde hende af liv her i Danmark og på ingen måde var millionær men ville kæmpe for vores fælles fremtid. Vi hjælper da familien en gang imellem men dette når vi føler der er et behov og intet som forventes ligesom jeg ej heller har betalt en krone i Sin Sot. Tror mange af disse triste historier kan undgåes ved fra starten at være 100 % ærlig.. Hav en forsat god dag. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 05/09-2011 19:16
|
savarden skrev: Det er vel egentligt meget simpelt ... Ægteskab er en tillidserklæring hvor begge parter skal forsøge at forstå hinanden. Tror det er ret lige meget hvor eller hvordan man har mødt sin kone om hun er thai eller dansker, alle også manden inkluderet har vel forventninger om hvordan en fælles fremtid skal se ud ? Mange fejl kunne være undgået hvis man fra starten af forholdet var ærlig om hvad man selv kan tilbyde og være ærlig om ens liv i Danmark og hvad hun kan forvente når og hvis hun kommer hertil. Der er vel intet at sige til forventningsafstemningen går galt når man ser hvordan nogen opfører sig i Thailand ?... eller jeg kunne spørge på en anden måde... Passer jeres opførelse i thailand til jeres liv og status herhjemme ?.. Selv har min kone været her i næsten 2 år og trives i bedste velgående og har fået arbejde. Jeg gjorde hende klart fra starten hvad jeg kunne tilbyde hende af liv her i Danmark og på ingen måde var millionær men ville kæmpe for vores fælles fremtid. Vi hjælper da familien en gang imellem men dette når vi føler der er et behov og intet som forventes ligesom jeg ej heller har betalt en krone i Sin Sot. Tror mange af disse triste historier kan undgåes ved fra starten at være 100 % ærlig.. Hav en forsat god dag. Er fuldkommen enig. Det må sgu være skod at komme til Danmark og se at den Farang man troede var millionær, stadig bor hjemme hos mor og cykler på arbejde... Ingen tvivl om at man kommer længst ved at være ærlig... Også god dag til dig. Redigeret af patirak d. 05/09-2011 19:27 |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 05/09-2011 20:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
savarden skrev: Rigtig kloge ord- enkelt og godt-
Det er vel egentligt meget simpelt ... Ægteskab er en tillidserklæring hvor begge parter skal forsøge at forstå hinanden. Tror det er ret lige meget hvor eller hvordan man har mødt sin kone om hun er thai eller dansker, alle også manden inkluderet har vel forventninger om hvordan en fælles fremtid skal se ud ? Mange fejl kunne være undgået hvis man fra starten af forholdet var ærlig om hvad man selv kan tilbyde og være ærlig om ens liv i Danmark og hvad hun kan forvente når og hvis hun kommer hertil. Der er vel intet at sige til forventningsafstemningen går galt når man ser hvordan nogen opfører sig i Thailand ?... eller jeg kunne spørge på en anden måde... Passer jeres opførelse i thailand til jeres liv og status herhjemme ?.. Selv har min kone været her i næsten 2 år og trives i bedste velgående og har fået arbejde. Jeg gjorde hende klart fra starten hvad jeg kunne tilbyde hende af liv her i Danmark og på ingen måde var millionær men ville kæmpe for vores fælles fremtid. Vi hjælper da familien en gang imellem men dette når vi føler der er et behov og intet som forventes ligesom jeg ej heller har betalt en krone i Sin Sot. Tror mange af disse triste historier kan undgåes ved fra starten at være 100 % ærlig.. Hav en forsat god dag. DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
patirak |
Lagt på d. 05/09-2011 21:21
|
fckguld skrev: savarden skrev: Rigtig kloge ord- enkelt og godt-Det er vel egentligt meget simpelt ... Ægteskab er en tillidserklæring hvor begge parter skal forsøge at forstå hinanden. Tror det er ret lige meget hvor eller hvordan man har mødt sin kone om hun er thai eller dansker, alle også manden inkluderet har vel forventninger om hvordan en fælles fremtid skal se ud ? Mange fejl kunne være undgået hvis man fra starten af forholdet var ærlig om hvad man selv kan tilbyde og være ærlig om ens liv i Danmark og hvad hun kan forvente når og hvis hun kommer hertil. Der er vel intet at sige til forventningsafstemningen går galt når man ser hvordan nogen opfører sig i Thailand ?... eller jeg kunne spørge på en anden måde... Passer jeres opførelse i thailand til jeres liv og status herhjemme ?.. Selv har min kone været her i næsten 2 år og trives i bedste velgående og har fået arbejde. Jeg gjorde hende klart fra starten hvad jeg kunne tilbyde hende af liv her i Danmark og på ingen måde var millionær men ville kæmpe for vores fælles fremtid. Vi hjælper da familien en gang imellem men dette når vi føler der er et behov og intet som forventes ligesom jeg ej heller har betalt en krone i Sin Sot. Tror mange af disse triste historier kan undgåes ved fra starten at være 100 % ærlig.. Hav en forsat god dag. Ja, kloge ord og med det vælger jeg hermed også som Rawirot at trække mig fra tråden. Tak for al jeres feedback - positiv som negativ. Havde aldrig forventet så meget feedback på min historie. ....Og held og lykke til jer alle! Redigeret af patirak d. 05/09-2011 21:41 |
|
|
flyer |
Lagt på d. 05/09-2011 21:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
chris70 skrev: Jeg holder lidt med Sune, uden penge, ingen kærlighed? Prøv at sig til din udkårne at hun ikke skal forvente et stort hus eller penge til hele familien, de fleste glider hurtig, ikke alle, men de fleste. Tro mig jeg har været i et forhold hvor krybben bliv tom og hestene begyndte at bides. Hele deres liv har mor og far boet i et thai hus med blik tag, men nu er der en falang kommet ind i billidet så nu skal det være et stort hus. Min kone kommer heldigvis ind under kategorien "Glider ikke"..... Da jeg lærte hende at kende for knabt tre år siden, lagde jeg kortene på bordet, ingen, absolut ingen penge havde jeg efter to skilsmisser på bare 5år.... Jeg kunne med nød og næppe skrabe tre lange sammen om måneden til hjælp til huslejen og mad! Sådan levede vi i 2år, jeg blev enda fyret fra mit job og komme slet ikke betalt så meget som en bøjet 5øre, sgu oz lige meget de var forresten udgået dengang, men hun holdt da stadig fast i mig! Det er oz hende selv der har betalt huset i Thailand for sine surt optjente penge som rengøringsdame, op kl. 04:30 5 dage om ugen.... Hørte jeg nogensinde et kvæk om hvor hårdt hun sled i det? NEJ det gjorde jeg ikke, nu tjener jeg heldigvis mine egne penge igen og er ikke bange for at sende en smule penge til Thailand en gang imellem! Jeg syntes lige I skulle høre hvordan det også kan være! Jeg tvivlede godtnok på det i starten, fordi jeg tænket at hun nok ville blive træt at at det var hende der skulle skrabe sammen, men nej! I´m lucky guy....I know :-) Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 06/09-2011 01:37
|
Tak for din oplevelse. Hvor er det skønt at høre den slags. Det er med til at vi andre der også har et aldeles godt ægteskab ikke lader os slå ud af de " negative folk" siden er fyldt med. håber I fortsat må have en dejlig tid sammen.
Rawirot
|
|
Lagt på d. 06/09-2011 03:19
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Rawirot skrev: Tak for din oplevelse. Hvor er det skønt at høre den slags. Det er med til at vi andre der også har et aldeles godt ægteskab ikke lader os slå ud af de " negative folk" siden er fyldt med. håber I fortsat må have en dejlig tid sammen. Hva negativt er der ved at fortælle de historier der ikke lige passer de så "positive" så som denne? http://www.dansk-...d_id=13135 Det lyder meget til, at mange ønsker det thailandske, hellere lyve om tingene end udstille de dårlige sider der findes. Så ska der også laves øgenavne til de "positive" nu hvor de " negative folk" bliver kaldt Leiferne? |
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 06/09-2011 03:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
Det er da fint nok, at vi ser forskelligt på tingene-selvfølgelig ikke så godt,at nogen har dårige oplevelser hernede. Men du må da indrømme-nu skriver du selv-at de positive skal lyve om tingene.Hvorfor er det lige, at fordi folk oplever thailand positivt,at så er deres historie løgn? Jeg tror, at det er det vi er nogle der protesterer lidt over-at uanset hvor gode ting man kan fortaelle om sine oplevelser her,så skal det gøres til løgn-det bliver misforstået,eller hensigten med, i det hele taget,at laegge det herind,skal drages i tvivl. Lige såvel som vi positive,må accepterer, at der ER nogen der ikke har så gode erfaringer med det Thailandske-så må(bør)andre vel også indse og accepterer det modsatte og ingen af parterne bør vel egentlig drage de, med andre oplevelser i tvivl. |
|
|
Lagt på d. 06/09-2011 04:21
|
|
Begynder Antal indlæg: |
NoiNarak skrev: Det er da fint nok, at vi ser forskelligt på tingene-selvfølgelig ikke så godt,at nogen har dårige oplevelser hernede. Hvad galt er der i en verden der ikke er perfekt, og det gælder også Thailand Men du må da indrømme-nu skriver du selv-at de positive skal lyve om tingene.Hvorfor er det lige, at fordi folk oplever thailand positivt,at så er deres historie løgn? Nej NoiNarak det skriver jeg ikke, men påpeger at alle bliver bedt om at være som thaier, der hellere lyver end fortæller noget dårligt. Og for at tage broden lidt af generaliseringen, så er det ikke alle. Jeg tror, at det er det vi er nogle der protesterer lidt over-at uanset hvor gode ting man kan fortaelle om sine oplevelser her,så skal det gøres til løgn-det bliver misforstået,eller hensigten med, i det hele taget,at laegge det herind,skal drages i tvivl. Nu skal jeg ikke dømme om trådstarten er løgn, men jeg har læst lignende historier før. Og historien er godt fortalt, men jeg kan ikke se hvorfor man ikke har ret til at sige man ikke tror på den. . Lige såvel som vi positive,må accepterer, at der ER nogen der ikke har så gode erfaringer med det Thailandske-så må(bør)andre vel også indse og accepterer det modsatte og ingen af parterne bør vel egentlig drage de, med andre oplevelser i tvivl. Og jeg forstår slet ikke den kamp for at forsvare hvem man har giftet sig med, men vil man udstille sin kæreste/kone på nettet må man vel også forvente andet end positive indlæg, så er man en "Leifer" Men hvorfor skulle man ikke være positiv overfor både Thailand og thai kvinder m.m. fordi man på en debat sætter spørgsmålstegn ved et indlæg? . |
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 06/09-2011 05:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
Det er da klart, at vi ikke alle er enige om alt og det er jo også helt fint-det jeg og andre oponerer imod,er at ALT hvad der kommer af positive indlaeg,bliver nedgjort og sagt er løgn. At man mener en historie er usand,er jo ikke ensbetydende med, at den er det og så laenge man kun har sin egen fornemmelse for,at det er opdigtet,syntes jeg ikke at man bør skrive, at det er løgn. Som jeg og andre har skrevet,vist mange gange efterhånden-så bor vi forskellige steder i landet og som vi alle ved,så foregår tingene ikke ens alle steder-og derfor vil vi jo uvilkårligt også,have forskellig opfattelse af det hele. Men din sandhed,er jo rigtig for dig,fordi det er sådan du oplever det,men min og andres sandheder,er altsaå ikke forkerte af den grund,selvom de er forskellige fra dine oplevelser omkring samme ting. Jeg er da til fulde klar over-om nogen, at man kan få nogle knubs,når man laegger noget af sit privatliv ud her, eller i det hele taget på nettet-men derfor behøver det vel ikke vaere sådan, at folk(den opfattelse kan man let få) rent automatisk reagerer negativt,når der kommer noget positivt. Men nok om dette. Kan alle nu have en rigtig god dag. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 06/09-2011 06:16
|
NoiNarak skrev: Det er da klart, at vi ikke alle er enige om alt og det er jo også helt fint-det jeg og andre oponerer imod,er at ALT hvad der kommer af positive indlaeg,bliver nedgjort og sagt er løgn. At man mener en historie er usand,er jo ikke ensbetydende med, at den er det og så laenge man kun har sin egen fornemmelse for,at det er opdigtet,syntes jeg ikke at man bør skrive, at det er løgn. Som jeg og andre har skrevet,vist mange gange efterhånden-så bor vi forskellige steder i landet og som vi alle ved,så foregår tingene ikke ens alle steder-og derfor vil vi jo uvilkårligt også,have forskellig opfattelse af det hele. Men din sandhed,er jo rigtig for dig,fordi det er sådan du oplever det,men min og andres sandheder,er altsaå ikke forkerte af den grund,selvom de er forskellige fra dine oplevelser omkring samme ting. Jeg er da til fulde klar over-om nogen, at man kan få nogle knubs,når man laegger noget af sit privatliv ud her, eller i det hele taget på nettet-men derfor behøver det vel ikke vaere sådan, at folk(den opfattelse kan man let få) rent automatisk reagerer negativt,når der kommer noget positivt. Men nok om dette. Kan alle nu have en rigtig god dag. Beklager, men havde lige 30 min. fri, så jeg vil gerne komme med min mening…. På mange måder, så kan jeg godt forstå at folk der har boet i Asien eller har et godt kendskab til Asien, som ofte har en "negativ" tilgang til mange ting og også indlæg her. Jeg tror det meget skyldes…. Som dansker rejser man ofte ud i verden med åbent sind og vi er generelt et meget ærligt folkefærd. Vi er f.eks. som danskere opdraget med at en mundtlig aftale er ligeså gældende som en skriftlig og vi sætter en ære i det at holde ord og aftaler m.v. Når vi så som danskere kommer til et nyt land som f.eks. Thailand med en helt anderledes kultur og vi bliver der over længere tid, så oplever vi at hele vores danske kultur, tankegang og opdragelse pludselig vendes på hovedet. Vi oplever at blive løjet for, at folk fortier sandheden for at undgå at tabe ansigt og vi mærker f.eks. synlig korruption på tætteste hold. Vi finder også ud af at vores normalt langsigtede tankegang ikke gælder og at alle omkring os pludselig kun tænker på i dag og ikke spekulerer meget over hvad der skal ske i morgen. Noget som f.eks. ofte gør det meget udfordrende at opbygge en solid, stabil og langsigtet forretning i Asien - især hvis man laver forretning med lokale partnere. Giver man f.eks. en medarbejder en god lønforhøjelse så forventer vi danskere mere ansvar og arbejde af den lokale, men resultatet er ofte det modsatte, fordi tankegangen er helt anderledes. En "manager" titel i Danmark er f.eks. ensbetydende med mere ansvar og arbejde, mens den i Asien er ensbetydende med mere magt, men også mindre arbejde for den lokale. Alt er altså ofte vendt på hovedet og vi står ofte skuffet og forvirret tilbage. "Hvad skete der lige der?" Hvadenten man vil indrømme det eller ej, så tror jeg alle der har boet og arbejdet i Asien over en længere period, mister noget af den grundlæggende tillid og åbenhed, som vi havde med os hjemmefra. Vi bliver immune og er langtfra så modtagelige og godtroende, som vi var da vi først kom. Vi stopper med helt eller delvis med at tro på alt hvad folk siger når vi møder dem første gang og kræver at se håndfast beviser og handling, før vi selv tror på det. Hvis vi ikke gjorde, så ville vi simpelthen blive snydt konstant, som alle der har boet i Asien har prøvet at blive i starten - indtil man lærer de nye spilleregler at kende. Over længere tid er der nogle danskere der oplever konstante skuffelser og løgne o.s.v., som påvirker dem i en sådan grad at de helt mister lysten at være i det pågældende land. Andre bliver, men forbliver kritiske og konstant på vagt - og som udgangspunkt ser de alt som løgn indtil det modsatte er bevist. Jeg er selv blevet "hærdet" af at være her og det skal ikke være nogen hemmelighed, at hvis jeg laver forretning med lokale, så tror jeg som udgangspunkt ikke på meget at det, jeg bliver lovet og jeg har heller ikke stor tiltro til selv skriftlige og underskrevne kontrakter. Det er primært kun handlinger og resultater der tæller, for her tjener man heller 10 dollar i dag end 10.000 dollar om en måned, hvis det kan lade sig gøre. Sådan er det bare og hvis man ikke hele tiden passer på, så bliver man simpelthen snydt. Jeg tror det handler meget om at vi som danskere skal finde en mellemvej, som kan være svær at administrere og styre. Vi skal ikke glemme vores åbenhed og værdier - heller ikke i dette forum. Men vi skal også være kritiske og heller ikke naive, for ellers kan vi ikke overleve i Asien - og det glæder både som virksomhed, som privat person og i vores kærlighedsforhold. Måske er det derfor vi ofte ser at folk her kan have svært ved at tro på et indlæg eller bliver set på som kun negative. Jeg tror alle danskere tager "skade" af at møde den Asiatiske kultur. Nogle mere end andre. Men vi kan også lære meget af den anden og anderledes kultur. Tror det handler meget om at finde det bedste i den danske kultur og blande det med det bedste fra den asiatiske kultur. Både set i forhold til vores arbejdsliv og vores privatliv med vores Thai kærester/koner. Hver kultur kan lære noget at den anden kultur. Hvis vi f.eks. helt mister vores evne til at tro på det folk siger eller fortæller, så mener jeg at vi mistet for meget af os selv. Så er det måske på tide at vende tilbage til Danmark og genfinde vores danske kultur og værdier. Nå, jeg vil tilbage til arbejdet - jeg har en lokal "Manager", der skal aktiveres... Redigeret af patirak d. 06/09-2011 06:39 |
|
|
Rawirot |
Lagt på d. 06/09-2011 07:20
|
yan skrev: Rawirot skrev: Tak for din oplevelse. Hvor er det skønt at høre den slags. Det er med til at vi andre der også har et aldeles godt ægteskab ikke lader os slå ud af de " negative folk" siden er fyldt med. håber I fortsat må have en dejlig tid sammen. Hva negativt er der ved at fortælle de historier der ikke lige passer de så "positive" så som denne? http://www.dansk-...d_id=13135 Det lyder meget til, at mange ønsker det thailandske, hellere lyve om tingene end udstille de dårlige sider der findes. Så ska der også laves øgenavne til de "positive" nu hvor de " negative folk" bliver kaldt Leiferne? Fordi det negative er i højsædet og alt positivt blir for det mest betragtet som en drøm, løgn eller overdrevent . Dem som har haft dårlige oplevelser( og de findes selvfølgelig ) vil med død og pine have at sådan er det generelt med Thai/danske forhold. Og Igen. VIST ER DET DA EJ . Rawirot
|
|
patirak |
Lagt på d. 06/09-2011 07:55
|
Rawirot skrev: yan skrev: Rawirot skrev: Tak for din oplevelse. Hvor er det skønt at høre den slags. Det er med til at vi andre der også har et aldeles godt ægteskab ikke lader os slå ud af de " negative folk" siden er fyldt med. håber I fortsat må have en dejlig tid sammen. Hva negativt er der ved at fortælle de historier der ikke lige passer de så "positive" så som denne? http://www.dansk-...d_id=13135 Det lyder meget til, at mange ønsker det thailandske, hellere lyve om tingene end udstille de dårlige sider der findes. Så ska der også laves øgenavne til de "positive" nu hvor de " negative folk" bliver kaldt Leiferne? Fordi det negative er i højsædet og alt positivt blir for det mest betragtet som en drøm, løgn eller overdrevent . Dem som har haft dårlige oplevelser( og de findes selvfølgelig ) vil med død og pine have at sådan er det generelt med Thai/danske forhold. Og Igen. VIST ER DET DA EJ . Jeg har egentlig ikke noget imod at folk er kritiske, negative eller ikke tror på f.eks. min historie. Det må de helt selv om. Der hvor jeg syntes det går galt, er når andre der får noget positivt ud af historien og glæder sig over den, får nogle over nakken. Så længe vi har Janteloven, så vil det negative nok altid komme i spil. Janteloven er efter min mening nok en af de største svagheder ved vores danske kultur og tankegang. Vi er opflasket med ikke at måtte glæde os over andres lykke og held, medmindre vi selv har det godt. Redigeret af patirak d. 06/09-2011 08:11 |
|
Spring til debat: |