Se indlæg
 Udskriv debat
Viderestilling af opkald til Skype
Globetrotter
Hej, jeg planlægger en tur til Thailand til vinter, 1-2 måneder og vil høre om der er nogen der har erfaring med at viderestille sit mobil nr. til Skype. Jeg har en Iphone hvor Skype er installeret. Til at ringe ud fra Thailand til Danmark havde jeg ligeledes tænkt at benytte Skype fra mobil telefonen.

Nogen der har erfaringer, er dækningen god nok og betaler man noget ud over Skype's minut priser?

Peder1968
For at kunne viderestille dit mobilnr. til Skype kræver det du har et Skypeonline nr.

http://www.skype....ne-number/

Så kan du lave en viderestilling til dette nr. Det koster almindelig telefontakst fra din mobil til dette nr.

I Thailand skal du købe et mobiltlf. abonnement med data.
Dækningen i Thailand er umærket da det ikke er særlig meget datatrafik som Skype bruger Smile

Og nej jeg har ikke erfaring med Skype. Jeg har prøvet data over mobilnettet i Thailand og det virker godt med mindre du vil have høj hastighed og bevæger dig ud på "bø"-landet. Wink

Frank
En anden mulighed kunne være blot at købe et simkort i thailand, og viderestille dertil. Det virker godt over hele Thailand.Smile

Peder1968
Frank skrev:
En anden mulighed kunne være blot at købe et simkort i thailand, og viderestille dertil. Det virker godt over hele Thailand.Smile

Men du bliver flået af dit teleselskab ved viderestilling fra dansk mobil til mobil i Thailand.

Frank
Peder1968 skrev:
Frank skrev:

Men du bliver flået af dit teleselskab ved viderestilling fra dansk mobil til mobil i Thailand.

Det har du nok ret i. En SMS til kontakter om midlertidigt nyt nummer kunne nok være en meget bedre løsning.Smile

Globetrotter
Tak for svar.

Peder, ja det lyder som en løsning. Dvs. at købe et online nr. og viderestille til mobilen. Da jeg driver selvstændig virksomhed skal det være viderestlling til mit Danske mobil nr. Så nytter det vel ikke noget at købe et abonnement i Thailand, eller er der noget jeg har misforstået?

Jeg må lige have læst op på Skype for at se hvilke muligheder der er.

HFD
Jeg har selv trådløs internet i vores hus dernede,og prøvede scype på min iphone kvaliteten kan jeg dog ikke anbefale hvis det er noget du skal kunne bruge arbejdsmæsig det skal i hvertfald være et hurtigere netværk end mit du skal kunne bruge, mobiltelefonens egen gprs netværk tror jeg slet ikke du for noget godt ud af dernede.

Globetrotter
Vedr. telefoni, hvad gør i Danskere der driver erhverv/forretning i Danmark, men som opholder sig i længere perioder i Thailand? Hvilken løsning kan i anbefale? Kunderne skulle gerne kunne træffe mig på mit mobilnr.

HFD
En ide var måske at købe en tlf.nr på scype samt et bilig abonent for opkald til Thailand. Herefter vidrestiler du din danske tlf til denne, som du igen vidrestiler til mobilnr, som du har købt i Thailand. Om det virker og hvilken kvalitet du for ud af det ved jeg desvære ikke da det stadig er uafprøvet for mit vedkommende, men skal da afprøves på næste tur. Ellers må du jo bare ringe dine kunder op igen fra et thailandsk nr.

Globetrotter
Ja måske er det en løsning :-) Vil bare gerne finde en løsning man ved virker, så man ikke står derovre og skal til at eksperimentere.

born
Her er lidt om skype...

http://bc.pcworld...ter&i=1513

Spring til debat: