Se indlæg
Fodbold tosset er bare almindeligt
|
|
sune |
Lagt på d. 21/08-2011 10:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Jeg tog lige en sniger i PTY , hvor jeg egentligt bare have lyst til at få en enkelt af de gode uden for megen snak med alle mulige og ikke mulige, men som så ofte før blev man jo vinket hen, til disse engelsk mænd, som hygger hejsa som en lysten landstryger i det jyske. Jeg besluttede, at jeg da ikke ville være uhøflig, så jeg tog min halve øl over til bordet, og alle fik givet hånd og sagt hello old chap, hope you have a good life, and who are you. Jeg troede da lige, jeg skulle ud i den store afhandling, men konstaterede, at alle disse underlige mennesker efter deres hello satte hovederne sammen igen, for at tale om noget så ligegyldigt, at de havde set 2 eller var det 4 kampe af de engelsk fodboldkampe hele natten på True Move her i Thailand. Dette var faktisk alt hvad de talte om i 2. stive timer, men jeg tillod mig lige at indflette en lille fodnote i deres hede diskussioner . Hvad med at give alle mand en bold hver, så kan de jo alle have sammen få en chance, og i kan være nærværende over for andre mennesker og steder, hvor i nu befinder jer. Jeg tror faktisk, det er sidste gang jeg bliver inviteret til noget som helst... Gud ske lov for det, for de har da et underligt liv.... eller har de.... De er da så søde de englændere og danskere der har dette tilfældes, at sidde en hel dag på en bar, for at diskutere en ligegyldig fodboldkamp som de nu har brugt en hel nattesøvn på, for at kommentere den næste dag på den lokale bar. De har sikkert aldrig selv haft mulighed for være med i en reel fodboldkamp, men med kloge bemærkninger, kan give de give deres besyv med i, at han og han bare skulle smides ad helvede til fordi.. Han intet ved om fodbold... hehehe Ja..ja... jeg tror jeg forstår. Dette fodbold bringer os alle sammen på samme niveau, hvis man bare er en tåbe som jeg, som altid ødelægger det, der er så lækkert... At vi alle ved hvad en rund bold er... Tænk hvis alle de penge som folk smider ud på noget så ligegyldigt, var gået til fattige og andre, så er jeg sikker på, at den verden vi har i dag, ville have set om ikke meget anderledes ud, så da bare lidt anderledes. Jeg hygger bare... Go søndag i det danske og i det thailandske. |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 21/08-2011 10:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Hej sune. Du har fuldstændig ret , meeeen det kan aldrig laves om , der er milliarder ( Kr.) i fodbold . Kan du også have en god søndag , der hvor du er . |
|
|
Sicarius |
Lagt på d. 21/08-2011 13:12
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 88 |
Sådan ER englændere vist for det meste .Elsker øl, og snakke fodbold .Men det siger så også mig at jeg ikke rigtigt kunne finde på at snige mig ind i et engelskt selskab .Ikke at jeg ikke kan lide øl, men jeg gider ikke snakke om fodbold .Og da slet ikke hele dagen! Der ER heldigvis ANDET i livet at snakke om! - Men ja, så er det med at finde de der er på ens eget niveau .Det bliver svært at finde dem blandt englændere .Men sjovt nok een af mine bedste venner fra england taler aldrig om fodbold .Nok derfor han er min ven! You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
- Sir Winston Churchill |
|
|
golfer |
Lagt på d. 21/08-2011 13:31
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 58 |
Jeg møder hovedsageligt folk fra "the UK" i Thailand- puha man skal søreme ikke kalde en Skotte for Englænder. Det er da rigtigt at de taler en del fodbold, hvilket passer mig fint da jeg også gerne ser fodbold, men dem jeg møder taler altså om så meget andet. Problemet er vel at der ofte ikke er tale om gode bekendte/venner, men de mødes blot fordi de er samme nationalitet (taler samme sprog). De kender ikke hinanden (udover navn og hjemby) og har måske heller ikke lyst til at lære de andre at kende (og heller ikke lyst til at fortælle om sig selv). Derfor taler de om "sikre" emner såsom fodbold etc - her kan alle tale med uanset hvor og hvad du kommer fra - at sidde i lang tid uden at der tales er jo kun komfortabelt for Finner - så noget skal der snakkes om. Når jeg er i Danmark møder jeg mange (danskere *S*) som kun kan tale om deres nye møbler, om de ting de skal ud at købe i den nærmeste fremtid eller om det de blot gerne vil have til hjemmet. Den slags interesserer mig nul og en prut - men er efter min mening meget kendetegnende for danskere (det er naturligvis en grov generalisering - men jeg arbejder i en international organisation med mange nationaliteter - og har aldrig hørt så meget af den slags snak fra andre nationaliteter (bortset fra skandinaverne måske). |
|
|
Sicarius |
Lagt på d. 21/08-2011 14:05
|
@ Golfer Ja det var en god beskrivelse på det at de snakker om sikre emner .Tror det forholder sig sådan .I min by har de et forum for faranger .Som virker til at være meget aktivt .Jeg har stadig til gode at melde mig til nogle af deres arrangementer .Flest englændere virker det til at være! Men så sidder man straks og tænker, at så vil de snakke hen over hovedet på een, om ting der hovedsageligt vil dreje som om England! Eller fodbold ..åhh gru ... nå man må vel være modig og vove springet en dag! You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 21/08-2011 16:23
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
sune skrev: Jeg tog lige en sniger i PTY , hvor jeg egentligt bare have lyst til at få en enkelt af de gode uden for megen snak med alle mulige og ikke mulige, men som så ofte før blev man jo vinket hen, til disse engelsk mænd, som hygger hejsa som en lysten landstryger i det jyske. Jeg besluttede, at jeg da ikke ville være uhøflig, så jeg tog min halve øl over til bordet, og alle fik givet hånd og sagt hello old chap, hope you have a good life, and who are you. Jeg troede da lige, jeg skulle ud i den store afhandling, men konstaterede, at alle disse underlige mennesker efter deres hello satte hovederne sammen igen, for at tale om noget så ligegyldigt, at de havde set 2 eller var det 4 kampe af de engelsk fodboldkampe hele natten på True Move her i Thailand. Dette var faktisk alt hvad de talte om i 2. stive timer, men jeg tillod mig lige at indflette en lille fodnote i deres hede diskussioner . Hvad med at give alle mand en bold hver, så kan de jo alle have sammen få en chance, og i kan være nærværende over for andre mennesker og steder, hvor i nu befinder jer. Jeg tror faktisk, det er sidste gang jeg bliver inviteret til noget som helst... Gud ske lov for det, for de har da et underligt liv.... eller har de.... De er da så søde de englændere og danskere der har dette tilfældes, at sidde en hel dag på en bar, for at diskutere en ligegyldig fodboldkamp som de nu har brugt en hel nattesøvn på, for at kommentere den næste dag på den lokale bar. De har sikkert aldrig selv haft mulighed for være med i en reel fodboldkamp, men med kloge bemærkninger, kan give de give deres besyv med i, at han og han bare skulle smides ad helvede til fordi.. Han intet ved om fodbold... hehehe Ja..ja... jeg tror jeg forstår. Dette fodbold bringer os alle sammen på samme niveau, hvis man bare er en tåbe som jeg, som altid ødelægger det, der er så lækkert... At vi alle ved hvad en rund bold er... Tænk hvis alle de penge som folk smider ud på noget så ligegyldigt, var gået til fattige og andre, så er jeg sikker på, at den verden vi har i dag, ville have set om ikke meget anderledes ud, så da bare lidt anderledes. Jeg hygger bare... Go søndag i det danske og i det thailandske. Vi kan jo ikke alle side i rundkreds rundt om lejrbålet og synge kumbaya mens søren ryge fortæller historier Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
Sicarius |
Lagt på d. 21/08-2011 16:54
|
Ja desværre Jensen! Ku sgu da være skide hyggeligt! - Men hele taget klager jeg ikke .Jeg har to topvenner i Thailand, en tysker og en englænder, som gør at jeg ihvertfald ikke mangler noget! - Og der er andre der er værd at investere tid i, hvis bare jeg kan rive mig løs fra min computer .Og egentligt har jeg fået en hel del mod på at møde nogen af dem fra farang forummet i min by, hele taget af at skrive her, og skrive der også! - Så ja, man skal vel prøve og ikke se det negative, men bare trænge sig på og sige : Hej. hvad laver I? - Jeg har ihvertfald ofte fået en positiv respons i Thailand fra faranger .Men der er da også sket ting der får een til at tænke at de gider sgu ikke snakke, og helst holder sig for sig selv .Men alle de faranger der går forbi een i Big C & Makro, og hvor nu, de er vel bare usikre på sig selv? Det siger jeg tit mig selv .Men man skal vel bare derud hvor de drikker, for jeg kender sgu meget, meget få mennesker der er usikre efter noget alkohol .Snarer tværtimod! (så mangler der lige en smiley med en mand der skåler, den må I så forestille jer) Men jeg husker også en sjov historie .Jeg havde vilde tømmermænd, og faldt i snak med en englænder i Makro henne ved seafood .Og som vi står der og hyggesnakker leger han med een af de store levende krabber .Han udfordrer den ligefrem .Og HAPS ..pludselig klemmer den sin klo om hans finger .. Heldigt for ham at det var den mellemstore krab, og ikke den største .For den var godt nok fæl! - Han hiver fingeren op .Uden en lyd .Krabben hænger der bare .Og pludseligt falder den ned til de andre, uden dens ene klo! Hans finger er nådesløst fanget af hans klo .Jeg går ærligt talt lidt i panik og siger halvt råbende og hviskende til en ansat : Help, help .. Den ansatte bliver helt befippet .Så jeg uddyber : Get some tools ... Han kommer tilbage .Og får endeligt fingeren fri .Jeg kigger medfølende på englænderen, og sagde ; That has to hurt! Does it not hurt a lot? - Hans svar : Im british! Jeg var flad af grin ...hahaha .... Det må henholdsvis have været ret ydmygende at stå der og blive straffet for sin dumhed at lege med en krab, og så have gjort enormt ondt .. Så ja, alt andet end at indrømme det gjorde ondt som bare!! IM BRITISH!! det var ALT han sagde ... heh ... You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life!
|
Spring til debat: |