Se indlæg
Hjælp til turist steder i det nordlige ..
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/08-2011 21:28
|
Antal indlæg: 3779 |
Kim Ludvigsen skrev: Min personlige mening er, at flere skulle lære at citere. Hvor er det dog træls at skulle rulle og rulle i et kæmpe citat for at læse svaret. Bortset fra det, er jeg enig i, at det er smag og behag. Nogle er til det ene, andre til noget andet. Fx kunne jeg ikke drømme om at besøge de lokale stammer, ligesom templer heller ikke lige er mig. Hvis tråden her skulle have været mere givtig, så skulle blister nok have fortalt lidt om, hvad de kan lide og ikke lide. Enig, og langhalsene burde boykottes, da de tvinger børn ind i dette cirkus, før børnene er gamle nok til at forstå konsekvensen, og alene for at få turister til byerne. Hilsen, Robert |
|
|
Lagt på d. 15/08-2011 22:04
|
|
Begynder Antal indlæg: |
NoiNarak skrev: Robert Kronberg skrev: Tuk tuk er nok mest til bykørsel. Personligt synes jeg, at det er begrænset, hvad man kan opleve i Nordthailand, om end Chiang Mai har en del muligheder ligefra gode restauranter til spændende udflugtsmuligheder, samt en hyggelig by. Jeg ville nok foretrække at bruge lidt tid i en badeby og ikke kun i Nord og Bangkok. Jeg har aldrig været i Chiang Saen, kun Chiang Mai og Chiang Rai, og sidstnævnte var ret uinteressant - dog har jeg lovet mig selv, at komme tilbage til Chiang Rai, da jeg af uvisse (glemte) årsager glemte at betale for to øl på hotellet, så en dag vil jeg gerne komme og betale regningen. Måske, som et skud i tågen, vil jeg foreslå 7 dage Chiang Mai, 3 dage Chiang Rai, 3 dage Chiang Saen, 5 dage Bangkok, og 10 dage badeby. Hilsen, Robert Hej Robert! Det var dog pokkers til udtalelse, at komme med-enten har du ikke sat dig ind i tingene eller aner ikke hvad du snakker om. Der er da en masse smukke steder at se i Nord Thailand-Chiang Mai og Chiang Rai-både smukke og interresante steder-og syntes jeg da-langt mere interresant en at gå ved en strand-som er som de fleste strande verden over.Det kan man da altid opleve,syntes jeg. At Chiang Rai skulle vaere ganske uinterresant fatter jeg ikke en pind af-jeg har nu gået her hver dag i godt 2 år-og oplever stadig nye og spaendend/interresante ting-og jeg vil da vove den påstand, at der er bestemt noget for enhver. Så Robert,hvordan du kan sige, at det er ganske uinterresant,fatter jeg altså ikke. D Desuden er der,for den interreserede,rigtig meget kultur og historie i området heroppe,idet den faktisk-hvis jeg husker ret,var hovedby i det tidlige Thailand(Siam)inden Ayttaya blev det-før Bangkok-mener omkring år 1250 eller sådan noget. Så jo Robert-der er meget trist og kedeligt her-vi keder os dagen lang og aner simpelthen ikke hvad vi skal få tiden til at gå med-mage til uinterresant sted, skal man lede laenge efter. NoiNarak skrev: Ja, man kan jo blive ved-alene mellem Chiang Rai og Mae Sai, ligger der adskilligekunstnere-stenhuggere,der laver alle mulige slags figurer og statuer. Der er fede golfbaner,for dem der er til det. I Chiang Rai, er der også, den første kristne kirke,der blev bygget her. Udenfor byen, er der sidste år blevet lavet en form for en action park-hvor man kan forskellige ting-blandt andet,klatre i bjergene,ved hjaelp af disse såkaldte zip-liner.Der er flere fiske parker,om man er vild med det også. På vejen mod Phayo ligger der,oppe mellem bjergene,det smukkeste kinesiske tempel-ihvertfald et besøg vaerd. Men nu vil jeg lade det vaere ved dette-blev bare lidt traet af det da kronborg igen kom med et af sine geniale råd og sagde, at Nord Thailand og Chiang Rai var ganske uinterresant.Manden aner jo intet om det han rådgiver om, åbenbart-men høres,det vil han da. Ærligt talt, NoiNarak, det er lidt synd for dig, at du åbenlyst har store problemer med at læse og forstå andre brugeres indlæg ! Robert Kronberg udtrykker sin personlige mening om NordThailand, det betyder, at det er Roberts personlige mening og ikke den endegyldige sandhed. Hvilken overraskelse ! du citerer ham for at mene, at: citat: "Nord Thailand og Chiang Rai var ganske uinterresant" Det er jo rent citatfusk, eftersom han bare skrev, citat: "Jeg har aldrig været i Chiang Saen, kun Chiang Mai og Chiang Rai, og sidstnævnte var ret uinteressant" Rent faktisk roser han jo Chiang Mai, citat: "Chiang Mai har en del muligheder ligefra gode restauranter til spændende udflugtsmuligheder, samt en hyggelig by. " Ud fra Roberts indlæg får jeg det indtryk, at han er et bymenneske, der kan lide at tage til stranden ind imellem, og det ser jeg intet forkert i. Desuden nævner trådstarteren Hua Hin, Krabi, Pattaya og Koh Samui, så der er åbenbart andre end Robert, der kan lide strande, det kan jeg i øvrigt også. Og jeg har også besøgt Chiang Rai, og byen som sådan synes jeg ikke er noget særligt, og det behøver du ikke at tage personligt. Måske det ville være en god ide at bruge lidt mere af den tid, du tilsyneladende har i overflod (Citat:"-vi keder os dagen lang og aner simpelthen ikke hvad vi skal få tiden til at gå med" ) , på at læse og forstå indlæggene her på DTW, inden du svarer, det er min helt personlige mening. hn |
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 16/08-2011 02:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
Hej HN! Du citerer jo selv Roberts udtalelse-Chiang Rai,var ganske uinterresant-og ja, det er hans personlige mening-som han selvfølgelig har lov til at have i fred. Jeg syntes til gengaeld bare,at når der kommer folk herind og stiller spørgsmål omkring et område-i dette tilfaelde Chiang Rai-ja, men så kan man da-hvis man vil sende respons på det-give de relevante oplysninger og så lade spørger selv vurderer. Jeg-og åbenbart også andre,syntes jo bestemt ikke,at her er uinterresant. Med hensyn til at laese og forstå indlaeg-kunne du jo gribe i egen barm,før du belaerer andre-min kommentar,vedrørende at vi keder os her-var faktisk lidt ironisk ment. Derud over forstår jeg ikke rigtig,at du reagerer sådan på mit indlaeg,idet jeg kun har beskrevet de faktiske forhold i og omkring Chiang Rai-for at folk ikke skal tro, at det her bare er et dødsygt hul,som nogen gerne vil gøre det til. Med hensyn til by og srand menneske-det er da helt fint,at folk er forskellige-men stadigvaek behøver man ikke bilde folk ind, at Chiang Rai er et ganske uinterresant sted, når dette ikke er tilfaeldet-man kan jo dog lade folk selv bedømme-ud fra faktiske forhold og ikke bare ud fra sin personlige mening om stedet. |
|
|
Kalasi |
Lagt på d. 16/08-2011 06:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Der findes andre tråde om det nordlige bl.a.: http://www.dansk-...rowstart=0 En tråd der blev lukket, fordi webmoster fandt den uinterressant, så Robert er ikke alene. Kalasi |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/08-2011 11:04
|
NoiNarak skrev: Hej HN! Du citerer jo selv Roberts udtalelse-Chiang Rai,var ganske uinterresant-og ja, det er hans personlige mening-som han selvfølgelig har lov til at have i fred. Jeg syntes til gengaeld bare,at når der kommer folk herind og stiller spørgsmål omkring et område-i dette tilfaelde Chiang Rai-ja, men så kan man da-hvis man vil sende respons på det-give de relevante oplysninger og så lade spørger selv vurderer. Jeg-og åbenbart også andre,syntes jo bestemt ikke,at her er uinterresant. Med hensyn til at laese og forstå indlaeg-kunne du jo gribe i egen barm,før du belaerer andre-min kommentar,vedrørende at vi keder os her-var faktisk lidt ironisk ment. Derud over forstår jeg ikke rigtig,at du reagerer sådan på mit indlaeg,idet jeg kun har beskrevet de faktiske forhold i og omkring Chiang Rai-for at folk ikke skal tro, at det her bare er et dødsygt hul,som nogen gerne vil gøre det til. Med hensyn til by og srand menneske-det er da helt fint,at folk er forskellige-men stadigvaek behøver man ikke bilde folk ind, at Chiang Rai er et ganske uinterresant sted, når dette ikke er tilfaeldet-man kan jo dog lade folk selv bedømme-ud fra faktiske forhold og ikke bare ud fra sin personlige mening om stedet. Hvis Chiang Rai var så interessant, da ville rejsebureauerne jo have masser af dage i Chiang Rai, men det har de ikke. De fleste pakkerejser, som udbydes af danske rejseburauer, der inkluderer Chiang Rai, har kun ganske kort tid, og ganske enkelt fordi bureauerne har erfaret, at kunderne klager, når der ikke er så meget spændende at se, og når selve byen er uinteressant. Elefanter og templer kan ses alle steder, og i Chiang Rai er der langt mellem attraktionerne. Altså når jeg fortæller min personlige mening, så er det også en advarsel om, at det kan blive kedeligt, og det ville være helt forkert af mig at henvise til alverdens attraktioner i Chiang Rai, hvis jeg mener, at det kan blive kedeligt. Men nogle menneker vil elske at sidde isoleret på et fem-stjernet hotel et stykke uden for Chiang Rai by, hvor der er nogle gigantiske luksushoteller, og atter andre vil elske at gå rundt og snakke med lokalbefolkningen dag efter dag, og nogle kan bruge time efter time i et tempel med sin notesblok. Og hvis spørger blot ønske link uden personlige betragtninger, så kig på: http://www.lonely...i-province Hilsen, Robert Hilsen, Robert |
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 16/08-2011 11:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
Robert Kronberg skrev: NoiNarak skrev: Hej HN! Du citerer jo selv Roberts udtalelse-Chiang Rai,var ganske uinterresant-og ja, det er hans personlige mening-som han selvfølgelig har lov til at have i fred. Jeg syntes til gengaeld bare,at når der kommer folk herind og stiller spørgsmål omkring et område-i dette tilfaelde Chiang Rai-ja, men så kan man da-hvis man vil sende respons på det-give de relevante oplysninger og så lade spørger selv vurderer. Jeg-og åbenbart også andre,syntes jo bestemt ikke,at her er uinterresant. Med hensyn til at laese og forstå indlaeg-kunne du jo gribe i egen barm,før du belaerer andre-min kommentar,vedrørende at vi keder os her-var faktisk lidt ironisk ment. Derud over forstår jeg ikke rigtig,at du reagerer sådan på mit indlaeg,idet jeg kun har beskrevet de faktiske forhold i og omkring Chiang Rai-for at folk ikke skal tro, at det her bare er et dødsygt hul,som nogen gerne vil gøre det til. Med hensyn til by og srand menneske-det er da helt fint,at folk er forskellige-men stadigvaek behøver man ikke bilde folk ind, at Chiang Rai er et ganske uinterresant sted, når dette ikke er tilfaeldet-man kan jo dog lade folk selv bedømme-ud fra faktiske forhold og ikke bare ud fra sin personlige mening om stedet. Hvis Chiang Rai var så interessant, da ville rejsebureauerne jo have masser af dage i Chiang Rai, men det har de ikke. De fleste pakkerejser, som udbydes af danske rejseburauer, der inkluderer Chiang Rai, har kun ganske kort tid, og ganske enkelt fordi bureauerne har erfaret, at kunderne klager, når der ikke er så meget spændende at se, og når selve byen er uinteressant. Elefanter og templer kan ses alle steder, og i Chiang Rai er der langt mellem attraktionerne. Altså når jeg fortæller min personlige mening, så er det også en advarsel om, at det kan blive kedeligt, og det ville være helt forkert af mig at henvise til alverdens attraktioner i Chiang Rai, hvis jeg mener, at det kan blive kedeligt. Men nogle menneker vil elske at sidde isoleret på et fem-stjernet hotel et stykke uden for Chiang Rai by, hvor der er nogle gigantiske luksushoteller, og atter andre vil elske at gå rundt og snakke med lokalbefolkningen dag efter dag, og nogle kan bruge time efter time i et tempel med sin notesblok. Og hvis spørger blot ønske link uden personlige betragtninger, så kig på: http://www.lonely...i-province Hilsen, Robert Hilsen, Robert Kaere Robert! Nu ligger det jo sådan,som du selv har naevnt, at strandee og hovedstad ligger i syd-og der kommer klart de fleste turister-men var du klar over, at Chiang Rai,faktisk er den hurtigst voksende bu/provins i Thailand det sidste år? Der sker utroligt meget heroppe-til din orientering,ligger de store 5 stjernede hoteller ikke udenfor byen heller. Der ER flere og flere,der kommer til Nord Thailand-men i modsaetning til sydpå,så er det ikke pakke eller gruppe rejser,men enkelt personer eller familier,der kommer herop og som selv planlaegger turen og ruten heroppe. Men som sagt der bygges stor magasiner og hoteller osv. i et vaek-og at du så ikke lige kan se skønheden heroppe-ja, det er jo op til dig. Jeg-eller så vidt jeg kan se-heller ingen andre-har bedt dig sige andet end hvad du mener-men hvis og når du ikke har kendskabet til forholdene heroppe, eller overhovedet kan se nogen vaerdi i noget her,så fatter jeg da ikke, at du går ind og rådgiver her. Jeg er åbenbart ikke den eneste der syntes, at der er masser af vaerdi for turister heroppe-og lige så vel,som I der bor sydpå,er glade for Jeres område,er vi der bor her,det altså også for vores-og selvom det ligger udenfor din fatte evne,så nyder vi det faktisk og har i modsaetning til de fleste sydpå,overskud og vilje til at hjaelpe andre der gerne vil opleve området. Men at du i ramme alvor,kan sidde og skrive, at et Tempel som Wat Rongkhun(The White Temple) ikke er et besøg vaerd-eller Mae Fahluang Gardens osv.-samt alt naturen-bjergene osv.-den skønhed er du helt blind for åbenbart-men det er jo kun synd for dig-ja, og så dem der modtager din rådgivning, i så henseende. Langt mellem attraktionerne-ja det laengste vaek,er vel The Golden Triangle-70-80 km-dernaest nok Mae Fahluang Gardens-en times kørsel. men I har vel alle jeres turist attraktioner i centrum, nede i Bangkok-eller hvad.??? Du snakker Hr. Kronborg,men der er sgu ikke meget fornuft i det du siger. |
|
|
banwan |
Lagt på d. 16/08-2011 13:56
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
blister skrev: Hej folkens, vi er et par venner som tager 2 mdr til thailand i Oktober og November.. Faktisk d. 6 Oktober - 4 Dec. .. Jeg har kun været i phuket de gange jeg har været der, dog kun i et par uger hvert år.. Men denne gang tager vi den første månede nord på.. Som sagt har jeg kun været i Phuket, og aner intet om det nordlige. udover jeg har hørt det er billigere og naturen er flottere.. Vi skal opleve en masse, og vil høre jer om i har nogle "must see" steder! Jeg ved der garanteret er en masse bruchurer steder, men synes alligevel enten man går glip af noget eller godt kunne have undværet det pga en eller anden årsag... De byer vi skal besøge (ca en uge hvert sted) er Starter 3 dage i bangkok og derefter... Spoerg "Lung Yao", Han ved ALT, hvad andre ike ved....naesten eller ikke en hylende fis! Chiang Mai Chiang Rai Chiang Saen Hvor lang tid tager det at rejse fra Chiang Mai til Chiang Rai? og Chiang Saen.. Er det noget man kan få en dag til at gå med tage derover og opleve noget og tilbage igen? eller er det for langt? Så man fx. skal bosætte sig et par dage i Chiang Rai/Chiang Saen? ellers har vi kigget på: Hua Hin Krabi Kantchanaburi Pattaya Lampang Sukhothai Koh Samui i en fornuftig rækkefølge så vi starter nordpå og går mere og mere nedad.. Vi bruger som sagt en uge hvert sted, da vi ikke gider sidder i bus hele tiden og pakke ind og ud.. Så vi kan ikke nå alle de overnævnte byer. Derfor vil jeg gerne høre jer om hvad i synes der er værd at opleve? og gerne i rækkefølge.. fra nord til syd Vi har ca aftalt vi tager 7 dage hvert sted, med mindre der er for lidt at lave .. og vi er nordpå 1 måpnede.. dvs vi har 4 steder vi kan være 7 dage,.. Jeg har undersøgt på nettet, og fundet en helvedes masse steder i Bangkok,. Chiang Mai, Rai og Saen.. Men for at gøre et langt spørgsmål kort... Har i nogle gode råd til at opleve? og kan man tage fra Chiang Mai til Chiang rai og Chiang Saen med en tuktuk eller er der for langt? |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 16/08-2011 14:23
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg vil anbefale dig at holde dig til trådens emne og droppe dine insinuationer, som er helt irrelevante og i strid med reglementet her på siden. |
|
|
Wittaya |
Lagt på d. 16/08-2011 14:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 161 |
Hej Rin. Har slettet mit indlaeg...du har ret, jeg fulgte ikke traaden. Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
blister |
Lagt på d. 16/08-2011 15:19
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 45 |
Kim Ludvigsen skrev: Hvis tråden her skulle have været mere givtig, så skulle blister nok have fortalt lidt om, hvad de kan lide og ikke lide. Vi er interesseret i at opleve en hel masse! Vi tilbringer den første månede i det nordlige.. Bade ferie kommer i Phuket i hele November .. altså en månede :-) |
|
|
blister |
Lagt på d. 16/08-2011 15:21
|
Mange tak for hjælpen allesammen! Jeg har noteret en hel del vi tager med! 1000 tak |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 16/08-2011 15:24
|
blister skrev: Hvor lang tid tager det at rejse fra Chiang Mai til Chiang Rai? og Chiang Saen.. Er det noget man kan få en dag til at gå med tage derover og opleve noget og tilbage igen? eller er det for langt? Så man fx. skal bosætte sig et par dage i Chiang Rai/Chiang Saen? ellers har vi kigget på: Hua Hin Krabi Kantchanaburi Pattaya Lampang Sukhothai Koh Samui Men for at gøre et langt spørgsmål kort... Har i nogle gode råd til at opleve? quote] Krabi er et fremragende valg, her er hvad jeg har skrevet andetsteds: [quote]Krabi, her kan du se "Wat Tham Seau", som er et tempel, som ligger ca. 10 km udenfor Krabi by. Overse ikke den skjulte dal hvor munkenes kuti ligger op ad bjergmassivet, flere huler her og vilde aber og et gigantisk træ der er 1600 år gl. Man kan gå op ad en stejl trappe 1300 trin op til en helligdom på toppen af en klippeknold og derfra få en fantastisk udsigt over de karstformationer som Krabi er kendt for. (alt under 20 minutter for at bestige trappen er verdensklasse ) Den varme kilde (bor narm rohn) i Klong Thom 70 km fra krabi på vejen til Trang. Det er helt specielt, jeg kunne næsten ikke overtale konen til at forlade stedet igen Den krystalklare Crystal Pool eller "Sra Thung Tiaow" i samme område, her er der også mulighed for på egen hånd at vandre rundt i Khao Pra-Bang Kram Wildlife sanctuary og besøge et par mindre vandfald. Railey Beach, som man kan sejle til både fra ao nang og krabi by. Her er et smukt udsigtspunkt bag ved dusit rayavadee komplekset og en lille tidevandssø gemt inde i klippemassivet. Sra Phra Nang. Der ligger også 2 grotter hvoraf Tham Phra Nang Nai, inner princess cave er den mest interessante og langt den største med stalakitter etc. Du kan klatre med guider i dette område, leje kajakker etc. Koh Poda og chicken island ½ times sejltur fra Krabi byder på fin snorkling, jeg så en 2 meter revhaj der. På chicken island vil du bla få lejlighed til at se næsehornsfugle. De er ellers stærkt på retur i thailand. Lej en longtail og besøg Khao Kanarb Narm, de 2 kalkstensformationer der flankerer krabi floden inde i byen. Den ene har en spændende hule. Besøg den muslimske fiskerlandsby på pæle der ligger i mangroven og se deres fiskeopdræt. På vejen prøv at lægge mærke til dyndspringerne og vinkekrabberne, monitor lizzards er der også en god del af og lejlighedsvis krabbeædene makak-aber. Besøg een af de 2 Catfish restauranter 10 km udenfor Krabi by. Her er der opdræt af diverse mallearter, tilapia etc. Og igennem det udendørs spiseområde løber der et klart vandløb som man kan bade i før eller efter man har spist. Prøv deres Pla Duk en meget populær spisefisk i thailand. Huay Dtoh vandfaldet i Khao Khanom Bencha nationalparken 25 km øst fra Krabi by. Her er også mulighed for af stier at udforske på egen hånd. Og selvfølgelig bade i de pools der ligger nedenfor faldene. På vejen hertil passerer i skilte der bekendtgør at her ligger denne og hin grotte, og dem kan i jo så passende udforske hvis det har jeres interesse. Kryds med longtail båd tidevandsstrømmen Klong Haeng for enden af Hat Noppharat Thara og besøg det stille og rolige område på den anden side, hvortil der ikke er vej eller trafik. Her ligger der 3 hyggelige resorts af beskeden standard, som i måske ville kunne lide. Jeg kunne lide dem så godt at jeg blev i 3 måneder ! Ellers et godt valg for en sundowner. Besøg aftenmarkedet i krabi by ved floden hvor bådene lægger til og prøv nogle af de mange spændende gadekøkkener, hvor maden er noget af det bedste jeg har fået hernede. Øen Koh Hong nordvest for Ao Nang er også et must, har en indelukket bugt a la ao may på phi phi don, den du har set i The Beach med Leonardo. På vejen passerer i en lille klippeø Koh Daeng, her er der flotte soft corals og revhajer. I vil også kunne se kongens domicil blinke i guld inde på fastlandet herfra. Der er adskellige elefant outfits i området. Jeg ville anbefale Baan Sra Nai. Dette outfit ligger op til en kalkstensklippeformation perforeret med grotter. Jeg synes den har den rette "junglestemning". Også en klar sø her man kan bade i. Ao Luek, 40 km nord for Krabi har nogle af de mest mageløse kalkstensformation jeg har set. Der ligger 2 grotter i dette område som er et must. Tham Hua Galårk (kraniegrotten) og Tham Lård (tunnelgrotten), Tham Lård sejler man igennem idet det er en tunnel der fører igennem bjerget. Tham Hua Pee ligger lige ved siden af. Begge disse ligger i et smukt mangrovelandskab flankeret af de allestedsnærværende monolitiske karstformationer. I nærheden ligger også et temmelig enestående sted: Than Bokharani, en national park, der er omend lille af størrelse ligner noget som Walt Disney kunne have konstrueret. Glasklart vand, små pludrende vandfald, masser af fisk og så kan man svømme ind i en grotte hvorfra vandet flyder. Der ligger en del små lokale spisesteder lige ved siden af. Her er et billede fra stranden i Krabi. Haat Noppharat Thara, der skorter ikke på søstjerner: Billede fra Koh Hong i Krabi: Og den meget smukke strand Haat Phra Nang, som man kan sejle til fra Ao Nang: Khao Kanarb Narm, som flankerer floden inde i Krabi town: Sra Morakot, Emerald lake 50 km fra Krabi by mod Trang: De varme kilde sammesteds: Øerne ud for Ao Nang: Dyndspringere fra floden, i Krabi town. Hua Hin synes jeg er hyggelig nok i sig selv med mange gode spisesteder. Khao Dtakiap, spisepindebjerget ligger en 10 km syd for Hua Hin, er absolut et besøg værd. Det samme er den største nationalpark i Thailand: Kaeng Krachan med vandfaldet Pala-U. En 50 km syd for HH, ligger Khao Sarm Roi Yoot med en meget spektakulær grotte: Tham Phaya Nakorn. Her så vi langur aber: Makak aber: Og her den spektakulære grotte: |
|
|
blister |
Lagt på d. 16/08-2011 15:46
|
Det ser godt ud !! Mange tak! |
|
|
huratho |
Lagt på d. 16/08-2011 16:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Det skrevne er min personlige mening Det er sådan at nogen kan li moderen og andre datteren og det kan og skal vi ikke lave om på. Jeg har valgt at bosætte mig i Chiang Mai fordi jeg kan li mennesker (lokale), naturen og kulturen. Jeg er ikke meget for strand og vand. Jeg kommer næsten aldrig på bar. Jeg skal måske skrive vi, for det samme gælder min kone, Nang,. Vi kan se samme steder mange gange og får nye indtryk hver gang. Igen dette er min personlige mening. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/08-2011 17:36
|
NoiNarak skrev: Robert Kronberg skrev: NoiNarak skrev: Hej HN! Du citerer jo selv Roberts udtalelse-Chiang Rai,var ganske uinterresant-og ja, det er hans personlige mening-som han selvfølgelig har lov til at have i fred. Jeg syntes til gengaeld bare,at når der kommer folk herind og stiller spørgsmål omkring et område-i dette tilfaelde Chiang Rai-ja, men så kan man da-hvis man vil sende respons på det-give de relevante oplysninger og så lade spørger selv vurderer. Jeg-og åbenbart også andre,syntes jo bestemt ikke,at her er uinterresant. Med hensyn til at laese og forstå indlaeg-kunne du jo gribe i egen barm,før du belaerer andre-min kommentar,vedrørende at vi keder os her-var faktisk lidt ironisk ment. Derud over forstår jeg ikke rigtig,at du reagerer sådan på mit indlaeg,idet jeg kun har beskrevet de faktiske forhold i og omkring Chiang Rai-for at folk ikke skal tro, at det her bare er et dødsygt hul,som nogen gerne vil gøre det til. Med hensyn til by og srand menneske-det er da helt fint,at folk er forskellige-men stadigvaek behøver man ikke bilde folk ind, at Chiang Rai er et ganske uinterresant sted, når dette ikke er tilfaeldet-man kan jo dog lade folk selv bedømme-ud fra faktiske forhold og ikke bare ud fra sin personlige mening om stedet. Hvis Chiang Rai var så interessant, da ville rejsebureauerne jo have masser af dage i Chiang Rai, men det har de ikke. De fleste pakkerejser, som udbydes af danske rejseburauer, der inkluderer Chiang Rai, har kun ganske kort tid, og ganske enkelt fordi bureauerne har erfaret, at kunderne klager, når der ikke er så meget spændende at se, og når selve byen er uinteressant. Elefanter og templer kan ses alle steder, og i Chiang Rai er der langt mellem attraktionerne. Altså når jeg fortæller min personlige mening, så er det også en advarsel om, at det kan blive kedeligt, og det ville være helt forkert af mig at henvise til alverdens attraktioner i Chiang Rai, hvis jeg mener, at det kan blive kedeligt. Men nogle menneker vil elske at sidde isoleret på et fem-stjernet hotel et stykke uden for Chiang Rai by, hvor der er nogle gigantiske luksushoteller, og atter andre vil elske at gå rundt og snakke med lokalbefolkningen dag efter dag, og nogle kan bruge time efter time i et tempel med sin notesblok. Og hvis spørger blot ønske link uden personlige betragtninger, så kig på: http://www.lonely...i-province Hilsen, Robert Hilsen, Robert Kaere Robert! Nu ligger det jo sådan,som du selv har naevnt, at strandee og hovedstad ligger i syd-og der kommer klart de fleste turister-men var du klar over, at Chiang Rai,faktisk er den hurtigst voksende bu/provins i Thailand det sidste år? Der sker utroligt meget heroppe-til din orientering,ligger de store 5 stjernede hoteller ikke udenfor byen heller. Der ER flere og flere,der kommer til Nord Thailand-men i modsaetning til sydpå,så er det ikke pakke eller gruppe rejser,men enkelt personer eller familier,der kommer herop og som selv planlaegger turen og ruten heroppe. Men som sagt der bygges stor magasiner og hoteller osv. i et vaek-og at du så ikke lige kan se skønheden heroppe-ja, det er jo op til dig. Jeg-eller så vidt jeg kan se-heller ingen andre-har bedt dig sige andet end hvad du mener-men hvis og når du ikke har kendskabet til forholdene heroppe, eller overhovedet kan se nogen vaerdi i noget her,så fatter jeg da ikke, at du går ind og rådgiver her. Jeg er åbenbart ikke den eneste der syntes, at der er masser af vaerdi for turister heroppe-og lige så vel,som I der bor sydpå,er glade for Jeres område,er vi der bor her,det altså også for vores-og selvom det ligger udenfor din fatte evne,så nyder vi det faktisk og har i modsaetning til de fleste sydpå,overskud og vilje til at hjaelpe andre der gerne vil opleve området. Men at du i ramme alvor,kan sidde og skrive, at et Tempel som Wat Rongkhun(The White Temple) ikke er et besøg vaerd-eller Mae Fahluang Gardens osv.-samt alt naturen-bjergene osv.-den skønhed er du helt blind for åbenbart-men det er jo kun synd for dig-ja, og så dem der modtager din rådgivning, i så henseende. Langt mellem attraktionerne-ja det laengste vaek,er vel The Golden Triangle-70-80 km-dernaest nok Mae Fahluang Gardens-en times kørsel. men I har vel alle jeres turist attraktioner i centrum, nede i Bangkok-eller hvad.??? Du snakker Hr. Kronborg,men der er sgu ikke meget fornuft i det du siger. Jeg har ALDRIG sagt, at Chiang Rai er dårlig for dig at bo i. Der blev spurgt, om 7 dage var for meget, og jeg svarede, at det nok er bedre med færre dage (for den typisk turist), især når man skal videre til Chiang Saen og allerede har været 7 dage i Chiang Mai, og sådan ville jeg også svare, hvis der blev spurgt til Bangkok. Næsten alle provinser har et hav af attraktioner, men ikke alle er lige fremkommelige (i Bangkok pga. trafikken), så hvis man ikke lige vil bruge 7 dage, hvor man sidder i en bil eller bus hver dag for at komme rundt at se, så er det nok for meget for de fleste. Og jeg tror, når man har set nr. 5 flotte tempel inden for kort tid, så bliver man træt af templer. Det er noget andet, når man bor fast et sted og kan se tingene hen ad vejen. Jeg kan ikke forstå, hvorfor min mening er så forkert i dit univers. Du skulle da hellere argumentere for din mening frem for at argumentere imod min mening. Det ville da være langt mere interessant for de andre brugere, hvis du fortalte noget spændende for alle frem for at brænde krudt af på mig... Hvem ved, måske kunne du endda overbevise mig om at tage til Chiang Rai igen, men det har du i al fald ikke gjort endnu, og jeg er ret sikker på, at jeg har været langt flere steder i Thailand, end du har. Og som du så i mit første indlæg, så roste jeg i øvrigt naturen i Chiang Rai/Den Gyldne Trekant, men det har du også overset. Hilsen, Robert |
|
|
jydetampen |
Lagt på d. 16/08-2011 18:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Hej blister. Hvis i planlægger en tur til cm,kan jeg anbefale at tage ud til bo sang,og der ligger en lille cafe som hedder coffee time,og ejeren er en meget sød og venlig dame,som kan give jer nogle oplevelser deroppe som ikke mange andre turister oplever. Hun kan evt køre jer eller arrangere noget for jer,hun kender rigtig mange mennesker deroppe,så bare spørg hende og hun finder ud af noget. Det kan være lidt svært at se cafeen,men når i kører under by porten ligger den ca 400 meter oppe på venstre side. P.s hun holder lukket mandag. P.p.s. hils endelig Angkana fra mig(Willy) Hvis i kommer derop. |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 16/08-2011 19:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Hej Jydet.. har du ikke lidt flere oplysninger om bo sang og den flinke dame. Vi skal også en tur til CM og vil gerne se det lokale. Nyder at være i CM, har også været i CR, der er også dejligt, selvom byen ikke er så stor, eller rettere byder på lige så meget som CM. Kim
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 16/08-2011 19:29
|
Uden at ville fornærme nogle, så er det nu engang således, at turister generelt har mange flere input at bidrage med end fastboende, som har travlt med job, koner og børn etc. Blot se på Kalasins indlæg, som jeg personligt finder temmeligt enestående. Samtidigt finder jeg det temmeligt sørgeligt, at de fastboende danskere end ikke kan tale et fornuftigt thai. Clyde er selvfølgelig en undtagelse herfra. Jeg ved ikke med jer, men det må da være belastende, at de bedste thai speakers på dtw alle bor i Danmark. mvh rinpoche |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/08-2011 19:40
|
rinpoche skrev: Uden at ville fornærme nogle, så er det nu engang således, at turister generelt har mange flere input at bidrage med end fastboende, som har travlt med job, koner og børn etc. Blot se på Kalasins indlæg, som jeg personligt finder temmeligt enestående. Samtidigt finder jeg det temmeligt sørgeligt, at de fastboende danskere end ikke kan tale et fornuftigt thai. Clyde er selvfølgelig en undtagelse herfra. Jeg ved ikke med jer, men det må da være belastende, at de bedste thai speakers på dtw alle bor i Danmark. mvh rinpoche Naturligvis har en erfaren turist mere at bidrage med end en fastboende ift. en anden turist, da intet i Thailand for en fastboende er særligt anderledes end ens dagligdag. Sådan er det vel også for danskere i Danmark, for hvor mange synes lige, at havfruen er enormt spændende. Turister, der ikke har en thai-ægtefælle; turister, der har en thai-ægtefælle; og fastboende, der er udstationerede med sin danske ægtefælle; og reelt fastboende har nok fire forskellige svar + de 117 andre efter ens personlige præferencer. I øvrigt er der mange danskere i Bangkok, som taler flydende Thai, så her tager du meget fejl. Hilsen, Robert |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 16/08-2011 20:38
|
Hmm. Og det kan du vurdere? Jeg er ikke flydende på thai, blot på hverdagsprog, om jeg så må sige. Hvis vi bevæger os ind på politik, videnskab osv. Så må jeg stå af. Men jeg bor ikke i Thailand, og har ikke gjort det i 15 år, det gør Sudsakhon heller ikke. Kender ikke hans time frame. MEN vi kan læse og skrive thai, selvom vi bor i DK. DET var min pointe. Og jeg synes det er sørgeligt så lidt de fastboende ved og kan. Og det er ikke noget jeg finder på, det har jeg oplevet så mange gange. |
|
Spring til debat: |