Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp til turist steder i det nordlige ..
blister
Hej folkens,

vi er et par venner som tager 2 mdr til thailand i Oktober og November.. Faktisk d. 6 Oktober - 4 Dec. ..
Jeg har kun været i phuket de gange jeg har været der, dog kun i et par uger hvert år..
Men denne gang tager vi den første månede nord på.. Som sagt har jeg kun været i Phuket, og aner intet om det nordlige. udover jeg har hørt det er billigere og naturen er flottere..

Vi skal opleve en masse, og vil høre jer om i har nogle "must see" steder!
Jeg ved der garanteret er en masse bruchurer steder, men synes alligevel enten man går glip af noget eller godt kunne have undværet det pga en eller anden årsag...

De byer vi skal besøge (ca en uge hvert sted) er

Starter 3 dage i bangkok og derefter...

Chiang Mai
Chiang Rai
Chiang Saen

Hvor lang tid tager det at rejse fra Chiang Mai til Chiang Rai? og Chiang Saen.. Er det noget man kan få en dag til at gå med tage derover og opleve noget og tilbage igen? eller er det for langt? Så man fx. skal bosætte sig et par dage i Chiang Rai/Chiang Saen?

ellers har vi kigget på:

Hua Hin
Krabi
Kantchanaburi
Pattaya
Lampang
Sukhothai
Koh Samui

i en fornuftig rækkefølge så vi starter nordpå og går mere og mere nedad..

Vi bruger som sagt en uge hvert sted, da vi ikke gider sidder i bus hele tiden og pakke ind og ud.. Så vi kan ikke nå alle de overnævnte byer.

Derfor vil jeg gerne høre jer om hvad i synes der er værd at opleve? og gerne i rækkefølge.. fra nord til syd Smile

Vi har ca aftalt vi tager 7 dage hvert sted, med mindre der er for lidt at lave .. og vi er nordpå 1 måpnede.. dvs vi har 4 steder vi kan være 7 dage,..

Jeg har undersøgt på nettet, og fundet en helvedes masse steder i Bangkok,. Chiang Mai, Rai og Saen..

Men for at gøre et langt spørgsmål kort...

Har i nogle gode råd til at opleve?
og kan man tage fra Chiang Mai til Chiang rai og Chiang Saen med en tuktuk eller er der for langt?

Kim Ludvigsen
Sørg for at være i Chiang Mai til loy kratong d. 10. november. Chiang Mai gør lidt ekstra ud af det, bl.a. med opsendelse af 10.000 lysballoner samtidig lidt uden for byen og et flot fyrværkeri inde i byen.

http://www.youtub...biI9SufFNs

Redigeret af Kim Ludvigsen d. 14/08-2011 18:43
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
blister
det vil vi prøve.. Smile

Robert Kronberg
blister skrev:
Hej folkens,

vi er et par venner som tager 2 mdr til thailand i Oktober og November.. Faktisk d. 6 Oktober - 4 Dec. ..
Jeg har kun været i phuket de gange jeg har været der, dog kun i et par uger hvert år..
Men denne gang tager vi den første månede nord på.. Som sagt har jeg kun været i Phuket, og aner intet om det nordlige. udover jeg har hørt det er billigere og naturen er flottere..

Jeg ved der garanteret er en masse bruchurer steder, men synes alligevel enten man går glip af noget eller godt kunne have undværet det pga en eller anden årsag...

Chiang Mai
Chiang Rai
Chiang Saen

Hvor lang tid tager det at rejse fra Chiang Mai til Chiang Rai? og Chiang Saen.. Er det noget man kan få en dag til at gå med tage derover og opleve noget og tilbage igen? eller er det for langt? Så man fx. skal bosætte sig et par dage i Chiang Rai/Chiang Saen?

ellers har vi kigget på:

Hua Hin
Krabi
Kantchanaburi
Pattaya
Lampang
Sukhothai
Koh Samui

Vi bruger som sagt en uge hvert sted, da vi ikke gider sidder i bus hele tiden og pakke ind og ud.. Så vi kan ikke nå alle de overnævnte byer.

Derfor vil jeg gerne høre jer om hvad i synes der er værd at opleve? og gerne i rækkefølge.. fra nord til syd Smile

Vi har ca aftalt vi tager 7 dage hvert sted, med mindre der er for lidt at lave .. og vi er nordpå 1 måpnede.. dvs vi har 4 steder vi kan være 7 dage,..

Jeg har undersøgt på nettet, og fundet en helvedes masse steder i Bangkok,. Chiang Mai, Rai og Saen..

og kan man tage fra Chiang Mai til Chiang rai og Chiang Saen med en tuktuk eller er der for langt?

Tuk tuk er nok mest til bykørsel.

Personligt synes jeg, at det er begrænset, hvad man kan opleve i Nordthailand, om end Chiang Mai har en del muligheder ligefra gode restauranter til spændende udflugtsmuligheder, samt en hyggelig by.

Jeg ville nok foretrække at bruge lidt tid i en badeby og ikke kun i Nord og Bangkok.

Jeg har aldrig været i Chiang Saen, kun Chiang Mai og Chiang Rai, og sidstnævnte var ret uinteressant - dog har jeg lovet mig selv, at komme tilbage til Chiang Rai, da jeg af uvisse (glemte) årsager glemte at betale for to øl på hotellet, så en dag vil jeg gerne komme og betale regningen.

Måske, som et skud i tågen, vil jeg foreslå 7 dage Chiang Mai, 3 dage Chiang Rai, 3 dage Chiang Saen, 5 dage Bangkok, og 10 dage badeby.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
rinpoche
blister skrev:

Hej Blister.
Ja, det er dæleme for langt, jeg mener at huske det tog mig mindst 3 timer i bus.
I øvrigt er tuktuk ikke så udbredte i Chiang Mai, det er mere Song Taew, pickup med 2 rækker sæder som man lejer til transport, og da ikke mindst på længere strækninger.

For at gøre rejsen mere spændende og oplevelsesrig kan i tage til Tha Ton i Fang. (Der går busser hertil) og derfra tage enten en longtailbåd (ca. 4 timer) eller et rafthouse med overnatning til Chiang Rai og der få rig lejlighed til at iagttage det lokale landsbyliv langs Mae Narm Kok floden. Og besøge landsbyerne, hvor mahouts stadig har deres elefanter og driver dem ned i floden til deres daglige bad.
Der er et par rapids/strømhvirvler på vejen, der vil begejstre børn og mænd og forskrække kvinder Wink
Men det er helt softcore.

Meget anbefalelsesværdigt.
Og så vil jeg i øvrigt sige, at jeg synes jeres planer er rigtig gode. At tage en uge hvert sted, opleve seværdighederne, blive stedkendt, måske lære nogle lokale at kende og give indtrykkene tid til at sætte sig.
Der er intet som at have god tid.

mvh
rinpoche

jimmikoldenborg
Lyder dejligt for jer:-)

Tuk tuk i Chiang mai er ikke ligesom på Phuket. I CM er det den "rigtige" udgave som i Bangkok, altså"knallert udgaven. Ganske underholdende at køre med faktisk, og knapt så spænende ( læs livsfarligt) som i Bangkok. Og jeg må give de andre ret. Det er alt for langt at køre til Chiang Rai i en Tuk tuk.
Min familie og jeg har før taget til Chiang Rai fra CM på en en dages tur, og det er altså ikke meget man når at se deroppe så. Så bliv der evt et par dage.

Hvis I er til Elefanter ligger der Massa Elephant camp http://www.maesae...tcamp.com/

Glæd jer, og hav en fantastisk tur!
Det er et super fedt sted at se elefanter.
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
Kim Ludvigsen

Robert Kronberg skrev:
Måske, som et skud i tågen, vil jeg foreslå 7 dage Chiang Mai, 3 dage Chiang Rai, 3 dage Chiang Saen, 5 dage Bangkok, og 10 dage badeby.

Hvor skal de så tilbringe de sidste to måneder? Grin

jimmikoldenborg skrev:
Tuk tuk i Chiang mai er ikke ligesom på Phuket. I CM er det den "rigtige" udgave som i Bangkok, altså"knallert udgaven.

Hm, så har jeg godt nok være "uheldig" sidste år. Jeg kan ikke mindes at have set en eneste Bangkok-tuk tuk i Chiang Mai, men til gengæld mange af samme slags som på Phuket. Prisen er dog en noget andet i Chiang Mai, omend man stadig skal være opmærksom på ikke at blive snydt.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

kro90
Såvidt jeg husker brugte vi 3 timer i bus fra Mai til Rai,
På vejen kommer du forbi nogle varme spring kilder, samt det hvide tempel, wat-rong-khun
http://ithailand....hiang-rai/
. Dette tempel er altså en oplevelse i sig selv. I CM har du også en Zoo med Panda, Doi Su Thep, et stort tempelområde, men flot udsigt over CM. Der er heller ikke langt til Doi Inthanon som er det højeste punkt i hele Thailand,
se [url]www.thailand-chiangmai.dk/oplevelser/doi-inthanon-chiang-mai[/url]
Kim

Kim Ludvigsen
Blister: Jeg har også hørt godt om flodturen, som rinpoche nævner. Med hensyn til andre aktiviteter, skulle du måske fortæller om jeres alder/interesser.

Hvis I ikke er bange for højder, kan I overveje en tur i junglens trætoppe pr. wire, og hvis I ikke er bange for vand og rutcheture, er white water rafting måske noget. Og ellers er der mange andre spændende udflugter som man kan foretage oppe nordpå. Både kortvarige endagsture eller ture over flere dage, som fx en tur til den gyldne trekant.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

NoiNarak
Robert Kronberg skrev:
blister skrev:
Hej folkens,

Chiang Mai
Chiang Rai
Chiang Saen

ellers har vi kigget på:

Hua Hin
Krabi
Kantchanaburi
Pattaya
Lampang
Sukhothai
Koh Samui

Personligt synes jeg, at det er begrænset, hvad man kan opleve i Nordthailand, om end Chiang Mai har en del muligheder ligefra gode restauranter til spændende udflugtsmuligheder, samt en hyggelig by.

Jeg ville nok foretrække at bruge lidt tid i en badeby og ikke kun i Nord og Bangkok.

Jeg har aldrig været i Chiang Saen, kun Chiang Mai og Chiang Rai, og sidstnævnte var ret uinteressant - dog har jeg lovet mig selv, at komme tilbage til Chiang Rai, da jeg af uvisse (glemte) årsager glemte at betale for to øl på hotellet, så en dag vil jeg gerne komme og betale regningen.

Hilsen, Robert

Hej Robert!
Det var dog pokkers til udtalelse, at komme med-enten har du ikke sat dig ind i tingene eller aner ikke hvad du snakker om.
Der er da en masse smukke steder at se i Nord Thailand-Chiang Mai og Chiang Rai-både smukke og interresante steder-og syntes jeg da-langt mere interresant en at gå ved en strand-som er som de fleste strande verden over.Det kan man da altid opleve,syntes jeg.
At Chiang Rai skulle vaere ganske uinterresant fatter jeg ikke en pind af-jeg har nu gået her hver dag i godt 2 år-og oplever stadig nye og spaendend/interresante ting-og jeg vil da vove den påstand, at der er bestemt noget for enhver.
Jeg kan da-da du åbenbart er uvidende om det naevne disse:
Mae Fahluang Gardens(Doi Tung)
The White Temple
The Golden Triangle
Mae Fahluang Gardens art and culture center
City Clock Tower
Diverse hill tribes
Elephant Camp
Opiums Museet
En bunke gallerier og kunst vaerksteder
Ture på floden i longtail boat
Er man til det-et hav af Templer,parker og bazarer
Derudover div. markeder osv.+en kanon natur.
Dertil kommer, at det er ca. 30-40 procent billigere,med stort set alt, i forhold til Bangkok-og Chiang Mai for den sags skyld-hvilket jo absolut også kan vaere vaerd, at tage med i sine betragtninger.
Så Robert,hvordan du kan sige, at det er ganske uinterresant,fatter jeg altså ikke.
D
Desuden er der,for den interreserede,rigtig meget kultur og historie i området heroppe,idet den faktisk-hvis jeg husker ret,var hovedby i det tidlige Thailand(Siam)inden Ayttaya blev det-før Bangkok-mener omkring år 1250 eller sådan noget.
Så jo Robert-der er meget trist og kedeligt her-vi keder os dagen lang og aner simpelthen ikke hvad vi skal få tiden til at gå med-mage til uinterresant sted, skal man lede laenge efter.

rinpoche
NoiNarak skrev:

Der er en masse smukke steder at se i Nord Thailand-Chiang Mai og Chiang Rai-både smukke og interessante steder-og syntes jeg da-langt mere interessant end at gå ved en strand-som er som de fleste strande verden over.Det kan man da altid opleve,syntes jeg.
.

Smag og behag.Smile
Men jeg er meget enig med dig i, at nordthailand har så mange ting at byde på. Såvel mht. natur, kultur, oplevelser og en enestående imødekommenhed som man i dag sjældent møder på de nedslidte stier, de gængse turister ynder at benytte sig af. For end ikke at komme ind på det generelle prisniveau!
Det eneste nordthailand mangler for at jeg personligt ville gøre det til mit fremtidige hjem er : havet. Smile
Men dette bliver opvejet på mange områder, og smag og behag er som bekendt forskellig Smile

Tak for dine beskrivelser af attraktionerne i området, NoiNarak, jeg kan se det er på høje tid med et genbesøg i området.

mvh
rinpoche

jimmikoldenborg
Mærkeligt:-)
Jeg mindes kun at have set knallerudgaven og grissebilerne. Var der i januar 2010. Måske er de skiftet siden da. Jeg må se bedre efter til Januar når vi skal til CM igen.

God dag

Kim Ludvigsen skrev:

Robert Kronberg skrev:

Hvor skal de så tilbringe de sidste to måneder? Grin

jimmikoldenborg skrev:
Tuk tuk i Chiang mai er ikke ligesom på Phuket. I CM er det den "rigtige" udgave som i Bangkok, altså"knallert udgaven.

Hm, så har jeg godt nok være "uheldig" sidste år. Jeg kan ikke mindes at have set en eneste Bangkok-tuk tuk i Chiang Mai, men til gengæld mange af samme slags som på Phuket. Prisen er dog en noget andet i Chiang Mai, omend man stadig skal være opmærksom på ikke at blive snydt.

Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
NoiNarak
rinpoche skrev:
NoiNarak skrev:

Der er en masse smukke steder at se i Nord Thailand-Chiang Mai og Chiang Rai-både smukke og interessante steder-og syntes jeg da-langt mere interessant end at gå ved en strand-som er som de fleste strande verden over.Det kan man da altid opleve,syntes jeg.
.

Smag og behag.Smile
Men jeg er meget enig med dig i, at nordthailand har så mange ting at byde på. Såvel mht. natur, kultur, oplevelser og en enestående imødekommenhed som man i dag sjældent møder på de nedslidte stier, de gængse turister ynder at benytte sig af. For end ikke at komme ind på det generelle prisniveau!
Det eneste nordthailand mangler for at jeg personligt ville gøre det til mit fremtidige hjem er : havet. Smile
Men dette bliver opvejet på mange områder, og smag og behag er som bekendt forskellig Smile

Tak for dine beskrivelser af attraktionerne i området, NoiNarak, jeg kan se det er på høje tid med et genbesøg i området.

mvh
rinpoche

Ja og så glemte jeg endda:
Elefant ridning
Jungle trecking
Bjergklatring i zip-wire.
Ørne udflugter(fotografering)
+Hvis man har den kalender over events,kan se hvor og hvornår de forskellige hill tribes holder deres Parader med dans og sang osv.
Utrolige cykel/motorcykel ruter-både på egen hånd,men også arrangerede.
Vi har-som de eneste i verden,tror jeg-elefant polo-cup.
Samt alt det,som jeg personligt,saetter mest pris på-alt det man selv tager ud og opdager-alle de små ukendte steder,med en skønhed og natur-rigdom,man dårligt kan fatte.
Ja, undskyld hvis jeg lyder som en dårlig saelger for et eller andet-men jeg er bare så vild med Thailand-og specielt Nord Thailand-elsker naturen,menneskene og den stille og rolige måde, tingene foregår på her.

Kalasi
Udover de ting, som allerede er nævnt fra Chiang Rai kan jeg tilføje: Dr. Sawan Dhusanee's "Sorte Hus," Phu Chi Fah, Doi Mae Salong. Hvis i kan tåle at gå på museum ligger der et i Chiang Saen. I Sop Ruak, turistfælden, som kaldes Den Gyldne Trekant: I den østlige ende af menageriet - på sydsiden af vejen, findes et lille sted med nogle fantastiske træskærerarbejder. Mellem Chiang Rai og Mae Sai findes huler med aber.

Kalasi

NoiNarak
Ja, man kan jo blive ved-alene mellem Chiang Rai og Mae Sai, ligger der adskilligekunstnere-stenhuggere,der laver alle mulige slags figurer og statuer.
Der er fede golfbaner,for dem der er til det.
I Chiang Rai, er der også, den første kristne kirke,der blev bygget her.
Udenfor byen, er der sidste år blevet lavet en form for en action park-hvor man kan forskellige ting-blandt andet,klatre i bjergene,ved hjaelp af disse såkaldte zip-liner.Der er flere fiske parker,om man er vild med det også.
På vejen mod Phayo ligger der,oppe mellem bjergene,det smukkeste kinesiske tempel-ihvertfald et besøg vaerd.
Men nu vil jeg lade det vaere ved dette-blev bare lidt traet af det da kronborg igen kom med et af sine geniale råd og sagde, at Nord Thailand og Chiang Rai var ganske uinterresant.Manden aner jo intet om det han rådgiver om, åbenbart-men høres,det vil han da.

Ganske enig, der er en masse ting at se i nævnte område, få fat en en god chauffør, der kender området.

En tilføjelse kunne være "dronninge moderens "sommervilla" med en utrolig smuk have.

Hvad med en tur til nogle af guld og sølvvarefabrikkerne,hvor der er mulighed for at se varerne.

Paraplyfakrikken, silkeprodutionen o.m.a

NoiNarak
girobank skrev:
Ganske enig, der er en masse ting at se i nævnte område, få fat en en god chauffør, der kender området.

En tilføjelse kunne være "dronninge moderens "sommervilla" med en utrolig smuk have.

Hvad med en tur til nogle af guld og sølvvarefabrikkerne,hvor der er mulighed for at se varerne.

Paraplyfakrikken, silkeprodutionen o.m.a

Ja, jeg naevnte ikke sommer residensen,da den jo ligger lige ved siden af Mae Fahluang Gardens-ikke til at undgå at se.
Ja,bestemt-de er da altid et besøg vaerd-men som sagt,man kan jo blive ved og ved-og syntes jeg-men nu har jeg selvfølgelig også tiden til det-så er de ture man tager på egen hånd og går på opdagelse,altid spaendende og bringer helt nye og sjove ting frem-steder man kører forbi hver eneste dag-en dag kommer man ind bagved det hele og der ligger et helt uopdaget eventyr.

Lung Yao
Var det ikke vores "selvbestaltet ekspert" som for længe siden anbefaldede/henviste til dette her:

[img]http://www.chiangmaichimes.com/Images/Hot-air-Balloona.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.wind-a...

http://www.wayfar...ooning.htm

http://www.balloo...iland.com/

http://www.chiang...lloon.html

Men hans hukommelse er måske ikke som en.......................elefants Tuttelu Tralla

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Robert Kronberg
NoiNarak skrev:
Robert Kronberg skrev:
blister skrev:
Hej folkens,

Chiang Mai
Chiang Rai
Chiang Saen

ellers har vi kigget på:

Hua Hin
Krabi
Kantchanaburi
Pattaya
Lampang
Sukhothai
Koh Samui

Hilsen, Robert

Hej Robert!
Det var dog pokkers til udtalelse, at komme med-enten har du ikke sat dig ind i tingene eller aner ikke hvad du snakker om.
Der er da en masse smukke steder at se i Nord Thailand-Chiang Mai og Chiang Rai-både smukke og interresante steder-og syntes jeg da-langt mere interresant en at gå ved en strand-som er som de fleste strande verden over.Det kan man da altid opleve,syntes jeg.
At Chiang Rai skulle vaere ganske uinterresant fatter jeg ikke en pind af-jeg har nu gået her hver dag i godt 2 år-og oplever stadig nye og spaendend/interresante ting-og jeg vil da vove den påstand, at der er bestemt noget for enhver.
Jeg kan da-da du åbenbart er uvidende om det naevne disse:
Mae Fahluang Gardens(Doi Tung)
The White Temple
The Golden Triangle
Mae Fahluang Gardens art and culture center
City Clock Tower
Diverse hill tribes
Elephant Camp
Opiums Museet
En bunke gallerier og kunst vaerksteder
Ture på floden i longtail boat
Er man til det-et hav af Templer,parker og bazarer
Derudover div. markeder osv.+en kanon natur.
Dertil kommer, at det er ca. 30-40 procent billigere,med stort set alt, i forhold til Bangkok-og Chiang Mai for den sags skyld-hvilket jo absolut også kan vaere vaerd, at tage med i sine betragtninger.
Så Robert,hvordan du kan sige, at det er ganske uinterresant,fatter jeg altså ikke.
D
Desuden er der,for den interreserede,rigtig meget kultur og historie i området heroppe,idet den faktisk-hvis jeg husker ret,var hovedby i det tidlige Thailand(Siam)inden Ayttaya blev det-før Bangkok-mener omkring år 1250 eller sådan noget.
Så jo Robert-der er meget trist og kedeligt her-vi keder os dagen lang og aner simpelthen ikke hvad vi skal få tiden til at gå med-mage til uinterresant sted, skal man lede laenge efter.

Det er min personlige mening, beklager, og jeg ved godt, hvad jeg snakker om, da jeg har kørt og rejst Thailand tyndt.

Det Gyldne Trekant er da også et flop, bortset fra naturen. Elefantlejre her og der ligner hinanden, og temple skal sørme være specielle, hvis man gider se det ene efter det andet. Det samme gælder kunstværksteder, bazarer og turer i long tai-både.

Men igen, det er min personlige mening, og man kan vel kun give rejseråd efter personlige meninger.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Kim Ludvigsen
Min personlige mening er, at flere skulle lære at citere. Hvor er det dog træls at skulle rulle og rulle i et kæmpe citat for at læse svaret.

Bortset fra det, er jeg enig i, at det er smag og behag. Nogle er til det ene, andre til noget andet. Fx kunne jeg ikke drømme om at besøge de lokale stammer, ligesom templer heller ikke lige er mig.

Hvis tråden her skulle have været mere givtig, så skulle blister nok have fortalt lidt om, hvad de kan lide og ikke lide.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Spring til debat: