Se indlæg
om at blive i thailand og blive gift
|
|
steen amager |
Lagt på d. 30/12-2005 11:42
|
Begynder Antal indlæg: 9 |
jeg vil blive her og jeg vil gerne gifte mig med en her fra , er der noge som kan sige hvordan jeg skal gøre for at jeg kan det
Steen Amager
|
|
|
rolan |
Lagt på d. 30/12-2005 11:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
med hensyn til at blive gift har du hørt om bien og blomsten hvis ikke kan jeg da være behjælpelig dit andet spørsmål hvil jeg overlade til eksperterne |
|
|
tuktuk |
Lagt på d. 30/12-2005 14:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 540 |
Hej Steen Jeg går ud fra at du allerede har fundet en eller anden udkåren... ellers skal vi jo starte et helt andet sted.......... Du kan på den danske ambasades hjemmesdie finde masser om hvordan man bliver gift her i landet, og hvad der kræves. http://www.ambban...iThailand/ Til det med at skulle blive her kan du hvis du er pensioist få et årsvisa, men der skal du ud af landet for at søge, ellers kan du få 2 måneders turistvisum (igen skal du ud af landet og søge)som kan forlænges mod at betale 1900 baht i en måned så skal du have et nyt visum. du kan med 2 måneders turist visum nogle steder få et dobbelt visum så du ikke skal søge efter de første 3 måneder men bare ud og ind i landet igen ex ved den Cambodianske grænse. Du kan også starte en forretning sammen med din kommende, og have 4 ansatte så kan du få arbejdstilladelse, og et non immigrant b visum dette koster lidt mere men til gengæld skal du ikke ud af landet hele tiden, kun når du skal have visummet, men dette kan sakffes på 2 dage. Du kan finde mere om de forskellige typer af muligheder her... http://www.mfa.go...web/12.php Jeg håber dette sætter dig lidt videre i jagten på at kunne blive ! Med venlig Hilsen Martin Kaiser-Nielsen Utopia Tour - Thailand |
|
|
mgj |
Lagt på d. 31/12-2005 01:06
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 68 |
Jeg er også meget opsat på at bosætte mig i Thailand, da jeg er frygtelig træt af Danmark samt alt det brok og ballade vi har her. Har dog gjort mig klart at det ikke er en dans på roser at bosætte sig udenlands, har prøvet det før. Det sværeste set med mine øjne, er at finde det økonomiske grundlag for at kunne have en tilværelse. Dette skal være på plads inden man kaster sig ud i projektet, ligeså hvilke leveomkostninger man råder over (jvf anden debat på sitet). Det er bare p.... svært at finde et job i Thailand, som må siges at være tæt på umuligt, med mindre man er udstationeret af et vestligt firma. Jeg var i Thailand første gang for 20 år siden, og føler at de er mere "racistiske" end danskerne, når det gælder arbejdsmarkedet, hermed ikke sagt at jeg ikke forstår deres filosofi om, at det arbejde en Thai kan udføre, må ikke udføres af fremmede. Det er jo trods alt et land med megen fattigdom endnu. Og Taksin ser hellere andre asiater i Thailand, end vesterlændinge! Nogen gange er det bedst at betragte det hele i sikker afstand
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/12-2005 06:11
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej Steen Amager, Du har ingen problemer i dit tilfælde. 1) For ordnet hjemmefronten, og kom tilbage på dit multi. 2) Bliv gift jf. den anden tråd. 3) Ændrer dit multy til et etårs visum. 4) Tag forbi immigrations en gang om året, men send bopælserklæring med posten hver tredje måned. 5) Nyd livet. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
Spring til debat: |