Se indlæg
Kørekort i Thailand
|
|
888 |
Lagt på d. 06/08-2011 09:36
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 77 |
Hvad har Thailand tilfælles med Legoland? Det er lige nemt at få kørekort! 888
|
|
|
buster40 |
Lagt på d. 06/08-2011 09:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 210 |
På motor kontoret i Buriram kræver man ved første gang (altså 1 år) kørekortet fra dit hjem land+2 pasbilleder+bopælsatest ELLER GUL BOG og lægeattest+gyldigt pas med gyldigt visum. Anden gang altså 5år/fornyegelse det samme bare det Thailandske kørekort i stedet for det gamle fra dk. freks. Dette er ud fra non O visa og married visa. Venlig hilsen
Boonta |
|
|
buster40 |
Lagt på d. 06/08-2011 11:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 210 |
888 skrev: Hvad har Thailand tilfælles med Legoland? Det er lige nemt at få kørekort! Nej det passer ikke, det er svære i Legoland Venlig hilsen
Boonta |
|
|
bannok |
Lagt på d. 07/08-2011 08:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 364 |
Hvordan man erhverver sig et Thailandsk kørekort, behøver vi ikke træde mere i, men det er da flere fordele at have et Thailandsk kørekort, når men bor ude på østen. Et Thailandsk kørekort kan også bruget i Singapore, Malaysia og Laos. Et Thailandsk kørekort er også godt at have, hvis du laver et færdseluheld i Thailand, det kan der vel ikke være nogen tvilv om, uanset hvad folk siger eller rådgiver om erhvervelse af et Thailandsk kørekort som udlænding bosat i Thailand. Så kan det også bruges til ligitimation i et vist omfang. |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 07/08-2011 08:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
buster40 skrev: På motor kontoret i Buriram kræver man ved første gang (altså 1 år) kørekortet fra dit hjem land+2 pasbilleder+bopælsatest ELLER GUL BOG og lægeattest+gyldigt pas med gyldigt visum. Anden gang altså 5år/fornyegelse det samme bare det Thailandske kørekort i stedet for det gamle fra dk. freks. Dette er ud fra non O visa og married visa. det er også samme oplevelse jeg har på kørekort kontoret i Buriram ... Jeg fik så af vide af min gode ven der var boss på nummerpladekontoret at når jeg skulle have fornyet til 5 års kort , skulle jeg vente til efter udløbs dagen på mit kørekort, da de ellers ville udstede et 1 års igen ... sagt på dansk de kørekort skal være ugyldigt når du kører ind og får lavet det nye .. om det kun er en lokal regel i Buriram skal jeg ikke kunne sige, eller om den gælder , for jeg ventede troligt til mit kørekort var udløbet med at køre ind og få lavet det nye 5 års (mit er så gyldig i knap 6 år , da de åbenbart regner 5 år frem fra ens næste fødselsdag ) |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 07/08-2011 08:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 776 |
claus31130 skrev: buster40 skrev: På motor kontoret i Buriram kræver man ved første gang (altså 1 år) kørekortet fra dit hjem land+2 pasbilleder+bopælsatest ELLER GUL BOG og lægeattest+gyldigt pas med gyldigt visum. Anden gang altså 5år/fornyegelse det samme bare det Thailandske kørekort i stedet for det gamle fra dk. freks. Dette er ud fra non O visa og married visa. det er også samme oplevelse jeg har på kørekort kontoret i Buriram ... Jeg fik så af vide af min gode ven der var boss på nummerpladekontoret at når jeg skulle have fornyet til 5 års kort , skulle jeg vente til efter udløbs dagen på mit kørekort, da de ellers ville udstede et 1 års igen ... sagt på dansk de kørekort skal være ugyldigt når du kører ind og får lavet det nye .. om det kun er en lokal regel i Buriram skal jeg ikke kunne sige, eller om den gælder , for jeg ventede troligt til mit kørekort var udløbet med at køre ind og få lavet det nye 5 års (mit er så gyldig i knap 6 år , da de åbenbart regner 5 år frem fra ens næste fødselsdag ) Det er samme procedure hos motorkontoret i Ptt. (Chonburi distrikt) Jeg fik 6 års fornyelse på nær 1 måned. |
|
|
huratho |
Lagt på d. 07/08-2011 09:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Nej Claus, jeg tror ikke det er lokalt. Jeg fik samme besked her i CM. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
mussehund |
Lagt på d. 07/08-2011 10:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 145 |
Claus, den samme regel fungere over hele Thailand. Hvis jeg f.eks. var født i januar, og jeg laver mit thailandske kørekort i februar, så får alle det samme ved 2. gangs fornyelse. 5. år og 11 måneder.. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 07/08-2011 12:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Robert Kronberg skrev: hugoboerge skrev: Flytte til Thailand PIRO Consulting Group er et dansk-thailandsk konsulentfirma i Bangkok, der assisterer og hjælper privatpersoner med at flytte til Thailand og/eller med starte et firma op i Thailand. Vi taler skandinavisk og kan hjælpe og/eller yde sparring i forhold til at få ægteskabs-, pensions- eller forretningsvisum, få opholdstilladelse, købe jord & hus, tegne helbredsforsikring eller oprette et selskab (company limited). Mindre og simple spørgsmål kan stilles og diskuteres på www.facebook.com Du kan læse mere via menuen nedenunder: Advokat i Thailand Hus-lejlighed Visum til Thailand Forsikring i Thailand Thaiundervisning Repatriering Nyhedsbrev Daekker aabenbart ikke koerekort ? Nej, og heller ikke madlavning eller køb af møbler - vi har faktisk aldrig haft en kunde, der har bedt om hjælp og rådgivning omkring et simpelt kørekort. Det finder de fleste åbenbart selv ud af. Men skulle vi få have en kunde, der gerne ville have et råd med på vejen, så kan vi da sagtens løfte telefonrøret og ringe til kørekortkontoret. Og hvorfor har jeg ikke svaret i tråden før nu? Nu har folk svaret, for i det øjeblik jeg svarer, så får jeg den tilbage i hovedet, ikke? Hilsen, Robert Ja og du faar den tilbage lige nu. Det er da helt klart at en del af den service som dit firma yder (maaske tager jeg fejl ?) i forbindelse med tilflytning (relocation service) er at soerge for at assistere med at faa alle de noedvendige dokumenter i orden heriblandt koerekort. Ellers kan du jo ligesaa godt henvise til immigrationens hjemmeside med hensyn til hvordan man opnaar visa osv. Den der med raadgivning omkring madlavning osv synes jeg var et naesvist svar. Omkring koeb af moebler kan du da henvise til SB og Index hvis det skulle vaere noedvendigt. SB yder faktisk en fantatisk service og goer et godt stykke arbejde. Nok om koerekort, Jeg fik mit for over 40 aar siden og det gaelder stadigvaek. Basis for udstedelsen af det dengang var et internationalt koerekort. |
|
|
agent007 |
Lagt på d. 07/08-2011 14:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 65 |
Wittaya skrev: SteenJ skrev: Så må du jo berige os med din viden, idet Motorkontoret i Pranburi (prachuapkhirikhan) har førnævnte kriterier. Så lad os høre dit bud, for mit svar er ikke forkert. Jeg fik selv kun 1 år i Pranburi for 1 mdr siden. Uan Du har ret mht.Pranburi. Jeg havde et kørekort gældende for et år, lavet samme sted som dig. Sidste gang havde jeg et 60 dages turistvisa, og tog derud, da mit kort vville udløbe. Da de så mine "kørekort", lavede de et nyt, nu gældende 5 år. Så meget kan ske. Hilsen SteenJ Det er muligt at jeg tolker dit indlaeg forkert, men mine oejne laeser at du i Pranburi fik fornyet dine kort 5 aar. paa turist visa, altsaa kan jeg ikke se at Uan har ret, han skriver jo at man kun faar 1 aar......... Nu kender jeg jo ikke til alle steder i Thailand, men paa turist visa faar man fornyet for 5 aar bla. i Udon, Phitsanulok, Hua Hin og Phuket.det har maaske noget at goere med hvem man taler med og ikke mindst hvordan ens fremtoning er.. Ja jeg kunne så ikke, få et kørekort gældende 5. år på turist visa ,og kan se der er andre ,der hellere ikke kunne få 5 år på turist visa I Hua Hin / Pranburi. Dit turist visa var det på 60 dage ? Det har maaske noget at goere med hvem man taler med og ikke mindst hvordan ens fremtoning er.. Det forstår jeg ikke helt kan du uddybe det lidt nærmere. Hvis det er påklædningen du mener, så kan jeg fortælle jeg havde lange bukser og skjorte på. Og har en ganske normal fremtoning, hvis der er noget, der hedder det. |
|
|
Wittaya |
Lagt på d. 07/08-2011 15:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 161 |
Jamen oo7, det vil jeg da proeve svare paa. Jeg har efterhaanden koert mange farang til motorkontoret og dermed har jeg ogsaa set og ikke mindst hoert hvordan de kan raabe og skrige fordi de ikke lige kan komme foerst i koeen, det er jo et tegn paa at den slags farang intet har fanget, meget kan blive omstaendigt, men hvis man tager de positive briller paa gaar det som regel mere gelinde.....det sammer er at nytte jo heller ikke at raabe og skrige fordi der er varmt, det falder temp. jo ikke af...vel ? Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
uan |
Lagt på d. 07/08-2011 19:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 114 |
Wittaya skrev: Jamen oo7, det vil jeg da proeve svare paa. Jeg har efterhaanden koert mange farang til motorkontoret og dermed har jeg ogsaa set og ikke mindst hoert hvordan de kan raabe og skrige fordi de ikke lige kan komme foerst i koeen, det er jo et tegn paa at den slags farang intet har fanget, meget kan blive omstaendigt, men hvis man tager de positive briller paa gaar det som regel mere gelinde.....det sammer er at nytte jo heller ikke at raabe og skrige fordi der er varmt, det falder temp. jo ikke af...vel ? Hvilket eller hvilke motorkontorer har du besøgt, for det lyder til at nogle steder er mere fleksible end andre.?? Damen i Pranburi ville kun give 5 år såfremt man havde Non immigrant Visa. Og jeg havde kun 30 dages opholdtilladelse fra flyveren, hvilket hun kun ville give 1 års fornyelse for. Så næste gang skal jeg enten have non-imm-visa eller til Buriram hvor de åbenbart er mere villige. Og til notits så har jeg altid det store tandpastasmil på ved enhver kontakt med offentlige thai instanser, da de godt er klar over deres magt. De fleste offentlige kontorer i HuaHin og omegn har elektronisk nummersystem idag. Please note:
I will now be charging a $20.00 service fee for stupidity. There will also be a $40.00 surcharge if the stupidity is accompanied by whining |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/08-2011 19:21
|
Antal indlæg: 3779 |
hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: hugoboerge skrev: Flytte til Thailand PIRO Consulting Group er et dansk-thailandsk konsulentfirma i Bangkok, der assisterer og hjælper privatpersoner med at flytte til Thailand og/eller med starte et firma op i Thailand. Vi taler skandinavisk og kan hjælpe og/eller yde sparring i forhold til at få ægteskabs-, pensions- eller forretningsvisum, få opholdstilladelse, købe jord & hus, tegne helbredsforsikring eller oprette et selskab (company limited). Mindre og simple spørgsmål kan stilles og diskuteres på www.facebook.com Du kan læse mere via menuen nedenunder: Advokat i Thailand Hus-lejlighed Visum til Thailand Forsikring i Thailand Thaiundervisning Repatriering Nyhedsbrev Daekker aabenbart ikke koerekort ? Nej, og heller ikke madlavning eller køb af møbler - vi har faktisk aldrig haft en kunde, der har bedt om hjælp og rådgivning omkring et simpelt kørekort. Det finder de fleste åbenbart selv ud af. Men skulle vi få have en kunde, der gerne ville have et råd med på vejen, så kan vi da sagtens løfte telefonrøret og ringe til kørekortkontoret. Og hvorfor har jeg ikke svaret i tråden før nu? Nu har folk svaret, for i det øjeblik jeg svarer, så får jeg den tilbage i hovedet, ikke? Hilsen, Robert Ja og du faar den tilbage lige nu. Det er da helt klart at en del af den service som dit firma yder (maaske tager jeg fejl ?) i forbindelse med tilflytning (relocation service) er at soerge for at assistere med at faa alle de noedvendige dokumenter i orden heriblandt koerekort. Ellers kan du jo ligesaa godt henvise til immigrationens hjemmeside med hensyn til hvordan man opnaar visa osv. Den der med raadgivning omkring madlavning osv synes jeg var et naesvist svar. Omkring koeb af moebler kan du da henvise til SB og Index hvis det skulle vaere noedvendigt. SB yder faktisk en fantatisk service og goer et godt stykke arbejde. Nok om koerekort, Jeg fik mit for over 40 aar siden og det gaelder stadigvaek. Basis for udstedelsen af det dengang var et internationalt koerekort. Jeg beklager, men mit firma er stadig ikke en køreskole. Men som sagt før, så kan vi sagtens løfte telefonrøret, hvis en kunde skulle spørge, men det er aldrig sket. Jeg undrer mig faktisk lidt over, om du har en skjult dagsorden, siden du angriber mig og mit firma. Er du gået i jante, hvor ingen må tjene penge på at passe et arbejde? Hilsen, Robert |
|
|
agent007 |
Lagt på d. 07/08-2011 19:47
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 65 |
uan skrev: Wittaya skrev: Jamen oo7, det vil jeg da proeve svare paa. Jeg har efterhaanden koert mange farang til motorkontoret og dermed har jeg ogsaa set og ikke mindst hoert hvordan de kan raabe og skrige fordi de ikke lige kan komme foerst i koeen, det er jo et tegn paa at den slags farang intet har fanget, meget kan blive omstaendigt, men hvis man tager de positive briller paa gaar det som regel mere gelinde.....det sammer er at nytte jo heller ikke at raabe og skrige fordi der er varmt, det falder temp. jo ikke af...vel ? Hvilket eller hvilke motorkontorer har du besøgt, for det lyder til at nogle steder er mere fleksible end andre.?? Damen i Pranburi ville kun give 5 år såfremt man havde Non immigrant Visa. Og jeg havde kun 30 dages opholdtilladelse fra flyveren, hvilket hun kun ville give 1 års fornyelse for. Så næste gang skal jeg enten have non-imm-visa eller til Buriram hvor de åbenbart er mere villige. Og til notits så har jeg altid det store tandpastasmil på ved enhver kontakt med offentlige thai instanser, da de godt er klar over deres magt. De fleste offentlige kontorer i HuaHin og omegn har elektronisk nummersystem idag. Ja det er jeg også spændt på at høre |
|
|
John |
Lagt på d. 07/08-2011 19:50
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Det var da et underligt svar Robert. Der er vel ingen her på siden der har besøgt Prio der er i tvivl om at det ikke er en køreskole du har, men et rådgivnings firma. Nu er du måske også af den opfattelse at jeg angriber dig og dit firma, men sådan forholder det sig ikke. Jeg forstår bare ikke at når du har et firma der lever af rådgivning kan råde folk til at overtræde gældende love og bla. at køre uden gyldigt kørekort - selvom praksis er anderledes i nogle af Thailands provinser - så er vi vel ikke uenige om at det i sidste ende loven der gælder. Det er da topmålet af dårlig rådgivning at råde folk til ulovligheder. Når man deltager i et debatforum må man forvente at der vil være nogen debatører der er uenige med en, og det har intet med jantelov eller angreb på dig eller dit firma at gøre. john@dansk-thai.dk
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/08-2011 20:00
|
Antal indlæg: 3779 |
John skrev: Det var da et underligt svar Robert. Der er vel ingen her på siden der har besøgt Prio der er i tvivl om at det ikke er en køreskole du har, men et rådgivnings firma. Nu er du måske også af den opfattelse at jeg angriber dig og dit firma, men sådan forholder det sig ikke. Jeg forstår bare ikke at når du har et firma der lever af rådgivning kan råde folk til at overtræde gældende love og bla. at køre uden gyldigt kørekort - selvom praksis er anderledes i nogle af Thailands provinser - så er vi vel ikke uenige om at det i sidste ende loven der gælder. Det er da topmålet af dårlig rådgivning at råde folk til ulovligheder. Når man deltager i et debatforum må man forvente at der vil være nogen debatører der er uenige med en, og det har intet med jantelov eller angreb på dig eller dit firma at gøre. Hej John, Jat har aldrig opfordret folk til ulovligheder, men har henvist til mine erfaringer samt udtalelser fra politiet. Der har i over 2.000 år været forskel på de jure og de facto i romerretten, der også er en del af thailandsk jura, men det er ikke mig, som udtaler noget om de facto - jeg referer blot. Det er lidt at slå budbringeren ihjel, fordi man ikke ved bedre selv. Hilsen, Robert |
|
|
sula |
Lagt på d. 07/08-2011 20:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
Jeg rejste hjem fra Udon thani 1 februar 2011, var derude på alm turistvisum som jeg fik forlænget 2 gange i Laos. Var oppe med mit Thaikørekort, havde pas og ny lægeerklæring og mit pas med turistvisum . Havde så absolut ingen problemer med at få forlænget med 5 år, tog 20 min så var jeg ude af røret igen. Så Udon ingen problemer med forlængelse |
|
|
John |
Lagt på d. 07/08-2011 21:14
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Robert Kronberg skrev: John skrev: Det var da et underligt svar Robert. Der er vel ingen her på siden der har besøgt Prio der er i tvivl om at det ikke er en køreskole du har, men et rådgivnings firma. Nu er du måske også af den opfattelse at jeg angriber dig og dit firma, men sådan forholder det sig ikke. Jeg forstår bare ikke at når du har et firma der lever af rådgivning kan råde folk til at overtræde gældende love og bla. at køre uden gyldigt kørekort - selvom praksis er anderledes i nogle af Thailands provinser - så er vi vel ikke uenige om at det i sidste ende loven der gælder. Det er da topmålet af dårlig rådgivning at råde folk til ulovligheder. Når man deltager i et debatforum må man forvente at der vil være nogen debatører der er uenige med en, og det har intet med jantelov eller angreb på dig eller dit firma at gøre. Hej John, Jat har aldrig opfordret folk til ulovligheder, men har henvist til mine erfaringer samt udtalelser fra politiet. Der har i over 2.000 år været forskel på de jure og de facto i romerretten, der også er en del af thailandsk jura, men det er ikke mig, som udtaler noget om de facto - jeg referer blot. Det er lidt at slå budbringeren ihjel, fordi man ikke ved bedre selv. Hilsen, Robert Robert undskyld mig men du vrøvler. Hvis der er hastighedsbegrænsning på 80 km. i timen (lovgivet) og du siger til folk at de kan køre 120 og det er ok, så er det en klar lov overtrædelse (det er muligt at nogle betjente siger sådan, men det er ikke loven) I sidste ende er det loven der gælder, eller ??? Det samme med kørekort, Thailand er medlem af den internationale kørekort konvention, som jo gør at medlemslandene, ud fra deres lokale kørekorts bestemmelser kan udstede et internationalt kørekort son er gyldigt i medlemslandende, det er ikke det samme som et dansk kørekort er gyldigt i Thailand - er det ikke derfor man har lavet den internationale konvention, eller??? Om det er Dk eller Thailand er det så ikke loven der i sidste ende gælder Robert??? john@dansk-thai.dk
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/08-2011 21:42
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Og det er måske værd at tilføje, at det kan være, at nogle betjente ser stort på loven, men hvis man har et uheld af den slemme slags, og forsikringen står til at skulle betale flere hundredetusinde kroner, så vil de sandsynligvis ikke se stort på loven. Det kan blive rigtigt dyrt ikke at overholde loven med hensyn til gyldigt kørekort.
|
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 08/08-2011 03:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
uan skrev: Så næste gang skal jeg enten have non-imm-visa eller til Buriram hvor de åbenbart er mere villige. I Buriram er oplevelsen netop at man skal have et non-imm-visa, ganske som loven foreskriver det .... |
|
Spring til debat: |