Se indlæg
 Udskriv debat
Kørekort i Thailand
olejensen
buster40 skrev:
Allan73 skrev:
Saa fik jeg fornyet mine koerekort.

Laege attest x 2 ved den lokale clinic = 200 B
Bopaels attest x 2 ved Immigration = 400 B
3 billeder + diverse kopier ca 100 B
Koerekort til bil og motorcykel gyldig frem til 26 oktober 2016 = 1060 B

Naar man skal have kortene fornyet skal man udover kopi af pas, laegeattest og bopaels attest odsaa have kopi af begge sider af de gamle kort.

Mvh Allan

Der er det jo så det er rart med den gule bog, så behøver man ikke til Immigrationen for at få en bopæls attest
Grin

Ja nu har jeg jo heller ikke den gule bog, og ikke fordi jeg ikke vil have den, men fordi jeg ikke ville betale under bordet. Og samme person sider stadig på den post i kommunen, så jeg skal ikke have noget derfra, hvis jeg kan undgå det.

Jeg opførte mig ikke pænt dengang på det kontor, var virkelig sur og talte meget højt.

Men jeg har lavet bopælsattest 3 gange på 11 år og altid på den lokale politistation, der er 5 km dertil, men 130 til imigration.

Og politiet har altid lavet den uden problemer og gratis og har lige set at jeg sidst gav 555 baht på kørekortkontoret så mit blev 605 baht.

Kim Ludvigsen
Ja nu har jeg jo heller ikke den gule bog, og ikke fordi jeg ikke vil have den, men fordi jeg ikke ville betale under bordet.

Det kan være svært at undgå den slags. Mon ikke også de 400 baht som Allan73 skulle betale for bopælsattesten er røget den vej.

Jeg blev også afkrævet betaling for en bopælsattest, hvilket undrede mig lidt, da jeg havde læst, at det skulle være gratis. Men jeg havde travlt og ville bare ud ad døren. Og da han tog byttepengene fra sin egen pung, undrede jeg mig ikke mere.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
agent007
Her står lidt om hvordan man erhverver kørekort i Thailland http://driving.in...cence.html

Min egen erfaring som turist i Thailand siger man kun kan få et kørekort, som kun gælder et år af gangen. Blev lidt skuffet ,da jeg skulle fornye mit kørekort i Juni måned og kun fik et år igen.

Mit spørgsmål lyder så på ,kan det kun lade sig gøre at få 5 år. Hvis man har et Non-immigrant visum ? Eller kan man nøjes med et andet visum ?

Jeg har taget mit kørekort i Hua Hin/Pranburi.

hugoboerge
Det undrer mig at Robert Kronberg endnu ikke er kommet paa banen med hvordan man erhverver et koerekort i Thailand, men det er maaske kun mod betaling at raadgivning gives ?

Nu har han jo ikke noget selv, men i teorien burde han som raadgiver vide hvordan et saadant erhverves !

Wittaya
Maaaske fordi Robert ej vil bevaege sig ned paa dette plan som udspiller sig...
Med venlig hilsen Wittaya.

Boes
Wittaya skrev:
Boes skrev:
Wittaya
Det stemmer nok meget godt. Fruen i huset betalte THB 5.500 sidste år og det inkluderede 20 timers kørsel , opkørsel og kort.
I Krabi 2 år siden.

Min kone er lige kommet hjem....Undskyld, men hun griner stadig...

Jeg opfatter det som at damen synes det var for dyrt, eller hvad ?
I så fald kan du kan måske belære hende om at rutine giver større sikkerhed.
MHT til niveauet i denne tråd skal du måske trykke på selvransagelsesknappen, som er længst ned til højre på skærmen...
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Allan73
Til 007

Saa vidt jeg har hoert kraeves der NON immigrant O eller arbejds tilladelse (Visa B ?) for at faa 5 aars koerekort.

Ha en god dag Wink

hugoboerge
Wittaya skrev:

Det er da et relevant spoergsmaal som bliver stillet, saa det med at bevaege sig ned paa dette plan er da noget vaas.

Det er da rart for Robert at der er nogen som "forsvarer" ham, men han har nu efterhaanden snart 10 aars ekspertise i Thailand, saa det med koerekort burde han vel vide alt om ?

Nok om det. God weekend.

Robert Kronberg
hugoboerge skrev:
Wittaya skrev:

Det er da et relevant spoergsmaal som bliver stillet, saa det med at bevaege sig ned paa dette plan er da noget vaas.

Det er da rart for Robert at der er nogen som "forsvarer" ham, men han har nu efterhaanden snart 10 aars ekspertise i Thailand, saa det med koerekort burde han vel vide alt om ?

Nok om det. God weekend.

Man ved jeg ikke alt om alting, blot fordi man har boet næsten 10 år i et fremmed land :-)

Og det iøvrigt ikke er noget, som jeg rådgiver om, da jeg ikke er kørelærer, og det, som jeg hører fra folk, er ikke altid er 100% ens.

Men det, som jeg ofte har hørt i Bangkok, stemmer ganske overens med ambassadens forklaring (det med billederne skal være usagt, altså om de skal medtages eller tages på stedet):

---
THAILANDSKE KØREKORT

Almindeligt thailandsk kørekort for udlændinge bosat i Thailand
Ansøgning om thailandsk kørekort kan indgives følgende steder:

I Bangkok:
Department of Land Transport
1032, Phahonyothin Road
Bangkok 10900
Telf: 02 272 3100, 02 272 3601-9

Udenfor Bangkok:
Kontakt landtransportkontoret i den pågældende provins.

For yderligere information se: www.dlt.go.th (fortrinsvis på thai).

De thailandske myndigheder har oplyst at følgende skal medbringes:
· Pas med gyldigt non-immigrant visum, samt kopi heraf
· 2 fotos i passtørrelse (1 tomme), taget indenfor de seneste 6 mdr.
· Lægeerklæring fra thailandsk læge, som bekræfter at ansøgeren ikke lider af nogen kronisk sygdom, som gør denne farlig i trafikken, og ej heller af nogen mental sygdom.
· Oversættelse til Thai af dansk/EU kørekort, eller internationalt dansk kørekort. Oversættelsen skal legaliseres af ambassaden.
· Enten en thailandsk arbejdstilladelse eller en attest udstedt af ambassaden, som bekræfter ansøgerens adresse i Thailand. Til brug for en sådan bopælsattest skal ambassaden se følgende:
o Pas
o Evt. dansk/EU eller internationalt kørekort
o Oplysning om adresse i Thailand, gerne skrevet på Thai.

Gebyr for ambassadens bistand: Se "konsulære service gebyrer".
---

http://www.ambban...%B8rekort/

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
hugoboerge
Flytte til Thailand

PIRO Consulting Group er et dansk-thailandsk konsulentfirma i Bangkok, der assisterer og hjælper privatpersoner med at flytte til Thailand og/eller med starte et firma op i Thailand.

Vi taler skandinavisk og kan hjælpe og/eller yde sparring i forhold til at få ægteskabs-, pensions- eller forretningsvisum, få opholdstilladelse, købe jord & hus, tegne helbredsforsikring eller oprette et selskab (company limited).

Mindre og simple spørgsmål kan stilles og diskuteres på www.facebook.com
Du kan læse mere via menuen nedenunder:

Advokat i Thailand
Hus-lejlighed
Visum til Thailand
Forsikring i Thailand
Thaiundervisning
Repatriering
Nyhedsbrev

Daekker aabenbart ikke koerekort ?

Robert Kronberg
hugoboerge skrev:
Flytte til Thailand

PIRO Consulting Group er et dansk-thailandsk konsulentfirma i Bangkok, der assisterer og hjælper privatpersoner med at flytte til Thailand og/eller med starte et firma op i Thailand.

Vi taler skandinavisk og kan hjælpe og/eller yde sparring i forhold til at få ægteskabs-, pensions- eller forretningsvisum, få opholdstilladelse, købe jord & hus, tegne helbredsforsikring eller oprette et selskab (company limited).

Advokat i Thailand
Hus-lejlighed
Visum til Thailand
Forsikring i Thailand
Thaiundervisning
Repatriering
Nyhedsbrev

Nej, og heller ikke madlavning eller køb af møbler - vi har faktisk aldrig haft en kunde, der har bedt om hjælp og rådgivning omkring et simpelt kørekort. Det finder de fleste åbenbart selv ud af. Men skulle vi få have en kunde, der gerne ville have et råd med på vejen, så kan vi da sagtens løfte telefonrøret og ringe til kørekortkontoret.

Og hvorfor har jeg ikke svaret i tråden før nu? Nu har folk svaret, for i det øjeblik jeg svarer, så får jeg den tilbage i hovedet, ikke?

Hilsen, Robert

Robert Kronberg
Robert Kronberg skrev:
hugoboerge skrev:
Flytte til Thailand

Advokat i Thailand
Hus-lejlighed
Visum til Thailand
Forsikring i Thailand
Thaiundervisning
Repatriering
Nyhedsbrev

Nej, og heller ikke madlavning eller køb af møbler - vi har faktisk aldrig haft en kunde, der har bedt om hjælp og rådgivning omkring et simpelt kørekort. Det finder de fleste åbenbart selv ud af. Men skulle vi få have en kunde, der gerne ville have et råd med på vejen, så kan vi da sagtens løfte telefonrøret og ringe til kørekortkontoret.

Og hvorfor har jeg ikke svaret i tråden før nu? Nu har folk fået svaret på det; for i det øjeblik jeg svarer, så får jeg den tilbage i hovedet (eller fjæset, som tidligere skrevet), ikke?

Hilsen, Robert

Robert Kronberg
Robert Kronberg skrev:
Robert Kronberg skrev:
hugoboerge skrev:
Flytte til Thailand

Advokat i Thailand
Hus-lejlighed
Visum til Thailand
Forsikring i Thailand
Thaiundervisning
Repatriering
Nyhedsbrev

Og hvorfor har jeg ikke svaret i tråden før nu? Nu har folk fået svaret på det; for i det øjeblik jeg svarer, så får jeg den tilbage i hovedet (eller fjæset, som tidligere skrevet), ikke?

Hilsen, Robert

Robert Kronberg
Hvorfor er der nu to svar fra mig? Det er samme indlæg, som jeg har redigerert?

uan
agent007 skrev:
Her står lidt om hvordan man erhverver kørekort i Thailland http://driving.in...cence.html

Min egen erfaring som turist i Thailand siger man kun kan få et kørekort, som kun gælder et år af gangen. Blev lidt skuffet ,da jeg skulle fornye mit kørekort i Juni måned og kun fik et år igen.

Mit spørgsmål lyder så på ,kan det kun lade sig gøre at få 5 år. Hvis man har et Non-immigrant visum ? Eller kan man nøjes med et andet visum ?

Jeg har taget mit kørekort i Hua Hin/Pranburi.

Ja det er korrekt.

Non immigrant visa (fået visa hjemmefra) = 5 år
Turist 30 dage (fået i flyveren) = 1 år
Please note:

I will now be charging a $20.00 service fee for stupidity. There will also be a $40.00 surcharge if the stupidity is accompanied by whining

Wittaya
Atter forkert, det kommer igen an paa hvor man fornyer sit koerekort !!!!!!!!!!

uan
Wittaya skrev:
Atter forkert, det kommer igen an paa hvor man fornyer sit koerekort !!!!!!!!!!

Så må du jo berige os med din viden, idet Motorkontoret i Pranburi (prachuapkhirikhan) har førnævnte kriterier.
Så lad os høre dit bud, for mit svar er ikke forkert. Jeg fik selv kun 1 år i Pranburi for 1 mdr siden.
Så lad være med at være ignorant og kom op med noget konstruktiv information.
Please note:

I will now be charging a $20.00 service fee for stupidity. There will also be a $40.00 surcharge if the stupidity is accompanied by whining

SteenJ
Så må du jo berige os med din viden, idet Motorkontoret i Pranburi (prachuapkhirikhan) har førnævnte kriterier.
Så lad os høre dit bud, for mit svar er ikke forkert. Jeg fik selv kun 1 år i Pranburi for 1 mdr siden.

Uan

Du har ret mht.Pranburi.
Jeg havde et kørekort gældende for et år, lavet samme sted som dig. Sidste gang havde jeg et 60 dages turistvisa, og tog derud, da mit kort vville udløbe. Da de så mine "kørekort", lavede de et nyt, nu gældende 5 år. Så meget kan ske.
Hilsen
SteenJ
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

mussehund
Hej Robert.

De thailandske myndigheder har oplyst at følgende skal medbringes:
• Pas med gyldigt non-immigrant visum, samt kopi heraf
• 2 fotos i passtørrelse (1 tomme), taget indenfor de seneste 6 mdr.
• Lægeerklæring fra thailandsk læge, som bekræfter at ansøgeren ikke lider af nogen kronisk sygdom, som gør denne farlig i trafikken, og ej heller af nogen mental sygdom.
• Oversættelse til Thai af dansk/EU kørekort, eller internationalt dansk kørekort. Oversættelsen skal legaliseres af ambassaden.
• Enten en thailandsk arbejdstilladelse eller en attest udstedt af ambassaden, som bekræfter ansøgerens adresse i Thailand. Til brug for en sådan bopælsattest skal ambassaden se følgende:
o Pas
o Evt. dansk/EU eller internationalt kørekort
o Oplysning om adresse i Thailand, gerne skrevet på Thai.

Gebyr for ambassadens bistand: Se "konsulære service gebyrer".

Som du skriver i ovenstående, er det de gældende regler, men som du, jeg og mange andre også godt ved, så er Thailand lidt anderledes, alt efter hvad, hvor, og hvem man taler med.

Jeg har vejledt i samme som dig, men fundet ud af, at i vores del af Thailand, ser de højt og flot på alle disse oversættelser.

De er egentligt også ligeglade med visa, hvis du har den GULE BOG. Har du ikke den gule bog, har jeg kun været ude for, at dit visa skulle være i orden.

Jeg har endnu ikke de gange jeg har været med personer på dette kontor, været ude for, at de har forlangt oversættelser af det ene og andet, men det kan måske skyldes kontorets uvidenhed, eller de er måske bare flinke over for de storsmilende Farangs.

Jeg fik selv mit kørekort udleveret på under 1. time.

Den første gang som alle vil få, for 1. år, og den næste gang for 5.år.

Hvis andre har oplevet noget andet kunne det da være interessant at høre.

Wittaya
SteenJ skrev:

Uan

Du har ret mht.Pranburi.
Jeg havde et kørekort gældende for et år, lavet samme sted som dig. Sidste gang havde jeg et 60 dages turistvisa, og tog derud, da mit kort vville udløbe. Da de så mine "kørekort", lavede de et nyt, nu gældende 5 år. Så meget kan ske.
Hilsen
SteenJ

Det er muligt at jeg tolker dit indlaeg forkert, men mine oejne laeser at du i Pranburi fik fornyet dine kort 5 aar. paa turist visa, altsaa kan jeg ikke se at Uan har ret, han skriver jo at man kun faar 1 aar.........

Nu kender jeg jo ikke til alle steder i Thailand, men paa turist visa faar man fornyet for 5 aar bla. i Udon, Phitsanulok, Hua Hin og Phuket.det har maaske noget at goere med hvem man taler med og ikke mindst hvordan ens fremtoning er..

Spring til debat: