Se indlæg
 Udskriv debat
Juleaftensdag i Bangkok.
men så længe det ikke er af en kateoy
Suk
det må du lige oversætte for mig aner ikke hvad det betyder Grin
jeppe

Ki Nuk
Hej Jeppe...
Katoy... En mand med bryster og fætter.... Ladyboy...
Hormonerne der får brysterne til at vokse, får fætteren til at skrumpe.. Grin

Og lad mig lige understrege... Jeg har IKKE haft fornøjelsen...Wink

mvh
Lars Cool

Allan Nielsen
Der synes at være en vis utålmodighed, så idag vil jeg så sandt som alle vi falanger er til at stole på - hvilket desværre ikke er tilfældet med alle thaier - love jer at fortælle om bedraget.
Jeg troede ellers, at det var gået i sig selv, det med at stå op midt om natten, så stor var min overraskelse, da det indkøbte vækkeur til 60 Baht - 9 kr. i går kl 6 morgen gik i gang. Prisen taget i betragtning var jeg derfor overbevist om, at der selvfølgelig var tale om en fejjl ved uret. Det var der ikke, min kæreste stod der, og sagde: "Du skal ikal i skole." Jeg vendte mig om for at sove videre og sagde, at jeg sådan set ikke regnede med at kunne lære mere.....
Det var imidlertid alvor, for det drejede sig om, at hendes datter skulle starte i børnehave på den lokale skole.
Jeg vil gerne tilstå, at jeg blev ganske imponeret over det jeg så kom til at se af skolesystemet. Ved ankomsten til skolen, blev vi straks vist til kontoret, og efter udfyldelse af diverse papirer, fik jeg en regning på 13.600 Baht. Først synes jeg, at det var mange penge, men da jeg fik forklaret, hvad de dækker, synes jeg, at det er O.K.
Skolepengene dækker 4 måneder. Der er undervisning bl.a. i ekstra engelsk. Der er indeholdt madordning, der er skoleuniformer, og der er kørselsordning- hente og bringe fra dør til dør. Jeg tror også, at der er tegnet en ulykkeforsikring.
Når jeg tænker tilbage , hvad forældrebetalingen i børnehaven i Danmark var for 25 år siden, da mine egne børn var små, og dertil lægger det beløb, som kommunen gav for driften af børnehaven, så er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at man i Thailand ikke alene har et billigt system, men at serviceniveauet også er 1000 gange højere. Jeg tror også at regnestykket holder, når der korrigeres for forskellig købekraft i de to lande.
Så her til morgen kunne jeg godt leve med at vækkeuret til de 60 baht - 9 kroner for tredje gang vækkede mig tidligt. Efter lidt morgenmad i god ro og orden trillede skolebussen ind i indkørslen og vi vinkede farvel. Mine tanker fandt 25 år bagud, hvor jeg skulle endnu tidligere op, smørre madpakker, huske en masse ting, finde varmt tøj, vanter og huer. pakke taske, jeg ved ikke hvad, ud på cyklen op med ungerne, bidende kulde lidt slud og regn, masser af trafik, mørke, ungen hyler....., glemt madpakke........
Venligst Nielsen

Hej Nielsen

Grin , fin læsning her fra morgenstunden , men har ikke rigtig fattet hvad det har med taget ved rø.... at gøre Grin , men det kommer måske ved en senere lejlighed , jeg tror vi alle har set frem til noget mere spændende Grin .

Ps. har mine grejer hjemme nu så det er bare at sige til hvornår vi skal starte , skal lige havde gennemgået en gang til inden der skal bestilles eller købes ind , der er jo ikke så langt til nærmeste indkøbs center tror vi kan finde det hele der

hilsen Jeppe

Allan Nielsen
Nej, nej. det er hverken en katoy eller for den sags skyld et pigebarn, der lod mig snyde. Nej jeg kom i en forretning til at betale 31.000 baht, for noget, der næppe er 31 baht værd.
I dag vil jeg hellere tale om det latrinære, en falangven og jeg sad forleden dag på min veranda. Vi snakkede løst og fast om livet i Bangkok, og han fortalte, at han nogen gange gjorde sig nogle forestillinger om, hvor stor denne by egenlig er. Han sagde, at han havde regnet på, hvor mange togvogne, der skulle til at transportere en dags afføring fra befolkningen ud af byen, hvis der ikke fandtes kloaker...
Tankevækkende.
Idag måtte jeg endnu engang tidligt, op idet min kæreste havde konstateret- hvilket sådan set ikke var så svært, at toiletafløbet var forstoppet. Hun havde tilkaldt den kommunale renovationsservice, som på 20 minutter nåede frem. En stor slamsuger, 3 mand, og en fin mand med hvid skjorte, slips og pressefolder i de sorte bukser gik resolut igang, d.v.s. den fine mand holdt sig alene i baggrunden og dirigerede. En stor slange blev trukket igennem forhaven og ind gennem dagligstuen og ud på toilettet. De tre andre mænd bar nogle spande frem og tilbage, og efter ca. 3 kvarter meldte de, at alt igen fungerer. Den fine mand præsenterede herefter en regning på 400 baht - 60 kroner.
For dem, der overvejer at slå sig ned i Thailand, og som enten vil købe eller leje, er det nok en overvejelse værd at se lidt på de tekniske installationer. Der skal bruges vand, og mange anskaffer sig en stor vandbeholder for at være sikker på at have nok. Der kan være et meget svagt vandtryk, så en god pumpe skal også overvejes. Endelig er der toiletterne. Hvordan skylles der ud ?
Det er også her, at den store kulturforskel gør sig gældende. Thaierne har tilsyneladende intet imod, at benytte et hul i gulvet. Papirarbejdet er ikke specielt nødvendigt !!! Sagt på en måde, er de derfor nødt til at bruge vand. Jeg tror, at der vist her på dansk-thai har været en diskussion, om, hvem det egentlig er, der er mest renlige. Svaret er vist ikke givet på forhånd.
Vi sad, der på verandaen, vi sad faktisk udenfor, fordi min ven ryger som en skorsten. Jeg har købt et meget stort og tungt træmøbel, der ligner en mellemting mellem en halv dobbeltseng og en havebænk. Den har mange fine træudskæringer. Jeg gav 10.000 baht for den - 1500 kroner.
Vi sad der og han røg. Han fortalte mig, at man skal være forberedt på uforudsete udgifter. Således har hans søn på 14 år gjort et stort indhug i husholdningsbudgettet. Sønnen er splittet af den store kulturforskel, så han mener, at han skal stå op, når han besørger. Han står derfor på WC-brættet på deres vesterlandske toilet. Det betyder, at brættet meget ofte bryder sammen med deraf følgende udgifter til et nyt. Men, som min ven siger: Han elsker sin søn.
Venlig hilsen
Nielsen

yeya
OK Nielsen! Det er jo stadig udmærket læsning, meeeeen du begynder at strække den lige lovligt. Kommer du ikke snart til klimaxet. Jeg kan næsten ikke holde ud mere.

Venlig hilsen
Henrik

http://www.baanjoy.dk
christian-s
Ja, hvad er det du gav 31.000 bath for? En thai-løgnedetektor? En røg-vender til lejr-bålet? Grin
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

så Nielsen nu kan vi altså snart ikke vente længere på at få af vide hvad det var du gav så mange penge for Grin . men ikke 1 krone vær ,du er vel ikke blevet hc andersen nr. 2 Grin rigtigt sjovt at læse
Jeppe

clydehaumann
Nu maa i sgu holde op venner. Har i ikke set det endnu trenger i sgu til briller.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Good for Falang
Jeg trenger ikke til briller og har ikke set det endnu???

Good for FalangCool

rolan
jeg tænkte at han var blevet naret til at betale i skolen men tænkte at det nok ikke var det da det jo er godt at gå i skole

rolan
eller så var det i danmark han blev snytGrin
men fortæl det nu så kan du begynde en anden historie i morgen

Allan Nielsen
Som jeg skrev til jer skete det uundgåelige og forudsigelige i søndags, så uheldigt et tidspunkt som næsten muligt. Der var kun få timer til, at jeg for første gang skulle have mine klassekammerater på besøg – vi skal lære at tale med thaierne. I vil sikkert forstå, at jeg jo gerne ville gøre et godt indtryk i klassen, og at det nok ikke ville se så godt ud med klisterbånd……. På en måde tror jeg ikke, at jeg ville blive moppet, for det lader til at drengene i thaiklassen er velopdragne, det gælder også læreren. Men alligevel, det ville ikke se godt ud, og det ville gå udover undervisningen.
Og nu vil jeg tillade mig at tale uden om igen Der er mange ting, man skal forholde sig til, når man flytter ind i et nyt hus. Jeg ønskede mig brændende at få en god internet forbindelse. I de fleste butikscentre, som jeg har set her i Bangkok, er der et utal af forretninger, der sælger telefoner – især mobiltelefoner. Jeg tog til det lokale butikscenter Central – udtalen lyder for mig, nærmest som Centran- altså med n til sidst - og da det blev nævnt for taxachaufføren – lykkedes det uden problemer, at blive kørt til døren. I telefonbutikken kunne der trækkes et nummer, og i løbet af forbløffende kort tid var det min tur. Oprettelse af en telefonlinie med adsl – ingen beregning – en bærepose med udstyr – ingen beregning. Telefonmontør – dagen efter ingen beregning, bortset for 400 baht – 60 kroner for noget ledningsførelse inde i huset. Jeg har nu haft telefonen i ca. 14 dage, og i dag kom den 1. månedsregning på 47,45 baht – 8 kroner, som jeg skal betale inden den 9.1. 2006. En slags girokort, som jeg kan betale i den lokale seven-elevenbutik. Jeg tror, at regningen alene er for telefonen, og at der senere kommer en regning for internetforbindelsen.
I dag fik jeg lyst til, at få installeret internetadgangen, så den fungerer trådløst i huset.. Til Centran, til telebutikken – ingen ventetid. Det beklagedes, at montøren først kan komme den 3. januar, det er jo nytår, hvor alle i Bangkok tager hjem til familien på landet i tre dage. Nå, hvorfor skriver jeg alt det her? Måske fordi jeg ikke mindes nogen lignende service fra KTAS eller TDC nogensinde i Danmark.
Tilbage til emnet – som slet ikke har noget med telefoner og internet at gøre – Der var kun tre timer til, at få klaret problemet, ikke desto mindre så lykkedes det. Da, mine klassekammerater og læreren kom, kunne de ikke se, at jeg netop havde været ude i voldsomme problemer. Jeg synes, at vi var meget meget flittige og læreren roste os, fordi vi alle sammen blev dygtige til at sige ”Ni køe arai”? Bagefter hyggede vi os rigtigt.
Venlig hilsen
Nielsen

Suk Rak Ning
Ja Nielsen , det var en god undervisning vi fik af Clyde og ja bagefter da vi sad og snakkede om løst og fast, det jo fantastisk, jeg glæder mig meget til næste gang.
Og en stor tak til Nielsen og Frue for at de ligger deres pragtfulde hus til rådighed, det er flot gjort..................

Nytårshilsen..............Suk...............Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Robert Kronberg
Hva' betyder ni køe aray... Cool
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
christian-s
= what ?
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

Suk Rak Ning
Dygtig Christian-s.............
= Hvad er det.

Suk Rak Ning
Kår Beer Chang nøng kuard, khrap Shock

555555555555555555
Redigeret af Suk Rak Ning d. 02/01-2006 18:24

ben
Jeg er nok baade dum og blind saa for jeg fatter stadig ikke hvad Nielsen gav 31k for? Skaal!

xxxx
hmmm
Det er jeg nok ogsaa
For jeg har aldrig foer hoert udtrykket
ni køe aray, for betydningen ..what/hvad
men f.eks alai /alaina med tryk paa na
Ja ja det kan sq godt vaere det staves anderledes, men det udtales alai, i hvert fald her i central Thailand hvor der tales Thai og ikke lao Thai eller en af de utallige andre dialekter.

Le-si

Spring til debat: