Se indlæg
Nedlæg denne afd. i pensionstyrelsen
|
|
Lagt på d. 27/07-2011 05:23
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Det er mulig Sula, men det er sku ikke mange der sympatiserer med os der virkelig har behov. Vi bliver rask væk skudt i hartkorn med fiflerne. Nu er det jo ikke så ofte (mere) her på DTW at disse bedragere lufter deres pralerier, men når man følger lidt med på de andre sites må jeg nok sige at der er virkelig behov for skraldepande for ikke at sige om retiradetønder. Men syntes godt nok det er underligt at man offentlig kan reklamere med sit firma og så hæve den store pensionshyre i DK. Syg eller ikke syg???? Jo systemet er sygt. Skeptikeren |
|
|
Hopla |
Lagt på d. 27/07-2011 06:33
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 72 |
Ja Skeptiker - du har SELV valgt at du for dine 5420,- ønsker at BO og LEVE i Thailand - Den er faktisk ikke meget længere...Så kan forskelsbehandlingen diskuteres side op og side ned, om det er fair eller ej etc etc. Jeg ville holde mig til fakta : Har jeg råd til at bo i Thailand - ja eller nej. |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 27/07-2011 07:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
billige øl Filihankat: Du har nok aldrig været i TH, for ellers ved du, at øl er lige så dyrt som i DK. Leo 26 bath= 4,72 kr. iflg. Forex. HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
Surmule |
Lagt på d. 27/07-2011 07:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
wheelie66 skrev: HFD skrev: En invalide/førtidspension er vel ikke ensbetydende med at man bare kan rejse til udlandet og holde ferie resten af livet, den er vel lige så meget beregnet til at være en hjælp til at komme videre i livet selv om man har fået en skade eller men for livet. Mange af disse mennesker ville formentlig fungere glimrende i et halvdags job af en eller form aktivitet som kunne bidrage med noget positivt til samfundet som de jo også er en del af. Alderspensionen en noget helt andet det er noget man har optjent gennem et arbejdsliv Du snakker vist som du har forstand til... Vi førtidspensionister er ikke alle ens... Jeg opholder mig i Thailand mest muligt, dvs. max 6 måneder om året pga alvorlige nerougene skader efter en rygmarvsskade. Jeg har det utroligt dårligt med vejret i danmark og skal helst have temperature over 24 grader. Så selv nu i denne danske lorte sommer sidder jeg indendørs stort set hele tiden pga smerter. Havde jeg været i Thailand nu havde jeg haft en anderledes aktiv hverdag med en masse glæde og fornøjelser. Indtil for 3 år siden har jeg arbejdet på deltid, selvom jeg har været rygmarvsskadet i 23 år nu. Men har valgt at stoppe helt med at arbejde pga de mange smerter, som også medvirker meget dårlig søvn og koncentrations nedsættelse. Pga systemet er jeg tvunget til at rejser frem og tilbage flere gange om året da jeg ikke må opholde mig i thailand mere end 3 måneder af gangen. Så det koster mig også ekstra penge til rejser frem og tilbage. JEG FORSTÅR IKKE hvorfor reglerne ikke er ens for alle førtidspensionister. Pensionister efter de nye frgler kan frit rejse til Thailand uden at få trukket i førtidspensionen. Men jeg vil miste ca 5500 kr efter skat.. Og jeg har LANGT højere udgifter da jeg er afhængig at hjælpemidler som kørestole, engangs toilet artikler, og skal på sygehus i Bangkok og have fyldt en medicin pumpe med jævne mellemrum. Jeg forlanger ikke hjælp til alle mine mer udgifter, men syntes det vill være fair om den danske stat var lidt fleksible og lod mennesker med svære handicaps rejse ud med fuld pension + tillæg, hvis de kan få et tåleligt liv et andet sted i verden. Dette vill også spare det danske samfund for en stor sum penge.. F.eks. får jeg nu ca 40.000 årligt i bolig ydelse, hjemmehjælp, hjælpemidler, toilet artilker, sygehusbehandling, fysioterapeut 2 gange pr uge, invalidebil m.m. Anslået 2-300.000 i udgifter om året. Der kan være stor økonomisk fornuft ved at lade førtidspensionister flytte til udlandet med fuld pension og tillæg. Da der i mange tilfælde er enorme udgifter ved handicappede i danmark, og er det f.eks en person med bevilget hjælpe ordning i DK, vil der i mange tilfælde spares over 1 million om året. Er det ikke lidt fouroligende at du foreslår at staten skal lave kasse-tænkning ved at hjælpe førtidspensionister i gang med en tilværelse i f.eks. Thailand - Sikken reklame .... Danmark eksporterer sine syge til asiatisk udviklingsland. Ydermere synes jeg du skriver at du får for meget hjælp - for hvis du var i Thailand, havde du ikke behov for alle de hjælpemidler og tilskud til dit og dat. Måske du er blevet forkert liciteret ?? Der er ingen tvivl om at de danske regler for udbetaling af pension er blevet strammet op, under den nuværende regering ledet af skygge statsminister Pia K., men hvis man ønsker tingene ændret, foregår det altså ikke over en øl ved en tilfældig bar i Pattaya .... eller ved brokkerier i dette forum ... Det er politikerne der skal ændre reglerne og gøres opmærksomme på en evt. skæv-vridning, så deltag i debatten i de forum som politikerne rent faktisk læser, hvis du virkelig ønsker at gøre noget ved din situation. |
|
|
lung |
Lagt på d. 27/07-2011 09:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
olejensen: Ja men det er så heldig vi har dig der ikke vrøvler og ikke kan regne. Din førtidspensions størrelse - grundsatser Førtidspension er 199.128 kr. om året (2011), hvis du er enlig. Er du gift eller har en samlever, er grundsatsen 169.260 kr. om året (2011). Og til din oplysning kan jeg fortælle, at jeg bor i Thailand og får pension og hvert år bliver der tilsendt sådan en leveattest, hvor de danske myndigheder skal oplyses om jeg er i live og desuden om der er forandring i mine forhold gift, samlevende eller reelt enlig. (Nu ved du vel hvad reel enlig betyder?) eller skal du lære det? Se der Lung så lærte du også noget idag. Bedrageri er ulovlig og kan straffes om du bor i Thailand eller Irak som bedrager er for mig det samme. ja det må du sku undskylde...nu var jeg kun fokuseret på de gamle regler før 2003, (der hvor jeg hører hjemme) for da er det ligegyldigt om du bor sammen med nogen eller ej, du får jo kun grundbeløbet så Ole "kåtåt" og godt ord igen.. lung |
|
|
Lagt på d. 27/07-2011 09:20
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hopla, du er lige den man mangler til at holde humøret oppe. Tak for din venlige deltagelse. Da jeg tog beslutningen om at bosætte mig her var jeg ikke begavet nok til at beholde en adresse i DK, så derfor troede jeg i min naivitet, at jeg ville få det samme som europæisk bosatte, min. medicinhjælp og måske tillægget. Men det du mener er at jeg skal skippe mit liv og min kærlighed herude, tage hjem uden min elskede, ingen bolig - INTET udover en bænk i en park indtil jeg kan visiteres til en plejehjemsplads? Du er virkelig en hjælpeengel!!!!! HVordan passer glorien?? Skeptikeren |
|
|
Hopla |
Lagt på d. 27/07-2011 09:50
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 72 |
Skeptiker, du kan godt spare dig den selvmedlidenhedssnak - den får du ikke noget af her. Jeg er så træt af at læse om al den ynk. Påpeger igen, du har SELV valgt at bosætte dig i Thailand - hænger det sammen så fint og fred være med det - gør det ikke, så er det hjem til lille DK og blive indrullet i velfærdssystemet. For du er jo stadig dansk statsborger. |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 27/07-2011 11:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 276 |
Hopla skrev: Skeptiker, du kan godt spare dig den selvmedlidenhedssnak - den får du ikke noget af her. Jeg er så træt af at læse om al den ynk. Påpeger igen, du har SELV valgt at bosætte dig i Thailand - hænger det sammen så fint og fred være med det - gør det ikke, så er det hjem til lille DK og blive indrullet i velfærdssystemet. For du er jo stadig dansk statsborger. Ja den er virkelig i Hopla, hvad med konen skal hun så også med til velfærdsdanmark? Eller mener du man skal skilles når man bliver folkepensionist og er så heldig/uheldig at være gift med en udlænding af forkert farve. Som jeg læser de fleste indlæg, så er dem der bedrager den fælles kasse næsten helte, og dem der så er så uheldige at nå folkepensionealderen, ja de piver bare. Og bare tænk at en ældrecheck er kun til de pensioniser der har mindst, men dog kun dem med fuld pension, dem på grundbeløbet regnes ikke som dem der har mindst. I min verden er 5.500 mindre end 13.000, men der teger jeg jo nok fejl. |
|
|
wheelie66 |
Lagt på d. 27/07-2011 11:24
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 44 |
Surmule skrev: [quote]wheelie66 skrev: [quote]HFD skrev: Er det ikke lidt fouroligende at du foreslår at staten skal lave kasse-tænkning ved at hjælpe førtidspensionister i gang med en tilværelse i f.eks. Thailand - Sikken reklame .... Danmark eksporterer sine syge til asiatisk udviklingsland. Ydermere synes jeg du skriver at du får for meget hjælp - for hvis du var i Thailand, havde du ikke behov for alle de hjælpemidler og tilskud til dit og dat. Måske du er blevet forkert liciteret ?? Der er ingen tvivl om at de danske regler for udbetaling af pension er blevet strammet op, under den nuværende regering ledet af skygge statsminister Pia K., men hvis man ønsker tingene ændret, foregår det altså ikke over en øl ved en tilfældig bar i Pattaya .... eller ved brokkerier i dette forum ... Det er politikerne der skal ændre reglerne og gøres opmærksomme på en evt. skæv-vridning, så deltag i debatten i de forum som politikerne rent faktisk læser, hvis du virkelig ønsker at gøre noget ved din situation. Du tolker teksten som du lyster. Jeg får ikke tilskud til did og dat men udelukkend etil nødvendige ting der gør at jeg kan klare mig gennem dagen. Jeg siger blot : hvorfor ikke lade handicappede bosætte sig andre steder i verden hvis det kan spare penge i den danske stats kasse (samme system som i Norge). Jeg har vist ikke nævnt noget om at det nødvendigvis skulle være i et asiatisk udviklingsland... Jeg har brug for præsis samme hjælp og hjælpemidler i Thailand. MEN 1. boligen er meget billiger, så jeg behøver ikke at be om boligydelse. 2. Jeg ønsker ikke bil i thailand, da vejret er godt og varmt, så jeg har det fint med at komme rundt i kørestol og el scooter. 3. Kan sagtens selv betale for rengøring, da det i thailand kun koster 200 baht pr uge. 4. Fysoiterapi er udskiftet med Thai massage, 3-2 gange om ugen, det betaler jeg selv og giver 150 baht per gang. 5. Betaler selv for medicin, engangs artikler (kan få det samme i thailand, men det er MEGET billiger ). 6. Hvis jeg boede fast i Thailand med fuld pension + tillægs ydelser, ville jeg have mulighed for selv at spare op til nye kørestole og lignende. (hvis man bor i thailand kan man købe billiger kørestole i Japan eller USA). Efter min mening er det bare helt forkert at det økonomisk bedre kan betale sig at "bo i Danmark", flyve til thailand 3x2 måneder om året samt have en permanent bolig i både Thailand og Danmark, frem for at flytte derud. Jeg ville heller end gerne derud på fuld tid, men det er ikke muligt som reglerne er nu. Desuden er jeg ikke liciteret forkert i Danmark... Jeg får ikke mere end jeg har behov for, og jeg sætter en ære i at klare mig selv mest mulig... Så syntes du er lidt grov i dine svar. PS. Surmule... en dag kan det være dig der bliver ramt af sygdom/ulykke og kommer træls sitiation... Jeg har ikke selv valgt at mit liv skulle være som svært handicappet. Men jeg gør mit bedste for at få en tålelig hverdag. Wheelie66
Thailand i kørestol! Selvfølgelig kan man det. Tag ansvar for dit liv. Kom ud af rørret og oplev verden. [url]www.life-of-brian.dk/thailand.htm[/url] |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 27/07-2011 12:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 276 |
Nu ender debatten så som noget personfnidder, jeg er faktisk ligeglad med hvordan en fysisk eller psykisk handikappet klarer sig i Thailand, når det begynder med, at jeg skal tage stilling til de forskelliges sygdomsforløb. ( hvad rager det debatten om social snyd ) Så alle disse personlige ting om vi kan/vil klare os for 5.500 er noget hver enkelt må afgøre med sig selv, men det gennerelle i om pensionen er god nok som den er nu, hvor selv ligestillingsrådet ikke ville kune forsvare, at en pensionist kan få alt fra Danmark, hvis han/hun bor indenfor EU, og så snart nogle tillader sig at bo udenfor, så lukkes kassen næsten helt i. Og på samme tid er muligheden for at bosætte sig i Danmark med en thai ægtefælle nærmest en umulighed. Men vi husker vel alle Anders Foghs nytårstale, hvor han påpegede, at den siddende regering ville kæmpe for den personlige frihed. |
|
|
HFD |
Lagt på d. 27/07-2011 12:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 196 |
Skeptikeren skrev: Som alle andre tråde om emnet Pensioner så løber også denne af sporet alene af den grund at de der ingen behov har for hverken den ene eller anden form giver deres besyv med, uden at tænke på at een dag, måske i en ikke så fjern fremtid kan det blive deres tur. Indlæg som fra denne HDF viser viser med alt tydelig egoismens grimme fjæs. Hans avartar fortæller jo at han er bosiddende på Grønland og Thailand, hvilket for mig indikerer at han nyder godt af diverse skattefordele og frirejser, har sikkert en beskeden bolig i DK til evt, lidt adressefifleri. Han priser sig lykkelig for at han er en af dem der aldrig har modtaget noget fra det offentlige. Godt for ham, må håbe at han kan klare den til han bliver 67 og har sparet op til en god alderdom. Jeg kunne fortælle det samme indtil den dag jeg gik på røven med en blodprop med efterfølgende utallige bivirkninger i en alder af 56. Havde så gudskelov en beskeden privat/firmapension som tog toppen af den nedsatte indtjening, men da den ophørte som 67 årig så måtte jeg som alle andre FOLKEPENSIONISTER ned på grundbeløbet. Selv om jeg har betalt skat siden jeg var 11 år, og betalt skat af hver en pensionskrone jeg har fået siden jeg blev syg og gammel, så skal jeg nu høre og læse - HVER EVIG ENESTE DAG - at jeg kunne jo bare have været blevet hjemme. Jeg valgte Thailand på grund af kærlighed til en smuk kvinde og til landets milde klima. Nu skal jeg lige pludselig undersøges i hoved og røv for snyderi. Håber virkelig de forstår at skelne på dem der indsender leveattest med dokumenterbare vidner og så dem der fifler. Det er her harmen hos os fastboende kommer ind, når vi i daglidagen ser disse såkaldte pensionister rejse frem og tilbage til deres boliger i enten DK/Spanien/Tyrkiet og andre pensionsvenlige lande. De får mere end det dobbelte af vi andre i diverse pensioner og tillæg, skal ikke selv bekoste sygeforsikring, medicin o.m.m.m. Og når man så ved at mange af dem lige scorer en stor ekstragevinst ved at smugle diverse medikamenter til DK, indkøbt for billige penge i Cambodia, og så sælge dem videre hjemme med stor fortjeneste, komplet ligeglade med de livsfarlige stoffer det kan indeholde. Eller ure eller mobiler m.m. Og så skal man høre på sådan en gang rævepis. Må leve for den beskedne sum af 5.420,- danske kroner om måneden til dækning af alt og så får man at vide at man skal være glad for at man er dansk og kan yde godt af velfæren - vor herre bevares. Som mange andre har skrevet, så er det meget underligt at ingen, hverken embedsvældet eller politikerne kan (eller vil) svare på hvorfor loven er lavet sådan, kun jamen sådan er reglerne. Og jeg spørger så igen, hvorfor skal jeg have mindre en den dansker der sidder 6-8-9 mdr. om året i Thailand og laver fiflerier?????? De vil jo ikke blive fanget som systemet er nu, de fleste kører til Tyskland i bil eller Polen eller Sverige/Norge, og bliver således ikke kontrolleret ved grænserne. Systemet kunne gøres meget enklere, som i gamle dage da man skulle på kommunen med sin lille bog for at få understøttelse eller pension, en gang om ugen, så skulle fiflerne sku nok lære at blive hjemme og hvis de så oven i købet sammenkørte registrene med dive pas. Man har jo personalet til kontrollen, de skal bare flyttes til andre job. Nåh så kom lidt af galden ud, det hjalp, men sku ikke på pengepungen. Skeptikeren PS! når man diskuterer dette emne med herboende fra andre lande (også skandinavere) forstår de simpelthen ikke den forskelsbehandling mellem danske statsborgere, når de samtidig kan læse i alverdens aviser hvordan tilflyttere fra de andre europæiske lande kan få alle goderne hvis de har haft et kort ophold i Danmark og så oven i købet få sent til deres hjemlande livsvarigt. Kære Skeptiker Der er sku ikke nogen her på siden der har ondt i røven på folkepensonister der har bosat sig i udlandet hvis du læste mit første indlæg ville du også kunne se at jeg netop skrev " det er noget helt andet, noget man har optjent gemmen en arbejdsliv" Om i så for nok i posen kan jo så altid diskuteres dine 5400 kr er ca 5x det beløb som en Thai familie må klare sig mange steder i landet, om du så har bosat dig i den dyre eller biligere ende af landet er jo så dit problem, og nej jeg har hverken frirejse eller en lille bopæl i Dk. men må selv betale hele gildet når vi tar derned hviket sådan ca svarer til din pension i 10 mdr. herfra. For en del år siden havde man i Dk. en rigtig stor arbejdsløshed og da var den gamle regering så snu at man kunne rette det lidt op hvis man nu tog de personer der aligevel ikke havde været i arbejde i de sidste mange 3-4 år og jo sikkert havde glemt hvad det egentlig var for noget at gå på arbejde, dem kunne man jo med et snuptag sende på førtidspension og så figurerede de jo ikke på arbejdsløshedstalet længere ja der var faktisk personer helt ned i 25 års alderen der fik tilbudet, det er sku de menesker vi har ondt i røven af som i et livs lang kariere i det offentlige system stadig sider med fingerene i kagedåsen og ikke kan få nok. Mange skriver at det er biligere for det danske at lade dem bo i udlandet så sparer de jo på sundhedsvæsnet? Jeg synes også jeg har set en hel del der valgte at flytte hjem igen til kagedåsen når helbredet begyndte at drille lidt for meget og det blev for dyrt at være i udlandet selv danskere der har været i udlandet det meste af deres arbejdsliv. Vi er så heldig en samfund i det danske rige at vi selv kan vælge hvor vi vil bosætte os, og så må vi jo tage de betingelse der hører med til valget med. |
|
|
buster40 |
Lagt på d. 27/07-2011 13:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 210 |
HFD skrev: Skeptikeren skrev: Som alle andre tråde om emnet Pensioner så løber også denne af sporet alene af den grund at de der ingen behov har for hverken den ene eller anden form giver deres besyv med, uden at tænke på at een dag, måske i en ikke så fjern fremtid kan det blive deres tur. Indlæg som fra denne HDF viser viser med alt tydelig egoismens grimme fjæs. Hans avartar fortæller jo at han er bosiddende på Grønland og Thailand, hvilket for mig indikerer at han nyder godt af diverse skattefordele og frirejser, har sikkert en beskeden bolig i DK til evt, lidt adressefifleri. Han priser sig lykkelig for at han er en af dem der aldrig har modtaget noget fra det offentlige. Godt for ham, må håbe at han kan klare den til han bliver 67 og har sparet op til en god alderdom. Jeg kunne fortælle det samme indtil den dag jeg gik på røven med en blodprop med efterfølgende utallige bivirkninger i en alder af 56. Havde så gudskelov en beskeden privat/firmapension som tog toppen af den nedsatte indtjening, men da den ophørte som 67 årig så måtte jeg som alle andre FOLKEPENSIONISTER ned på grundbeløbet. Selv om jeg har betalt skat siden jeg var 11 år, og betalt skat af hver en pensionskrone jeg har fået siden jeg blev syg og gammel, så skal jeg nu høre og læse - HVER EVIG ENESTE DAG - at jeg kunne jo bare have været blevet hjemme. Jeg valgte Thailand på grund af kærlighed til en smuk kvinde og til landets milde klima. Nu skal jeg lige pludselig undersøges i hoved og røv for snyderi. Håber virkelig de forstår at skelne på dem der indsender leveattest med dokumenterbare vidner og så dem der fifler. Det er her harmen hos os fastboende kommer ind, når vi i daglidagen ser disse såkaldte pensionister rejse frem og tilbage til deres boliger i enten DK/Spanien/Tyrkiet og andre pensionsvenlige lande. De får mere end det dobbelte af vi andre i diverse pensioner og tillæg, skal ikke selv bekoste sygeforsikring, medicin o.m.m.m. Og når man så ved at mange af dem lige scorer en stor ekstragevinst ved at smugle diverse medikamenter til DK, indkøbt for billige penge i Cambodia, og så sælge dem videre hjemme med stor fortjeneste, komplet ligeglade med de livsfarlige stoffer det kan indeholde. Eller ure eller mobiler m.m. Og så skal man høre på sådan en gang rævepis. Må leve for den beskedne sum af 5.420,- danske kroner om måneden til dækning af alt og så får man at vide at man skal være glad for at man er dansk og kan yde godt af velfæren - vor herre bevares. Som mange andre har skrevet, så er det meget underligt at ingen, hverken embedsvældet eller politikerne kan (eller vil) svare på hvorfor loven er lavet sådan, kun jamen sådan er reglerne. Og jeg spørger så igen, hvorfor skal jeg have mindre en den dansker der sidder 6-8-9 mdr. om året i Thailand og laver fiflerier?????? De vil jo ikke blive fanget som systemet er nu, de fleste kører til Tyskland i bil eller Polen eller Sverige/Norge, og bliver således ikke kontrolleret ved grænserne. Systemet kunne gøres meget enklere, som i gamle dage da man skulle på kommunen med sin lille bog for at få understøttelse eller pension, en gang om ugen, så skulle fiflerne sku nok lære at blive hjemme og hvis de så oven i købet sammenkørte registrene med dive pas. Man har jo personalet til kontrollen, de skal bare flyttes til andre job. Nåh så kom lidt af galden ud, det hjalp, men sku ikke på pengepungen. Skeptikeren PS! når man diskuterer dette emne med herboende fra andre lande (også skandinavere) forstår de simpelthen ikke den forskelsbehandling mellem danske statsborgere, når de samtidig kan læse i alverdens aviser hvordan tilflyttere fra de andre europæiske lande kan få alle goderne hvis de har haft et kort ophold i Danmark og så oven i købet få sent til deres hjemlande livsvarigt. Kære Skeptiker Der er sku ikke nogen her på siden der har ondt i røven på folkepensonister der har bosat sig i udlandet hvis du læste mit første indlæg ville du også kunne se at jeg netop skrev " det er noget helt andet, noget man har optjent gemmen en arbejdsliv" Om i så for nok i posen kan jo så altid diskuteres dine 5400 kr er ca 5x det beløb som en Thai familie må klare sig mange steder i landet, om du så har bosat dig i den dyre eller biligere ende af landet er jo så dit problem, og nej jeg har hverken frirejse eller en lille bopæl i Dk. men må selv betale hele gildet når vi tar derned hviket sådan ca svarer til din pension i 10 mdr. herfra. For en del år siden havde man i Dk. en rigtig stor arbejdsløshed og da var den gamle regering så snu at man kunne rette det lidt op hvis man nu tog de personer der aligevel ikke havde været i arbejde i de sidste mange 3-4 år og jo sikkert havde glemt hvad det egentlig var for noget at gå på arbejde, dem kunne man jo med et snuptag sende på førtidspension og så figurerede de jo ikke på arbejdsløshedstalet længere ja der var faktisk personer helt ned i 25 års alderen der fik tilbudet, det er sku de menesker vi har ondt i røven af som i et livs lang kariere i det offentlige system stadig sider med fingerene i kagedåsen og ikke kan få nok. Mange skriver at det er biligere for det danske at lade dem bo i udlandet så sparer de jo på sundhedsvæsnet? Jeg synes også jeg har set en hel del der valgte at flytte hjem igen til kagedåsen når helbredet begyndte at drille lidt for meget og det blev for dyrt at være i udlandet selv danskere der har været i udlandet det meste af deres arbejdsliv. Vi er så heldig en samfund i det danske rige at vi selv kan vælge hvor vi vil bosætte os, og så må vi jo tage de betingelse der hører med til valget med. Hold da helt kæft hvor du klog at høre på sikke en gang mund lordt, man skal da vist lede længe for at finde noget være, siden hvornår er sygdom/ulykker blevet alders betonet, det er vel for pokker fuldstændigt lige gyldigt om man er 20-40-60 80 år når man kommer på pension hvis pensionen er berettiget, men forsæt du bare med at have ondt i røven, som bekendt tiltrækker negativitet og misundelse mere af samme så held og lykke med dit liv Venlig hilsen
Boonta |
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 27/07-2011 13:56
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
HDF! Jeg syntes jo, at man som udgangspunkt,må accepterer at samfundet har tildelt nogle mennesker en pension-så er det vel ikke op til dig og mig,at vurderer-uden at kende folks baggrund,om hvorvidt denne tildeling er korrekt eller ej. |
|
|
buster40 |
Lagt på d. 27/07-2011 14:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 210 |
NoiNarak skrev: HDF! Jeg syntes jo, at man som udgangspunkt,må accepterer at samfundet har tildelt nogle mennesker en pension-så er det vel ikke op til dig og mig,at vurderer-uden at kende folks baggrund,om hvorvidt denne tildeling er korrekt eller ej. Det er så sandt som det er sagt, det kunne ikke siges bedre NoiNarak Tak for det, det er jo lige nettop det springende punkt hvem er vi som skulle kunne sidde her på sådan en side og dømme tusindvis af andre mennesker (lige gyldig alder) som af en eller anden årsag er havnet i det sociale system..... Venlig hilsen
Boonta |
|
|
HFD |
Lagt på d. 27/07-2011 15:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 196 |
NoiNarak skrev: HDF! Jeg syntes jo, at man som udgangspunkt,må accepterer at samfundet har tildelt nogle mennesker en pension-så er det vel ikke op til dig og mig,at vurderer-uden at kende folks baggrund,om hvorvidt denne tildeling er korrekt eller ej. Det har du fuldstændig ret i, og så lang tid de kan klare sig for det beløb de er berettig til i udlandet er det også helt på sin plads, men netop tråden her handler jo om pensionsstyrelsen vil ud og se om de nu også lever op til det, det er så forhåbentlig de fleste der gør, men de som skulle få ørene i maskinen har jeg såmænd ikke ondt af. |
|
|
Lm |
Lagt på d. 27/07-2011 16:52
|
Begynder Antal indlæg: 18 |
Folkepensionister og efterlønsmodtagere har gennem et helt liv betalt skat og efterlønsbidrag i forventning om at få en ydelse af en vis størrelse. Når de så skal til at nyde deres otium, opdager de at de ikke må bruge deres penge på at bo i visse lande. Det er sgu da et indgreb i den personlige frihed der vil noget. Det er stavnsbåndets genindførelse. Hvad fanden rager det staten, hvad de bruger deres penge til. Til ale dem der gerne vil lave det om, kan jeg anbefale at skrive indlæg uden for dette forum. Aviserne har mange bloggere på deres net avis, hvor det kan puttes ind, også politikere. Prøv også Netavisen 180 grader der er talsrør for liberal alliance, der gerne vil føre sig frem som forsvarer af den personlige frihed. |
|
|
sula |
Lagt på d. 27/07-2011 16:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
Min personlige mening i denne sag er at lad dog folk få deres pensionstillæg med dem . Sålænge det har relevans, vi kan jo måske blive enige om varme tillæg, husleje tilskud og i den dur ikke skal med. Men mener har det noget med sygdom at gøre så lad dog tilskud til medicin og hjælpemidler osv komme med i en form af tilskud. Men det skulle så dokumenteres at man har brug for hjælp til samme og tilskudet skulle stå i mål med hvad det koster derude. for tror da nok vi alle har set plattenslagere føre sig frem på diverse Thai sider som nok ikke skulle have den hjælp sendt da de åbner firmaer i konens navn osv og vælte rundt i den ene koger efter den anden og braldrer op ( har set eks i bla Udon Thani ). Og kan de arbejde sådan et sted skulle der vel også være en mulighed for at de kan stå til rådighed på det danske arbejdsmarked evt deltid. Men som sagt min personlige mening |
|
|
Wittaya |
Lagt på d. 27/07-2011 18:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 161 |
Foer 2003/efter 2003 = stor forskel i FP. udbt. det syntes jeg da er diskiminerende... Hvis man har et lille firma i Thailand er det jo konen der staar for det og mon ikke ogsaa det er hende der arbejder hvorfor tage chancen pga. af lidt ussel mammon, jeg kunne aldrig finde paa at arbejde her da jeg ingen licens har og risikere at blive landsforvist. Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 31/07-2011 11:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 332 |
filihankat skrev: Helt ærligt! Jeg er altså ved at være en smule træt af jeres evindelige brokkerier. I får smidt næsten 200.000 kr. i nakken hvert år herfra Danmark, og i får endda mulighed for at tage pengene med til Thailand, hvor i kan nyde sol, varme, smukke kvinder og billige øl på skatteydernes regning. Men nyder i det så? Næh, i spilder jeres tid her på DTW med brokkerier over småpenge og en fuldstændig rimelig kontrol. buuu-huuuu der er nogen der får flere penge end mig buuuuu-huuuu Men her er et godt råd: Ring hjem til Pensionsstyrelsen og sig at i ikke længere ønsker udbetalinger fra Danmark. Så slipper i helt for kontrol og "forskelsbehandling". Hvor får de så mange penge ?? det svarer til ligegodt 16600 gode danske kroner.. så er der sundhedsbidrag man ikke får gavn af, samt skat til system danmark, hvoraf man udover den tilkendte pension ikke får megen glæde ;-) omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
filihankat |
Lagt på d. 31/07-2011 15:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 302 |
lindegaard skrev: filihankat skrev: Helt ærligt! Jeg er altså ved at være en smule træt af jeres evindelige brokkerier. I får smidt næsten 200.000 kr. i nakken hvert år herfra Danmark, og i får endda mulighed for at tage pengene med til Thailand, hvor i kan nyde sol, varme, smukke kvinder og billige øl på skatteydernes regning. Men nyder i det så? Næh, i spilder jeres tid her på DTW med brokkerier over småpenge og en fuldstændig rimelig kontrol. buuu-huuuu der er nogen der får flere penge end mig buuuuu-huuuu Men her er et godt råd: Ring hjem til Pensionsstyrelsen og sig at i ikke længere ønsker udbetalinger fra Danmark. Så slipper i helt for kontrol og "forskelsbehandling". Hvor får de så mange penge ?? det svarer til ligegodt 16600 gode danske kroner.. så er der sundhedsbidrag man ikke får gavn af, samt skat til system danmark, hvoraf man udover den tilkendte pension ikke får megen glæde ;-) Satsen for førtidspension er 199.128 kr. årligt, og ja det svarer til 16.594 kr. pr. måned. Så det er såmænd der de får så mange penge. |
|
Spring til debat: |