Se indlæg
 Udskriv debat
Nedlæg denne afd. i pensionstyrelsen
mussehund
Den danske pensionsstyrelse skal nu til at være dyne løftere i Tyrkiet, Thailand og Marokko, ved ansættelse af konsulenter med erfaring i krydscheck af landenes offentlige computere, så alle dem med urent trav, vil komme først i mål.

Dette må da være et spændende projekt, som jeg da havde tænkt mig at søge, hvis man fik procenter af inddrevne midler, men det var jo kun i det gamle grønlandsministerium, man fik denne gulerod.

Ens regler for alle ville jo afhjælpe alle disse, ja jeg vil ikke kalde det snyderi, men en form for at overleve, på lidt ulovlige... eller jeg vil hellere kalde det, en mindre lovlig måde.

Jeg mener jo det er tosset, at fordi en tosse kørte mig ned i det herrens år 2002 og min sag blev afgjort før 1. januar 2003, ja så vil en anden der var så heldig, at blive totalt smadret i samme år, men med længere behandlingstid, og pensionen først blev bevilget i januar 2003.

Denne person vil med samme sag som min, få udbetalt mere end 10.000. gode danske kroner mere end jeg.

Jeg har fuld forståelse for de mennesker med pension før 2003, at de nu søger at tilrane samme fordel ved omgåelse af bopælspligten.

Hvis man havde samme regler for alle, og her mener jeg at uanset hvor du bor i verden, vil du få det samme beløb. Så ville det ikke være nødvendigt med den specielle afdeling i pensionsstyrelsen, med kontorchef, afdelingschef og andet godt til at finde ud af alle disse skæve regler. Jeg tror på, at den besparelse vil kunne dække de småbeløb som styrelsen påberåber sig, at personer der søger at overlever, i deres nye land....snyder for.

Ikke som nu, hvor beløbets størrelse er afhængig af, om du blev lemlæstet efter 2003 eller om du bor i Spanien, Tyrkiet eller andre steder på kloden.

Det kan da vel være hip som hap om du er alders- eller invalide/førtids pensionist i Danmark, Spanien, Tyrkiet eller andre steder, så skal beløbet da være det samme eller hvad ?????????????????
Redigeret af mussehund d. 26/07-2011 11:58

olejensen
mussehund

hvad skal beløbet i social bedrag op på før du mener det er forkert at snyde den fælles kasse?

Men du husker vel hvad jeg tidligere skrev om Irakkere der fik pension samt løn i Irak.

Nej tak jeg vil ikke have Irakkere kan hæve penge for job i et politisk job i Irak samtidig med, at de har adresse og får pension fra Danmark.

Og se på kontrollen i lufthavnen, så er det altså ikke bare småpenge der stjæles op af den fælles kasse.

Hvordan pensionsregler burde være er noget helt andet.

Og det er den afdeling du vil nedlægge.

HFD
En invalide/førtidspension er vel ikke ensbetydende med at man bare kan rejse til udlandet og holde ferie resten af livet, den er vel lige så meget beregnet til at være en hjælp til at komme videre i livet selv om man har fået en skade eller men for livet. Mange af disse mennesker ville formentlig fungere glimrende i et halvdags job af en eller form aktivitet som kunne bidrage med noget positivt til samfundet som de jo også er en del af.
Alderspensionen en noget helt andet det er noget man har optjent gennem et arbejdsliv

chaingmai
hvorfor er der ikke ligeret for alle pensionister ? så kunne jo spare al den kontrolLOL LOL

hugoboerge
chaingmai skrev:
hvorfor er der ikke ligeret for alle pensionister ? så kunne jo spare al den kontrolLOL LOL

Det er fordi man har aftaler med andre lande og de aftaler er der ikke noget fornuftigt menneske som kan forklare. Man forholder sig til at "saadan er reglerne" men ingen ved hvordan disse regler er opstaaet.

Der er ingen i Danmark der vil roere dette emne med en ildtang. Aeldresagen gider ikke interessere sig for emnet, og pensionsstyrelsen henholder sig til de regler der nu er.

olejensen
chaingmai skrev:

taler du her om både før og folkepensionister?

Og mener du også der skal være lighed mellem gifte og enlige?

Og jeg mener vi i danmark har masser af love og regler der ligestiller borgerne, og alligevel er kontrol nødvendig.

Selv gansk almindelige danskere forsøger, at få så meget som loven giver mulighed for og nogle omgås så loven lidt kreativ, som eksempel
en førtidspensionist der ikke fortæller at hans nye thai kæreste er flyttet ind efter han har slået sig ned i Thailand. Der smutter jo lige 30.000 gode danske kroner på den konto, så ærlighed er godt, men kontrol giver nok andre resultater.

Så hvis man så gerne vil have lavet noget om, hvad så med at alle skulle nøjes med grundbeløbet. (er det retfærdigt?)

filihankat
Helt ærligt! Jeg er altså ved at være en smule træt af jeres evindelige brokkerier.

I får smidt næsten 200.000 kr. i nakken hvert år herfra Danmark, og i får endda mulighed for at tage pengene med til Thailand, hvor i kan nyde sol, varme, smukke kvinder og billige øl på skatteydernes regning.

Men nyder i det så? Næh, i spilder jeres tid her på DTW med brokkerier over småpenge og en fuldstændig rimelig kontrol. buuu-huuuu der er nogen der får flere penge end mig buuuuu-huuuu

Men her er et godt råd: Ring hjem til Pensionsstyrelsen og sig at i ikke længere ønsker udbetalinger fra Danmark.

Så slipper i helt for kontrol og "forskelsbehandling".

hugoboerge
filihankat skrev:
Helt ærligt! Jeg er altså ved at være en smule træt af jeres evindelige brokkerier.

I får smidt næsten 200.000 kr. i nakken hvert år herfra Danmark, og i får endda mulighed for at tage pengene med til Thailand, hvor i kan nyde sol, varme, smukke kvinder og billige øl på skatteydernes regning.

Men nyder i det så? Næh, i spilder jeres tid her på DTW med brokkerier over småpenge og en fuldstændig rimelig kontrol. buuu-huuuu der er nogen der får flere penge end mig buuuuu-huuuu

Men her er et godt råd: Ring hjem til Pensionsstyrelsen og sig at i ikke længere ønsker udbetalinger fra Danmark.

En pensionist faar grundbeloebet paa ca. 65,000.- p.a. og det betales der skat af. Og saa faar han heller ikke mere.

olejensen
hugobørge, du glemte at fortælle at vi betaler 8% i sundhedsbidrag som vi ikke, men filihankat kan nyde godt af.

Og så sidder han her på DTW og brokker sig, når vi nærmest betaler hans lægebesøg og hospitalsophold.

hugoboerge
Jeg har naevnt det med de 8% der bliver trukket i skat i en anden traad. Jeg synes lige jeg ville kun goere opmaerksom paa de 65,000.- foer skat.

Hvis man er "heldig" kan man maaske tegne en helbredsforsikring til en aarspraemie der stort set svarer til folkepensionen hvis man bor her i Thailand, men saa er det uden skavanker og dem har de fleste sikkert nogen af naar man kommer op i alderen.

Surmule
Hvis de udvandrede pensionister (førtids- el. folkepensionister) acceptererer at leve for 65.000, tror jeg ikke der er nogen herhjemme i dk, der peger fingre eller er misundelige over det. Det er jo ikke dem der klarer sig for grundbeløbet eller dem der overholder gældende regler, der er problemet.

Det er alle de fuskere der snyder sig til tillæg uden at have ret dertil, det er alle de fuskere, der der hæver penge for privat hjemmehjælp og slet ikke bruger dem til det bevilgede formål osv osv. ... det er alle fuskerne generelt, der er problemet

Fuskere er der som bekendt rigtig mange af i Thailand og div. andre steder, hvor de trives i deres små svindler ghettoer, og jeg tror sagtens den nye stilling kommer til at tjene sig selv hjem og mere .... og de fuskere der bliver knaldet, skal ikke forvente min sympati ... men jeg giver gerne en pakke tudekiks Violin.

lung
olejensen

en førtidspensionist der ikke fortæller at hans nye thai kæreste er flyttet ind efter han har slået sig ned i Thailand. Der smutter jo lige 30.000 gode danske kroner på den konto, så ærlighed er godt, men kontrol giver nok andre resultater.

før du blander dig i en debat bør du vide hvordan reglerne er, inden du lukker sådan en gang vrøvl ud

og ja, pensionsreglerne for pensionister i Thailand er bund hamrende uretfærdig, det kan et hvert fornuftigt meneske se

jeg har fuld forståelse for de pensionister der ikke oplyser hvor de er....

og nej, jeg bor ikke i Thailand..

lung

wheelie66
HFD skrev:
En invalide/førtidspension er vel ikke ensbetydende med at man bare kan rejse til udlandet og holde ferie resten af livet, den er vel lige så meget beregnet til at være en hjælp til at komme videre i livet selv om man har fået en skade eller men for livet. Mange af disse mennesker ville formentlig fungere glimrende i et halvdags job af en eller form aktivitet som kunne bidrage med noget positivt til samfundet som de jo også er en del af.
Alderspensionen en noget helt andet det er noget man har optjent gennem et arbejdsliv

Du snakker vist som du har forstand til... Vi førtidspensionister er ikke alle ens...
Jeg opholder mig i Thailand mest muligt, dvs. max 6 måneder om året pga alvorlige nerougene skader efter en rygmarvsskade. Jeg har det utroligt dårligt med vejret i danmark og skal helst have temperature over 24 grader. Så selv nu i denne danske lorte sommer sidder jeg indendørs stort set hele tiden pga smerter. Havde jeg været i Thailand nu havde jeg haft en anderledes aktiv hverdag med en masse glæde og fornøjelser.
Indtil for 3 år siden har jeg arbejdet på deltid, selvom jeg har været rygmarvsskadet i 23 år nu. Men har valgt at stoppe helt med at arbejde pga de mange smerter, som også medvirker meget dårlig søvn og koncentrations nedsættelse.

Pga systemet er jeg tvunget til at rejser frem og tilbage flere gange om året da jeg ikke må opholde mig i thailand mere end 3 måneder af gangen. Så det koster mig også ekstra penge til rejser frem og tilbage.
JEG FORSTÅR IKKE hvorfor reglerne ikke er ens for alle førtidspensionister. Pensionister efter de nye frgler kan frit rejse til Thailand uden at få trukket i førtidspensionen. Men jeg vil miste ca 5500 kr efter skat.. Og jeg har LANGT højere udgifter da jeg er afhængig at hjælpemidler som kørestole, engangs toilet artikler, og skal på sygehus i Bangkok og have fyldt en medicin pumpe med jævne mellemrum.
Jeg forlanger ikke hjælp til alle mine mer udgifter, men syntes det vill være fair om den danske stat var lidt fleksible og lod mennesker med svære handicaps rejse ud med fuld pension + tillæg, hvis de kan få et tåleligt liv et andet sted i verden. Dette vill også spare det danske samfund for en stor sum penge.. F.eks. får jeg nu ca 40.000 årligt i bolig ydelse, hjemmehjælp, hjælpemidler, toilet artilker, sygehusbehandling, fysioterapeut 2 gange pr uge, invalidebil m.m. Anslået 2-300.000 i udgifter om året.
Der kan være stor økonomisk fornuft ved at lade førtidspensionister flytte til udlandet med fuld pension og tillæg. Da der i mange tilfælde er enorme udgifter ved handicappede i danmark, og er det f.eks en person med bevilget hjælpe ordning i DK, vil der i mange tilfælde spares over 1 million om året.
Wheelie66 More sick
Thailand i kørestol! Selvfølgelig kan man det.
Tag ansvar for dit liv. Kom ud af rørret og oplev verden.
[url]www.life-of-brian.dk/thailand.htm[/url]

http://www.life-of-brian.dk/thailand.htm
olejensen
lung skrev:
olejensen

før du blander dig i en debat bør du vide hvordan reglerne er, inden du lukker sådan en gang vrøvl ud

og ja, pensionsreglerne for pensionister i Thailand er bund hamrende uretfærdig, det kan et hvert fornuftigt meneske se

jeg har fuld forståelse for de pensionister der ikke oplyser hvor de er....

og nej, jeg bor ikke i Thailand..

lung

Ja men det er så heldig vi har dig der ikke vrøvler og ikke kan regne.

Din førtidspensions størrelse - grundsatser
Førtidspension er 199.128 kr. om året (2011), hvis du er enlig. Er du gift eller har en samlever, er grundsatsen 169.260 kr. om året (2011).

Og til din oplysning kan jeg fortælle, at jeg bor i Thailand og får pension og hvert år bliver der tilsendt sådan en leveattest, hvor de danske myndigheder skal oplyses om jeg er i live og desuden om der er forandring i mine forhold gift, samlevende eller reelt enlig.

(Nu ved du vel hvad reel enlig betyder?) eller skal du lære det?

Se der Lung så lærte du også noget idag.

Bedrageri er ulovlig og kan straffes om du bor i Thailand eller Irak som bedrager er for mig det samme.

wheelie66
filihankat skrev:

Hvorfor læser du indlægene hvis du er så træt af at høre på det... ???
Syntes du virkelig at 66000 kr om året i forskel fra ny til gammel pension er småpenge ??? Måske for dig, som nok har været mange år på arbejds marked, Som handicappet siden jeg var 22 år, har jeg ikke haft mulighed for at lave stor opsparing. Så 5500 kr mindre per måned betyde at det er umuligt for mig at bo i thailand....... Og jeg bor der IKKE pga billig sprut og damer. Jeg hverken drikker eller ryger, og jeg har fast kæreste... Men JA jeg nyder solen og varmen , det er hvad der kan give mig et tåleligt liv.

Det koster den danske stat 2-3 gange så meget at beholde mig i danmark. Så stop du bare med dine Buuuu-huuuu indlæg, hvis du ikke ved hvad du snakker om.
Wheelie66 More sick
Thailand i kørestol! Selvfølgelig kan man det.
Tag ansvar for dit liv. Kom ud af rørret og oplev verden.
[url]www.life-of-brian.dk/thailand.htm[/url]

http://www.life-of-brian.dk/thailand.htm
NoiNarak
Godt indlæg-dog vil jeg fortælle dig, at reglerne er sådan, at har man nødvendige udgifter,som man ikke selv er istand til at afholde,uden at det vil få alvorlige konsekvenser for ens normale hverdag-så kan man-med alle papirer vedlagt for udgifter,søge styrelsen om dækning af disse.
Disse oplysninger kan du finde på pensionsstyrelsens hjemmeside.
Men nej-det ER ikke retfærdigt,sådan en forskel der er-jeg vil slet ikke kommenterer de to herrers indlæg-de er sipelthen FOR dumme og uvidende om emnet og de faktiske betingelser og forhold hernede.
Ja, jeg har da en bekendt fra Australien hernede,som sidder i kørestol og han klarer sig ganske fint-og har rejst og boet flere steder rundt om i verden-så det kan man altså godt og jeg er da helt enig i din opfordring til lige stillede.

HFD
wheelie66 skrev:
HFD skrev:

Du snakker vist som du har forstand til... Vi førtidspensionister er ikke alle ens...
Jeg opholder mig i Thailand mest muligt, dvs. max 6 måneder om året pga alvorlige nerougene skader efter en rygmarvsskade. Jeg har det utroligt dårligt med vejret i danmark og skal helst have temperature over 24 grader. Så selv nu i denne danske lorte sommer sidder jeg indendørs stort set hele tiden pga smerter. Havde jeg været i Thailand nu havde jeg haft en anderledes aktiv hverdag med en masse glæde og fornøjelser.
Indtil for 3 år siden har jeg arbejdet på deltid, selvom jeg har været rygmarvsskadet i 23 år nu. Men har valgt at stoppe helt med at arbejde pga de mange smerter, som også medvirker meget dårlig søvn og koncentrations nedsættelse.

Pga systemet er jeg tvunget til at rejser frem og tilbage flere gange om året da jeg ikke må opholde mig i thailand mere end 3 måneder af gangen. Så det koster mig også ekstra penge til rejser frem og tilbage.
JEG FORSTÅR IKKE hvorfor reglerne ikke er ens for alle førtidspensionister. Pensionister efter de nye frgler kan frit rejse til Thailand uden at få trukket i førtidspensionen. Men jeg vil miste ca 5500 kr efter skat.. Og jeg har LANGT højere udgifter da jeg er afhængig at hjælpemidler som kørestole, engangs toilet artikler, og skal på sygehus i Bangkok og have fyldt en medicin pumpe med jævne mellemrum.
Jeg forlanger ikke hjælp til alle mine mer udgifter, men syntes det vill være fair om den danske stat var lidt fleksible og lod mennesker med svære handicaps rejse ud med fuld pension + tillæg, hvis de kan få et tåleligt liv et andet sted i verden. Dette vill også spare det danske samfund for en stor sum penge.. F.eks. får jeg nu ca 40.000 årligt i bolig ydelse, hjemmehjælp, hjælpemidler, toilet artilker, sygehusbehandling, fysioterapeut 2 gange pr uge, invalidebil m.m. Anslået 2-300.000 i udgifter om året.
Der kan være stor økonomisk fornuft ved at lade førtidspensionister flytte til udlandet med fuld pension og tillæg. Da der i mange tilfælde er enorme udgifter ved handicappede i danmark, og er det f.eks en person med bevilget hjælpe ordning i DK, vil der i mange tilfælde spares over 1 million om året.

Nu er der jo ikke nemt at snakke mere en man har hjerne til, mit har så heldigvis ført mig frem til at jeg ALDRIG har modtaget så meget som en eneste krone fra det ofentlige i mit 53 årige liv.

Nu er det jo ej heller folk som er i din situation som andre har ondt af der tilbringer deres liv i udlandet med deres medbragte pension, men især herinde hører vi jo om en del der virkelig går og hygger sig derude, ja nogen har ligefrem startet små firmaer( i konens navn selvfølgelig) er er selvfølgelig glade for den lille hilsen der kommer hver måned.

I øvrigt uden at være inde i reglerne kan du vel tilbringe de andre 6 måneder i feks Spanien som jo er et EU land og formentlig en del varmere end Dk. Sunflower

PS. Min slidgigt har det også skidegodt når jeg er i Thailand,men jeg er desvære nød til at rejse hjem igen for af skaffe ny kapital til næste tur. Headbanger

NoiNarak
Hurrae-hurrae for dig HFD-det er sørme flot, at du aldrig har modtaget en krone fra staten-men nu ER det sociale og sundheds systemet i dk. jo altså også bygget til folk der har brug for hjælp-hvilket du jo tydeligvis ikke har.
Du skriver,at nogen folk går og hygger sig i udlandet....ja, men skulle det forbydes at hygge sig, fordi man er på pension.?
Du lyder sgu lige som nogle mennesker i gamle dage....ja, jeg betaler skat-det gør du ikke,så du har ikke krav på en skid.
Det lugter SÅ langt væk af misundelse, at det gør helt ondt-når du nu ikke kan gå og HYGGE dig i udlandet-hvorfor skulle andre så have lov.
Men husk lige på,min gode mand-vi der er på pension,betaler altså også skat-uden at vi kan nyde godt af eksempelvis sygehuse,læger osv.men må tegne hunde dyre forsikringer istedet-men den slags glemmer I der er så vakse med jeres kritik af os pensionister i udlandet-og ja, du har helt ret-man kan kun udtale sig,som man har hjerne til.

Som alle andre tråde om emnet Pensioner så løber også denne af sporet alene af den grund at de der ingen behov har for hverken den ene eller anden form giver deres besyv med, uden at tænke på at een dag, måske i en ikke så fjern fremtid kan det blive deres tur.

Indlæg som fra denne HDF viser viser med alt tydelig egoismens grimme fjæs. Hans avartar fortæller jo at han er bosiddende på Grønland og Thailand, hvilket for mig indikerer at han nyder godt af diverse skattefordele og frirejser, har sikkert en beskeden bolig i DK til evt, lidt adressefifleri. Han priser sig lykkelig for at han er en af dem der aldrig har modtaget noget fra det offentlige. Godt for ham, må håbe at han kan klare den til han bliver 67 og har sparet op til en god alderdom.

Jeg kunne fortælle det samme indtil den dag jeg gik på røven med en blodprop med efterfølgende utallige bivirkninger i en alder af 56. Havde så gudskelov en beskeden privat/firmapension som tog toppen af den nedsatte indtjening, men da den ophørte som 67 årig så måtte jeg som alle andre FOLKEPENSIONISTER ned på grundbeløbet.

Selv om jeg har betalt skat siden jeg var 11 år, og betalt skat af hver en pensionskrone jeg har fået siden jeg blev syg og gammel, så skal jeg nu høre og læse - HVER EVIG ENESTE DAG - at jeg kunne jo bare have været blevet hjemme. Jeg valgte Thailand på grund af kærlighed til en smuk kvinde og til landets milde klima. Nu skal jeg lige pludselig undersøges i hoved og røv for snyderi. Håber virkelig de forstår at skelne på dem der indsender leveattest med dokumenterbare vidner og så dem der fifler.

Det er her harmen hos os fastboende kommer ind, når vi i daglidagen ser disse såkaldte pensionister rejse frem og tilbage til deres boliger i enten DK/Spanien/Tyrkiet og andre pensionsvenlige lande. De får mere end det dobbelte af vi andre i diverse pensioner og tillæg, skal ikke selv bekoste sygeforsikring, medicin o.m.m.m. Og når man så ved at mange af dem lige scorer en stor ekstragevinst ved at smugle diverse medikamenter til DK, indkøbt for billige penge i Cambodia, og så sælge dem videre hjemme med stor fortjeneste, komplet ligeglade med de livsfarlige stoffer det kan indeholde. Eller ure eller mobiler m.m.

Og så skal man høre på sådan en gang rævepis. Må leve for den beskedne sum af 5.420,- danske kroner om måneden til dækning af alt og så får man at vide at man skal være glad for at man er dansk og kan yde godt af velfæren - vor herre bevares.

Som mange andre har skrevet, så er det meget underligt at ingen, hverken embedsvældet eller politikerne kan (eller vil) svare på hvorfor loven er lavet sådan, kun jamen sådan er reglerne.

Og jeg spørger så igen, hvorfor skal jeg have mindre en den dansker der sidder 6-8-9 mdr. om året i Thailand og laver fiflerier?????? De vil jo ikke blive fanget som systemet er nu, de fleste kører til Tyskland i bil eller Polen eller Sverige/Norge, og bliver således ikke kontrolleret ved grænserne.

Systemet kunne gøres meget enklere, som i gamle dage da man skulle på kommunen med sin lille bog for at få understøttelse eller pension, en gang om ugen, så skulle fiflerne sku nok lære at blive hjemme og hvis de så oven i købet sammenkørte registrene med dive pas. Man har jo personalet til kontrollen, de skal bare flyttes til andre job.

Nåh så kom lidt af galden ud, det hjalp, men sku ikke på pengepungen.

Skeptikeren

PS! når man diskuterer dette emne med herboende fra andre lande (også skandinavere) forstår de simpelthen ikke den forskelsbehandling mellem danske statsborgere, når de samtidig kan læse i alverdens aviser hvordan tilflyttere fra de andre europæiske lande kan få alle goderne hvis de har haft et kort ophold i Danmark og så oven i købet få sent til deres hjemlande livsvarigt.

sula
Indlæg som fra denne HDF viser viser med alt tydelig egoismens grimme fjæs. Hans avartar fortæller jo at han er bosiddende på Grønland og Thailand, hvilket for mig indikerer at han nyder godt af diverse skattefordele og frirejser, har sikkert en beskeden bolig i DK til evt, lidt adressefifleri. Han priser sig lykkelig for at han er en af dem der aldrig har modtaget noget fra det offentlige. Godt for ham, må håbe at han kan klare den til han bliver 67 og har sparet op til en god alderdom.

Nu er det jo ikke alle der er 6 mndrs grønlændere ved at HFD ikke er det men har boet heroppe en årrække.

Og jeg kan fortælle at der er sgu ingen skattefordel ved at bo i Grønland og varene koster nok mere eller mindre en del mere at handle her.

Ikke at jeg skal gå ind og forsvare ham for det kan han klare ganske fint selv.

Men sådan som jeg læser det er det jo ikke dem som virkeligt har brug for at få førtidspension HFd stikker til eller har ondt af .
Men mere dem som sidder på diverse Thaisider og fører sig frem og griner på grund af de kan snøre systemet.

Og kan sidde og hæve deres pension samtidigt med de kan have firma i konens navn og prale med de laver kassen.

Og det går vel kun udover dem som virkeligt har brug for deres pension og som kan bruge varmen til at pleje deres helbred og få en fornuftig hverdag.

Men det er der jo også nogen der syntes er ok.

Spring til debat: