Se indlæg
 Udskriv debat
Rejsehold sættes ind mod sociale bedragere
flyer
Fedt.... Så kan vi måske regne med lidt skattenedsættelser her i DK, så for min skyld kan de bare se at komme igang, det manglede da bareHello....
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

bruno
Der er en udbredt holdning i samfundet, at det er lønmodtager med et normal indkomst, der betaler gildet for alle dem der er på overførelseindkomst, men nej for hvis en person fra sin 25 årige fødseldag ikke har en månedlig indkomst på over 35000 kr og fremover, så er mand udgift for samfundet.
Nå ja tænker du så, jeg er der mere gavlig for samfundet end en på bistand eller førtidspension, men det også forkeret, en bistand har kun råd til bolig og mad, mens en på normal lønmodtager indtægt har råd til at rejse, køb udlandske bil mærker, impuls indkøb i Bilka osv. de sender pengene ud af landet.

http://gj-blog.dk/
Marc Grondrup
mit navn er marc.
har jævnligt fulgt debatten her på siden og er ikke specielt stolt over den måde der bliver skrevet på blandt medlemmerne.
her er min historie.
Jeg fik førtidspension som 31 årig med dianose paranoid skitzofren autist, det er da flot.
jeg er opvokset i en familie der er jehovas vidner og jeg havde ikke valget til selv at bestemme hvad der er rigtigt for mig personligt. ingen jul ingen fødselsdag og alt det der snot, det værste var at min fars position i jv gjorde det til et helvede for mig altid, da jeg skulle til session i hæren hvilket alle unge mænd skulle i dk skulle jeg jo i fængsel vi skulle være militær nægtere. jeg var i et mentalt fængsel altid, skulle spille to roller som de fleste jv børn gør og det gjorde jeg for jeg havde ikke mulighed for at komme i hæren som min morfar. så startede alle problemerne for mig. jeg fik af jv børn som jeg skulle vælge at være venner med for dem i skolen var jo verdslige, stoffer ind på livet . jeg endte med at tage en uddannelse som tøjekspedient hvilket var min mors valg, jeg ville bare lave nogle gryn jeg startede jo som 13 årig hos bladkompagniet og var glad for det job. jeg har knoklet røven ud af bukserne som lorte renser for jv rengøringsfirmaer, samt har folk blandet sig i mit liv fra jeg var barn. jeg endte i bande kriminalitet og kriminel i københavn alt fik en brat slutning i denne kariere, da mine "venner" sprang en mand i luften" hvor er jeg nu tænker du måske, jeg bor på koh samui jeg lever af kongens nåde 10.000 danske som bliver sat ind på min konto i dk, jeg er single bor alene har en lille hund en dejlig lejlighed med hav udsigt og pengene rækker til et meget bedre liv ind jeg havde hjemme i dk, hvor jeg skulle vælge hele tiden, det eneste problem her er tossede engelske holigans som der jo er mange af. he he
jeg vil gerne ud af pensions situationen, men det skal være ordentlig forhold gider ikke bo i en getto med nydanskere der dominere som engelske holigans gør i bar miljøet i thailand.
jeg vil gerne bidrage til mit færdre land danmark men det skal være fær, ikke flere modbydelige nedværdigelser fra religiøse eller sagsbehandlere og alt det jante lovs snot, lykken er ikke thailand vi har problemer i verden. ingen expat jeg har mødt hernede er lykkelige, det er sørgelige skæbner. lige som mig.
Jeg prøvede at vælge at blive samui rescue volunter hvilket jeg ikke må for mine gamle venner i gade miljøet, for rescue i thailand arbejder sammen med politiet, jeg er træt af det hele, og nu skal jeg tjekkes i hoved og røv af myndighederne fordi jeg tager min førtidspension med herned. i er velkommne til at kigge forbi jeg har sendt min adresse til ambasaden og folkeregistret, jeg har papir fra pensionsstyrelsen om at jeg som dansker kan tage min pension med herned fuldt lovligt jeg har min forsikring hos bupa mit visa er i orden. jeg har intet at skjule længere. jeg håber der bliver ryddet op. så vi kan få den ro vi fortjener som pensionister eller førtidspensionister. alle skal have det samme det der med nylov om pension og før2003 det er jo helt væk i hovedet. hvis der findes en der vil give mig chancen i Danmark til at starte forfra så er jeg klar. jeg løber hverdag spiser godt, jeg er single og elsker et par bajer om aftenen. jeg drømmer om et godt betalt arbejde i udlandet som kan skabe mig en fremtid til en lille familie. måske i danmark hvis jeg ikke skal pisses på mere.
jeg har været en rod og jeg skammer mig ikke, jeg blev ikke milionær men jeg fandt thailand som jeg synes er et smukt og dejligt land med alt for mange tosser der tror de ved alt om denne kultur. jeg vil fred og ro nu. jeg er jo 34 men skulle det være lykken at have en pension jeg mener det ikke danmark gav bare op, kun lukkede døre, ingen konstruktive handlinger som for eks. jeg kender denne mand hos falck han har brug for en som dig, eller jeg kender en fra mærsk der kan give dig et job som opvasker, nej kun lær at skrive mail og idiot arbejde hos jobcenteret. jeg har intet at skjule længere jeg er lidt tosset helt sikkert men jeg er ikke ond.
jeg er ikke et af jehovas vidners organisation medlemmer men tror stadig på gud, min familie er kaos så dem har jeg ikke meget at gøre med. jeg har aldrig slået nogen ihjel, jeg sælger ikke stoffer. vil bare have fred i verden, kald mig psykisk syg og alt det der jeg er ligeglad nu, hvis danmark vil mig det godt og 10.000 er mange penge her i thailand men ikke i dk. så mail mig jeg er åben for konstruktiv forhandling.
jeg har gået på holte gymnasium, tøjuddanet vinduespudser lukmsrenser, biludlejer. jeg vil gerne gøre en forskel men det skal være fær spille med åbne kort. jeg tror ikke på piger i thailand og er her som luksus expat, har været her siden jeg var ca.22 år når jeg havde penge til det, hjem og rens lort af for it factory som min ven fra jv havde som kunde, og tilbage til thailand og slappe af i nogle måneder, for igen at skulle svines til af og mentalt smadres af fede grådige falske jv rengøringsmænd. er jeg perfekt nej men jeg er ærlig. m.v.h Marc grondrup

mobbe
Jeg har siddet og fulgt lidt i den her dabat, men der er noget jeg ikke forstår.

Kan man bo i LOS ubegrænset når man får pension ? Jeg mener ikke alderspension, HVIS man kan hvorfor kan man så ikke med alderspension, det lyder helt skævt de mennesker har hele livet betalt til deres pension.

Har ikke selv nået alderspension alderen endnu, men vil gerne nyde livet når tiden kommer, har selv i 20 år betalt min skat og moms.

Kan heller ikke forstå man vil bruge så mange resourcer på at finde nogle som har været lidt for længe i LOS, der er hvis andre steder der er større gevinst og nogle som aldrig har betalt til den Danske kasse.

Har været selvstændig i 20 år så kender en del til hvordan selvstændige arbejder, her kunne der virklig hentes mange penge hvis man havde lyst og var lidt skrappere når man fandt nogle der "Glemte" at betale .

Men det er selvfølgelig nemmere at jage nogle som har betalt til til kassen hele livetBvdrrr Ved også at der sidder mange i nogle stillinger som ikke har lyst til at rydde op herhjemme først det kunne vare at det var nogle af vennerne.

Lung Per
Og lad mig så lige gentage det væsentlige i mit indlæg - der er jo en del der ikke har fattet det:
Systemet er sygt. Det skal laves om. Stavnsbåndet blev ophævet for over 200 år siden.
Er den så feset ind?

flyer
Skal vist lige rette en misforståelse, hvis der er en.... Jeg mener bestemt ikke folk på pension, uanset af hvilken årsag, skal jages!!! Næ næ det er dem som bedrager os andre, lad os bare få fat i de skillinger de bryger uretmæssigt!!!
Så ro på....Hello....
Og en fantastisk dag til jerAngel
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

VIP
Marc #63

Jeg syntes at det er en flot formulering, du har i dit indlæg.
Kender din diagnose og er imponeret over hvad du har opnået.

Dit valg af Thailand som opholdssted, er i din situation et godt valg, specielt fordi du er opmærksom på de 'fælder' som du ved der er.

De religiøse nedværdigelser du beskriver, er du selv herre over. Det ved du. Hold dig væk.

Nedværdigelserne og ydmygelserne, du har været i gennem, i de mange forskellige jobsituationer (arbejdsprøvninger) som der forlanges før du kunne indstilles til pension, er også fortid.

Glæd dig over det. Du har fået din pension. I en meget ung alder.
Og nu kunne du godt tænke dig at stå op til noget fornuftigt. Et arbejde. Med dit handicap, kan du ikke klare et 'normalt' job. Hvis du kunne det, havde du ikke fået pension.

Du kan ikke få job i Thailand uden arbejds tilladelse. Og det får du ikke.

Mit forslag til dig, er at finde et meningsfuldt job på frivillig og ubetalt basis. Bare for at du kan føle, at du gør en forskel.

Den mulighed, syntes jeg at du skal forfølge. Og jeg tror at der er mange steder, hvor de har brug for dig og frivillige i det hele taget.

Held og lykke med det.
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

Marc Grondrup
Tak for feed back. jeg har det ok, jeg træner spiser og more mig engang imellem.
Jeg har forsøgt at få frivilligt arbejde her på samui, i det lokale Tempel wat plai lam.
Næste problem var at jeg lagde et par billeder på min fjæsbog profil
så mine gamle venner kunne se min nye livsstil, så gik jungle trummerne rundt i hele systemet, først om jeg fik penge for det. og nej man får ikke penge for at være standby frivillig ambulance fører. så var jeg lige pludselig politi stikker fordi når der sker en ulykke er der jo politi til stede det to mig 3 dage at komme over de tilsvininger jeg modtog. jeg sagde til munken at jeg kunne bruge 3 dage om ugen der et par timer det var alt hvad jeg ville, gøre en lille forskel for at ændre min egen opfattelse af hvem jeg vil være fra nu af.
nu kan det sgu være lige meget for jeg har et handicap et stort et, men jeg lever med den sygdom og har store forudsættninger for at få det bedre her i thailand. jeg mener bare trusler for min sygdom frem i mig, det svært at forklare men frygten inden i er så¨stor når jeg bliver truet at jeg kunne komme til gøre noget jeg ikke selv styrer, det er ubehageligt det er ikke mig selv marc, det er skræmmene. Har lige fået min leve attest tilsendt via mail og vil sende den til pensionsstyrelsen snart. jeg tror jeg vil løbe mig en tur det er blevet mørkt og køligt bagefter vil jeg nyde et måltid mad min favorit er pat kapau gai. og måske en enkelt singha foran tosse kanalerne på true vision. Marc

Marc Grondrup
I skulle se nogle ulykker her i dag på samui, man tror det er løgn
jeg har aldrig set så dårlig kørsel i mit liv to last biler smadrede sammen og afbrød strømmen i hele den ene del af banrak hvor jeg bor. samui rescue har anbefalet mig at fotografere for rescue samui når der er ulykker og de vil lære mig thai. han har bedt mig sende disse fotos online til danskerne så de kan se hvad vores job går ud på. starter i august. og til skræk og advarsel til folk med thai feber. marc

hugoboerge
Kan man bo i LOS ubegrænset når man får pension ? skrev Mobbe.

Man kan ikke bo ubegraenset i LOS, der er visse regler og krav. Afhaenger af forskellige visa betingelser. Med en ganske almindelig folkepension kan man ikke opfylde de krav der stilles, der skal mere til. Folkepensionen i dag er DKK 5,400 eller rundt regnet THB 30,000.- hvilket paa aarsbasis svarer til under THB 400,000,- hvilket ikke er tilstraekkeligt til et saakaldt "aegteskabsvisa". Ellers skal der staa THB 400,000.- paa en bankkonto. For enlige pensionister er det dobbelt takst, altsaa THB 800,000.-.

Man kan kun bo ubegraenset hvis man er saa heldig at faa en permanent opholdstilladelse, men ansoegninger hertil er lagt paa koel indtil videre. Desvaerre.

Robert Kronberg
Det viser et typisk problem for en lov, som er lavet for borgerne i Danmark - og ikke danskere i udlandet.

Jeg kan fx godt forstå, at en enlig (førtids)pensionist må have et tillæg i Danmark, da han fx skal betale det hele af alle faste udgifter, lige fra licens, varme til husleje fx et nyt fjernsyn, især da det danske system er baseret på, at stort set alle har en eller anden form for indtægt - der er ikke længere så mange hjemmgående husmødre.

Men her knækker filmen, da det er lov, og lov er lov, men den lov er jo lavet med henblik på Danmark.

Hvis man møder en datter af en risbonde i Isaan, uagtet hvor man møder hende, så kan hun ikke bidrage med ret meget til den fælles husholdning ud af sin løn på måske 2000-3000 baht per måned - ej heller ud af en mindsteløn, der er lidt højere, og da slet ikke hvis hun skal beholde lidt af de lad os sige 500 kroner til personlige fornødenheder som læge, lommepenge, personlig pleje og lidt til mor & far, således som systemet er bygget op i Thailand.

Der er tale om en fuldstændig manglende situationsfornemmelse fra de politikkere, der har lavet denne udspil, at de ikke ser på om kvinden overhovedet arbejder, og hvis hun arbejder, hvor lidt hun potentielt kunne tjene.

Jeg hørte et interview på P1 den ene dag, hvor det blev sagt at kontrolmedarbejder fx i Bangkok, skal tro det eller lad være:

1) Tjekke hos det thailandske folkeregister, om der er registeret en anden person på bopælen.
2) Tjekke hos det thailandske skattevæsen, om pågældende pensionist betaler skat i Thailand af en indtægt i Thailand.
3) Tjekke, om pensionisten søger job via de thailandske aviser.

Hvis det er en del af deres kontrolgrundlag, så får de ikke megen fangst i Thailand - tja, nok ikke en eneste.

Okay, så møder kontrolmedarbejdere op uanmeldt, og der er kvindetøj og makeup samt de traditionelle lange hår i afløbet, og hvor ved jeg, men hvad beviser det, for det er jo ikke ulovligt at have sin kærestes ting i sit hjem, så det beviser ikke, at hun bor der fast.

Min danske kone og jeg var ikke på overførelsesindkomst, da vi var skilt, men jeg husker da jeg blev kaldt op på Ishøj Kommune, og her spurgte idioten, som jeg hader ud over alle grænser, om jeg boede hos min ekskone, for de havde set mig i hendes område. Hm, jeg har to børn med hende, så det er vel logisk. Nå, så ville de gerne hjem til mig nu og se mit hjem for at kontrollere, om det så ud, som jeg boede der. Det afviste jeg af princip, da den slags mennesker ikke skal ind i mit hjem, så det kom de heller ikke.

Nå, lad os nu sige, at Hans Erik (fiktivt), der er på førtidspension, er registeret som boende Spanien, men bor i Isaan eller Pattaya for den sags skyld - hvordan vil de finde ham, for de finder ham nok kun, hvis kontrolmedarbejdere bruger dagevis på at drikke øl i de forskellige danskerbarer, og måske kommer han slet ikke i barmiljøet, slet ikke hvis han bor i Nakon Nowhere.

Jeg tror, at det bliver et rimeligt vanskeligt job, så hvis der skal vises resultater inden to år, så vedkommende kan beholde sit job, så skal der nok lidt KGB-metoder til.

Det bliver spændende at se, hvad dette projekt fører til.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
dutling68
mon ikke de laver et samarbejde med den lokale immigration så de kan tjekke folks visaer og på den måde komme lidt tætter på folk, hvem som er gift og så videre.........
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

olejensen
Nu er det jo ikke lang tid siden de siden er blev snuppet en stribe i lufthavnen, mange med gode kontanter o.s.v. til at forsøde tilværelsen i Tyrkiet.

Og der var også nogle førtidspensionister fra Irak der bleb ramt ved myndighedernes kontrol.

Jeg har ikke så meget imod at de bliver ramt, og det gælder også dem der platter penge til Thailand.

Marc Grondrup
jeg kunne aldrig finde på at platte penge til thailand. jeg lever af mine små penge fra danske skatte ydere, men jeg er led og ked af den slags personer der tror at lykken er førtidspensionist i thailand. for det er det ikke, her er smukt varmt og maden er perfekt.
Men tro mig, ligesom der hjemme her er fuldt af idioter, jeg var en af dem og nogle gange er jeg det stadig. men nu det for sent, jeg har intet i danmark har aldrig haft det og får det heller ikke. kvæjet mig som ung ok. jeg har betalt prisen. send endelig en undersøgelse i gang. jeg betaler af på min skatte gæld med 7 procent ekstra tror jeg er nede på 40.000 kr. jeg skylder vidst lidt til tele danmark fra min ungdom det kan ikke være store penge. men åbenbart stort nok til at jeg skal presses til at tage mit eget liv. jeg mener jeg kender vidst også nogle der skylder mig lidt guld og diamanter.... så hvornår ender dette spil, min gamle far sagde altid døden er en befrielse min dreng. kom igang med at rode rundt i mit liv, jeg er færdig med jeres kontrol lort og mangel på respekt for vores lille årgang 1977. betal kejseren det der er kejserens og gud det der er guds. p.s. jeg skal hele tiden høre for at jeg kan lide kongen af thailand, at jeg holder af konge familien i danmark, jeg høre på snot historier om hans kongelig højhed Prince henrik og hans kongelig højhed kronprinsen af thailand. jeg får trusler på min mail om at jeg skal holde kæft om alt jeg ved, jeg blev slået som barn så jeg pissede i bukserne, jeg bliver slået af danskere i thailand der kaster benzin efter mig mens jeg står med en smøg i hånden, jeg siger kun det her en gang jeg ved hvad der foregår og hvem de er. jeg vil bare have fred og leve mit stille liv her i min lejlighed. Det hårdt at være hadet fra man bliver født. som rapperen 2pac sagde i en af hans tekster, mama there must be a better place than here in heaven. thank god remember this face. jeg har en gang sagt lort om noget jeg ikke skulle have gjort som ung. jeg var 16 år. nu er jeg 34 og disse ting forfølger mig. meget mystisk. men jeg er jo også handicapet. the truth shall set you free. eller måske bliver jeg det

chaingmai
misundelsens fjæt blir, også ædtRolll

Anonym Bruger

Robert Kronberg skrev:
Det viser et typisk problem for en lov, som er lavet for borgerne i Danmark - og ikke danskere i udlandet.

Jeg kan fx godt forstå, at en enlig (førtids)pensionist må have et tillæg i Danmark, da han fx skal betale det hele af alle faste udgifter, lige fra licens, varme til husleje fx et nyt fjernsyn, især da det danske system er baseret på, at stort set alle har en eller anden form for indtægt - der er ikke længere så mange hjemmgående husmødre.

Ikke-enlige får også et tillæg, det er bare mindre.

Men her knækker filmen, da det er lov, og lov er lov, men den lov er jo lavet med henblik på Danmark.

Hvis man møder en datter af en risbonde i Isaan, uagtet hvor man møder hende, så kan hun ikke bidrage med ret meget til den fælles husholdning ud af sin løn på måske 2000-3000 baht per måned - ej heller ud af en mindsteløn, der er lidt højere, og da slet ikke hvis hun skal beholde lidt af de lad os sige 500 kroner til personlige fornødenheder som læge, lommepenge, personlig pleje og lidt til mor & far, således som systemet er bygget op i Thailand.

Der er tale om en fuldstændig manglende situationsfornemmelse fra de politikkere, der har lavet denne udspil, at de ikke ser på om kvinden overhovedet arbejder, og hvis hun arbejder, hvor lidt hun potentielt kunne tjene.

Jeg hørte et interview på P1 den ene dag, hvor det blev sagt at kontrolmedarbejder fx i Bangkok, skal tro det eller lad være:

1) Tjekke hos det thailandske folkeregister, om der er registeret en anden person på bopælen.
2) Tjekke hos det thailandske skattevæsen, om pågældende pensionist betaler skat i Thailand af en indtægt i Thailand.
3) Tjekke, om pensionisten søger job via de thailandske aviser.

Hvis det er en del af deres kontrolgrundlag, så får de ikke megen fangst i Thailand - tja, nok ikke en eneste.

Okay, så møder kontrolmedarbejdere op uanmeldt, og der er kvindetøj og makeup samt de traditionelle lange hår i afløbet, og hvor ved jeg, men hvad beviser det, for det er jo ikke ulovligt at have sin kærestes ting i sit hjem, så det beviser ikke, at hun bor der fast.

Mig bekendt har man ikke pligt til at lukke myndighedspersoner ind i sin bolig, medmindre de har en dommerkendelse !

Min danske kone og jeg var ikke på overførelsesindkomst, da vi var skilt, men jeg husker da jeg blev kaldt op på Ishøj Kommune, og her spurgte idioten, som jeg hader ud over alle grænser, om jeg boede hos min ekskone, for de havde set mig i hendes område. Hm, jeg har to børn med hende, så det er vel logisk. Nå, så ville de gerne hjem til mig nu og se mit hjem for at kontrollere, om det så ud, som jeg boede der. Det afviste jeg af princip, da den slags mennesker ikke skal ind i mit hjem, så det kom de heller ikke.

Nå, lad os nu sige, at Hans Erik (fiktivt), der er på førtidspension, er registeret som boende Spanien, men bor i Isaan eller Pattaya for den sags skyld - hvordan vil de finde ham, for de finder ham nok kun, hvis kontrolmedarbejdere bruger dagevis på at drikke øl i de forskellige danskerbarer, og måske kommer han slet ikke i barmiljøet, slet ikke hvis han bor i Nakon Nowhere.

Jeg tror, at det bliver et rimeligt vanskeligt job, så hvis der skal vises resultater inden to år, så vedkommende kan beholde sit job, så skal der nok lidt KGB-metoder til.

Det bliver spændende at se, hvad dette projekt fører til.

Hilsen, Robert

Jeg vil da opfordre til, at pensionister, der måtte blive kontaktet af denne kontrolmedarbejder, kun giver de oplysninger, som man skal ifølge loven, nemlig om ens økonomi, - om man har andre indkomster end pensionen, og om ens civilstands-status, altså om man er gift eller ej og om man bor sammen med nogen.

Hvis man hvert år udfylder leveattesten og civilstandserklæringen, skriver man jo også under på, at man vil give Pensionsstyrelsen besked, hvis der sker ændringer i ens forhold, så hvis man får en henvendelse fra kontrolmedarbejderen, kan man jo bare henvise til sidste civilstandserklæring og sige, at der ikke er nogen ændringer. (hvis det er sådan, det er)

hn

Marc Grondrup
kære hn. jeg er ikke misundelig på nogen danskere i thailand.
jeg vil bare have fred og ro det er alt. hvad folk laver rager mig en høstblomst. jeg vil bare ikke akseptere lovgivnings grovhed over for os hernede som blot prøver at klare den bedst muligt. for de få penge jeg har at leve for, om du har land hus biler milioner på kontoen er op til den ekelte persons samvitighed hvordan de takler den. jeg har valgt et simpelt liv nu. og orker ikke alt det fnider. om dine kone eller kærste har succes godt for dem. jeg synes ikke det rager andre hvad folk har eller ikke har. og hvis de vil true mig, og give en følelese af at jeg er en bedrager så slå den helt klik i æsken på mig. jeg nyder udsigten hverdag, den person der kastede benzin efter mig, får mindre end jeg gør, hvilket jeg ikke forstår et pip af.
derfor frusrationerne. jeg mener bare hvorfor skal vi have disse føleleser af at man snyder, jeg snyder ikke mere, men jeg er sgu ikke hellig. jeg kan blot ikke have en kærste her for jeg skal være ærlig og derfor midste noget af min pension hvis jeg forelsker mig i en pige i dette land. det vil sige vi er jagtet vildt det gør mig utryg, senere i livet vil jeg gå ned i pension som folkepensionist, og ikke have penge nok til det korekte visa. derfor har jeg 100 procent valgt bare at leve med min lille hund og hygge mig for mig selv. og håber på at dø inden jeg 62 eller hvor gamel man nu skal være for at få folkepension. har man en kærste eller kone her som ejer alt er der jo ikke noget at komme efter for dem, men jeg har aldrig mødt så mange der er lykkelige med deres koner, selvfølgelig findes der gode forhold farang thai. men det hele handler jo bare om penge penge og penge. når jeg glor min hund griner jeg inden i. og tænker hvad fanden foregår der lige her. ask what you can do for the world. marcAngel

natty
Jamen det lyder da som om I har det rigtigt hyggeligt på Koh Samui, jer danskere imellem, med benzinkastning mod en mand som har en tændt cigaret og meget andet rart, med beskyldninger og trusler imellem hinanden. Tak for kaffe og for advarslen.

Men jeg tro nu heller ikke, hvis jeg enten opholdt mig i Thailand mere end nu, eller bosatte mig der, at danskerne var det foretrukne folkefærd jeg ville omgåes med mest. Jeg ville nok begynde at opleve klaustrofobi og diverse sladder imod mig, pga. mine holdninger og livsstil.

Jeg ville ihvertfald holde mig uden for diverse "dansker kolonier" og ville nok ikke føle at vi havde meget til fælles. Og jeg ville føle det samme såvel i Thailand, i Spanien som i Tyrkiet.

Men er vi ikke snart kommet langt væk fra emnet?
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

bruno
Robert Skriver:

Jeg mener at det er borgerne der står med bevist byrden og i en evt retsag skal betales af borgeren om mand så har vinder eller ej.
Mand skal ikke lige sætte sig op stasi øhh Skat i Danmark.

http://gj-blog.dk/
Spring til debat: