Se indlæg
 Udskriv debat
Rejsehold sættes ind mod sociale bedragere
Webmaster
bareMig skrev:
Du er ikke noget godt menneske...
Nazi svin

Sådan snakker vi ikke til hinanden heride.
Rødt bær givet.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
bareMig
Webmaster skrev:
bareMig skrev:
Du er ikke noget godt menneske...
Nazi svin

Sådan snakker vi ikke til hinanden heride.
Rødt bær givet.

- Admin -

Tak Smile

Big-Viking
filihankat skrev:
bareMig skrev:
En bistansklient der har sparet op til en ferie i udlandet eller som gerne vil besøge familie i udlandet han skal da bare fældes i fufthavnen af told/skat ikke. Neeeej det er der ikke plads til i vores rige lille smørhuld......

En bistandsklient må altså ikke forlade Danmark. De skal selvfølgelig stå til rådighed for job, og ikke fede den i Thailand.

Spare op??? Hvis der overhovedet er nogen der er i stand til at spare op af en kontanthjælp, så er det ret godt gået.....men så synes jeg faktisk hjælpen skal sættes ned. Bistandshjælp er til at overleve på - ikke til at holde ferie for.

Ja ja der er en lovgivning der siger det og det. Men at folk er på bistandshjælp gør dem vel ikke til nogle 3 rangs personer uden rettigheder, ønsker og behov. Men kan se at nogen er OH så F..king hellige og aldrig overtræder nogen love..

Thjaa
Hmm jeg var paa bistandshjælp i en kort peroge af mit liv og jo det gjore mig faktis til et 3 rangs personer

du har nemlig ikke radt til en ski
jeg hade en opsparning som planen var at den skulle vare til udbetaling af et hus jeg oensket at Koebe
men desvere maade jeg branne dem af foest
da du ik maa have en opsparing paa bistandshjælp

og naar man var ude og soege jop og de sporte hvad man lavet atm
og man fortalte at man var paa bistandshjælp
smilte de og hurti kunne de fortelle en at Desvere var jopet
blevet tage

saa jo en person paa på bistandshjælp bliver betrakte som en 3 rangs personer uden rettigheder

jeg kan sagten forstaa at folk der lander i den skuf
nesten ikke kan komme ud af den igen
Livet er forkort til store problemmer

Thjaa
men så synes jeg faktisk hjælpen skal sættes ned. Bistandshjælp er til at overleve på - ikke til at holde ferie for

UNSKYL mig ik for at blive grov
men i dag er det sordan at de fleste paa Bistandshjælp Faktis skal lave et eller andet DUM i arbejt for kumunen
er det saa ikke ogsaa OK at disse folk kan slappe ledt af

hvis ikke saa syns jeg vi skal lave vore lov om fra 5 uger firge
ned til 5 timer ferige og loerdag og soendag skal bestemt ikke vare fridage saa kan vi tale om at Bistandshjælp skal ledt ned
det er jo hele befolking der skal have det dorlig ikke kun dem som har varet uhelti at blive arbejtloest og ik kan finde et nyt jop
Livet er forkort til store problemmer

filihankat
Nazi svin?? Okay jeg tror bare jeg ligeså stille trækker mig ud af den her debat hvis det er niveauet....

Her er afslutningsvis lige et link i kan tænke over.

http://www.dr.dk/...143413.htm

mvh. filihankat

ban-chang
Har før været på bistandshjælp i flere år.
Man kan faktisk holde ferie, det er bare at oplyse om det, det er jo nok der det halter.
At man skal bruge sine sparepenge først er da rimeligt, ellers kan ex. direktøren for roskilde bank jo bare gå på bistand. Når man har været en tur på landet i Thailand og set hvordan folk lever, synes jeg det gør mig lidt stolt over at være Dansker, også selvom mange brokker sig over at få for lidt.

http://thailinks.dk
Peder1968
Et lille indlæg hentet fra Børsen i dag:

img.borsen.dk/img/cms/tuksi4/uploads/nyheder/athumb/37/211237_athumb_508.jpg

Jagten går ind på udlandspensionister
Af Johannes Hartkopf-Mikkelsen

12:44 5000 danske udlandspensionister i 4 udvalgte lande kan se frem til et besøg af de danske myndigheder.

"Vi skal have undersøgt, om der er nogen, der snyder os. Og det kan der jo være, at der er. Det er en af opgaverne med det her," siger kontorchef i Pensionsstyrelsen under Beskæftigelsesministeriet, Christian Svendsen til DR.

Jagten starter i Thailand og fortsætter i Marokko, Spanien og Tyrkiet. I 2010 modtog pensionister i de 4 lande over 382 mio. kr. i sociale pensioner.

Derfor søger Pensionsstyrelsen og den danske ambassade i Bangkok nu en medarbejder, der kan kontrollere de solhungrende danskere.

Christian Svendsen mener dog ikke, at der er tale om dyneløfteri.

"Nej, det er der ikke, fordi pensionisten bliver inddraget i hele vores arbejde, så vedkommende er klar over, hvad der foregår," siger han til DR.

Pensionsstyrelsen anslår ifølge DR, at knap 44.000 udlandspensionister tilsammen modtog knap 1,9 mia. kr. i folke- og førtidspension sidste år.
borsen statistik bnt

Kilde:
http://borsen.dk/...ister.html

hugoboerge
"Vi skal have undersøgt, om der er nogen, der snyder os. Og det kan der jo være, at der er. Det er en af opgaverne med det her," siger kontorchef i Pensionsstyrelsen under Beskæftigelsesministeriet, Christian Svendsen til DR.

Det ville vaere rart hvis undersoegte urimeligheden i den forskelsbehandling der finder sted af pensionister afhaengig om man bor i DK eller et andet EU land. Vi bliver snydt for diverse tillaeg samt sygeforsikring skal vi selv afholde.

Jeg startede en traad om dansk pension i Thailand omkring urimeligheden. Jeg henvendte mig til Aeldresagen som havde andre vigtigere sager end lige netop vores klagemaal.

Der hvor det nok halter er de personer som har en daek adresse i Danmark og modtager diverse tillaeg, sygesikring osv fra Danmark og saa tilbringer det meste af deres tid her i Thailand.

Med hensyn til sygeforsikring vil den for en pensionist langt overstige pensionens aarlige grundbeloeb, hvis man i det hele taget kan tegne en forsikring pga diverse skavanker.

NoiNarak
Peder1968 skrev:
Et lille indlæg hentet fra Børsen i dag:

img.borsen.dk/img/cms/tuksi4/uploads/nyheder/athumb/37/211237_athumb_508.jpg

Jagten går ind på udlandspensionister
Af Johannes Hartkopf-Mikkelsen

12:44 5000 danske udlandspensionister i 4 udvalgte lande kan se frem til et besøg af de danske myndigheder.

Jagten starter i Thailand og fortsætter i Marokko, Spanien og Tyrkiet. I 2010 modtog pensionister i de 4 lande over 382 mio. kr. i sociale pensioner.

Derfor søger Pensionsstyrelsen og den danske ambassade i Bangkok nu en medarbejder, der kan kontrollere de solhungrende danskere.

Christian Svendsen mener dog ikke, at der er tale om dyneløfteri.

"Nej, det er der ikke, fordi pensionisten bliver inddraget i hele vores arbejde, så vedkommende er klar over, hvad der foregår," siger han til DR.

Pensionsstyrelsen anslår ifølge DR, at knap 44.000 udlandspensionister tilsammen modtog knap 1,9 mia. kr. i folke- og førtidspension sidste år.
borsen statistik bnt

Kilde:
http://borsen.dk/...ister.html

Den fik jeg fra styrelsen,som mail idag,sammen med besked om, at jeg vil blive kontaktet,med henblik på besøg-ja, det vil alle vist-såvidt jeg forstår det.

Natpiraten
Politik er nok noget man altid kan blive uenig om og at hjemmehjælperen sætter dagsordnen...tja..det har flertallet jo bestemt.
Om værdien af den indsats man nu vil sætte i værk står mål med indtægten, det vil jeg nu tillade mig at betvivle.
Jeg hører til den gruppe der er harm over at jeg ikke kan ta' min hårdt tiltrængte efterløn med til Thailand, så min ret nedslidte krop kan få lidt fred. Der er aldrig modtaget en daddel fra nogen kasse, men spyttet gevaldigt i den..så??
Man kan jo flytte ned omkring Sortehavet, men det er ikke lige derfra min kone kommerSmile
Okey...lov er lov og lov skal følges...længere er den vel ikke

chaingmai
ja,loven skal følges,men er loven retfærdig jeg mener nej, som pensionist i thailand skal du 100% klare dig selv,var det så ikke rimeligt, at man fik lov til at beholde sit tillæg skatte vil de jo have fuldt udViolin

Natpiraten
Nej changmai...jeg mener helt bestemt loven ikke er retfærdig. Man kan yde til systemet hele sit usle liv, men når man så skal modtage den smule tak der er for indsatsen, så sættes der alle mulige begrænsninger i din personlige bevægelighed. Man må jo bare prøve at få andre til at mene som en selv...det er demokratiets muligheder.

Anonym Bruger
at reglerne er bøvlet kan vi vel alle blive enige om, det er den iøvrigt flere steder...især efter udtrykket "IKKE EU/UDENFOR EU" er blevet implementeret i det bureaukratiske sprog...men det er politik og handler vel til en vis grad om hvor vi sætter vores kryds til næste valg...

Men at loven skal følges så den er ens for alle er vel ok? og at der bliver ansat folk til at sørge for dette er ingen harme herfra...

Lung Per
Debatten er kørt helt af sporet. Alle lader til at tage udgangspunkt i den bestående lovgivning der med de seneste kontrolforanstaltninger dybest set har sine rødder i fnidder og nid. Fnidder og nid. Bliver i dog aldrig klogere??

Den bestående lovgivning, der differentierer sociale ydelser og lægger bånd på menneskers fri bevægelighed er i bund og grund forkert. Men den medfører selvfølgelig en masse beskæftigelse til HK'ere of DJØFFER, som skal administrere den.

Folkepensionen er noget vi alle (der har boet og betalt i skat i Danmark i en årrække) har sparet op til, og derfor et
LEGITIMT KRAV.

ALLE, der har arbejdet et voksenliv i Danmark, bør have det samme i pension, pensionen skal være til at leve for, og skattefri. Det er jo dybt godnat at udbetale penge fra een offentlig kasse for derefter at opkræve en stor del af dem tilbage til en anden offentlig kasse. Indvandrere kan optjene folkepension i relation til deres tid på det danske arbejdsmarked/skattebetalinger i Danmark.

Og lad så pensionisterne opholde sig hvor i verden de vil, de er sgu da for fanden frie mennesker.

STAVNSBÅNDET BLEV OPHÆVET VED LOV FOR OVER 200 ÅR SIDEN.
SYSTEMET SKAL LAVES HELT OM. Så fat det dog.

sank
Read the rules Lung Per den ide er der altså ikke mange Arbejdspladser i ?

filihankat
Lung Per skrev:

Folkepensionen er noget vi alle (der har boet og betalt i skat i Danmark i en årrække) har sparet op til, og derfor et
LEGITIMT KRAV.

Og lad så pensionisterne opholde sig hvor i verden de vil, de er sgu da for fanden frie mennesker.

He-he-he....et frit menneske på offentlig forsørgelse? Det er da en joke. Du har været fri og uafhængig til at lave en pensionsopsparring hele dit liv. At betale skat er altså ikke en opsparring, der bliver udbetalt senere i livet.

NoiNarak
filihankat skrev:
Lung Per skrev:

LEGITIMT KRAV.

He-he-he....et frit menneske på offentlig forsørgelse? Det er da en joke. Du har været fri og uafhængig til at lave en pensionsopsparring hele dit liv. At betale skat er altså ikke en opsparring, der bliver udbetalt senere i livet.

He-he-he-en del af de skattepenge folk betaler i skat,ER vel reelt OGSÅ beregnet til at dække udgifter til pensioner blandt andet-går ud fra, at skatte pengene,er med til at betale den vellfærd der nu engang er-deri blandt pensioner-så jo-man kan vel godt sige, at det er en slags opsparing, i og med, at eftersom du betaler skat,ja så er du også berettiget til at få din pension.
Mener at dengang man lavede det sådan, at folk på bistandshjælp osv. skulle betale skat-var det blandt andet fordi-så skulle folk føle mere, at de var en del af samfundet-og de der altid havde ondt et vist sted over, at betale til mennesker på bistand osv.-kunne ikke mere sige-ja, men vi betaler skat-det gør du ikke.
Et måske naivt forsøg på, at udjævne klasse forskellene lidt-mellem de der arbejdede og betalte skat-og de der ikke gjorde.

Bjarne
Gad vide om de udsendte agenter også har checks med til de pensionister i Thailand, som Danmark løbende bedrager for det tvangsopkrævede sundhedsbidrag, som staten aldrig har haft til hensigt at levere varen for?

Bjarne, kan du være i tvivl om det. Jeg er godt nok en del naiv, men jeg regner da bestemt med at de udsendte, når de indrager det skyldige fra alle dem der snyder, vil overdrage hvad vi ærlige har til gode med tilbagevirkende kraft. Hold da kæft man bliver jo næsten millionær. Så skal jeg rigtig frådse med øl til maden og andet lækkert. Måske vil jeg oven i købet investere i et par hvide tennissokker med tilhørende sandaler.

Skeptikeren

Spring til debat: