Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Gasdrevne biler
|
|
oestjyden |
Lagt på d. 14/07-2011 11:53
|
Begynder Antal indlæg: 11 |
Der kører som bekendt en del biler på gas i Thailand, heriblandt rigtig mange taxaer. Er der nogen der har kendskab til hvor farlig - eller sikker det er ? Jeg har ikke selv hørt om ulykker med gasdrevne biler, men måske er der fastboende der er bedre inde i problematikken ? Venlig hilsen Oestjyden |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 14/07-2011 15:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
Jeg har ladet mig fortælle, at de fleste gasdrevne taxier i Thailand er leveret fra nye af, både til gas og benzindrift. Udstyret bliver monteret på fabrikker, godkendt af de største leverandører af taxier til det Thailandske marked, bl. andet Toyota og Nissan.... Så kvaliteten af gasanlæg og montage heraf skulle ikke være ringere end selve bilerne, hvoraf mange bliver flækket sammen på Thailandsk baserede montagefabrikker!!!! __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
Havnso |
Lagt på d. 14/07-2011 16:11
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 56 |
har lige wæret i sydkorea på foretningsrejse der kørte vi rundt i en dejlig hyndai med alt i udstyr automat gear +aircon mm overraskelsen kom først da choføren ikke kunne finde en gas tank war helt overbevist om at bilen køret på benzin...for den køret bare super og nej man kunne ikke fylde benzin på den var kun til gas så det er nok noget vi kommer til at se mere til i fremtiden kan oplyse at den kører ca lige så langt på en tankfuld gas som benzin og det tar ca samme tid at tanke som benzin per havnsø må de skide politikker brænde i helvede
|
|
|
TG950 |
Lagt på d. 14/07-2011 19:03
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
eneste ulempe ved gas drevne biler er nok at de slider for meget på motoren, nok derfor at man opgav gas biler i DK for 20 > 25 år siden. men okay tekniken er også blevet mere moderne i dag så måske det kan betale sig. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
sank |
Lagt på d. 14/07-2011 19:42
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Grunden til at Gas biler forsvandt var fordi vores Miljø beviste politikere fandt ud af at sætte vægtafgift op til det dobbelte og hæve afgiften Jeg købte en ny bil i 76 og installeret et gas anlæg og en 75 l. tank. Og den kørte jeg omkring 150000 km. i på 9 år. og have aldrig problemer ikke engang de værst vintre. Og da bilen næste var rustet op gav jeg den væk til en der renoverede karossen og kørte videre i 4 år ude problemer. Har hørt at BK taxi kun må køre i byen på gas samme med Tuk Tuk godt. Men Danske Politikere er fuldstændig lige glade med miljø ? Her tæller kun penge |
|
|
natty |
Lagt på d. 14/07-2011 21:23
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Som jeg hørt det, er det billigere at købe en taxa der bruger gas, netop for at mindske forureningen. Når jeg tænker efter synes jeg også at jeg ofte har set gasstandere på "gasstations"/benzintankene, ihvertfald i BKK området. Taxaer som jeg har kørt i med gas har alle været ret nye, så jeg vil tro at sikkerheden er i top. Komforten er der ikke noget i vejen med, den eneste forskel jeg har set er at baggagerummet havde mindre plads til kufferter mm. Men måske er der forskel på modellerne? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
helligaben |
Lagt på d. 15/07-2011 05:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 111 |
Der er flere gas typer her, CNG NGV og LPG, hvor CNG er Naturgas som thailand selv hiver op, og sælger til omkring 5 bath literen NGV og LPG 8-12 bath Bilen køre lidt kortere på literen og har lidt mindre moment. der monteres et system der smører motoren ekstra meget. det fleste systemer idag er dobbelt indtake hvor man kan skifte mellem gas og Benzin. fks er der mange Toyota Fortuner der har LPG Gas. Men se fks her Indiske TATA leverer pickups med gas, http://www.tatamo...rmance.asp og her Toyota pickups med gas. http://www.carryb.../index.php Dog skal det siges i der har været en DEL Ulykker med gasbiler, det er lidt noget møg når de køre galt, og ældre biler med gas kan være utætte, der har været episoder med det. der er vist kommet nogle regler fra regeringen, men kender dem ik en anden ting, såvidt jeg ved er det kun benzin motorer der kan få gas, derfor er det blevet almindeligt hvis man har en dieselbil at få smidt en benzin motor i og der efter Gas, Det koster ca 5000 kr at få smidt en 2 liters Toyota motor i en pickup. og så ca 2-5000 kr at få installeret gas alt efter hvor stor tank og hvor effektivt system mv. Helligaben Long live the king !
[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 15/07-2011 06:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Hej . Har set en del lastbiler , med aflange runde beholderer , lige bag førerhuset ( mener der er 2 rækker af 4 pr række ) , er det også til gas , eller hvad er det ? Forsat god dag til alle her . |
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 15/07-2011 07:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
Paveraya skrev: Hej . Har set en del lastbiler , med aflange runde beholderer , lige bag førerhuset ( mener der er 2 rækker af 4 pr række ) , er det også til gas , eller hvad er det ? Forsat god dag til alle her . Det er til trykluft for lastbiler bruger trykluft når de bremser Come As You Are
|
|
|
helligaben |
Lagt på d. 15/07-2011 08:01
|
Nirvana skrev: Paveraya skrev: Hej . Har set en del lastbiler , med aflange runde beholderer , lige bag førerhuset ( mener der er 2 rækker af 4 pr række ) , er det også til gas , eller hvad er det ? Forsat god dag til alle her . Det er til trykluft for lastbiler bruger trykluft når de bremser Ja men ik dem hvor der sidder 12 store beholdere hvor der står NGV på :-] så meget trykluft bruger de vel ikke. Helligaben Long live the king !
[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 16/07-2011 08:05
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Rigtigt de er til gas! Trykluft flaskerne sidder på siden af lastbilerne!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 16/07-2011 08:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
Nirvana skrev: Paveraya skrev: Hej . Har set en del lastbiler , med aflange runde beholderer , lige bag førerhuset ( mener der er 2 rækker af 4 pr række ) , er det også til gas , eller hvad er det ? Forsat god dag til alle her . Det er til trykluft for lastbiler bruger trykluft når de bremser De lange flasker til gas, De evt. to korte der sidder nedenunder, er til trykluft. HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 16/07-2011 09:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
helligaben skrev: Nirvana skrev: Paveraya skrev: Hej . Har set en del lastbiler , med aflange runde beholderer , lige bag førerhuset ( mener der er 2 rækker af 4 pr række ) , er det også til gas , eller hvad er det ? Forsat god dag til alle her . Det er til trykluft for lastbiler bruger trykluft når de bremser Ja men ik dem hvor der sidder 12 store beholdere hvor der står NGV på :-] så meget trykluft bruger de vel ikke. Helligaben Lastbiler i Thailand bremser vist sjældent .... det skulle da lige være for at forhindre i at rulle baglæns ned af bakken igen (ironi kan forekomme) ... |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 16/07-2011 10:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Hej . Takker for svar , og ja det er aflange flasker der sidder vandret lige bag førerhuset , og opad af førerhuset , forsat god dag til alle her . |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/07-2011 16:31
|
Antal indlæg: 3779 |
natty skrev: Som jeg hørt det, er det billigere at købe en taxa der bruger gas, netop for at mindske forureningen. Når jeg tænker efter synes jeg også at jeg ofte har set gasstandere på "gasstations"/benzintankene, ihvertfald i BKK området. Taxaer som jeg har kørt i med gas har alle været ret nye, så jeg vil tro at sikkerheden er i top. Komforten er der ikke noget i vejen med, den eneste forskel jeg har set er at baggagerummet havde mindre plads til kufferter mm. Men måske er der forskel på modellerne? Pga. gasanlæggets størrelse ville jeg end ikke overveje sådan en tingest i mit bagagerum. Jeg kører derfor på gasohol 91 - bilen kan også køre E20, men det er ikke mange tankstationer, som har E20 - selv gasohol 91 fåes ikke alle steder, hvorimod gasohol 95 fåes de fleste steder - og man kan jo ikke hele tiden skifte brændstoftype. Jeg har kørt i gas-biler i slut-80erne, og det var noget underligt noget, om end der nok er sket meget siden. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
sank |
Lagt på d. 16/07-2011 16:59
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
For 3 - 4 år siden kørte der en del HT Buser i København på Gas ? Men vil tro at Politikerne har ment at det var for renlig så de er forsvunden igen |
|
|
natty |
Lagt på d. 17/07-2011 04:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
sank skrev: For 3 - 4 år siden kørte der en del HT Buser i København på Gas ? Men vil tro at Politikerne har ment at det var for renlig så de er forsvunden igen Det er nemlig rigtigt, men som jeg husker det var der nogle "uheld" med nogen af dem. Jeg tror det er derfor de blev udrangeret. Jeg mener endda at det stod højt og flot at dette er en gasbus. Men hvorfor ikke prøve igen hvor teknikken sikkert er blevet bedre.? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 17/07-2011 09:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
Ja, det er efter min mening fuldstændig "gas", at man ikke starter på indførsel af gas i DK, især når der nu findes uandede mængder gas i verden. Og der er ingen tvivl om, at fra førhen hvor vi kørte på gas i DK, så er metoden blevet meget bedre og derved sikre, så hvis dem der bestemmer i det høje ting ville, kunne man med fordel indføre gas igen, og så tage en meget lille afgift. Det kan da kun blive bedre for miljøet. Mener gassen forduftede op i den blå luft i DK pga. den alt for høje indførte afgift. HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 17/07-2011 14:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Jeg synes at mange af de taxaer man kører med i Bangkok virker somom at de mister en del kræfter på gas konverteringen. Det giver sig udtryk i at den lyder meget mere anstrengt end man ellers ville forvente især når de sætter igang. Jeg må indrømme at det ofte er de ældre taxae der har dette problem så jeg formoder at det skyldes en dårlig konvertering. En ny toyota corolla kan fåes med indbygget Gas konvertering og den har omkring 10 heste mindre end benzin fætteren med samme motorstørrelse. Jeg undrer mig meget over at de gas tanke de kører med i taxaerne, for jeg ved at man kan få tanke der erstatter et reservehjul og en taxa uden bagageplads virker tåbeligt i min verden. |
|
|
helligaben |
Lagt på d. 17/07-2011 17:17
|
TomDK skrev: Jeg synes at mange af de taxaer man kører med i Bangkok virker somom at de mister en del kræfter på gas konverteringen. Det giver sig udtryk i at den lyder meget mere anstrengt end man ellers ville forvente især når de sætter igang. Jeg må indrømme at det ofte er de ældre taxae der har dette problem så jeg formoder at det skyldes en dårlig konvertering. En ny toyota corolla kan fåes med indbygget Gas konvertering og den har omkring 10 heste mindre end benzin fætteren med samme motorstørrelse. Jeg undrer mig meget over at de gas tanke de kører med i taxaerne, for jeg ved at man kan få tanke der erstatter et reservehjul og en taxa uden bagageplads virker tåbeligt i min verden. Det er nok pga størrelsen. Long live the king !
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |