Se indlæg
 Udskriv debat
flytning af indbo til thailand.
carstenj
hej, er der nogen her på DTW der ved noget om flytning af sit indbo til thailand, her tænker jeg på leje af container, nedpakning, transport af container i thailand og ikke mindst hvad er prisen for en sådan flytning?

marymus
Hej C.

Nu ved jeg ikke hvor meget du skal have afsted, og derved ikke om dette svar kan hjælpe dig.

Vi flyttede til Thailand med 8 fyldte store flyttekasser og besluttede at investere i møbler herude. Ellers skulle det hele bare med hjem igen!
Efter at have undersøgt her og der, endte vi med at bruge Post DK. 1 fyldt flyttekasse med 20 kg. kostede os 1093 kr. og "pakkerne" var fremme på mellem 7-9 dage selvom det var den langsomme forsendelse vi valgte.
Man kunne trace kasserne hele vejen. I DK via post Danmark, og i Thailand via en anden post hjemmeside (som post DK kan oplyse urlen på).

Jeg ville til enhver tid vælge denne løsning igen.

Held og lykke med flytningen..

M.

Gamba
Til Phuket koster det ca. Kr. 25.000 + afgifter og tea penge. Mvh. Gorm

Http://welcome-in...
Welcome inn Hotel room & Villa rental
[img]Http://www.welcome-inn.com/images1/rent.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.welcome-inn.com
yeya
Tag kontakt til
http://www.abs-re...tions.com/

Det er et danskejet firma med stor erfaring i flytninger til Thailand.
Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url

http://www.baanjoy.dk
Frank
yeya skrev:
Tag kontakt til
http://www.abs-re...tions.com/

Det er et danskejet firma med stor erfaring i flytninger til Thailand.

Jeg kunne også på et tidspunkt få brug for noget flytning, så jeg vil bare høre hvordan dine flytninger med firmaet er gået, og om dine erfaringer er aktuelle?Smile

hiks
Hej måske det var en mulighed.

Du kan købe ekstra bagage hos sas, ialt kan købes 4 ekstra bagage, kuffert må være 2 meter lang, og ryger ind som speciel, men kommer med samme fly som dig selv, har selv prøvet det.

en ekstra kuffert:
kuffert 23kg =300kr
kuffert 32kg koster 450kr

Du kan indchek ialt 5 kufferter a 32kg ialt 160kg for lidt under 2000kr den ene bagage er med i flybilletten

http://www.sas.dk...eovervagt/

jesperfrb
Flyttede selv alt mit indbo til Thailand sidste år!
Flytning, indpakning,samt alt transport var til min store tilfredshed! 20 fods container afleveret på adressen i dk, pakket og forseglet. I Thailand afleveret på adressen udpakket og alt affald fjernet!
Eneste fejl jeg lavede var: ikke selv være tilsted ved ankomst til Thailand, så måtte af med 45000baht til "Told"
Oprindeligt ville de have 100000 baht, men flyttefirmaet fik dem talt ned, så er fint tilfreds!
Det var ABS( Big viking) der klarede det hele!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

malefyrre
Ærgeligt at containertråden er væk eller låst, selv om der var meget ballade i den..

Der var dog en rimelig god mulighed for at læse om hvilke samarbejdspartnere man måske skulle / eller ikke skulle samarbejde med..

Kurt-Veena
Hej
prøv at tage kontakt til DSV. De kan flytte det hele fra dør til dør, minus toldafgifter i Thailand.
Fik et tilbud på 2 cbm og 500 kg til ca. 8000 dkr. Har hørt at der kommer en told fra de Thailandske myndighedder på ca. 10.000 Bath. Samlet ca. 10,000 kr.

Afventer selv en flytning til September, hvor jeg har tænky mig at benytte dette tilbud. Møbler er forholdmæssigt billig i Thailand og det drejer sig kun om alt andet end møbler for mit vedkommende.

Med venlig hilsen

Kurt JensenWink

ABS
Good luck.Smile
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
flyer
Jeg tænker på om ikke det var en ide at flere slog sig sammen om at sende en"fælles" container afsted, det kommer selvfølgelig an på hvor meget flyttegods man har, men selvom man har meget gods skulle det nok være mulig at få det pakket sammen til en 20´container, hvis ikke er mit bud at det forholdsmæssigt stadig ville billigere at få 2x gods ind i en 40´container end at sende 2 enkelte containere afsted, rent logistisk set ved jeg ikke om kan lade sig gøre!? Måske ABS kunne give et bud på det?
Det er helt klart en mulighed jeg vil efterspørge, når jeg skal flytte, jeg har tænkt mig at købe en container selv og så "leje" den overskydende plads ud Hello....
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

DKPete
Prisforskellen rent fragtmæssig mellem en 20' og en 40' er kun omkring dkk 3000,00 på selve søfragten......til gengæld ryger du nok i problemer i tolden med flere forskellige modtagere i samme container. Til info er det meget dyrt pt at købe brugte containere - priserne er steget med 100% det sidste år - så det vil jeg ikke råde dig til.

flyer
Til info er det meget dyrt pt at købe brugte containere - priserne er steget med 100% det sidste år - så det vil jeg ikke råde dig til.
Har du nogen idé om hvad det koster at leje en container og så måske købe en i Thailand?

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

ABS
Selvfølgelig kan det da lade sig gøre at man 2 – 3 stykker deler en container. Problemet er som DKPete siger det. Tolderne. Lige pludselig er der F.eks 3 TV, 2 køleskabe og 3 stereoanlæg osv. i den container. Ja rigtigt 2 -3 forskellige kunder. Men tolderne ser anderledes på det. Også måske en af kunderne ikke har alle sine visa osv. I orden. En af kunderne har noget i nogle af kasserne som ikke burde være der og som ikke står på pakkelisterne. I har jo pakket selv. 100% det kommer til at koste hos tolderne. Hvem skal betale.? Det skal kunden. Kan de 2 -3 kunder blive enige.?? For jeg vil tro at tolderne sætter en pris på at få den container udleveret og uden at forklarer ret meget. Og er der måske som skrevet de 3 TV, 2 køleskabe og 3 stereoanlæg osv. Ja så lugter tolderne blod og de splitter den container ad. Så bliver det dyrt. Mit bud ville være ikke under THB 100.000.00 for at få den container udleveret. Måske endog lavt sat. Detention / Demurrage på containeren (Efter 5 dage) koster også, nu når I ikke er blevet enige om hvem der skal betale hvad og hvorfor.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
flyer
Ja så er den ged vist barbaret... Det er nok ikke værd at prøve kræfter medCrying

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

DKPete
flyer skrev:
Til info er det meget dyrt pt at købe brugte containere - priserne er steget med 100% det sidste år - så det vil jeg ikke råde dig til.
Har du nogen idé om hvad det koster at leje en container og så måske købe en i Thailand?

Hvis du sender med en rederi container fra Danmark er container lejen under søtransporten inkl. i fragten. Når cont. ankommer til BKK har du typisk 5 dage til at fortolde/tømme og levere cont. tilbage til depotet. Hvis man ikke når det - fex pga toldproblemer - løber der leje omkst. på & evt. pladsleje.... disse omkst. er forskellige fra rederi til rederi - men typisk ligger de på DKK 400 pr 20'DC. Mht at købe cont. i Thailand eller et andet sted - er prisen nogenlunde ens verden over - så et godt bud vil være ca. DKK 11-12.000 for en 20'DC og en DKK 22-23.000 for en 40'DC.
For et år siden kostede de det halve !!! Jeg har selv lige købt 18x40' i DK og 10x40' i Sverige - i Sverige var de DKK 400 billigere....Så som du kan se er det ret pebret pt ! Iøvrigt er der en lille detalje - hvis du køber din egen cont. DK - kan du risikere at skulle betale told af denne i Thailand - men det ved ABS sikkert mere om :-)

jesperfrb
Vil til hver en tid andbefale at bruge profesionelle, som "ABS", kan ikke se fordelen ved agt købe en container, med mindre du vil bruge den til værksted eller ligende, men så er det squ billigere at få bygget et i Thailand!
Og som andre skriver i tråden, det kan være meget svært at dele en container pga told i Thailand!
Ville selv have haft noget i min for andre, indtil det gik op for mig at tolden ville blive et problem!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

flyer
Ja det er også blevet min holdning indtil vidre, altså kun mine egne ting i containeren.
Du er inde på det rigtige, enmlig at jeg vil indrette værksted i containeren, da jeg ikke tror at jeg skal bo hele året i Thailand, men nok drage til Danmark et par mdr eller tre omkring forårstide, ville det jo være rart at kunne låse ordentligt af, da jeg har temmelig meget værktøj, jeg tænker også på at låse knallert og bil inde i containeren, tror godt at en Isuzu 4*4 pick-up kan komme ind, selvom vi bor på samme matrikel som konens familie, men jeg har snart hørt så mange røverhistorier om at man ikke kan stole på nogen i Thailand.
Men det er rart med nogle input så jeg kan få det forberedt ordenligt.

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

claus31130
At lave et værksted i en container hernede bliver en temmelig varm fornøjelse at være i efter min mening ... og man kan få bygget rimeligt meget værksted/udhus for 10.000 - 20.000 kr.

Du siger du vil have muligheden for at låse det ordentligt af ... det er under alle omstændigheder hængelåsen du sætter på i sidste ende der gør forskellen ...

http://www.cs-web.in.th/
Spring til debat: