Se indlæg
Nyt kamera !!!
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/06-2011 04:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 230 |
Hej. Mit gammel kamera er død, og det var også gammel, og ikke noget specialt ved det. Men jeg er blive lidt mere bidt af at tage billeder efter jeg er kommet til thailand. Så skal havde fundet et godt kamera til en "begynder" som jeg jo er.. Jeg har søgt lidt på google, og nogle stykker kommer frem en del gange, så vil lige høre om der er nogle her på forum der kan hjælpe mig lidt på vej, samt hvis nogle kan anbefale gode steder i Bangkok områder at købe det, vil der være et ekstra plus.... De kamera jeg har set mange skrive om er: 01: Fujifilm FinePix HS20 EXR 02: Fujifilm FinePix HS11 03: Fujifilm FinePix HS10 04: Cannon Powershot SX30 05: Dit bud måske ?? Takker til alle på forhånd, håber i alle sammen får en dejlige dag... Mvh Per |
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 20/06-2011 07:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
Midt beste bud er nikon D3s
Come As You Are
|
|
|
per p |
Lagt på d. 20/06-2011 09:07
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 45 |
Jeg vil klart anbefale dig at købe et digitalt spejlrefleks de har den store fordel at når du kommer bedere ind i foto verden og blive bedre så kan du begynde at udskifte dine objektiver det er jeg sikker på du vil blive glad for i længden |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 20/06-2011 09:37
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Badedyr skrev: Hej. Mit gammel kamera er død, og det var også gammel, og ikke noget specialt ved det. Men jeg er blive lidt mere bidt af at tage billeder efter jeg er kommet til thailand. Så skal havde fundet et godt kamera til en "begynder" som jeg jo er.. Jeg har søgt lidt på google, og nogle stykker kommer frem en del gange, så vil lige høre om der er nogle her på forum der kan hjælpe mig lidt på vej, samt hvis nogle kan anbefale gode steder i Bangkok områder at købe det, vil der være et ekstra plus.... De kamera jeg har set mange skrive om er: 01: Fujifilm FinePix HS20 EXR 02: Fujifilm FinePix HS11 03: Fujifilm FinePix HS10 04: Cannon Powershot SX30 05: Dit bud måske ?? Takker til alle på forhånd, håber i alle sammen får en dejlige dag... Mvh Per Ricoh CX4 er et super lækkert lille 10Mpix digicam og tager afsindigt gode og skarpe billeder , havde selv i et par år et Nikon DSLR med til thailand og der render man virkelig rundt og føler sig som en pressefotograf med det om halsen , gik tilbage til mit ricoh cx4 - nemt at have med overalt og det vil dække dine behov fuldt ud! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 20/06-2011 14:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
http://www.truste...era_review Her er et review af Ricoh CX4. Panasonic Lumix G3 faar dog en bedre score 9/10. I mine unge dage slaebte jeg rundt paa 3 Nikon spejlrefleks kamera huse plus diverse objektiver og det var tunge sager. I dag bruger jeg min mobil som kamera - 8 MP og billederne er ganske udmaekede. Nemt og bekvemt. Soeg paa nettet og laes forskellige reviews. |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 20/06-2011 15:43
|
hugoboerge skrev: http://www.truste...era_review Her er et review af Ricoh CX4. Panasonic Lumix G3 faar dog en bedre score 9/10. I mine unge dage slaebte jeg rundt paa 3 Nikon spejlrefleks kamera huse plus diverse objektiver og det var tunge sager. I dag bruger jeg min mobil som kamera - 8 MP og billederne er ganske udmaekede. Nemt og bekvemt. Soeg paa nettet og laes forskellige reviews. tjaa nu er score jo taknemmelige, har prøvet lumix også....billedkvaliteten er bedre på ricoh... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 20/06-2011 16:51
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
pdrhan skrev: hugoboerge skrev: http://www.truste...era_review Her er et review af Ricoh CX4. Panasonic Lumix G3 faar dog en bedre score 9/10. I mine unge dage slaebte jeg rundt paa 3 Nikon spejlrefleks kamera huse plus diverse objektiver og det var tunge sager. I dag bruger jeg min mobil som kamera - 8 MP og billederne er ganske udmaekede. Nemt og bekvemt. Soeg paa nettet og laes forskellige reviews. tjaa nu er score jo taknemmelige, har prøvet lumix også....billedkvaliteten er bedre på ricoh... Soeg paa nettet og laes specifikationerne plus taknemmelige reviews. Med Nikon kan man aldrig gaa galt i byen, men priserne er ogsaa derefter. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 20/06-2011 17:26
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
pdrhan skrev: Ricoh CX4 er et super lækkert lille 10Mpix digicam og tager afsindigt gode og skarpe billeder , havde selv i et par år et Nikon DSLR med til thailand og der render man virkelig rundt og føler sig som en pressefotograf med det om halsen , gik tilbage til mit ricoh cx4 - nemt at have med overalt og det vil dække dine behov fuldt ud! Jeg er meget enig med Peter, og dette sagt på trods af at jeg stort set altid vader rundt med et Nikon DSLR når jeg er afsted. Der er simpelthen blot for mange situationer, hvor man ikke gider at medbringe et så stort kamera og går glip af situationer, hvor man kunne have taget et rigtig godt snapshot med et mindre kamera, som man kan medbringe overalt. Så nu tager jeg 2 med |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 20/06-2011 21:20
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
hvis man virkelig vil lave nogle hurtige snap shot's / serie billeder så er man jo nødt til at have et spejlrefleks, der kan et digitale lomme kamera ikke være med. som et godt nybegynder kamera vil jeg anbefale et Nikon D3000 køb ikke kamera i Thailand, det kan ikke betale sig, der har været så mange tråde her på DTW om emnet. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 20/06-2011 22:55
|
TG950 skrev: hvis man virkelig vil lave nogle hurtige snap shot's / serie billeder så er man jo nødt til at have et spejlrefleks, der kan et digitale lomme kamera ikke være med. som et godt nybegynder kamera vil jeg anbefale et Nikon D3000 køb ikke kamera i Thailand, det kan ikke betale sig, der har været så mange tråde her på DTW om emnet. Sagtens...til hver en tid Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
Lundberg |
Lagt på d. 20/06-2011 22:57
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 82 |
rinpoche skrev: pdrhan skrev: Ricoh CX4 er et super lækkert lille 10Mpix digicam og tager afsindigt gode og skarpe billeder , havde selv i et par år et Nikon DSLR med til thailand og der render man virkelig rundt og føler sig som en pressefotograf med det om halsen , gik tilbage til mit ricoh cx4 - nemt at have med overalt og det vil dække dine behov fuldt ud! Jeg er meget enig med Peter, og dette sagt på trods af at jeg stort set altid vader rundt med et Nikon DSLR når jeg er afsted. Der er simpelthen blot for mange situationer, hvor man ikke gider at medbringe et så stort kamera og går glip af situationer, hvor man kunne have taget et rigtig godt snapshot med et mindre kamera, som man kan medbringe overalt. Så nu tager jeg 2 med Fuldstændig enig !!! jeg havde selv et hundedyrt(og godt) CANON EOS 550D DSLR ...og ja det tog jo fantastiske billeder ....problemet var jo bare at jeg ikke gad og slæbe rundt på det i varmen i Thailand ....så nu har jeg et Panasonic DMC-TZ 20 og det får jeg taget en masse fantastiske billeder og det kan være i lommen. Et godt sted og købe er[url] www.kamerashop.dk [/url] Se kamera her http://www.panaso...index.html |
|
Spring til debat: |