Se indlæg
 Udskriv debat
Bang Saen
standk
Overvejer at tage et par uger til Bang Saen på ferie til efteråret,
og senere måske bosætte mig der om et par år.
Vil gerne have lidt info om Bang Saen, hvis nogen kan hjælpe.
1) Er der direkte bus fra lufthavn til Bang Saen?
2) Er der direkte bus Fra Bang Saen til Jomtien/Pattaya?
3) Hvordan er strandene i Bang Saen?
4) Er der mange danskere/farang i Bang Saen?
5) Er der noget natteliv/pigebar?
6) Noger der kender et godt/billigt hotel/guesthouse?

TG950
standk skrev:

du finder de fleste svar her :
http://www.hatban...

desuden er Bang saen mest for Thai, men en del udlændige der er gift med en Thai eller relationer til Thai famillie opholder sig en del der, også en del dansker.

så vidt jeg ved så findes der 1 eller 2 danske restauranter der.

stranden fejler absolut intet.

ikke at forglemme abe bjerget, lidt a la gibraltar ( i lille målestok Wink )

www.thaismile.jp/FotoGallary/ThaiPics/BangSaen/beach/BangSaenBeach01.JPG

www.huahinproperties-jmpt.com/Images/boy-walking-bang-saen.jpg

god fornøjelse.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

pdrhan
Jeg elsker BangSaen...
Vi har kommet der jævnligt gennem de sidste 5-6år , der er ikke mange farrang , men masser af billige og gode seafood retauranter - og stranden fejler absolut intet!
Når vi har været der har vi hver gang boet på The Tide Resort , vi elsker bare det sted!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

paulsenp
Her er mit bidrag
standk skrev:

Der er ikke busser med endestation i BangSaen, men nogle der kører gennem byen. Jeg vil dog langt foretrække at tage turen med taxi, så man slipper for at skifte til f.eks. sorngtao ("grisevognene"Wink og have besvær med at finde det hotel/guesthouse, man skal til.

Igen, ingen busser med endestation i BangSaen, men gennemkørende busser, der samler passagerer op undervejs. "stationen" i BangSaen ligger ved Norngmon markedet.

Stranden er en 3 km lang sandstrand, der for størstedelens vedkommende er fyldt op med liggestole og et hav af boder med mad or drikkevarer. Der er ikke meget plads til bare at lægge sig i sandet. Ikke ligefrem nogen fantastisk badestrand, men et rart sted at slappe af og nyde livet.

Der er kun få fastboende danskere, men også nogle stykker der kommer i 3-6 måneder ad gangen.
Til gengæld er der rigtig mange svenskere, både fastboende og ferierende, der hovedsageligt bor i de to "reservater" Scandinavian Village og Logans. Jeg har også mødt en hel del andre farangs, men de fleste gæster i byen er thailændere.

Det findes, men i begrænset omfang og meget mere diskret end i f.eks. Pattaya. Har man penge med, kan man hurtigt komme af med dem på Galaxy.

Jeg har ikke selv haft brug for det, men ved, at der findes nogle stykker. Jeg kan evt. høre lidt omkring.

Min kone og jeg rejser derned igen i starten af oktober og bliver der i nogle måneder. Vi bor lidt nord for hvor stranden slutter, ganske tæt ved Nuans Corner (guesthouse og restaurant).
Peter

flyer
@ Peter
Det var da nogle fine svar! Bo I der fast eller retter sagt har I hus der? Jeg har samme overvejelser om at have et "sommerhus" der, jeg har været der nogle gange og syntes det er et dejligt sted med ikke for meget gang i den.

Vi har hus i Phi´lok men jeg kunne godt tænke mig noget ved vandet oz, så man kunne tage derned og slappe af, det er også sådan at når jeg engang dør vil huset i Phi´lok jo nok gå til min kones børn, derfor kunne jeg godt tænke mig et lille hus ved "stranden" som mine egne unger kunne nyde godt af da jeg ikke har andet at give dem efter min "afgang".

Hvordan ligger priserne på "townhouse" i Bang Saen
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

KnockKnock
Der er dejlig stille og roligt i Ban Saen. Jeg har været der en gang, men vil gerne bosætte mig der eller i nærheden om nogle år.

Du kan evtl. booke en enkelt nat eller to på bangsaen resort hotel:
http://www.hotels...=1091&l=en
Ikke noget luksus hotel , men lige på stranden. Ca. 800 Bht pr. nat

Mere luksuriøs, stadig centralt, ca. 5 min gang til stranden:
http://www.simila...
Kan ikke huske prisen, men det er flotte lejligheder, og altså ikke noget hotel. Jeg kan huske at prisen for en mnd. var meget billigt, så næste gang booker jeg der. De taler dog dårligt engelsk

Der går busser (3-4 timer) til Bangkok, Mini-Van er at foretrække (airc og du sparer en time såvidt jeg husker)

Bang Saen er en universitets by, masser af unge mennesker. Der er osse meget rent, der er skraldespande mange steder.
Stranden er lang og opfordrer til at gå/cykle langs den, der er mange cykel udlejninger over alt.
Nord og syd for byen er der små fiske havne. Man kan endda cykle til Scandinavian Village (ca. 20 min), men hvis du kommer for langt ude på landet kan der være løse hunde som snapper efter en (fire styk af dem fik mig ned i grusvejen, av, av.. og et smadret kamera mindre ;=)

Hilsen
K

paulsenp
hej flyer,

Vi har hus der, men har indtil videre kun været der i op til 3 måneder ad gangen.

Jeg har aldrig set på townhouse-priser, men har set, at der altid er noget til salg i området hvor vi bor. Priserne er givetvis meget svingende, bl.a. i forhold til hvor langt man har til vandet.

Som KnockKnock siger, tag en nat (eller flere) på et hotel, se på huse og spørg til priser (ikke dig men din kone). Der er masser af muligheder.
Peter

standk
Tak for info, vil prøve at besøge byen et par uger,
ligger dejlig tæt på lufthavnen,
kan forstå at der er en del skandinaver,
dog flest svenskere

helligaben
Hejsa

Der Køre minivans fra Airport til Bangsaen 100 Bath,

Men det er somregl ik så let at finde i det roderi der er i selve lufthavnen,

Du skal tage en transitbus ud til lufthanvs busterminalen og så køre der minibusser derfra, og der køre ligeledes almindelige busser som stopper i bangsaent il 72 bath.

Bangsaen er et dejligt sted, jeg håber ik det udvikler sig til en udvidelse af pattaya, for så flytter jeg :-]

hvis du søger barpiger, så skal du nok øve dig lidt på Thai for det er thai turister primært her.

Der er et stort sted der hedder Galaxy, jeg har ik været derinde, men man kan finde videoer på youtube og mere info ved at google lidt.

Du kan leje et guesthouse for 5-6000 for 1 md. hvis du vil ha en rigtig condo med havudsigt 10-12.000

PS der er lige kommet taxaer til byen, hvilket gør det en anelse mere turist venligt at komme rundt.

PS, de steder jeg kommer her, ser jeg måske 1 hvid hver 3 dag så det er ik fordi der er overflod :-]

Helligaben
Long live the king !

[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image.

pdrhan
Syntes da det er rimeligt nemt at komme rundt i "grisebilerne" og billigt!

paulsenp
helligaben skrev blandt andet:
...
de steder jeg kommer her, ser jeg måske 1 hvid hver 3 dag så det er ik fordi der er overflod :-]

Du må da bo temmeligt afsides. Hvis man færdes langs stranden, eller på "hovedgaden" mellem Sukhumvit og strandvejen, eller hvis man kommer i shopping centret Laem Thong, er det svært ikke at støde ind i faranger, hvoraf mindst 50% er svenskere.
Peter

Rasmus
Bang Saen er et prisbilligt og udmærket familieferiested. Stedet byder på mange gode hoteller og restauranter, ikke mindst i den nordlige ende af strandpromenaden. Stranden er dog ikke det man almindeligvis forbinder med Thailand fra div. postkort med hvide strande osv. Stranden i Bang Saen er en brun grusstrand med stor forskel på ebbe og flod. Ved ebbe skal man dog langt ud før der bliver dybt nok til at svømme.

Hvis man ønsker at feriere i Bang Saen, skal man også være opmærksom på at stedet er et særdeles yndet udflugtsmål for Bangkok Thaier i weekenden. Fra fredag eftermiddag og frem til søndag eftermiddag, er Bang Saens hoteller invaderet af Bangkok Thaier i hobevis. Strandpromenaden er fyldt op med Bangkok indregistrer firhjultrækker, unger, hunde, gl. kællinger, støjende og fulde Thaier. Alle restanterne er fyldt til bristepunktet. Men til gengæld har man så stort set hele Bang Saens strandpromenade, hoteller, og restauranter for sig selv fra søndag eftermiddag, og frem til helvede atter bryder løs fredag eftermiddag. Shock

Det er absolut ikke sidste gang min familie og jeg holder ferie i Bang Saen, men det bliver kun fra mandag til fredag.

God tur til Bang Sang!

Hilsen Rasmus

pdrhan
Rasmus skrev:
Bang Saen er et prisbilligt og udmærket familieferiested. Stedet byder på mange gode hoteller og restauranter, ikke mindst i den nordlige ende af strandpromenaden. Stranden er dog ikke det man almindeligvis forbinder med Thailand fra div. postkort med hvide strande osv. Stranden i Bang Saen er en brun grusstrand med stor forskel på ebbe og flod. Ved ebbe skal man dog langt ud før der bliver dybt nok til at svømme.

Hvis man ønsker at feriere i Bang Saen, skal man også være opmærksom på at stedet er et særdeles yndet udflugtsmål for Bangkok Thaier i weekenden. Fra fredag eftermiddag og frem til søndag eftermiddag, er Bang Saens hoteller invaderet af Bangkok Thaier i hobevis. Strandpromenaden er fyldt op med Bangkok indregistrer firhjultrækker, unger, hunde, gl. kællinger, støjende og fulde Thaier. Alle restanterne er fyldt til bristepunktet. Men til gengæld har man så stort set hele Bang Saens strandpromenade, hoteller, og restauranter for sig selv fra søndag eftermiddag, og frem til helvede atter bryder løs fredag eftermiddag. Shock

Det er absolut ikke sidste gang min familie og jeg holder ferie i Bang Saen, men det bliver kun fra mandag til fredag.

God tur til Bang Sang!

Hilsen Rasmus

Jeps! Hørt! Lige mine ord...dog hvis man bor på The Tide Resort som vi altid gør når vi er der, er stadig ikke overrendt derinde i weekenden ;-)

filihankat
pdrhan skrev:
Rasmus skrev:

God tur til Bang Sang!

Hilsen Rasmus

Jeps! Hørt! Lige mine ord...dog hvis man bor på The Tide Resort som vi altid gør når vi er der, er stadig ikke overrendt derinde i weekenden ;-)

Næh, et hotel hvor priserne starter ved 3800 baht pr. døgn er næppe overrendt.......

jensjorgen1999
tænker du på at flytte dertil kan du måske have interesse i flg.: www.scandinavianv...

paulsenp
Jeg har ikke hørt noget positivt om Scandinavian Village, og det samme gælder Logan's.

De to ghettoer ligger tæt ved hinanden, men langt fra alt andet.

Jeg kender et par stykker, der er flyttet derfra, og har hørt, at der er mange, der har fortrudt købet. Det er svært at komme af med husene igen, og ganske mange forsøger at redde økonomien ved at leje ud til familie, venner og bekendte.
Peter

standk
Hej helligabe
Tak for info om lufthavn/busser m.m.
Jeg ønsker heller ikke Pattaya tilstande,
derfor nysgerrig hvor udbredt "barerne" er.
Er du fastboende i Bang Saen?
Hvis ja, bor du så til leje eller har du købt bolig,
hvorhenne ca. og hvem har du købt/lejet af?
Er det evt. muligt at finde et lille job dernede,
til at dække nogen af udgifterne, og have noget at stå op til,
evt. et par timer per dag, eller et par dage om ugen.

standk
Nogen der ved hvad en taxi koster fra lufthavnen til Bang Saen?

KnockKnock
Nogen af jer der har været i BS fornylig. Jeg var der i december, og savner det meget. Vil gerne købe en billig lejlighed der engang. Kender i noget til det, priser, hvor man skal/ikke skal lede mm?
De bedste hilsener KK 😄

Max 123
Chon Buri Bang Saen findes der 1 eller 2 danske restauranter der

Spring til debat: