Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Hvornår stopper det?
|
|
olejensen |
Lagt på d. 08/06-2011 18:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 276 |
Mon dette i mine øjne vanvid stopper før vi har et forenet Europa med Tyrkiet som et af medlemmerne. http://politiken....-schengen/ Mere fri bevægelighed i Europa, så mon de par grænsestolper og tolddere vi stiller op ved den såkaldte grænse vil hjælpe noget, og hjælpe på hvad? |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 08/06-2011 19:31
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
jeg så 100 gange hellere Tyrkiet som medlem end de 2 nævnte
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/06-2011 19:34
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
nice flere sigøjner familier fra Bulgarien og Rumænien...tror de to landes befolkninger glæder sig til at kunne sparke dem rundt i Europa....og os blåøjede danskere skal nok være naive nok til at byde dem velkommen....vi skal ud af de lort og det kan kun gå for langsomt...har aldrig været tilhænger af EU og jeg mener kun det har ført dårlige ting med sig...3 gode grunde til udmeldelse: 1) Det betaler sig ikke økonomisk. 2) Det underminere vores egne beslutninger. 3) Lettere adgang og øget antal flygtninge, indvandrere, guldjægere og kriminelle (og JA, det er et problem!) Gentager: BT idag (08-06-2011): - Jeg har stoppet fire mænd med dansk CPR-nummer, men deres fornavne var ikke danske. Jeg ville ønske, at jeg ikke skulle generalisere, men otte ud af ti, jeg snupper for tiden, er nordafrikanere. De sidste 20 procent er østeuropæere, forklarer Jesper Milde (Politiassistent). Bag ham på stationens væg hænger en liste over ni af de netop nu mest eftersøgte tyve. Deres fornavne er Mohammed, Mohammad, Mahdi, Zidan, Mohammed, Samir, Adel, Sami og Mohammad. Men nej nej, lad os dog forblive på EU vognen og indgå i den så stærke Euro...så stå vi jo sammen med stærke lande som grækenland, portugal, estland, letland, lithauen, polen, bulgarien og rumænien...mens vi spændt venter på muslimerne fra tyrkiet og azerbajdjan...og lad os håbe at vi også bliver beriget med vores venner i Ukraine, Armenien, Georgien og Moldova.. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 08/06-2011 21:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
JS skrev: har aldrig været tilhænger af EU og jeg mener kun det har ført dårlige ting med sig...3 gode grunde til udmeldelse: 1) Det betaler sig ikke økonomisk. Jo, Danmark får mere end vi betaler. Det gjorde vi vist ikke i starten, men i dag gør vi. JS skrev:2) Det underminere vores egne beslutninger. I nogle tilfælde. Men oftest til fordel for den danske befolkning. Vi har fx fået bedre beskyttelse/flere rettigheder på grund af lovgivning i EU. JS skrev:3) Lettere adgang og øget antal flygtninge, indvandrere, guldjægere og kriminelle (og JA, det er et problem!) Og lettere for danskere at flytte til andre EU-lande, fx med pensionen i behold. Dansk erhvervsliv har også nydt godt af input fra tilflyttede udlændinge, der bidrager med ny viden. Og det har især nydt godt af reglerne om varernes frie bevægelighed. Mht. flygtninge, så hører de ikke med i det regnestykke - det er en forpligtelse, som vi også ville have uden EU-medlemskab. Og så lad mig tilføje punkt 4, som efter min mening overskygger alle de andre punkter - selv hvis du havde haft ret: Ingen krig i EU-landene. JS skrev: Gentager: BT idag (08-06-2011): - Jeg har stoppet fire mænd med dansk CPR-nummer, men deres fornavne var ikke danske. Jeg ville ønske, at jeg ikke skulle generalisere, men otte ud af ti, jeg snupper for tiden, er nordafrikanere. De sidste 20 procent er østeuropæere, forklarer Jesper Milde (Politiassistent). Nordafrika er ikke med i EU. Vi modtog også flygtninge, før vi blev medlem i EU - forskellen er blot, at i de gode gamle dage, blev de ikke udsat for så meget had og hetz. JS skrev:Men nej nej, lad os dog forblive på EU vognen og indgå i den så stærke Euro...så stå vi jo sammen med stærke lande som grækenland, portugal, estland, letland, lithauen, polen, bulgarien og rumænien Det koster danskere dyrt, at vi ikke er med i den stærke euro. Du kan bare tjekke den til enhver tid gældende rentesats. |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 08/06-2011 21:23
|
Ja det er da flot at vi har fået en politisk stormagt uden krig. Men det vi har og havde brug for var bare en handelssamarbejde, ikke nogen politisk magt der står over det danske folketing. Jeg mener politikerne har solgt Danmark hen over hovedet på befolkningen om det er for eres egen vindings skyld aner jeg ikke, men jeg kan ikke se, hvad glæde vi som befolkning har ved, at alle politiske bestemmelser flyttes til Brussel. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/06-2011 22:13
|
TIL KIM L.: 1) BNP pr. indbygger i alle de traditionelt stærke EU lande (herunder DK) er faldet siden vi meldte os ind...omvendt er de nye og traditionelt mindre stærke lande såsom Polen og Baltiske lande steget siden de kom med...årsag...EU flyttede en masse penge i den retning i håb om at skabe én stor stærk union med én stor stærk valuta...det failede bare sygt...og nu er hele EU på spanden... 2) det underminere vores beslutninger basta..alt hvad vi vedtager kan kun blive vedtaget hvis EU godtager det...og hvordan kan det være til danskernes fordel, når det er folkevalgte politikere der prøver at få tingene igennem, men gang på gang bliver bremset i EU...FAIL ! 3) Det har aldrig været svært for en dansker at slå sig ned i udlandet med sin pension...så hvordan er det blevet lettere efter EU ?? nu har vi så alt for mange udlændinge på førtidspension og pension at det bliver sværere for almindelige danske at tage den med til udlandet...selv til Spanien og andre EU lande...FAIL! 4) Erhvervslivet har ikke fået den store fordel ud af EU...der er stadig bureaukrati og idag endnu flere EU skabte regler end før...FAIL 5) jeg er udemærket klar over at nordafrika ikke er en del af EU...men tror du alle nordafrikanerne kommer med fly direkte til Danmark..nej, de strømmer ind fra spanien, frankrig, italien og tyskland...og via sløsede EU regler via sverige til DK...hvor de ender som arbejdsløse, kriminelle og asociale nasserøve...tak til EU for den frie bevægelighed..tak for det nu er røvtur at kunne være sammen med sin ikke-EU kone... 6) Det har ikke kostet danskerne dyrt at vi ikke har Euro...kronen er så vidt jeg ved bundet til Euro...og med de financielle kriser EU og Euroen oplever lige nu hvor selv Tyskland overvejer at trække sig ud af den..så tror jeg vi skal være glade for at vi ikke hoppede med på den galaj...indfør baht istedet... |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/06-2011 00:13
|
JS skrev: 1) BNP pr. indbygger i alle de traditionelt stærke EU lande (herunder DK) er faldet siden vi meldte os ind...omvendt er de nye og traditionelt mindre stærke lande såsom Polen og Baltiske lande steget siden de kom med...årsag...EU flyttede en masse penge i den retning i håb om at skabe én stor stærk union med én stor stærk valuta...det failede bare sygt...og nu er hele EU på spanden... Kan du henvise til tal, der viser, at Danmarks BNP er faldet siden 1972? Jeg har ikke umiddelbart kunne finde de gamle tal, men vi har da haft en pæn stigning siden 1999: http://www.euo.dk...NP_vaekst/ JS skrev:2) det underminere vores beslutninger basta..alt hvad vi vedtager kan kun blive vedtaget hvis EU godtager det...og hvordan kan det være til danskernes fordel, når det er folkevalgte politikere der prøver at få tingene igennem, men gang på gang bliver bremset i EU...FAIL ! Nej, vores love skal ikke godkendes af EU. Men på nogle områder har vi frivilligt underlagt os fælles love/regler. Som nævnt tidligere, er det ofte til danskernes fordel, når vi bliver "tvunget" til at indføre nye love. Takket være EU har vi fx flere rettigheder end de danske love giver os. Bare for at nævne et eksempel så indeholder Den Europæiske Menneskerettighedskonvention en større grad af ytringsfrihed, end vi har i henhold til den danske grundlov. http://da.wikiped...konvention JS skrev:3) Det har aldrig været svært for en dansker at slå sig ned i udlandet med sin pension...så hvordan er det blevet lettere efter EU ?? nu har vi så alt for mange udlændinge på førtidspension og pension at det bliver sværere for almindelige danske at tage den med til udlandet...selv til Spanien og andre EU lande...FAIL! Du behøver jo bare at læse lidt tilbage her i forummet for at finde problemer med at få pensionen med til Thailand. EU's regler om fri bevægelighed for arbejdskraften omfatter også pensionen. Jeg ved ikke, på hvilke punkter man helt nøjagtigt har mere ret i henhold til EU-reglerne, men EU-reglerne giver flere rettigheder end de danske regler. Bemærk for øvrigt, at dette også gælder den anden vej, at dem der flytter til Danmark får pension med fra sit eget land. I gamle dage var vi ikke så rigide mht. tilflyttere, så der betalte Danmark vist pensionen for mange af dem. JS skrev:4) Erhvervslivet har ikke fået den store fordel ud af EU...der er stadig bureaukrati og idag endnu flere EU skabte regler end før...FAIL Reglerne er ofte en fordel for danske virksomheder, bl.a. fordi de forhindrer protektionisme i andre lande. JS skrev:5) jeg er udemærket klar over at nordafrika ikke er en del af EU...men tror du alle nordafrikanerne kommer med fly direkte til Danmark..nej, de strømmer ind fra spanien, frankrig, italien og tyskland...og via sløsede EU regler via sverige til DK...hvor de ender som arbejdsløse, kriminelle og asociale nasserøve...tak til EU for den frie bevægelighed..tak for det nu er røvtur at kunne være sammen med sin ikke-EU kone... Måske du skulle kigge andre steder efter årsagen til problemer med en ikke-EU-kone. Den slags problemer er blevet større og større de sidste ti år, ikke på grund af EU, men på grund af et bestemt parti og andre partiers leflen for dette parti. Og når du kan skrive ikke-EU-kone, så viser det jo netop, at man har nogle rettigheder i EU-lande, som Danmark ikke bare kan fjerne, sådan som vi har fjernet rettigheder for koner fra lande uden for EU. Så løsningen er nok at få Thailand med i EU JS skrev:6) Det har ikke kostet danskerne dyrt at vi ikke har Euro...kronen er så vidt jeg ved bundet til Euro...og med de financielle kriser EU og Euroen oplever lige nu hvor selv Tyskland overvejer at trække sig ud af den..så tror jeg vi skal være glade for at vi ikke hoppede med på den galaj...indfør baht istedet... Ja, kronen er bundet til euroen. Men det er ikke det samme som at være en del af euroen. Der er stadig en lille tvivl i markedet om kronens styrke, og den tvivl koster os lidt ekstra på renten. I dag er renteforskellen vist nede på 0,15%, hvor den tidligere har været noget større - jeg mener, den var oppe på omkring 1% for ti år siden. Bliver kronen løsrevet fra euroen, vil renteforskellen helt klart blive større igen. For at illustrere forskellen, så vil et huslån på 1.000.000 kr. koste cirka 33.000 kr. ekstra med en renteforskel på 0,15% og 227.000 kr. ekstra ved en renteforskel på 1% (udregnet med en "grundrente" på 5,30%). Redigeret af Kim Ludvigsen d. 09/06-2011 00:18 |
|
|
Fido |
Lagt på d. 09/06-2011 04:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
"I dag er renteforskellen vist nede på 0,15%, hvor den tidligere har været noget større - jeg mener, den var oppe på omkring 1% for ti år siden. Bliver kronen løsrevet fra euroen, vil renteforskellen helt klart blive større igen." Ja, det er da helt rigtigt at renteforskellen vil vokse, men naar kronen loesrives fra euroen pga af den monetaere unions sammenbrud saa bliver det os der faar de lavere renter. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 09/06-2011 04:32
|
Kim Ludvigsen, hvad med den danske selvbestemmelse? Hvis jeg ser på EF fra 1972 og til idag EU, så minder det nærmest om voldtægt af befolkningen. Handelssamarbejdet er blevet til, at mange love på f.eks. udlændingeområdet skal godkendes i EU. Og jeg har aldrig stemt for at den danske lovgivende forsamling blev flyttet fra folketinget ned til Brussel. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/06-2011 05:50
|
Ja, det er da helt rigtigt at renteforskellen vil vokse, men naar kronen loesrives fra euroen pga af den monetaere unions sammenbrud saa bliver det os der faar de lavere renter. Mon dog. Hvis der kommer et sammenbrud, vil vil nok alle opleve stigende renter - de svage økonomier mest. Herefter er de små lande mest udsatte. hvad med den danske selvbestemmelse? Hvis jeg ser på EF fra 1972 og til idag EU, så minder det nærmest om voldtægt af befolkningen. Den danske selvbestemmelse eksisterer stadig - undtagen på de områder, hvor vi selv har frasagt os den. Det er som i ethvert andet ægteskab, man frasiger sig noget selvbestemmelse for at opnå andre fordele. Den eneste voldtægt, jeg kan se, er de folkeafstemninger i forbindelse med EF/EU vi har haft gennem årene. Langt de fleste har været ubegrundede - dvs. de har ikke været nødvendige ud fra et retmæssigt synspunkt. Vi har valgt politikere for, at de skal tage beslutninger på vores vegne, og den opgave har de ikke været voksne nok til. Og jeg har aldrig stemt for at den danske lovgivende forsamling blev flyttet fra folketinget ned til Brussel. 1. Den danske lovgivende forsamling findes stadig på Christiansborg. 2. De rettigheder, vi har afgivet gennem årene, er alle sket efter folkeafstemninger. Det kan være, at den slags ender med et andet resultat, end det man selv ønsker, men det er en del af demokratiet. |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 09/06-2011 06:55
|
Kim Ludvigsen, havde vi ikke lavet en regel der hed 24 år? og kunne den bruges overfor andre end Danskere der ville have en ægtefælle fra et land udenfor EU. Alle i Danmark med et pas fra et EU land kunne få en ægtefælle på 18 år med til Danmark, efter EU bestemmelserne, så kom ikke her og sig Brussel ikke bestemmer. 1. Den danske lovgivende forsamling findes stadig på Christiansborg. 2. De rettigheder, vi har afgivet gennem årene, er alle sket efter folkeafstemninger. Det kan være, at den slags ender med et andet resultat, end det man selv ønsker, men det er en del af demokratiet. Og jeg har en lidt anden opfattelse af afgivelse af rettigheder, da jeg ikke mener Danmark idag er et selvstændigt land, du kan så mene EU er godt og fred være med det, og ja EU er da godt så også Danskere kan få lov til at bo i Danmark med en person der kommer fra et land udenfor EU. Så ikke mere, men gerne tilbage til da vi havde et handelssamarbejde, og alt lovgivende magt tilbage til Danmark. |
|
|
JoMo |
Lagt på d. 09/06-2011 07:32
|
Begynder Antal indlæg: 19 |
Fadervor fylder på engelsk 56 ord. De Ti Bud indeholder 297 ord. Den amerikanske frihedserklæring er på 302 ord. Men den engelske version af EU's direktiv for import af andeæg fylder 26.911 ord. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/06-2011 10:22
|
olejensen skrev: havde vi ikke lavet en regel der hed 24 år? og kunne den bruges overfor andre end Danskere der ville have en ægtefælle fra et land udenfor EU. Alle i Danmark med et pas fra et EU land kunne få en ægtefælle på 18 år med til Danmark, efter EU bestemmelserne, så kom ikke her og sig Brussel ikke bestemmer. Som sagt, vi har givet EU lov at bestemme på nogle områder. Det er ikke noget, de har tiltvunget sig, det er bestemmelse, vi selv har afgivet. Og som jeg flere gange har skrevet, får vi som borgere ofte flere rettigheder i den slags tilfælde - og det er netop tilfældet med aldersgrænsen. |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 09/06-2011 11:39
|
Kim Ludvigsen skrev: olejensen skrev: havde vi ikke lavet en regel der hed 24 år? og kunne den bruges overfor andre end Danskere der ville have en ægtefælle fra et land udenfor EU. Alle i Danmark med et pas fra et EU land kunne få en ægtefælle på 18 år med til Danmark, efter EU bestemmelserne, så kom ikke her og sig Brussel ikke bestemmer. Som sagt, vi har givet EU lov at bestemme på nogle områder. Det er ikke noget, de har tiltvunget sig, det er bestemmelse, vi selv har afgivet. Og som jeg flere gange har skrevet, får vi som borgere ofte flere rettigheder i den slags tilfælde - og det er netop tilfældet med aldersgrænsen. Er du sikker på du har forstået reglerne rigtig? 1.Hvis du er Dansk statsborger og vil bo i Danmark med en ægtefælle fra et land udenfor EU, er der en masse love og regler du skal overholde og følge. ( for eksempel skal din ægtefælle lære dansk på et rimelig niveau, ellers er det ud.) 2. Hvis du er statsborger i et andet EU land og vil bo i Danmark, er alle disse regler du som dansk skal opfyle ikke tilstede. Det er ikke engang et krav at lære dansk. Så hvilke rettigheder er det lige i det spil en etnisk dansker har fået flere rettigheder? Det er helt OK at være tilhænger af EU, men at sige vi har fået flere rettigheder som Danskere i Danmark på udlændingeområdet er simpelthen noget vås. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/06-2011 11:52
|
olejensen skrev: Er du sikker på du har forstået reglerne rigtig? Jeg er ikke voldsomt inde i dem, eftersom de ikke er aktuelle for mig. Men som du beskriver reglerne, har jeg vist forstået dem korrekt. olejensen skrev:1.Hvis du er Dansk statsborger og vil bo i Danmark med en ægtefælle fra et land udenfor EU, er der en masse love og regler du skal overholde og følge. ( for eksempel skal din ægtefælle lære dansk på et rimelig niveau, ellers er det ud.) Ja, for her skal man følge de regler som Danmark har lavet. EU har så nogle regler, der giver danskere og deres sammenførte ægtefælle flere rettigheder, hvis den sammenførte er fra et EU-land. olejensen skrev:2. Hvis du er statsborger i et andet EU land og vil bo i Danmark, er alle disse regler du som dansk skal opfyle ikke tilstede. Det gælder vel så også for danskere. olejensen skrev:Så hvilke rettigheder er det lige i det spil en etnisk dansker har fået flere rettigheder? Han kan få sin polske kone på 22 år til Danmark, og hun behøver ikke at lære dansk. Konklusionen må være, som tidligere skrevet, at vi skal have Thailand med i EU. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/06-2011 12:08
|
Og så vil jeg lige protestere mod brugen af "etnisk" i denne sammenhæng. Hvis du bruger det ord bevidst med den betydning, det nu har, så er det udtryk for en holdning, som er mig så fjern, at jeg ikke ønsker at fortsætte debatten med dig. Hvis du har ment "nationalitet", så er det fint nok. |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 09/06-2011 13:40
|
Kim Ludvigsen skrev: Og så vil jeg lige protestere mod brugen af "etnisk" i denne sammenhæng. Hvis du bruger det ord bevidst med den betydning, det nu har, så er det udtryk for en holdning, som er mig så fjern, at jeg ikke ønsker at fortsætte debatten med dig. Hvis du har ment "nationalitet", så er det fint nok. Ja jeg beklager at jeg var politisk ukkorekt med brugen af ordet etnisk og ikke skrev dem med dansk pas. Og få ikke min modstand mod EU til at ligne noget fremmehad, hvilket ligger mig meget fjernt. Men derfor kan en dansker ikke tage en ægtefælle til Danmark på samme betingelser som en anden EU borger, hvis personen kommer fra et land udenfor EU. Idag skal ægtefællen kunne dansk, hvis man vil haveF/S, men den regel gælder ikke for andre EU borgere der vil have en ægtefælle med til Danmark, der findes heller ikke noget pointsystem der skal overholdes m.m. Hvordan det er at få en polsk ægtefælle til Danmark aner jeg intet om da det jeg har skrevet om er ægtefæller der kommer fra et land udenfor EU. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/06-2011 14:09
|
TIL KIM: 1) De tal jeg henviser til er BNP pr. indbygger i PPS, som tager højde for prisforskelle (dvs. vores købekraft er faldet) http://www.eu-opl...BNPcapita/ ..desuden fremgår min teori af denne tabel: http://www.eu-opl...NP_vaekst/ som viser faldet i BNP væksten...i de traditionelt store lande..og kæmpe vækst hos de nye...hvor kommer deres vækst pludselig fra ?? hmmm 2) Ja, vi har underlagt os fælles love og regler, og er det ikke det samme som at EU dermed bestemmer over os? der bliver jo løbende vedtaget nye EU love som vi som medlem automatisk er underlagt fordi vi selv har valgt at underlægge os....vi har ingen indflydelse på hvad der bliver vedtaget for det skal ikke godkendes af danskerne..det klare Poul Nyrup for os..og det eneste Den Europæiske Menneskerettighedskonvention gør for os, er at sikre Mohammad fra Pakistan og Adan fra Somalia en opholdstilladelse... 3) Nu er jeg ikke så klog på pension regler, men hvornår opstod der problemer med at tage sin pension med til Thailand?? Før DK kom med i EU el. efter? Og hvorfor tror du selv at det er blevet så bøvlet ?? Desuden tror jeg ikke at Danmark har særlig meget gavn af at andre kan tage deres hjemlandspension med til DK..de få personer der bor i DK og har en pension som svare nogenlunden til den danske, udgør alligevel ikke noget problem(belastning) for DK.. 4) Erhvervslivet har ikke fået fordel af EU..basta..måske de virksomheder som tjener godt på den fri bevægelighed i form af fx billig polsk arbejdskraft...ellers er der bureakrati og uoverskuelige regler i lange baner...og det med protektionisme rammer ligeså meget danske virksomheder trods vores lille størrelse.. 5) Det med ikke-EU ægtefæller, problemer er jo den massive invandring og familiesammenføring der er sket igennem tiderne...og efter EU er der: A. Lettere adgang for EU borgere (der er flygtninge og indvandrere og lykkejægere i alle EU lande, bare Tyskland har vel ca. 2-3 mio. tyrkere alene! og eftersom vi har et af de mest gavmilde velfærdssystem, er det ikke underligt at en del søger via EU regler til DK og suger af statspatten..vi kan kun se måbende til. B. Det at EU har sikret fri bevægelighed, bedre rettigheder for EU borgere o.lign. har modsat gjort det endnu sværere for IKKE-EU borgere...de betaler prisen for vores EU kærlighed... vi skulle gøre som Schweiz og Norge nemlig melde os ud af lortet...de klare sig ganske fint uden EU skulle jeg hilse og sige....alene at tyrkiet er et varmt kandidat land burde få koldsveden til at løbe ned af ryggen... |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/06-2011 15:42
|
olejensen skrev: Ja jeg beklager at jeg var politisk ukkorekt med brugen af ordet etnisk og ikke skrev dem med dansk pas. Og få ikke min modstand mod EU til at ligne noget fremmehad, hvilket ligger mig meget fjernt. Rart at høre. Jeg opponerede netop mod brugen af "etnisk", fordi det signalerer fremmedhad. olejensen skrev:Men derfor kan en dansker ikke tage en ægtefælle til Danmark på samme betingelser som en anden EU borger, hvis personen kommer fra et land udenfor EU. Det er jo fordi, Danmark har lavet særregler, der giver danskere færre rettigheder. Det er ikke EU, der har lavet de regler. Om særreglerne holder, ved jeg ikke. De kan i hvert fald omgås, så vidt jeg har forstået - takket være EU og reglerne om fri bevægelighed. |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/06-2011 15:49
|
JS skrev: TIL KIM: 1) De tal jeg henviser til er BNP pr. indbygger i PPS, som tager højde for prisforskelle (dvs. vores købekraft er faldet) Vores købekraft er steget voldsomt, siden 1972! Og nu så jeg så lige billedet nederst i dit indlæg, og så er det slut herfra. Måske du skulle læse lidt op på historien og om nazisme, dine holdninger til fremmede er ikke så anderledes end dem, nazisterne havde. Slut herfra. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |