Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
SUNDHEDSAFTALE RAMMER UDLÆNDINGE
|
|
crh |
Lagt på d. 04/06-2011 08:03
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 97 |
Kære venner. Jeg tror det vil være en god ide at læse indlæg igennem et par gange inden man svarer på dem. Har nogen vanskeligt ved at udtrykke sig skriftligt skylder man dem det hensyn at man tager sig tid til at læse hvad de skriver. Som jeg ser det rammer brugerbetalingen ikke udlændingen der bliver sammenført men dennes ægtefælle i form at en yderlige belastning af dennes økonomi som igen kan føre meget andet med sig. Jeg føler mig ret overbevist om at mange læger vil vælge at indlægge patienter der ellers ville kunne blive behandlet medicinsk hjemme da der jo ikke er betaling for medicin for indlagte patienter. Det kan også føre til at nogle vil vente med at søge behandling til de 2 år er gået med en forværing af deres sygdom til følge og må man mene øgede udgifter for samfundet. |
|
|
Surmule |
Lagt på d. 04/06-2011 09:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
At man fjerner tilskuddet til medicin til udlændinge, er absolut symbol politik, der kun har til hensigt at sende et bestemt signal og det giver ikke giver nogen mærkbar besparelse på finanserne. Men DF får igen lov at sende signalet ... udlændinge bliv væk ... vi kan ikke lide Jer. Danmark er kun for danskere! Jeg tror det er de færreste udlændninge, der køber så meget og så dyr medicin at de overhovedet kommer op i nærheden af den grænse, hvor der ydes tilskud. Derfor giver det heller ikke en nævneværdig besparelse på finiansloven. Men dem man rammer, er samfundets svageste og dårligst stillede bl.a. kronikere, så som diabetikere, allergikere og det synes jeg faktisk ikke er i orden. Og man kan altså ikke udsætte f.eks. sin insulin i 2 år, indtil man er berretiget til tilskud. Det giver ingen mening at sammeligning den førte politik med hvordan forholdende er i f.eks. Thailand. Danmark er et velfærdssamfund og der er vel ingen der er interesseret i at sænke niveauet til f.eks. Thailandsk standard.... I stedet bør vi vel hjælpe og lægge pres på andre lande for at få dem til at hæve niveauet. Og i øvrigt synes jeg ikke TG950 lyder særlig ond i sin replik. Jeg tror blot han siger "hvis du ikke kan holde dig inden for tråden, så hold kæft eller find en anden tråd, der passer til det du ønsker at snakke om" - at ordene falder lidt hårdt skyldes nok, at det ikke er første gang man prøver at afspore en tråd. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 07/06-2011 09:00
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
thaikurt1 skrev: TG950 Ondskabsfuldt over for andre der har en andre menig er jo ikke noget nyt fra dig. Hvordan du opfatte eller forstå mit indlæg er uden betydning jeg er absolut ikke ondskabsfuld, for det tror jeg ikke at du vil ønske at opleve. det jeg hentyder til er en tænkt situation, for som jeg læser dine indlæg hvergang det drejer sig om udlændinge / FS i danmark, så læser jeg det som om at du ønsker begge parter hen et vist sted som jeg ikke vil nævne her. og hvad er det lige du selv er, udlænding i et andet land i dette tilfælde Thailand, tænk lige over det næste gang du revser udlændinge / FS i danmark. men trods alt en fortsat god dag i et forhåbentlig solbeskinned Pattaya. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 07/06-2011 11:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Jeg vil til en hver tid revser udlændinge / FS i Danmark hvis man ikke leve op til de forventning til et menneskerne der kom for at bo i et andre land som forvente at det er landet borger der skal rette jeg ind efter det land de kommer fra (mellemøsten ) Jo jeg bo i et andre land med må også rette mig efter de regler der er her vi jeg forsat ønsker at bo her. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
olejensen |
Lagt på d. 07/06-2011 11:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 276 |
thaikurt, var det ikke dig der fortalte, hvordan du havde fået opdraget din thai familie til at sige tak for ma og flere andre ting som vi bruger i Danmark. Hvor er respekten så for en fremmed kultur? hvis man vil forandre deres normale leve og opførsels mønster. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 07/06-2011 13:29
|
Jeg betrager det ikke som noget med respekten for en fremmed kultur med at man lær dem at sige tak for mad. Jeg tro ikke at jeg forandre meget med at lære dem det Synes du det er ok bare at rejse sig uden at sige tak for mad til den der har lavet maden. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
olejensen |
Lagt på d. 07/06-2011 15:18
|
thaikurt1 skrev: Jeg betrager det ikke som noget med respekten for en fremmed kultur med at man lær dem at sige tak for mad. Jeg tro ikke at jeg forandre meget med at lære dem det Synes du det er ok bare at rejse sig uden at sige tak for mad til den der har lavet maden. Selvfølgelig skal vi da lære thaier vestlige manerer, andet kunne da lige passe. Det er altid skønt at se hvordan fremmede er klar til at forandre familien og landet. Bare se på de stakkels muslimer der blev fornærmede over muhamed tegninger i danske aviser. Så jeg ser da det var bedre at følge befolkningens måde at leve på i det land man har valgt at være borger. Og det gælder så sandelig også danskere der bosætter sig i et andet land. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 07/06-2011 18:26
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
thaikurt1 skrev: Jeg betrager det ikke som noget med respekten for en fremmed kultur med at man lær dem at sige tak for mad. Jeg tro ikke at jeg forandre meget med at lære dem det Synes du det er ok bare at rejse sig uden at sige tak for mad til den der har lavet maden. Nej! Og du lever også i et dansk/thai forhold. Det er da kun rimeligt, at der hersker en vis kulturel diversitet. Og dit ønske om at lære de håbefulde poder at sige tak for mad efter måltidet finder jeg ikke spor odiøst, snarere tværtimod. Enhver som finder dette anstødeligt, er vist gået lidt overbords med deres generelle thai wannabe attitude. I et dansk/thai forhold finder man en fælles platform. Give and take some. Redigeret af rinpoche d. 07/06-2011 18:31 |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 07/06-2011 19:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
thaikurt1 skrev: Jeg vil til en hver tid revser udlændinge / FS i Danmark hvis man ikke leve op til de forventning til et menneskerne der kom for at bo i et andre land som forvente at det er landet borger der skal rette jeg ind efter det land de kommer fra (mellemøsten ) Jo jeg bo i et andre land med må også rette mig efter de regler der er her vi jeg forsat ønsker at bo her. nu hvor tråden egentlig er ved at løbe af sporet, ja så lad os da fortsætte. Thaikurt1 du prøver vist at rette lidt op på dit blakket ry ved at skrive ( mellemøsten ) i parantes, men den går ikke for dine holdninger er stadig i mine øjne totalt stupide, og sandsynlig vis vil du da også til evig tid mene at hovedparten af FS aldrig vil indordne sig under de danske normer. jeg vil vove den påstand at du aldrig har oplevet en FS famillie i danmark, men det kunne måske åbne dine øjne for sandheden at FS famillier er meget godt integrert i det danske samfund, så tag og prøv det måske det kan drive de sorte skygger væk som hænger over hovedet på dig. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 08/06-2011 03:22
|
rinpoche Tak for det Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 08/06-2011 03:34
|
Nej Jeg mener at det er her at Danmark har gjorte stor fejl at tro at man kan integreret dem i det danske samfund når de kommer fra mellemøsten lande uden problemer og at man siden gang i 80ene har prøve det ude at det har lykkes særlig godt. Der er selvfølgelig nogen der er integreret i det danske samfund der er også mange der ikke er det selv efter mange år i Danmark ønsker man ikke blive en del af det danske samfund. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
olejensen |
Lagt på d. 08/06-2011 03:43
|
rinpoche skrev: thaikurt1 skrev: Jeg betrager det ikke som noget med respekten for en fremmed kultur med at man lær dem at sige tak for mad. Jeg tro ikke at jeg forandre meget med at lære dem det Synes du det er ok bare at rejse sig uden at sige tak for mad til den der har lavet maden. Nej! Og du lever også i et dansk/thai forhold. Det er da kun rimeligt, at der hersker en vis kulturel diversitet. Og dit ønske om at lære de håbefulde poder at sige tak for mad efter måltidet finder jeg ikke spor odiøst, snarere tværtimod. Enhver som finder dette anstødeligt, er vist gået lidt overbords med deres generelle thai wannabe attitude. I et dansk/thai forhold finder man en fælles platform. Give and take some. Nu handler det jo slet ikke om at kunne sige TAK, men om hvordan thaikurt vil have alle fremmede i danmark til at leve som danskere og det samme skal så også ske med hans thailandske familie og omgangskreds. Enhver som finder dette anstødeligt, er vist gået lidt overbords med deres generelle thai wannabe attitude. Så den bemærkning er noget skudt ved siden af. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 08/06-2011 08:33
|
Nu handler det jo slet ikke om at kunne sige TAK, men om hvordan thaikurt vil have alle fremmede i danmark til at leve som danskere og det samme skal så også ske med hans thailandske familie og omgangskreds Hvornår har jeg skrevet det og kan jeg få det skriftlerlig. Hvis man har spiser hos forventer jeg også man siger tak for mad mere er det ikke i det. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
olejensen |
Lagt på d. 08/06-2011 09:41
|
thaikurt1 skrev: Nu handler det jo slet ikke om at kunne sige TAK, men om hvordan thaikurt vil have alle fremmede i danmark til at leve som danskere og det samme skal så også ske med hans thailandske familie og omgangskreds Hvornår har jeg skrevet det og kan jeg få det skriftlerlig. Hvis man har spiser hos forventer jeg også man siger tak for mad mere er det ikke i det. Nej du kan selv lede tilbage i dine skriverier, så finder du nok nogle steder, hvor du mener at vil man bo i Danmark, så skal man opføre sig som dansker. Og hvis du stadig tror at det er, at sige tak for mad i Thailand det handler om, så fred være med det, så har du ikke forstået hvad jeg mener. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |