Se indlæg
Chikane!
|
|
Lagt på d. 04/06-2011 04:23
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hej! Da jeg havde den gruppe på facebook ang. min nu afdøde kammerat, havde både Manse,en del andre og jeg selv i gruppen-som nogen måske husker, en del problemer med chikane osv.-computer hacking osv. Af en eller anden grund,er det begyndt igen-og Manse har også fået underlige beskeder på mail-vedkommendes ip. er umulig at spore-den er med en ny adresse hver gang, i forskellige lande-Email tracker kommer heller ikke med brugbare oplysninger. Er der en måde til, at spore en sådan person??? |
|
|
zero200 |
Lagt på d. 04/06-2011 05:42
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
så vidt jeg ved er det kun teleselskaber som har adresserne bag ip og det kræver en dommer kendelse så det er politiet du ska ha fat i |
|
|
zero200 |
Lagt på d. 04/06-2011 05:45
|
og det er heller ikke sikkert du får den rigtge der for der findes masser software som man kan ændre sin ip med |
|
|
zero200 |
Lagt på d. 04/06-2011 05:51
|
du kan prøve det her er et longshot men du kan være heldig http://www.paterv... |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 04/06-2011 10:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
vedkommendes ip. er umulig at spore-den er med en ny adresse hver gang, i forskellige lande-Email tracker kommer heller ikke med brugbare oplysninger. Brianmarinus, jeg ved ikke, hvor teknisk kyndig du er, eller hvad det er for en tracker, du har benyttet. Så undskyld, hvis jeg skriver selvfølgeligheder. Normalt kan man finde frem til afsenderens IP-adresse ud fra headeren, omend det kan være lidt nørdet. Men som zero200 skrev, kan du normalt ikke finde frem til selve afsenderen, kun til afsenderens internetudbyder eller mailudbyder. Du kan evt. prøve at kopiere headeren ind her - sørg for at sløre dine egne oplysninger i form af mailadresse. Eller du kan prøve i et mere teknisk rettet forum. Den sidste del af detektivarbejdet skal du dog have fat i politi for - eller hvis der er tale om åbenbar og alvorlig chikane, kan du måske få udbyderen til at reagere med en advarsel til vedkommende. |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 04/06-2011 14:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 276 |
Mon ikke brianmarinus har løst sit problem? han har da i en pb anklaget mig mere eller mindre direkte for et eller andet. Så måske skal man stoppe med, at have debat her på siden, hvis man er uenig med bestemte debattører. Nu er min ip nok ikke hemmelig og web må da gerne udlevere den til politiet eller hvilken myndighed der tager sig af den slags. Jeg har godt nok været ret uenig med manden i flere debatter, men det her er total latterlig. Nu er jeg folkepensionist og fik min første pc som ca 50 årig, så måske skal jeg være stolt over at blive beregnet som it nørd. |
|
|
noisnabo |
Lagt på d. 04/06-2011 17:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
Brianmarinus, jeg tror der er mange som gerne vil spore afsendere. Du er næppe alene. Ud fra hvad der skrives rundt omkring i forums, er din kammerat mussehunden ikke helt fremmed overfor at trylle med sin computer, men det kan du måske snakke med Manse om. Det er i øvrigt dejligt at se, at du er blevet gode venner med Manse igen, som du her på dette forum beskyldte for at være mussehund, for nogle måneder siden. Du havde selvfølgelig ret. Manse er ikke mussehund, men Manse. |
|
|
natty |
Lagt på d. 04/06-2011 18:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Jamen nu er trådstarteren ikke eksisterende, der er intet navn ved indlægget og vedkommende har skrevet 0 indlæg, hvad er mon sket? Er Brianmarinus her ikke mere?
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
noisnabo |
Lagt på d. 04/06-2011 20:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
natty skrev: Jamen nu er trådstarteren ikke eksisterende, der er intet navn ved indlægget og vedkommende har skrevet 0 indlæg, hvad er mon sket? Er Brianmarinus her ikke mere? Er der en måde til, at spore en sådan person??? Sådan spurgte Manses nu forsvundne ven. Måske kan vi spørge mussehunden, hvad der er sket? |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 04/06-2011 20:12
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
natty skrev: Jamen nu er trådstarteren ikke eksisterende, der er intet navn ved indlægget og vedkommende har skrevet 0 indlæg, hvad er mon sket? Er Brianmarinus her ikke mere? Brugeren har ganske rigtigt bedt om at blive slettet herinde. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
Spring til debat: |