Se indlæg
 Udskriv debat
Dansk pension i Thailand.
Bjarne
hugoboerge skrev:

Saa ganske kort: Som pensionist i Thailand faar man kun udbetalt grundbeloebet uden tillaeg og der er ingen der kan forklare hvorfor.

Hej Hugoboerge

Nej, det er netop hele mystikken: Der foregår en åbenlys forskelsbehandling af folk, hvilket er ulovligt i.h.t. mangen en lovgivning. Dannevang stjæler med arme og ben et sundhedsbidrag, som man ikke vil levere varen for. Og ingen vil svare på det ellers enkle spørgsmål: Hvorfor?
Du vil gang på gang få en sludder for en sladder, hvor essensen er, at du IKKE får tillæg med dig, fordi Thailand ikke er EU-land, ikke er EØS-land og der i øvrigt ikke er lavet en aftale med Thailand (såkaldt konventionsland).
Det logiske spørgsmål er: Hvorfor laver man så ikke den aftale med Thailand (og andre lande) og skaber lighed for nationens borgere. Men svaret....?
Tag et kik på indlæg 20 i denne tråd, hvor jeg for guderne må vide hvilken gang har forsøgt at ridse situationen forholdsvis enkelt op. Så sent som i aftes sendte jeg en mail til Politikens Anita Bay Bundegaard, efter at hun og Johanne Schmidt-Nielsen ganske grundigt havde hudflettet den underlige Søren Pind i DR-2's Deadline. Det handlede indgående om forskelsbehandling af folk. I morgen fik jeg så svaret: "Tak for din mail - jeg har givet den videre til....".
Og så sker der sikkert ikke en hujende fis.
Hvis nogen stadig har mod på at forsøge at gøre noget ved urimeligheden, så klø på. Måske nogen kender en relevant politiker privat. Måske nogen kender en jurist, der kan vurdere, om det overhovedet er i overensstemmelse med EU-lovgivning og evt. anden lovgivning, at man på denne måde forskelsbehandler folk. Og i øvrigt opkræver sundhedsbidrag vel vidende, at man ikke agter at give folk noget for pengene.
Kom på banen, nogen der har endnu uprøvede kanaler.

bangkoknielsen
Bravo Bjarne! - det er dejligt at høre, du stadig kæmper for sagen! - Jeg forsætter også kampen mod uretfærdighederne. nu på tredie år, og håber stadig på, at urimelighederne vil blive rettet, så vi, folkepensionister, i lighed med vore nordiske fæller og forøvrigt mange andre lande, kan få tildelt den pension vi har krav på - nemlig folkepension med tillæg - og naturligvis skal der også findes en løsning på det sundhedsbidrag, som DK i øjeblikket også tyvagtigt stjæler fra os...
Redigeret af bangkoknielsen d. 27/05-2011 11:07

Bjarne
Tak, Bangkoknielsen. Dejligt at høre, at du også stadig er på banen. Tænk hvis andre med måske bedre muligheder kunne kigge lidt ud over egen næsetid og lette rø...
Vi er jo nogle, der af regeringen får bevilget nogle flere år at kæmpe i, før vi skal på pension. I velvfærdens navn forhøjer vi jo lige pensionsalderen.
Men det er ingen skade til med rimelighed, HVIS man engang når den høje alder, der skal til - når man da ikke er medlem af Folketinget. Vi skal jo være nogle flere år på arbejdsmarkedet for at sikre velfærden. Så kan man spørge "Velfærd for hvem"? For det er åbenlyst ikke for folk med et mere eller mindre udbrændt skrog og system efter et halvt århundrede på arbejdsmarkedet.
Men, bankoknielsen - lad os fortsat forsøge at vække nogle af dem, der kan og vil gøre et eller andet for lidt mere rimelighed. På et tidspunkt må vi sgu' da ramme nogen, der rummer lidt mere retfærdighed og rimelighed end egoisme.
Bjarne

natty
hørt hørt, selvom jeg ikke skal eller har brug for pension lige nu.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

maichai
Read the rules JA HØRT HØRT
Bvdrrr Men Danmark har udviklet sig som en BANANREPUBLIK hvor det kun og det gælder for alle politikere om at skrave til sig selv og lade resten af folket nærmest sulte hvis de er gået på pension og ikke kan betale så meget mere til polikerne i form at skatter
Hmmmmmm Det er simpelhend til at brække sig over lige fra enhedslisten til Pia K. føj for satan Men kæmp videre Bjarne & Bangkoknielsen
MVH MAICHAI
Phone......

Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser.

เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย
แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา

mussehund
Hej Nielsen og andre

Jeg kan da huske da denne diskussion var oppe for meget meget længe siden. Der blev du Nielsen og jeg da enige om, at det ikke skulle slutte med dette.

Mange mails og andet er jo blevet fremsendt til gud ved hvor mange af disse dejlige vellønnede folketingsmedlemmer, med samme resultat vil jeg tro.

INTET.

Jeg husker da endnu, ja det er da snart længe siden, at jeg skrev til nogle stykker af disse livsnydere. Jeg husker da også alle disse velmenende og venlige svar der blev mig tildelt.

Vi forstår dine frustrationer, men folketinget og vores parti har ikke tænkt sig i denne samling, a lave en lovændring, som kan tilgodese jeres behov, som udenlands dansker.

Vi kan måske nok se en uretfærdighed i dette med sundhedsbidraget, men hvis man har forståelse for lovtekster, vil man kunne se, at det bare er den gamle amtsskat som nu bliver kaldt sundhedsbidrag, og derfor vil dette ikke blive ændret lige nu.

Nielsen som jeg sagde den gang. Magen til vås skal man da godt nok lede længe efter, og disse langtidspolitikere siger da også nu, at penge nu er er afsat således med den gamle amtsskat…som var 12 procent… 4 procent er tilfaldet kommunerne, men de 8 procent er en direkte sundhedsskat, som udelukkende er øremærket de danske sygehuse.

Hvem er der lige der svindler her…

Som jeg sagde dengang, og må da stadig undres over, at så få ikke have denne interesse.

Hvorfor ikke lade sagen prøves ved EU…for der er noget her, der ikke er som det skal være…

Nielsen vi er vel som de fleste. Vi får mad på bordet hver dag, så lad dog bare det danske system overtage alt andet…

Er der nogen der har tænkt over, hvad disse 8 procent virkelig betyder for folk som os her i Thailand og andre steder i den store verden.

Lad os da lave et regnestykke hvor vi regner med en førtidspensionist i aldersgruppen 50 til 65 år… Vi regner her med dem, der nu er blevet invalideret efter 2003. Jeg kalkulere kun med cirka beløb for jeg har ikke givet mig tid til at undersøge dette.

Sjovt regnestykke… Vedkommende får f.eks. 15.600.- gode danske kroner om måneden, og lad så de 8 procent blive brutto af dette, så taler vi altså om et beløb som til fulde vil kunne dække en sundhedsforsikring hvor end du er i verden.

Jeg kan også huske, at jeg spurgte et eller andet medlem af dette udmærkede folketing, hvorfor jeg kun ville få grundbeløbet i folkepension, for jeg er vel dansker og som så mange her på siden altid taler om, betalt skat hele mit liv.. Det gør vi jo stadig selvom vi som eksempel bor i Thailand.

Jeg vil ikke nævne hendes navn, men fik faktisk direkte at vide… Omgå loven med en adresse i et af de positive lande.. Jeg tror hun mente inden for EU…

Facit er vel bare dette.. Klar dig selv og hvis du har forstand på lovtekster, med den mulighed for at klare det, så lad stå til, for jeg vil da tro. Det er en erfaring jeg har efter flere sager ud i det skattetekniske, at man simpelthen giver op over for plattenslagere og folk der har svindlet og efter opdagelsen kun vil få deres grundbløb.

Klø på alle sammen. Lav i bare fiktive adresser, så i får den fulde pension. Jeg er faktisk de sidste år blevet overbevist om, at rigtig mange gør det.

Os andre ånds amøber får bare ingenting…..

Bjarne
Jamen, så tager vi IGEN en appel til hele den samlede flok på DTW:
Tænk lidt ud over egen næsetip. Vær med til at skabe samme forhold for folk, der hellere vil runde livet af i Thailand end i Danmark, på den spanske solkyst, i Sydfrankrig, i Marokko, i Tyrkiet eller mange andre steder. Læs tråden og forsøg at forstå problemet - jeg henviser ubeskedent til min egen redegørelse i indlæg 20.
Og hjælp så med input, dem der overhovedet mener at have en mulighed for det. Det er fint at erklære sig enig og mene, at det også er for dårligt. Men der er li'som brug for noget mere.
Hvor er alle dem, der i tide og utide lancerer sig som rådgivende, juridiske og meget mere konsulenter? Hvor er dem med evner og indsigt, der gider ofre en times tid på at holde problematikken op imod lovgivningen - også EU-lovgivning?
Jeg er fuldstændig uforstående over for, at det virkelig kan være lovligt at forskelsbehandle folk på denne måde. Fuld pension i Tyrkiet og Marokko, men ikke i Thailand. Og opkrævning af en sundhedssikring, som det på forhånd er tilkendegivet, at man ikke agter at levere.
For mig ser det forkert, nærmest kriminelt ud. Hvor er de DTW'were, der kan finde vej til den relevante lovgivning, så vi i det mindste får mulighed for at råbe effektivt op og få en debat?
Lad os nu prøve at stå sammen og få rokket ved blot en enkelt af urimelighederne i Danmark.
Og blot for god ordens skyld: Det her handler ikke kun om dig og mig. Det handler om rigtig mange, der forskelsbehandles, fordi de vælger et "forkert land". Jeg har selv endnu en del år til pensionsalderen, og jeg bor såmænd i Danmark. Så hvis det var rent egoistiske motiver, der lå bag min involveren, ville jeg vente en del år endnu med at råbe højt. Men jeg kender danske folkepensionster i Thailand, der skal leve for omkring halvdelen af det, de fleste andre folkepensionister får efter et halvt århundrede på arbejdsmarkedet med trofast skattebetaling. Bare fordi de har valgt Thailand og ikke et EU-land, et EØS-land, eller simpelthen et land, som Danmark tilfældigvis har lavet en aftale med. Det har Danmark af ukendte årsager ikke med Thailand. Pakistan, Slovenien, Tjekkiet, Marokko er godkendt. Thailand er ikke.
Det er uretfærdighed så det klodser.
Kom frem, I kloge hoveder, der kan bidrage lidt eller meget til at nå videre. Brug jeres evner, som vi andre ikke er begunstiget med, til at bladre nogle love igennem og hjælp med at pejle ind på, hvem vi skal have fat i og påvirke.
Der er en god, regnfuld weekend her i Dannevang til at tage hul på sagen.
Bjarne

mussehund
For en god ordens skyld Bjarne

Så skal det da lige præciseres at ingen dansk statsborger der bor i Tyrkiet, kan få sin fulde pension med. Vedkommende vil som Thailand kun få sit grundbeløb.

Skal vi ikke lige sætte det på plads, men men hvis du har været tyrkisk statsborger, og hvis du har fået alle dine gode som kontanthjælp eller andet som det danske system gerne giver. Så kan du få den fulde danske folkepension, men det er kun hvis du har været tyrkisk statsborger før.. Ikke som født i Danmark..

Jeg kan huske da jeg boede dernede. Min Nabo Ibo en super mand, som boede i Danmark og kørte Taxa. Han kunne få fradrag for dobbelt husførelse og han kunne få fradrag for afsendelse af kontanter til konen og børnene.. Husker ikke rigtigt mere.

Jeg kunne intet få. Jeg kunne kun betale skat og se glad ud.

Tyrkiet giver dig ikke ret til fuld folkepension. Tyrkiet giver dig som dansker kun ret til grundbeløbet, men hvis du har dansk statsborgerskab med fortid i tyrkiet, vil du få den fulde pension… sådan har jeg oplevet det.

Livet er ikke for de enfoldige….

Bjarne
Hej Musseund
Det er præcis derfor, jeg gerne vil have de skrift- og lovkloge på banen. Så vidt, jeg kan læse teksterne, kan du få din pension med også til Thailand, men IKKE pensionstillæg. I modsætning til EU-, EØS- og konventionslande - hvor Tyrkiet mig bekendt er iblandt.
Men jeg skal ikke kloge mig. Det er det, jeg gerne vil have folk med indsigt til. Som du selv udmærket anfører "sådan har jeg oplevet det".
Jeg tror, at ingen af os er helt på sikker grund. Vi tror, at vi véd noget. Derfor er det afgørende vigtigt, at vi får folk på banen, som helt konkret véd noget og kan begrunde det med henvisninger til relevante skriftsteder i både dansk og international lovgivning.
Men uanset om Tyrkiet er ja eller nej, så er det forskelsbehandling af borgere, hvilket EU mig bekendt ser ganske alvorligt på. I givet fald går det så også bare ud over danskere, der gerne vil runde livet af i Tyrkiet. Så meget desto værre.
Godt at du spiller med. Nu venter vi bare på konsulenterne og rådgiverne.

mussehund
Hej Bjarne

Det jeg skriver har jeg dokumentation for, men ønsker ikke at udgive på denne side.

Ingen ægte danskere vil få mere end deres grundbeløb i Tyrkiet, så din observans er forkert.

swed
Tyrkiet har en særaftale med EU , der gør at sidestilles med andre Eu lande med at medbringe pension , og at man selv bestemmer hvor man vil betale skat , i Tyrkiet bliver pensioner ikke beskattet Grin og vi kalder Tyrkere for dumme GrinGrin
Swed

Bjarne
Vi skal passe på, at vi ikke ryger i grøften med "sådan er det" og "sådan siger reglerne". Humlen i det hele er sandsynligvis, at regler og love netop er urimelige - sandsyligvis også både diskriminerende og forskelsbehandlende - og derfor bør ændres. Det vil ikke undre mig, hvis den danske lovgivning faktisk er ulovlig i.h.t. EU-lovgivningen.
Én ting er love og regler. En måske helt anden sag er måden, love og regler forvaltes på. Min oplevelse er, at alt for mange lader sig bremse af, at "det er jo sådan, at....". Det er også det politiker-svar, flere har fået. Henvisning til, at reglerne er sådan og sådan. Og så ikke mere diskussion,
Men det er netop her, diskussionen må begynde. Ja, i Danmark siger nogle regler og love måske sådan og sådan og praksis er sådan. Det er så forkert og måske decideret ulovligt i.h.t. vores EU-medlemskab. Ergo skal der straks indføres en ny praksis, hvor alle pensionister naturligvis behandles ens, uanset om de slår sig ned i Spanien eller Thailand.
Så det, vi skal forholde os til er ikke, om man p.t. kan slæbe tillæg med til Tyrkiet eller Spanien eller ej. Det er rimeligheden i, at pensionen halveres, fordi man bosætter sig i ét land og ikke i et andet.
Og så er der hele røveriet omkring sundhedssikringen. Hvis jeg betaler for en vare og leverandøren derefter griner mig op i ansigtet og erklærer, at han da aldrig havde tænkt sig at levere varen - ja, så er det en politisag. Den danske stat opkræver sundhedssikring 8 %, som tidligere hed amtsskab og var 12 %, men med de 8 % dediceret sundhedsvæsenet. Hvis det ikke er betaling for en ydelse, så har jeg vanskeligt ved at se, hvad det så er. Betalingen vil man gerne have - og tvangsindkræver den. Men ydelsen kommer aldrig til folk i "forkerte lande".
Glem alt om gældende praksis. Den er urimelig, forskelsbehandlende og forkert. Brug kræfterne på at få ændret gældende praksis.
I øvrigt er det rigtigt, hvad swed skriver. Flyt til Tyrkiet og lad dig beskatte af din danske pension dér. Det er nok til at overkomme. Men er det rimeligt, at sådanne lokumsaftaler gælder for nogle og ikke for andre?

Kim Ludvigsen
Nu bliver jeg sikkert meget upopulær hos mange her, men alligevel:

Sundhedsforsikringen er bare et navn, der skulle gøre det lettere for borgerne at forstå, at de ikke slipper for en skat, selvom amterne blev nedlagt. Man kunne lige så godt have kaldt den regionsskat eller noget helt tredje.

Politikerne har ret til at lave skattelove, så der er intet ulovligt i dette. Der er ikke tale om at forskelsbehandle, for skatten er ens for Poul, Per og Mustafa. Det samme gælder pensionslovgivningen.

Der er heller intet ulovligt i, at man har skatteaftaler med nogle lande og ikke med andre.

Hvis man vil ændre tingenes tilstand, skal man presse politikerne til at enten ændre skattelovgivningen, pensionslovgivningen eller til at indgå en skatteaftale med Thailand.

Men hvis man begynder at snakke om EU-love eller forskelsbehandling, så risikerer man meget nemt, at politikerne lukker ørerne, inden man kommer frem til det væsentlige.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
natty
Kim Ludvigsen:
"Sundhedsforsikringen er bare et navn, der skulle gøre det lettere for borgerne at forstå, at de ikke slipper for en skat, selvom amterne blev nedlagt. Man kunne lige så godt have kaldt den regionsskat eller noget helt tredje."

Ja det prøvede jeg også at komme ind på tidligere, men mit argument blev gjort til skamme. Beløbet er "det samme", ligegyldigt at man splitter det ud under diverse navne som amtsskat, sundhedsbidrag osv. ville jeg mene.

Jeg kan selvfølgelig tage fejl, og vil derfor spørge om skatten, man som pensionist bosiddende i Thailand betaler til Danmark, er blevet større efter man ændrede navnet fra amtsskat til sundhedsbidrag? Betalte man ikke tidligere amtsskat, nu kaldet sundhedsbidrag, når man var bosat uden for Danmark?

Derudover er jeg enig med de indlæg som stiller spørgsmål ved at man ikke kan få sit pensionstillæg med til Thailand, men gerne til Solkysten.
Beløbet burde være det samme, ligegyldigt hvor man bosætter sig, i den tredje alder. Kan ikke forstå hvorfor "staten" skal være smagsdommer over hvor man bosætter sig.
Redigeret af natty d. 28/05-2011 21:05
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Anonym Bruger
Man skulle ha' været Svensk, Norsk, eller Engelsk.

Svenskere og Nordmænd bliver ikke trukket i pensionen fordi de ikke bor i EØS området.

Svenskere betaler kun en meget lille skat af deres pension, når de er registreret til at bo i feks. Thailand. Normænd betaler vist nok slet ikke skat når de bor her. (Jeg er ikke 100% sikker). Englændere, betaler også kun et mindre beløb i skat.

Der er sikkert flere andre EU lande som ikke 'stjæler' deres pensionisters penge,
fordi de ikke opholder sig indenfor EØS

Så undskyldninger fra politikkernes side om, at EU som har pålagt os bopælspligten
i et EØS land, hvis vi skal ha' fuld pension, er en kæmpe løgn
Redigeret af Anonym Bruger d. 29/05-2011 03:38

Hej til alle! Hvor er det dog dejligt at se at der trods alt er nogen der har kræfterne til at fortsætte kampen. - Jeg personligt har givet op. Allerede den gang vi havde tråden om pensionister var de samme ting oppe. Jeg var selv en af dem der skrev og skrev til politikere og organistationer, men med kun meget lidt respons, i de fleste tilfælde slet ingen.

Det væsentligste alt taget i betragtning, er at der kun er ganse få stemmer at hente for politikerne, på statsborgere uden for EØF/EU, for nogle år siden omkring 32.000 borgere.

Desværre var der den gang en flok - som jo nu åbenbart er flyttet til andet fora, som mente at vi var nogle forbandede tudemilkler og måtte ligge som vi har redt????? Sikke noget ævl, dengang som nu!

Bjarne m.fl. har fuldstændig ret, det er så uretfærdigt at det råber til himmelen. Men jeg føler at jeg personligt ikke kan gøre nogen indflydelse gældende her fra Thailand.

Efter min mening skal presset komme fra danskere bosat i Danmark, de er nærmere pressen, folketinget, kommunalbestyrelse, og medlemmer af diverse foreninger. Glem alt om Ældresagen, de gør kun noget hvis du er medlem. Men desværre har vi jo Janteloven som gør at 99% af alle danskere syntes det er noget svineri at vi kan bo herude for pensionspenge. Men desværre også, de resterende skal nok holde deres kæft, de kunne jo risikere at blive afsløret som kasse bedrøvere.

Men en væsentlig ting som alle glemmer er, at der i disse diskussioner skal skelnes mellem FOLKEPENSION og alle de andre former for pensioner. Og når der tales om folkepension så er det jo ikke bare det ekstra tillæg der mistes, det er også medicintilskud, læge og sygehus. transporttilskid (mimrekort), varmetilsksud, huslejetilskud og diverse andre former for hjælp.

Vi som danske skattepligtige folkepensionister får ikke en skid af nogen af disse tilskud, kun grundbeløbet som p.t. er på 5.420 om måneden når skatten er trukket. Du må ikke have mere end 32.000 danske kroner i en dansk bank før dette beløb bliver beskåret via en højere skatte%. Af disse latterlige små penge skal du bo og leve, betale sygeforsikringer og medicin og meget, meget mere. Og jeg kan fortælle at dagligvarerne her ikke er på samme lave niveau som før og slet ikke medicin, vand og el er næsten fordoblet det sidste år.

Når man lever herude så er det bittert at se alle de danskere der har adresse hjemme, som har alle disse diverse tilskud, de er her betydeligt længere end de må, nogen op til 8-10 mdr om året, mener det er 5 mdr. og 28 dage der er max. De fleste rejser frem og tilbage, pengene har de jo via det dobbelt udbetalte + alt det andet (bare een månedspension med dansk adresse har jo betalt een rejse). Mange har sorte jobs i DK, rejser via Tyskland og andre EU lande og undgår dermed kontrollerne (god ide med det nye grænskontrol, håber den giver bonus)!!!!

I dag fortryder jeg bitterligt at jeg ikke beholdt en fiktiv adresse i DK, sikke et herreliv jeg kunne have levet, måtte jo så leve med disse lange flyture et par gange eller tre om året, men hvad gør man ikke for en god slat ekstrapenge????

Så for mig ingen tvivl, den eneste vej er via EU domstolene, den vej er nordmændene jo slåët ind på nu, da de er blevet pålagt en kildeskat på 17% hvor de før ikke betalte noget eller i hvert fald meget lidt. Svenskeren bukker og takker som de altid gør over for myndighederne og lader syv og fem være lige.

Så fortsat god kamp!!!!!

Skeptikeren

Boes
DK skrev
Svenskere betaler kun en meget lille skat af deres pension, når de er registreret til at bo i feks. Thailand.

Hvis man i.ø. opfylder en række krav kan man søge om SINK beskatning ´som er 25 % af al inkomst. Ingen fradrag.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Ja, Skeptikeren har nok ret i, at det er-i første omgang gennem EU man skal-men man kan jo også,hver især sende SKAT og Pensionsstyrelsen en mail og klage over forholdene-blandt andet de 8 procents sundhedstillæg osv.Ikke at det hjælper,men måske en derhjemme bliver opmærksom på forholdene og kan/vil gå videre med det.
Dernæst,syntes jeg,at man som dansker-og alle andre udlændinge her i Thailand,skal se meget nøje på de tiltag,som Svenskerne og Nordmændene har gang i.
De er faktisk så langt,som at de har møder osv. med representanter for regering og Chamber of cormerse-idet de siger-Thalands regering lover firmaer der trækker hertil,bedre vilkår med hensyn til at eje den jord du har bygget hus på og bedre og mindre complicerede visa regler-idet de påstår,at de og andre udlændinge lægger flere-eller ihvertfald lige så mange penge og arbejdskraft i Thailand,som de firmaer gør.
Så de er med til møder med de mennesker, der sidder på beslutningerne ang. disse ting og åbenbart,er de lydhøre overfor dem.
Deres plan er så,at komme frem til nogle konkrete ændringer osv.-og har så sagt, at vi andre bør kontakte vores respektive landes Chambers of Comerce og forelægge sagerne der-for så at vi alle til sidst kan forenes og fælles lægge pres på på den Thailandske regering.
Det mener jeg er en god og realistisk plan-omend vi alle ved,hvor svært det er, at ændre tingenes tilstand her i landet.
De har startet gruppen-tror den hedder-vi som har second home i Thailand-men ellers kan man gå i-Ban Phe gruppen, på facebook,hvor hele deres arbejde startede og vil kunne finde links til deres nuværende gruppe.

Fasser
Hejsa til alle,

Er relativ ny bruger, har kun læst med når konen fulgte diverse tråde, men dette er noget som er af særlig interesse. Blot så folk ved hvor jeg kommer fra med mit indlæg, så er jeg:

Selvvalgt pensioneret, er kørestolsbruger, får ikke pension fra staten, men fra privat pensionsforsikring samt en invalidetsydelse. Er dansk gift, konen har ingen dansk indtægt.

Valgte i 2007 at få en attrakktiv fratrædelse og indenfor 14 dage fik jeg solgt huset i DK og dermed UD af landet og til Thailand, fik derfor ikke søgt invalidepension, det jeg nu kunne få med den pensionsindtægt jeg allerede havde / har .. fint nok, nu kan jeg så ikke få noget overhovedet da jeg ingen dansk addresse har, DET er også fint nok.

DET der så ikke er fint nok er, som en hel del indlæg også er inde på, at man betaler nogle skatter til det danske samfund hvor man absolut intet får for det, her kommer dette sundhedsbidrag ind = intet sygesikringsbevis hmmmmmm?

Jeg har, som så mange af Jer skrevet til høj og lav, både i EU parlamentet og i folketinget, med samme respons ... den kan man faktisk ikke klage over, for der har ikke været nogen. Shock

Iøvrigt som kuriosum til dette så er politikerne vel ganske ligeglade for de af os der er udenlandsdanskere kan end ikke stemme, så vi er ikke interessante - dette er jo også urimeligt, vi har med andre ord ikke engang indflydelse på hvem der skal sidde og bestemme over pensioner eller skatter heraf, trods vore skatteindbetalinger?

Med dette indlæg vil jeg egentlig blot tilkendegive min sympati med de der stadig er aktive OG såfremt vi kunne stampe nogle sammen som har lyst til at danne en eller anden form for en gruppe der prøver at følge op / punke / læse regler og paragraffer igennem? Så melder jeg mig gerne under fanerne for at bidrage med hvad jeg nu kan.

HYgge allesamen

born
Kik her...

http://www.udvand...ntribution

Spring til debat: