Se indlæg
Norwegian til Bangkok
|
|
basse50 |
Lagt på d. 27/05-2011 15:36
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 94 |
Norwegians planer om langruter fra Skandinavien til i første omgang New York og Bangkok er kommet tættere på efter selskabet har købt tre Boeing 787’ere. Norwegian køber tre langdistancefly Boeing 787-8 dreamlinere. Selskabet har tidligere indgået aftale om at lease to fly af den samme type, så Norwegian nu får mindst fem af disse fly. To af flyene leveres i første halvdel af 2013 og et i starten af 2015. ”At vi skaffer yderligere tre Dreamlinere betyder, at vi nu er tættere på start af vores langdistancesatsning,” siger Norwegians adm. direktør, Bjørn Kjos. Søsætningskunde til Boeing 787 Dreamliner er det japanske Star Alliance-medlem ANA, som har bestilt 50 eksemplarer. Boeing forventer at levere den første 787 til ANA i august eller september i år. Boeing 787 Dreamliner vil have plads til 210-330 passagerer, Boeing har 835 ordrer på flyet fra 56 kunder. Flytypen er foreløbig tre år forsinket |
|
|
jens |
Lagt på d. 27/05-2011 16:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Flytypen er foreløbigt tre år forsinket ! Også med lidt yderligere forsinkelser som man jo nok skal regne med bliver det jo nok omkring 2018-20 Norwegian får sendt det første fly til Thailand. |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 27/05-2011 17:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
Hvis Norv.... virkelig vill flyve NY og BKK, kunne de med lethed finde nogle andre fly og leje, indtíl de fik deres egne.. Er det ikke Nevadas ørken, der er fyldt med fly............... Der må virkelig være nogle selskaber der har fly i overskud pt. Næ næ, Norwegian de har det kun i snakke maskinen og ikke andet. Hilsen SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 27/05-2011 23:41
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Norwiegan er lige så tæt på konkurs som Cimber-Sterling! Så drøm bare videre om lavpris-selskaber til BKK! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
HFD |
Lagt på d. 28/05-2011 00:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 196 |
Hvor skulle de engelig spare for at kunne sælge biligere bileter end vi kan købe dem i dag? Skal vi side tættere? eller på en pind med en fedtemad i hånden? Generelt syntes jeg at hvis man planlægger i god tid og afsøger nettet for bilige billeter så er det jo til at overkomme så kan man jo selv vælge om man tar direkte derned eller tar et par stop undervejs. Sidst vi var afsted købte jeg billeterne 8 måneder før vi skulle af sted, men så fik jeg direkte i december måned med Thai for lige godt 6000.kr og min datter på 12 røg med på børnerabat. |
|
|
natty |
Lagt på d. 28/05-2011 01:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Billetter på 4700 DKK med SAS, Thai og andre kan nok ikke gøres billigere, så da spændt hvad de kommer op med? Sikkert 2-3000 DKK i de første måneder på specielle afgange. Derefter bliver de ikke specielt billige, som i Europa, men da rart med konkurrence. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Jeppe C |
Lagt på d. 28/05-2011 20:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 111 |
Det bliver også spændende hvad Emirates kan tilbyde når de starter her i august.. |
|
|
HFD |
Lagt på d. 28/05-2011 22:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 196 |
Jeppe C skrev: Det bliver også spændende hvad Emirates kan tilbyde når de starter her i august.. Starter de fra Dk. til Th. direkte ?? |
|
|
natty |
Lagt på d. 28/05-2011 22:49
|
HFD skrev: Jeppe C skrev: Det bliver også spændende hvad Emirates kan tilbyde når de starter her i august.. Starter de fra Dk. til Th. direkte ?? Selvfølgelig ikke, det bliver med mellemlanding Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
kkn3122 |
Lagt på d. 28/05-2011 22:50
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 59 |
jesperfrb skrev: [b]Norwiegan er lige så tæt på konkurs som Cimber-Sterling![/b] Så drøm bare videre om lavpris-selskaber til BKK! Det er da lidt af en påstand du her kommer med. Hvad bygger du den på? Mener du at det er gået dem, som det er gået dig selv. Startede med ingenting............ osv. M.V.H. |
|
|
natty |
Lagt på d. 28/05-2011 23:41
|
Jeg tror heller ikke Norwegian er på vej til konkurs, som jesperfrb skriver. Generelt er det hvis en sund forretning. Derimod har de lagt deres oversøiske planer over i et seperat selskab, så det ikke kan komme til at ødelægge deres europæiske ruter. Jeg tror dog ikke, som mange håber på, at de kan sænke priserne ret meget. De vil som i Europa tage hvad de kan komme af med. Da jeg sidste sommer skulle til Kos, på bestemte datoer, ville de have 6000 DKK retur, godt nok direkte. Jeg endte med at flyve over Berlin/Athen ud og via Athen hjem og betalte 2700 kr. retur SAS/Aegean/SAS. Redigeret af natty d. 28/05-2011 23:47 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 29/05-2011 11:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
HFD skrev: Jeppe C skrev: Det bliver også spændende hvad Emirates kan tilbyde når de starter her i august.. Starter de fra Dk. til Th. direkte ?? Emirates: OUTBOUND Copenhagen, Denmark to Bangkok, Thailand Flight Depart / Arrive Time Airport Duration / Stops Class / Aircraft EK152 Mon02 Jan 12 14:00 Copenhagen Airport (CPH) 6hr 15min 0 Stops Economy Airbus Industrie A330-200 Mon02 Jan 12 23:15 Dubai International Airport (DX EK384 Tue03 Jan 12 03:15 Dubai International Airport (DX 5hr 50min 0 Stops Economy Airbus A380-800 Tue03 Jan 12 12:05 Suvarnabhumi International Airport (BKK) INBOUND Bangkok, Thailand to Copenhagen, Denmark feb 12 01:05 Suvarnabhumi International Airport (BKK) 6hr 45min 0 Stops Economy Airbus A380-800 un19 Feb 12 04:50 Dubai International Airport (DX Sun19 Feb 12 08:30 Dubai International Airport (DX 6hr 55min 0 Stops Boeing 777-200 Pris ca. 5600 andre afgang med Emi... fra August i år er der en laaaaaaaaaaang vente, mindst den ene vej. Så hvis de ikke kan gøre noget ved det. så tror jeg næppe de bliver interesante. Hilsen Steen Redigeret af SteenJ d. 29/05-2011 11:59 HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 30/05-2011 02:51
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
kkn3122 skrev: jesperfrb skrev: [b]Norwiegan er lige så tæt på konkurs som Cimber-Sterling![/b] Så drøm bare videre om lavpris-selskaber til BKK! Det er da lidt af en påstand du her kommer med. Hvad bygger du den på? Mener du at det er gået dem, som det er gået dig selv. Startede med ingenting............ osv. M.V.H. Bygger ikke på mig selv! Men deres køb af nye fly, som de ikke kan få lån til! Men de kan vel gøre som alle andre, opkøbes af Russere! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Lagt på d. 08/01-2012 17:02
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Læste lige den her artikel ....nu har lavprisselskaberne truet de sidste 5-6-7 år om at de ville flyve meget billigt til Asien...det bliver bare ALDRIG til andet end snakken....Norwegian har sagt det gang på gang på gang.... det bliver bare aldrig til en hylende fis http://epn.dk/bra...657365.ece |
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 08/01-2012 17:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
Det kan være at det bliver til nåde i 2050
Come As You Are
|
|
|
natty |
Lagt på d. 08/01-2012 17:43
|
"Norwegian har tidligere lovet, at returbilletter til en oversøisk metropol vil ligge på ca. 2.000 kr., hvilket svarer til mellem en tredjedel og halvdelen af de nuværende gennemsnitspriser på 4.000-6.000 kr. på de mest populære destinationer." Mon ikke der skulle have stået FRA 2000 kr. Jeg tvivler på der bliver mere end et par biletter til den pris, på hver afgang. Jeg tror simpelthen ikke de vil kunne generere overskud, hvis de skulle sælge alle billetter til den pris. Måske en der er hurtig til hovedregning, og har forstand på det, kan regne ud hvad bare brændstof på en 10-11 timers flyvning koster pr. passager. Jeg forstår iøvrigt ikke altid det med low cost airliners. og deres såkaldt altid billige billetter. Forrige sommer skulle jeg til Kos på et bestemt tidspunkt. Jeg var rimeligt sent ude, højsæson osv, men Norwegian skulle have 6000 kr. retur for billetten, lavpris, my ass, og det endda med elendige afgangs og ankomsttider, mens jeg med en mellemlanding i Athen og på en SAS billet kunne nøjedes med 2700 kr. retur. Redigeret af natty d. 08/01-2012 18:03 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 08/01-2012 19:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 405 |
vil prøve med et bud på følgende ? quote Måske en der er hurtig til hovedregning, og har forstand på det, kan regne ud hvad bare brændstof på en 10-11 timers flyvning koster pr. passager. unquote mener at have læst SAS opgiver 0,032-34 ltr pr passager km. med 5400 miles X 1,6 = 8640 km. X 0,033 = 285 ltr pr. vej retur x 2 = 570 ltr. pr passager (vel med alle sæder fyldte) prisen pr ltr ? men en barrel (159,xx ltr ) koster vel 105 $ = rundt regnet 600 kr pr. barrel. så vil skyde på literprisen ligger i omegnen af 4-5 kr pr liter. Skal lige til sidst indskyde jeg ikke har en klap forstand på det, bare mit umiddelbare bud. så i runde tal : 600 liter x 4 kr = 2400 kr retur. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/01-2012 19:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 641 |
Ingen tvivl om at vi har hørt den historie før uden der er blevet noget af den. Men Norwegian har jo bestilt Boeing 787-8 så de skal jo introducere nogle længre router for at det kan betale sig. Men jeg ved heller ikke hvor fedt jeg ville synes det var og rejse med norwegian for det som de og andre lavpris selskaber gør er at reducere benpladsen ret gevaldigt. Derudover er de 2000 kr garanteret uden afgifter og i lavsæson og så er prisen ikke så meget lavere end at flyve med de andre selskaber. |
|
|
natty |
Lagt på d. 08/01-2012 19:59
|
laodenmark skrev: vil prøve med et bud på følgende ? quote Måske en der er hurtig til hovedregning, og har forstand på det, kan regne ud hvad bare brændstof på en 10-11 timers flyvning koster pr. passager. unquote mener at have læst SAS opgiver 0,032-34 ltr pr passager km. med 5400 miles X 1,6 = 8640 km. X 0,033 = 285 ltr pr. vej retur x 2 = 570 ltr. pr passager (vel med alle sæder fyldte) prisen pr ltr ? men en barrel (159,xx ltr ) koster vel 105 $ = rundt regnet 600 kr pr. barrel. så vil skyde på literprisen ligger i omegnen af 4-5 kr pr liter. Skal lige til sidst indskyde jeg ikke har en klap forstand på det, bare mit umiddelbare bud. så i runde tal : 600 liter x 4 kr = 2400 kr retur. Tak for dit bud, hvis det bare holder nogenlunde, er det jo allerede en underskudsforretning, med eller uden afgifter, at sælge dem til 2000 kr, så jeg forudser at det bliver meget få billetter som bliver solgt til den pris. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
milex |
Lagt på d. 09/01-2012 00:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Tja - om rændstof-prisen er rigtig elller ej vdd jeg ikke. Under alle omstændigheder tilkommer afskrivning/vedligehold på fly, udgifter til crew - væsentlig højere end hvis man bare flyver fra A til B i Europa. Samme besætning der flyver til BKK kan ikke flyver samme fly tilbage til eks. CPH. Så tror heller ikke på det. |
|
Spring til debat: |