Se indlæg
Hiv aids Forsikkring?
|
|
ban |
Lagt på d. 26/05-2011 17:41
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
Hvis man er hiv uden at vide det og man bliver syg under ens ophold og Læger spørger om de må tage en test SIG NEJ For er du HIV Dækker din forsikkring ikke og er du hiv vil du ikke kunnes forsikring , da næsten al sygdom vil kunne ligges ind under at dit imunforsvar er svækket . Efter min mening er det grov diskriminring af mensker der i forvejen har det svært . |
|
|
natty |
Lagt på d. 26/05-2011 18:37
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
ban skrev: Hvis man er hiv uden at vide det og man bliver syg under ens ophold og Læger spørger om de må tage en test SIG NEJ For er du HIV Dækker din forsikkring ikke og er du hiv vil du ikke kunnes forsikring , da næsten al sygdom vil kunne ligges ind under at dit imunforsvar er svækket . Efter min mening er det grov diskriminring af mensker der i forvejen har det svært . ban hvor har du det fra? I de danske forsikringer jeg har set, står der at man sagtens kan være under behandling for HIV og få forsikring. Som med så mange andre kroniske sygsomme, må man dog ikke have været indlagt eller have ændret medicinering en kort periode inden afrejse. I de forsikringer jeg har set, har der heller intet stået om at man ikke kan blive behandlet for andre sygdomme hvis man har HIV. Med den medicinske udvikling, specielt i den vestlige verden, bliver HIV idag, både af læger og forsikringsselskaber, nærmest betragtet på sammen måde som hvis man har diabetis/sukkersyge. Mon ikke du forveksler HIV og AIDS? Jeg har en bekendt som er HIV, men da han tager medicinen er hans imunforsvar stærkt som en "okse" og han har aldrig haft problemer med forsikringer. Når det er sagt ville jeg da heller ikke umiddelbart acceptere at der blev taget en HIV test, hvis jeg var indlagt for noget andet. Specielt ikke i et andet land. Læger i Danmark spørger ikke om det med mindre der er indikationer på det. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
Spring til debat: |