Se indlæg
 Udskriv debat
En pige klædt i hvidt i regnen
Allan Nielsen
En pige klædt i hvidt i regnen

Jeg sad som så mange gange før med min gode ven Clyde Haumann og diskuterede de store ting i tilværelsen.

Som nogen ved, så holder vi til i en lille gade, Lat Plakao, i det nordlige Bangkok, en gade som nok er meget typisk uspoleret thailandsk – altså bortset fra, at netop vi er der – der er liv det meste af dagen med en masse små virksomheder, et motorcykelværksted, et trykkeri, et handelsfirma, en lille fabrik, der producerer papmachédyr, en distrubutør af kager- og underlige larver, et sagførerkontor, en central for særlige motorer, en restaurant og endelig en række familieejendomme, som rummer såvel rige som fattige, unge og gamle samt ikke mindst et hav af børn i alle aldre. Gaden har kort sagt sit eget liv og rytme i løbet af døgnet.

Det regnede, og det vil sige, at regnen stod ned i tykke stråler, og lyn og torden glimtede og buldrede voldsomt løs. Nogen gange tror man ikke, at det nogensinde stopper, men i løbet af en times tid er det som regel slut og gaden kan genoptage de ting, som man ellers var i færd med.

Clyde ved en masse, og han er altid god for en historie, han beskrev et syn som for mange år siden havde gjort indtryk på ham. Han befandt sig på et tidspunkt i Vietnam under krigen. Det havde regnet på nøjagtig samme voldsomme og uvirkelige måde. Ud af regnen og ingenting kom en cyklist imod ham. En ung kvinde kun klædt i nogle få sparsomme hvide klæder. Synet var opstemmende fordi hun formentlig ikke vidste, at det gennemblødte tøj gjorde hende fuldstændig gennemskuelig.

Vi sad netop nu og kiggede ud på gaden, regnen var næsten stilnet af, nogle unge kvinder havde fået travlt med nogle koste at feje vand væk fra gaden.

Jeg tor, at det var derfor Clyde fortalte mig historien om den unge pige fra Vietnam.

Venlig hilsen
Allan Nielsen

rinpoche
Dit oplæg til fortællingen er fin , men afslutningen er - hvis du vil tillade mig at sige det - temmelig tam.
Personer, lokationer og årstal finder jeg temmelig irrelevant i en sådan banal observation..
Jeg er sikker på, at i oplever mere interessante ting i Lat Plakao Smile

clydehaumann
Kære Rinpoche.
Du forstår ikke historien.
Jeg havde oplevelsen med kvinden i helvede.Det regnede den dag som det kun kan egne her i Asien og alt og alle havde søgt ly og der ud af det hele kommer denne kvinde cyklende. Man fornemmede tydeligt at hun havde et mål og at hun ville der til.
Vi kryber oftest ly ved selv den mindste modstand i livet,men denne kvinde fortsatte mod sit mål. Hun viste mig at vil man så kan man.
At kvinden så var smuk og serdeles velskabt er en biting.
Jeg oplever lidt af det samme med mine elever dagligt. Det kræver en kæmpe indsats fra deres side at komme til at være sammen med den de holder af, men har de sat sig målet når de det.
V oplever dagligt denne målrettede kamp her i Lat Plakhao.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Ja, Clyde-det har du ret i-og lidt på samme måde-man kan køre eller gå en tur med enkelte mennesker og syntes, at man ser og oplever en masse,men disse mennesker har overhovedet intet set eller oplevet-sådan er vi jo så forskellige og lige så forskelligt hvilke ting her i livet og hverdagen, vi lægger mærke til.

jesperfrb
Historien er god og en dejlig en af slagsen, men som "Rin" skriver så manglede der noget, og det kom "Clyde" så med.

Så nu giver historien menning!Wink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

rinpoche
clydehaumann skrev:
Kære Rinpoche.
Du forstår ikke historien.
.

Hej Clyde,

Du har fuldstændig ret, jeg forstod ikke historien.
Tak for uddybningen.

mvh
rinpoche

Spring til debat: