Se indlæg
 Udskriv debat
Speciel service på Thai Airways
Allan Nielsen
Speciel service.

Jeg brugte for nylig nogle bonuspoint til opgradering af min Thai Airwaysbillet til premium economy. På Thai formår de her at skabe følelsen af lidt luksus og forkælelse. Der er god plads, man kan på det nærmeste ligge ned. Man får straks et glas fin champagne, aviser og blade. Hvid dug, ordentlig service og bestik, valgmuligheder mellem flere retter og ikke mindst valget mellem rigtig gode rødvine - nogle gange de samme som de ellers serverer på første klasse. Der er endvidere kælet for oste, dessert og ikke mindst cognaken.

Det var afgangen fra Bangkok direkte til København, så det var omkring klokken to om natten, at man kunne se frem til måltidet, men det syntes jeg bestemt var værd at holde sig vågen til. Jeg var kommet tidligt og sad og nød champagnen og den venlige betjening. I sidste øjeblik kom min sidekammerat, en herre ulasteligt klædt i et sort jakkesæt, blanke sorte sko og en fornem lædermappe - utvivlsomt en forretningsmand. Tilsyneladende var han ikke interesseret i andet end at sove, så han smed skoene og faldt med det samme i søvn.

Vi sad på den række lige ved indgangen, hvor personalet sidder lige overfor i deres sikkerhedssele under opstart og landing. Jeg mærkede eller nærmere kunne lugte, at der var noget helt galt. Jeg kiggede diskret på de to søde thaier overfor mig, men de så ikke ud til at lade sig mærke med noget, de sad roligt og snakkede.

Jeg var overhovedet ikke i tvivl om, hvad det lugtede af, uimiskendeligt sure tæer. Jeg kiggede igen på de to thaier, og uden at de så det, fik jeg først lugtet til min ene sko og derefter til den anden, og selvom jeg kunne frikende dem, så ramte den dårlige samvittighed mig, for jeg var sikker på, at bag de søde smil, så mistænkte de mig for at være årsag til stanken, som de jo måtte mærke måske endnu mere end mig.

Adskillige tanker løb igennem mit hoved. Jeg måtte jo gøre dem klart, at det ikke var mig men min nabo, der var årsagen. Men nej, det kan man jo ikke være bekendt. En følelse af skuffelse opstod herefter. Det stod klart, at det ville være umuligt, at få noget som helst føde ind under de omstændigheder.

Jeg begyndte at forsvare mig selv, selvfølgelig betyder det ikke noget at miste forret, middag, ost og kage –det er jo trods alt kun et måltid og så midt om natten. Stanken kunne man jo også leve med dengang, man for mere end fyrre år siden var på spejderlejr. At de surt optjente bonuspoint var spildt, er jo trods alt kun en materiel skade. Det eneste jeg ikke kunne bortforklare for mig selv, var skammen over, at jeg var sikker på, at de søde thaier bag deres smil havde dømt mig til at være den skyldige.

Da tonen lød, der markerer, at man kan spænde sin sikkerhedssele op igen, så syntes jeg nok, at mine genboer havde lidt mere travlt med at komme op af sædet end normalt.

Efter nogen tid begyndte man at kunne høre serveringsvognenes klirren, og de små hvide duge blev lagt på de små borde i sæderne. Jeg havde jo sådan set opgivet alt, og nødvendigheden havde gjort, at jeg befandt mig en akavet stilling hvor mit hoved var kommet så fjernt som muligt fra midten op mod vinduesruden - jeg så derfor først sent, hvad stewardessen havde gang i . Min sidemand sov - ingen tvivl om det, men hun var kommet med ikke mindre end to ekstra tæpper til ham, som hun, som om det var helt naturligt, viklede stille og roligt rundt om hans fødder og ben. Hun kiggede ikke på mig, men jeg var helt sikker på, at hun havde gennemskuet hele situationen.

Jeg fik et ypperligt måltid og en god betjening, og jeg lovede mig selv, at andre skulle delagtiggøres i denne oplevelse.

Vi landede om morgenen efter planen. Først da vi var kommet ud af flyet i ankomstgangen fik jeg hilst på min nabo under turen, og vi nikkede til hinanden og ønskede forsat god dag.

Venlig hilsen
Allan Nielsen

Boes
God historie Sådan er Thai når de er bedst Wink
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

sank
Smile Ja vi har i flere år brugt vores Bonus point til at opgradere hjemturen ? P G A den sene afgang for det er over vores sovetid. Og det er nu dejligt at blive forkælet lidt før man sætter sig til at sove ? der er altid ro oppe. Og udturen passer bedre med vores rytme så den er ikke det stor problem Smile

sony
Ja jeg fik også den tur hjem, men det var kun fordi min forsikring havde betalt det. Nogle der ved om man kan betale sig til de pladser ved check in? Hvis der alså er plads for den gang jeg fløj sad der kun en nordmand og mig.

Men der var en eller anden d.. dansker der prøvede at spørge om han kunne sidde der. Han så godt nok sur ud fordi han ikke fik lov hæ hæ.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

HKT
Det kan godt lade sig gøre at betale for opgradering fra economy til premium economy ved check in, hvis der altså er plads. Man skal dog lige gå 50 meter fra check in over til Thai airways kontor for at betale.
En opgradering fra Bangkok til København koster 28.300 baht.

Joe
Jeg har fløjet med Thai Airways 4 gange, men næste gang bliver det SAS valget falder på.

Havde fornøjelsen af at sidde bag ved to ældre frastødende danskere sidste gang jeg fløj. De fik hurtigt drukket sig fulde i den gratis alkohol & personalet blev ved med at hente spiritus til dem, selvom de blev mere og mere højrøstede.

Stewardesserne fra SAS er ikke blege for at lægge en dæmper på sådanne typer.

cesse
Joe skrev:
Jeg har fløjet med Thai Airways 4 gange, men næste gang bliver det SAS valget falder på.

Havde fornøjelsen af at sidde bag ved to ældre frastødende danskere sidste gang jeg fløj. De fik hurtigt drukket sig fulde i den gratis alkohol & personalet blev ved med at hente spiritus til dem, selvom de blev mere og mere højrøstede.

Det hjælper også at man skal betale for spiritus efter maden hos SAS

natty
Joe skrev:

Jeg må desværre give dig ret.

De fleste low-class-people jeg har mødt er på Thai. Nogle gange skide fulde.

Glemmer ikke de farangs som stod bag mit sæde og kævede den ene bajer efter den anden fra CPH-BKK, de forstod ikke at der er en tidsforskæld.

Da jeg bad dem om at slappe af 3 timer inden landing i BKK, fik jeg svaret "nå det er åbenbart en stillekabine".

Kunne ikke lade være med at smile, sjov bemærkning, men fuck hvor var de irriterene.
Redigeret af natty d. 23/05-2011 22:56
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

sony
HKT skrev:
Det kan godt lade sig gøre at betale for opgradering fra economy til premium economy ved check in, hvis der altså er plads. Man skal dog lige gå 50 meter fra check in over til Thai airways kontor for at betale.
En opgradering fra Bangkok til København koster 28.300 baht.

Puha det var da godt nok dyrt at blive opgraderet, tror sgu jeg holder mig til den billet jeg har så, men takker for svaret.

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Klovn
Uroligt fly = Thai Behageligt fly = SAS Benytter begge selskaber & er ikke i tvil om at den sene afgang med SAS er mere rolig,måske er folk trætte,måske spiller prisen ind ? det er svært at afgøre,men der er en anden ro på SAS,folk opfører sig simpelthen bedre,og man slipper for at se folk pisse fulde iklædt joggin-tøj,folk er simpelthen pænere klædt på Sunflower

vandango
Flyver altid med Thai Airways, idet deres sæder er større end SAS, og Thai-jumboen er mere rolig i luften.

Passer tidsmæssigt godt med mig, slutter min natteturnus kl. 8.00 mandag morgen, i luften klokken 14.30 er fint med mig.

Beder om en sovemaske og ørepropper, så kan folk feste og snakke alt det de vil, og jeg får min nattesøvn.

johnhelt
Mere rolig i luften jo jo - skal lige love for at eksperterne er fremme i skoeneGrin

Klovn
vandango skrev:
Flyver altid med Thai Airways, idet deres sæder er større end SAS, og Thai-jumboen er mere rolig i luften.

Passer tidsmæssigt godt med mig, slutter min natteturnus kl. 8.00 mandag morgen, i luften klokken 14.30 er fint med mig.

Beder om en sovemaske og ørepropper, så kan folk feste og snakke alt det de vil, og jeg får min nattesøvn.

Øhh hvis du altid flyver med Thai hvordan kan du så samligne med andre selskaber ? Kan du ikke lære mig den fidus ?Grin

sony
Speedmaster skrev:
Uroligt fly = Thai Behageligt fly = SAS Benytter begge selskaber & er ikke i tvil om at den sene afgang med SAS er mere rolig,måske er folk trætte,måske spiller prisen ind ? det er svært at afgøre,men der er en anden ro på SAS,folk opfører sig simpelthen bedre,og man slipper for at se folk pisse fulde iklædt joggin-tøj,folk er simpelthen pænere klædt på Sunflower

Du må da meget undskylde, men skal man nu spørge dig om hvad for noget tøj man skal have på når man flyver? Jeg kan nu ikke se hvad det kommer andre ved hvilken påklædning man har.

AL 48
sony skrev:
Speedmaster skrev:

Du må da meget undskylde, men skal man nu spørge dig om hvad for noget tøj man skal have på når man flyver? Jeg kan nu ikke se hvad det kommer andre ved hvilken påklædning man har.

Jeg tror nu ikke han mener du skal spørge ham om påklædning,- men der er noget der hedder pli når man er tæt sammenpakket med andre mennesker. Du stiller vel heller ikke op med ildelugtende underhylere og sure tæer bare for at provokere andre.
Hej

sony
Går vel ud fra folk de vasker sig, men lige frem at man skal have tøj på efter hvordan andre syntes, tjaaa sådan noget vil jeg kalde snobberi.

chacha
AL 48 skrev:
sony skrev:
Speedmaster skrev:

Jeg tror nu ikke han mener du skal spørge ham om påklædning,- men der er noget der hedder pli når man er tæt sammenpakket med andre mennesker. Du stiller vel heller ikke op med ildelugtende underhylere og sure tæer bare for at provokere andre.
Hej

sikke noget gas med dig Al48,,selvfølgelig er man ikke ildelugtende...der bliver sagt at møde op i joggingbukser ...og på sådan en lang tur kan det jo være behageligt...det er da ok, og evt sandaler.....så vil jeg da blæse på dig hvis du synes min påklædning er upassende i flyet....Til hest

AL 48
Ro på Hasselhoff. - Godt ord igen, selvfølgelig er det moderne jogging/fritidstøj udmærket og behageligt at rejse i.
Det jeg mente var, at gammelt svedigt joggingtøj med stor hængerøv er nu ikke lige det smarteste.
Fortsat god dag,-Anton

Klovn
Hej sony ! du har ret,man bestemmer selv hvad for noget tøj man tar på !Sunflower

milex
Synes Allan's beretning om sure tæ'er er eminent!

Har de sidste par år fløjet en hel del gange CPH-BKK eller omvendt. Også med diverse mellemlandinger i Europa på vej hjem til DK.

For mig er de 10/11 timers flyvning en pestilens der bare skal overståes.

Mange spørger til service/underholdning - men ikke mange benytter sig af det. Kig ud i kabinen og se hvor mange der benytter sig af de indbyggede skærme i sædet foran.

Mht. fulde/ulækre pax, har faktisk ikke set nogle, men har måske været heldig. Det er jo slet ikke som i 'gamle' dage på charter-ferie hvor mange var mere eller mindre stive en ½ time efter afgang.

Benytter altid SAS på vej til BKK - for mig et ideelt afgangs tidspkt. Synes Thai-afgangen er træls. Og så lander man kl. l*** om morgenen i 'sumpen'.

Alt i alt prøver jeg blot på at sige - man skal fra A til B. Få det overstået.

Som et kuriosum kan jeg nævne, at jeg på THAI har oplevet at sidde på C-class, hvor der på First-class var et barn der stort set skreg/vrælede i 11 timer. Så havde jeg egentlig hellere siddet længere nede bagved:-)

Spring til debat: