Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Helbred, sundhed, velvære og sygdom » Andet om helbredet
 Udskriv debat
HØJ feber og hoste/utilpashed i 7 dage??!
marymus
Hej alle.

Vi bor i Thailand og min mand har efter en tur på Samui i sidste weekend fået en ordenlig omgang sygdom. Vi boede på Al´s resort og udenfor på terrassen var udsugningen fra air conditionen.
Min mand er ved godt helbred. Løber 4 gange om ugen og laver flere former for motion næsten hver dag. Ryger ikke og drikker massere af vand, samt spiser sundt og varieret.

Symptomer:
Hoste (høj raslen herefter)
39-40,5 i feber i 7 dage non-stop
General utilpashed (hovedpine inkl.)
Træthed
Kvalme kommer og går
sveder/ fryser..

Følgende undersøgelser er blevet lavet:

Lytning af lunger - ikke lungebetændelse
X ray af lunger - ikke væske eller ødemer
blodprøver - ikke Dengue eller gul feber etc.

Er blevet sagt på hospital i Surat Thani: infektion på lunger - spis penicillin.
Er blevet sagt på lille lokalt hospital her i Khanom: Virus på lunger - spis ikke penicilin, men influenza medicin.

De sidste 2 døgn har han så spist sidstnævnte uden forbedring, men i stedet fået nældefeber på hele brystet som bivirkning.. Ja det er sgú næste tragisk komisk..

Nogen bud eller erfaringer??

Hilsen én som i sidste uge havde 2 børn, men nu 3 at tage sig af.. hø hø.

sleipner
Hej Marymus
detvar da godt nok uheldigt med en syg mand. Umiddelbart vil jeg mene han har fået legionærsyge
Læs om sygdommen her http://www.ssi.dk...ygdom.aspx
Mit bud baserer jeg på, jeg havde en kammerat med samme forløb som din mand, han pådrog sig sygdommen gennem AC.

Frank
Jeg ville se at få ham på et godt hospital, og så lytte til hvad lægerne siger. Held og lykke med det.

ingolf
Det samme som Frank---Få han ind på et godt hospital, håber han har en god forsikring----Legionär eller spröjtegift mod väglus----det er ikke at lege med i TH---se til at "barnet" kommer på sygehus og får den rette behandling---hvor har i fors.?? evt. ringe dem---lykke til!!

Tror mere på pennesilinkuren--han har jo en infektion, deraf
feberen!

Kan vi få BOES eller nogen anden "forsigståer" på banen!!

Bare spörg om du er usikker!!
Redigeret af ingolf d. 22/05-2011 18:33
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

natty
hej marymus
jeg synes ikke din mand skal gå rundt med så høj feber og hoste i en uge, derfor ville jeg tage ham på et godt hospital/læge som andre foreslår. Hvis i har en dansk forsikring, ville jeg ringe til dem, da de kan henvise til ordentlig hospital eller læge.

Jeg er normalt ikke til selvmedicinering, men hvis I ikke tager på hospital som foreslået, har jeg selv med succes benyttet Bioclavid ved lungeinfektion/bronkitis, og din mand har jo hostet i en uge.
http://www.netdok...fo&id=2899

De findes i Thailand under et andet navn, bare giv apoteket indholdsstofferne Amoxicillin 500 mg +
Clavulansyre 125 mg. 30 stk. 3 tabletter hver dag (ikke på en gang Wink )

Og så husk at tage alle pillerne, selvom din mand får det bedre efter 1 eller 2 dage.

Men som skrevet bedre at blive undersøgt et ordentligt sted, stiller mig også tvivlende til influenza medicinen, hvis det er Tamiflu, han har fået, da de skal tages straks i begyndelse af influenzaen. Hvis din mand har haft influenza før tror jeg også symptomerne er velkendte for ham.
God bedring til din mand.
Redigeret af natty d. 22/05-2011 19:06
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

sank
Frown En mulighed kan være Dengue feber så se at komme på et ordentlig hospital ? det kan være slemt og stammer fra Myg.

natty
sank skrev:
Frown En mulighed kan være Dengue feber så se at komme på et ordentlig hospital ? det kan være slemt og stammer fra Myg.

Som jeg forstår det på første indlæg, er der er jo allerede taget blodprøver som viste at det ikke var dengue fever.

milex
Dette er vel næppe det rette forum for en diagnose. Søg kvalificeret hjælp - forsikring eller ej. Pøj pøj.

BiBob Man
Hej marymus

Noget kedelig situation du, og din mand er kommet i Thailand.

Følg milex gode råd - søg kvalificeret lægehjælp!

Milex skrev i indlæg #8

Dette er vel næppe det rette forum for en diagnose. Søg kvalificeret hjælp - forsikring eller ej. Pøj pøj.

Min første tanke - efter din symptombeskrivelse - var Dengue hæmoragisk feber (DHF). Symptomerne passer ganske fint, høj feber, utilpashed, skiftevis sveder og fryser. Umiddelbart vil jeg ikke helt udelukke (DHF) Denguefeber som en mulighed. Husk på, Dengufeber har en induktionstid på mellem 7 til 10 dage, før man med sikkerhed kan diagnosticere via en blodprøve. Så muligheden kan stadig foreligge. Enhver person med et normalt Immunforsvarssystem, kommer sig heldigvis hurtigt efter en DHF infektion - ca. efter 2 ugers tid.

Du skriver også, at din mand nu har fået ”nældefeber” udslag på hele brystet. (?)

marymus skrev i indlæg # 1

De sidste 2 døgn har han så spist sidstnævnte uden forbedring, men i stedet fået nældefeber på hele brystet som bivirkning..

Skal det forstås således, at der er små ”røde piker” på brystkassen?

Hvis det er tilfældet, skal i være meget opmærksom på at de ikke breder sig til håndfladerne og under fødderne (fodsålen). Hvis det skulle være tilfældet, bør i straks få foretaget en blodprøve, for at kunne konstatere en evt. tilstedeværelse (Chanker - forstadium) af Treponema pallidum virus. Et hvilket som helst hospital i Thailand, er i stand til at foretage denne test.

En infektion af Treponema pallidum virus er meget smitsom, og har i forstadiet samme bivirkninger som en alm. Influenza. Høj feber, general utilpashed, skiftevis sveder og fryse ture. Men kan nemt behandles med Benzylpenicillinprocain - depotpenicillin præparat - via indsprøjtninger som gentages 3 gange med 2 ugers mellemrum. Helbredelsen må anses for at være 100 % hvis det opdages i tide.

Håber naturligvis ikke at Treponema pallidum virus, skulle være årsagen til din mands tilstand.

Hilsen BiBob Man

natty
milex skrev:

Kan ikke være mere enig, specielt ikke med 39-40.5 i feber i en uge. 40,5 er rigtig meget.
Indlagde selv en thaiven med 41 i feber. Ville og kunne ikke tage ansvar længere. Feberen blev slået ned med intravenøs drop og derefter piller og væske. Hvad der var i ved jeg ikke.

Er selv blevet indlagt i New York med samme feber temperatur af min danske kammerat bosat der. Drops og det hele. Anede ikke hvor syg jeg var, sov bare, og var på hospital i to dage inden de lod mig slippe.

Så hvis det ikke er blevet bedre allerede nu, så afsted.

Bibob jeg ser ingen steder i første indlæg om at der skulle være tegn på en kønssygdom. som jeg forstår det er Treponema pallidum=Syfilis?

Du har ret i at de røde udslæt skal man være opmærksom på, det var det første lægen var opmærksom på mht. min thaiven, da røde udslæt på bla. arme kan være tegn på Dengue Fever.
Redigeret af natty d. 23/05-2011 00:55

Clunse
Som det er blevet foreslået før

1: Tag på et ordentligt hospital
2: Kontakt alarm centeret som står på jeres forsikringskort og de ville kunne rådgive jer hvor I skal gå hen afhængigt af hvor I er henne i Thailand.

tuktuk
der er sku mange der opfører sig ligesom Thailændere herinde.....

her tænker jeg på sætninger som: "jeg kender en der også hostede" eller " jeg tror det er....." eller den allerbedste "prøv at spise ..... medicin, det virker"

EN TING ER SIKKERT !!!

Der er kun en der kan hjælpe og det er en velkvalificeret Læge, er i stadigvæk på Samui er der Bangkok Samui hospital, her kan de lave alle de undersøgelser der skal til og finde ud af hvad din mand fejler, Forsikring kommer senere, du kan altid ved hjælp af de kviteringer du får på hospitalet få jeres penge igen, bare se at få ham undersøgt og få ham i behandling....

I ønskes alt mulig god bedring herfra !!!!
med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...

www.tuktours.dk
Boes
Helt umuligt at stille en sikker diagnose ud fra oplysningerne og på en webside.
Få ham til en intern mediciner på Bangkok Hospital Samui. Det kan kun gå for langsomt .
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

marymus
Hej alle.

TUSINDE tak for de mange svar, det glæder mig enormt, at der er hjælp at hente hos jer.

Jeg er meget enig i det mange skriver, og NATTY jeg har også haft Bronkitis i tankerne. Hvad jeg dog ikke fik skrevet i indlægget, var at min mand spiste penicillin (amoxi) i 3 dage, og dette havde ingen effekt overhovedet. Min (lidt ældre) veninde som har haft lunge cancer, ringede til mig og sagde, at hvis ikke det havde effekt efter max 3 dage, skulle han stoppe, fordi når det har med lungerne at gøre, så kan forkert medicin gøre ondt meget værre.

Mht. syfillis så er vi 100% sikre der. Siden min mand startede nyt job for 4 måneder siden, har han fået taget en test. Ikke fordi der var mistanke, men fordi det kræver thailandsk lov åbenbart!
Okay, hvad han laver i frokost pausen kan jeg jo ikke vide, ha ha ha.. EEEEjjj jeg tvivler dog!

Vi har idag bemærket at feberen for første gang er faldet til 38,5 og har været der hele dagen. Dette giver os håb og vi ser den lige an til imorgen. Hvis ingen fuld friskhed og stadig feber, så går turen definitivt til Samui Bangkok Hos. Vi bor tæt på Don Sak, så vi kan let komme dertil.
Forsikring er egentligt ikke et issue lige nu, vi betaler gerne hvad det koster at få ham rask, så det ordner vi med DK senere hen om nødvendigt.

Det ER den influenza medicin du skriver, Natty, og én af side effekterne af den er netop nældefeber. Udslættet er nu spotvist på kroppen, men ikke i store plamager under arme og på bryst mere. Jeg tror det er på retur.

Til alle jer dejlige mennesker. Endnu engang tak for hjælpen, og i kan TRO vi suser til Samui imorgen tidlig, hvis der er behov.
Med dette indlæg, ville jeg også høre om andre havde hørt/ oplevet samme tur.

Vi håber på det bedste og én ting er nu STENSIKKERT.. Jeg skal ikke have flere børn!!! BOM..:o

FCKdk
Jeg vil på ingen måde gisne om din mands sygdom, MaryMus.... Liv og helbred er alt for vigtigt til ikke at sætte en deadline for, hvornår at stoppe med at tro på naturlig helbredelse. Jeg mener, hvis han ikke er i overbevisende klar bedring i morgen tidlig Thailandsk tid at han bør indlægges og lad være med at spørge hvilket hospital???? Det kan kun forsvares at gøre på store anerkendte hospitaler, i Bangkok, Pattaya eller Phuket.... Alt andet vil være unødig leg med døden, det handler om menneskeliv, prisen på behandling er 112% ligegyldig!!!!Cool
God bedring, iøvrigtWink

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

sleipner
[quote]tuktuk skrev:

her tænker jeg på sætninger som: "jeg kender en der også hostede" eller " jeg tror det er....." eller den allerbedste "prøv at spise ..... medicin, det virker"

quote]

Nu er det altså SÅDAN at hun BAD om råd herinde fra. Så drop den der overlærer facon.Sad

Boes
sleipner skrev:
[quote]tuktuk skrev:

quote]

Nu er det altså SÅDAN at hun BAD om råd herinde fra. Så drop den der overlærer facon.Sad

Synes nu nok at svaret var helt relevant.
Marymus ... Keep us posted
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

marymus
Boes... I willWink

milex
Marymus, -

Forstår det simpelthen ikke, hvis forsikring ikke er et issue, hvorfor søger I så ikke kvalificeret hjælp.
Så høj feber i så mange dage skal man tage alvorligt!

Stadig pøj pøj.

'

marymus
Milex.. Det forstår jeg godt du tænker! Der er flere aspekter i det. Vi HAR også fået kvalificeret hjælp. Taksin Hospital i Surat Thani ER et godt hospital og de har meget dygtige læger der. Det var dog tidligt i forløbet han var der..

Vi har ingen bil, men at blive kørt er ikke det store problem, dog. Vores 2 drenge er lige startet i skole (thai skole) efter denne har haft lukket i 2 måneder.
Dette har betydet 2 måneder uden den helt store kontakt til andre børn for en 8½ og 3½ årig dreng. Derfor har det været vigtigt at få den del af deres liv igang, uden alt for meget trummerum. Det er i forvejen svært, specielt for den store, at vænne sig til et nyt land med helt nye måder at gøre tingene på.
Derfor har jeg været behøvet her og derfor har vi ikke ville pakke og tage afsted til Samui.

En anden faktor er, at min mand har haft appetit i stort set hele forløbet og drukket masser af vand, the og juice. Så har den ene dag taget den anden og vi har sagt at blive indlagt skulle være sidste udvej.. Meget af hensyn til drengene.

Jeg forstår godt at det måske lyder underligt, men vi har altså ikke på noget tidspunkt følt, at hans liv ligefrem var i fare. Kl. er nu her i Thailand 21.30 og han sover. Hans feber er 38,3, hvilket nogenlunde lavt i forhold til hele sidste uge og weekend. Han er stoppet med ALT medicin og tager kun panodil nu.

Jeg er stadig standfast med hensyn til, at han kommer afsted imorgen tidlig, hvis han ikke er helt feberfri. Hosten kommer han nok ikke af med de næste mange mange dage.

Jeg giver en melding imorgen, så alle kan følge med i novellen "Manden med jernhelbre´et, der gik ned med feber flaget"

Sødeste tanker M.

Spring til debat: