Se indlæg
 Udskriv debat
tilskud for at forlade dk...
Havnso
gad vide hvornår de kloge der inde laver en ny lov der giver tilskud til at forlade landet sammen med sin udenlanske kone
når nu komunen kan få 25,000 kr for at hjælpe med at smide os udHammer

så vil jeg fame også have penge for at forlade landetGrin

det er ingen skal at gå når man bliver smidt udHeadbanger

havnsø
må de skide politikker brænde i helvedeHeadbanger

Robert Kronberg
Havnso skrev:
gad vide hvornår de kloge der inde laver en ny lov der giver tilskud til at forlade landet sammen med sin udenlanske kone
når nu komunen kan få 25,000 kr for at hjælpe med at smide os udHammer

så vil jeg fame også have penge for at forlade landetGrin

det er ingen skal at gå når man bliver smidt udHeadbanger

havnsø

Jamen, de giver allerede tilskud til at forlade landet:

http://private.pi...patriering

--
De danske myndigheder tilbyder nu, at visse udlændinge kan få hjælp til at komme tilbage til deres hjemland. Det er noget helt nyt, så er er ikke mange erfaringer fra praksis.

Der er tale om to ting: repatiering og reintegrationsbistand.

Reintegrationsbistand: Er for visse udlændinge over 55 år (og i nogle tilfælde 50), hvor udlændingen kan modtage en ydelse hver måned resten af livet, hvis personen flytter tilbage til sit hjemland.

Repatriering: Er for udlændinge med få midler, der ønsker hjælp til repatriering med henblik på at flytte tilbage til hjemlandet og måske starte en lille forretning. Det er med andre ord en startpakke, hvor man får en pose penge.

Ægtefællen må godt være dansker (dansk statsborger).
--

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
jesperfrb
En lille historie fra det virkelige liv:

Thaidame 46 år, fraskilt og med opholdstilladelse i DK, ønskede at flytte tilbage til Thailand. Havde dog ikke penge hertil.
KBH kommune gav en 1 års returbillet, samt 2200dkr pr mdr i et år. Efter året var gået rejste hun til DK og sagde hun ville blive i Thailand afleverede sin opholdstilladelse og modtog 100.000dkr og en enkelt billet til Thailand!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Havnso
det lyder sku godt

mon det også gælder danske statsborger der flytter fordi regeringen jagter udlæninge

2200 pr måned i et år og så et smut til lille danmark og 100,000 i hånden

så er der en dansker mindre i dk

er fame trat af dette lille lorteland

havnsø
må de skide politikker brænde i helvedeHeadbanger

mobbe
Havnso !

Jeg kan fortælle dig at jeg sidste år kontaktede Dansk flygtningehjælp angående om det kunne lade sig gøre for mig at forlade landet på samme fordelagtige vilkår som udlændinge. Jeg fortalte den flinke mand at mit problem
nok ville være at jeg desværre var Dansk statsborger.

Han var mig svar skyldig havde aldrig fået spørgsmålet før, men bad om mit tlf nr og ville ringe tilbage. 10 min senere ringede han og sagde at desværre gælder det ikke for dig, jeg spurgte pænt er det ikke det man kalder racisme, han ville selvfølgelig ikke svare.

jesperfrb
Det er det vel ikke, da du beholder dit danske pas!
Og dermed reten til at komme til DK når du ønsker det!
Det er ikke nemt at få pas fra et andet land, end der man er statsborger.
Ellers kan du jo ende som statsløs i en eller anden lufthavn, eller fængsel for den sags skyld!Til hest

sudsakhon
Se, nu er det sådan at man kan udtale sig rent politisk om de muligheder, der findes for tilskud for f.eks. repatriering.

Det undrer mig, at sagsbehandleren i Dansk Flygtningehjælp ikke umiddelbart kunne svare på spørgsmålet, men mon ikke der er tale om en receptionist?

Det følger ret tydeligt af loven hvem der har mulighed for repatriering:
Dvs. Flygtninge mv. og familiesammenførte til flygtninge mv. og andre familiesammenførte.

Jeg kan oplyse, at der foregår en meget sober sagsbehandling af repatrierings sager. Dansk Flygtningehjælp (ikke DF … ;-) ) rådgiver bare og videresender sagen til kommunerne, der har den endelige kompetence til afgørelsen om der kan ydes støtte efter repatrieringsmodellen.

Jeg har været tolk i snart 30 sager, både for Dansk Flygtningehjælp og mere end dobbelt så mange gange som følge af sagsbehandlingen i kommunerne.

Mit indtryk er, at det er meget grundige overvejelser, der ligger til grund for beslutningen om repatriering.
Tit bliver borgeren ”sendt hjem” for at tænke et par måneder eller et års tid.

Derudover er der, dog kun for visse, mulighed for at fortryde efter repatrieringen er iværksat.

Mit indtryk er, at der er mange som er rigtigt glade for ordningen. De føler sig ikke hjemme her i DK, men har ikke penge til at realisere deres drøm om at vende tilbage.

Jeg har måtte tolke for borgere der har været her i over 35 år, og stadig ikke kunne dansk. I den anden ende for unge i starten af tyverne, der bare hellere ville bo i Thailand og gå i skole/finde arbejde der.

Hovedsagen er, at ingen bliver ”smidt ud” mod deres vilje.

At kalde ordningen for ”racistisk” bare fordi man er skuffet over at man ikke selv, som ikke-familiesammenført, kan gøre brug af ordningen er i bedste fald usmageligt, og en hån overfor de som virkeligt er ofre for racisme.

Jeg synes, at vi skulle glæde os over, at vi har et samfund, som på trods, stadig har overskud til at hjælpe med at overvinde et, i dette tilfælde, økonomisk problem for at realisere en drøm for mange.

At det så også kan være en økonomisk gevinst for Danmark er vel ikke odiøst? Specielt ikke når der er tale om frivillig repatriering.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
jesperfrb
Sudakhon skrev:

At kalde ordningen for ”racistisk” bare fordi man er skuffet over at man ikke selv, som ikke-familiesammenført, kan gøre brug af ordningen er i bedste fald usmageligt, og en hån overfor de som virkeligt er ofre for racisme.

Nu må jeg så sige at du ikke læser teksten, derfor skriver jeg som jeg gør i mit indlæg!
Det kan ikke gælde for dansker, for de har dansk pas. Så der er ikke racisme, men et tilbud til ikke dansker der vil tilbage til deres hjemland. De fleste er jo rejst fra alt og har
ingenting at komme tilbage til! Dette kan også gælde for Thaier, ellers var de vel bare gift igen igen DK, her på DTW mangler der da ikke mulighederWink

http://www.dansk-...orum_id=20

sudsakhon
Kære jesperfrb
jeg læser skam teksten. Det var nemlig ikke dig, som skrev det jeg antydede i mit indlæg. Wink

Og jeg mener iøvrigt at du har ret i din betragtning.
De som opgiver at bo i DK har jo intet at tage med hjem, medmindre man hjælper lidt.
Var de meget velhavende og med samme hjemve havde de nok løst problemet lang tid tidligere..

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Spring til debat: