Se indlæg
 Udskriv debat
Det er livsfarligt i Thailand!!
jimmikoldenborg
Jeg har set de sidste 2 programmer af "På spanden i Thailand", og jeg må sige at jeg er blevet lidt ærgelig over hvordan Thailand bliver fremstillet.
Det får det jo til at se ud som om man konstant er i overhængende livsfare.
Jeg er godt klar over at der foregår mange ubehagelig ting, men det svarer vel til at vise en dokumentar om Danmark, som kun omhandler Istedgade eller Marielyst i turistsæsonen.

Der er vel ikke seere i at vise de mange smukke sider af Thailand, som de fleste af os herinde holder så meget af.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I tænker om programmet.

Vh

Jimmi
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
HOJ
Hej Jimmi
er fulstændig enig med dig jurnalisterne kan åbenbart ikke få penge til at lave positiv journalistik og som du skriver hvis man tager i Istegade
og her i Nordjylland tager i Jomfruanegade hvor man ikke kan stille sin drinks fra sig uden at risikere at der bliver fyldt ¨sjove¨piller deri
vi må da håbe tvholdet har fået en god betalt ferie
Web: HOJ

malefyrre
Kunne ikke være mere enig, det er synd for Thailand at man viser dette program
De mest latterlige er de der sinker man har givet en uniform, og så kan de ellers lege politibetjent
Tror helt ærligt de er totalt til grin hos de rigtige BIB

sony
Det er vel ikke mere end når man ser station's 2 program om hvad der sker i de forskellige byer herhjemme.

Det er da bare nogle udsendelser der skal sælges, må indrømme jeg har aldrig oplevet noget af alt det der sker i de programmer.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

chaingmai
nu er thailand et af danskernes foretrukne rejsemål og de fleste priser thailand i høje toner.og med god grund, men det er alså også godt og se de få steder hvor ludere og lommetyve florer,jeg vil nok fraråde mit barnebarn at deltage i full moone party(ikke sikkert det hjælper) så jeg mener det er godt at se den side af thailand også og det er jo kun få steder at det er så slemtLOL LOL

rinpoche
jimmikoldenborg skrev:
Jeg har set de sidste 2 programmer af "På spanden i Thailand", og jeg må sige at jeg er blevet lidt ærgelig over hvordan Thailand bliver fremstillet.
Det får det jo til at se ud som om man konstant er i overhængende livsfare.
Jeg er godt klar over at der foregår mange ubehagelig ting, men det svarer vel til at vise en dokumentar om Danmark, som kun omhandler Istedgade eller Marielyst i turistsæsonen.

Der er vel ikke seere i at vise de mange smukke sider af Thailand, som de fleste af os herinde holder så meget af.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I tænker om programmet.

Vh

Jimmi

Jeg synes det var yderst relevante programmer, der forhåbentlig kan forhindre andre i at komme i uføre.

Som titlen antyder, så er det nu engang den vinkel filmholdet har valgt. Intet forgjort i det.

flyer
Hej
Kunne I ikke lige nævne hvilken kanal de omtalte programmer har været sendt på? Jeg kunne godt tænke mig at se dem.....Det må være muligt på nettet.....
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

chaingmai
på tv.2LOL LOL

bagerbager
flyer skrev:
Hej
Kunne I ikke lige nævne hvilken kanal de omtalte programmer har været sendt på? Jeg kunne godt tænke mig at se dem.....Det må være muligt på nettet.....
hvis du søger lidt ligger alle afsnit her på siden,de blev lagt op da de blev vist i bbc hver mandag

chris70
The truth always hurt” men 280 engelskmænd dræbt i Thailand, det sker dog ikke i Istedgade, men det er desværre medalliens bagside.

Med hensyn til turist politiet så spiller de ikke politi, de er tidligere betjente fra England og hjælper thaierne med at holde orden i ”gå gaden” og hvor mange thailandske betjente kender i som kan engelsk? Det ville blive et slags kaos hvis de thailandske betjente skulle klare det. Chefen for det korps er forresten dansk og det var ham der startede det. På station 9 er der een thailandsk betjent som kan tale flydende engelsk og det er der de slæber falangerne op.

Hvorfor kører falanger ambulancer i Pattaya?

Thailandyesyes
Det er nok et meget godt billed af de mest betændte steder, men der er mange dejlige steder også i Pattaya

Så vidt jeg ved er ingen tvunget til at gå på walking street

rinpoche
chris70 skrev:

Med hensyn til turist politiet så spiller de ikke politi, de er tidligere betjente fra England og hjælper thaierne med at holde orden i ”gå gaden” og hvor mange thailandske betjente kender i som kan engelsk?

For det første tvivler jeg overordentlig meget på om the volunteers police alle er tidligere betjente.

For det andet hvor mange af dem kan thai?
Hvis ikke, så er alle parter lige vidt.

TG950
flyer skrev:
Hej

det skulle være muligt på TV2 Sputnik

http://sputnik.tv...-thailand/

men det koster nok lidt knaster.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

hsn
Uden at opfordre til noget, ved jeg at de findes som torrent i original engelsk tale. Jeg har dem selv til at ligge.

Søg evt. på torrent sites efter: "Big trouble in Thailand".

Nirvana
Er det vi snaker om
http://www.youtub...alV1TaFKLg
Come As You Are

hsn
Nirvana skrev:
Er det vi snaker om
http://www.youtub...alV1TaFKLg

Jeps

HFD
Så må vi jo bare håbe at de måske medvirker til at folk lige tænker sig om en ekstra gang inden de roder sig ind i noget lort med narko at gøre dernede, for der er der jo kontant afregning på enten den ene eller anden måde, i Dk. Risikerer man jo også at blive beskudt på åben gade uanset hvilken herkomst man kommer fra, i Thailand der ved vi jo hvor det foregår og kan jo så bare nyde nogle af de andre mange dejlige steder de har hvilket vi jo også fik en indblik i i tv,s guider i Thailand. Os med familie og børn har i alt fald set nok fuldmåne party og vælger nok nogle mere stilfærdige områder hvilken der heldigvis stadig er mange af.

Her i Grønland hvor vi bor til daglig ejer en hver mand med respekt for sig selv op til flere skydevåben men det er meget sjædent at der blir skudt inden for bygrænsen og faktisk meget sjæden der blir skudt efter folk, og det selv om en fredag aften/nat nogen gange lige efter løningsdag godt kunne ligne noget af det vi ser i serien, det må være noget med respekt for våben som man er vokset op med fra barnsben.
Der kører forøvrig en serie på tv3 om det lige i øjeblikket.

jesperfrb
Der er da masser af programmer om det dejlige Thailand på Discovery, Nationalgeografic channel og Animal planet!

Det her viser jo bare en dårlige side af Thailand, og er forøvrigt en genudsendelse, før blev den vist i "primetime"!

Kan ikke se noget galt i at folk der måske tænker på ferie i Thailand, ved lidt om hvad man ikke skal gøre.
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

FarangDingDong
Ja, man kan nemt komme galt afsted hvis man dummer sig i en brandert. Se bare her(dateret 1. oktober):
http://www.phuket...11110.html

Drunken Dane fails Phuket bar test

PHUKET: A group of young foreigners out celebrating their graduation from the European Bartender School in Patong received a lesson in Phuket bar etiquette this week when one man was chased down and “vigorously apprehended” by tuk-tuk and motorcycle taxi drivers.

The objection among the drivers was the rough treatment given to a Thai barmaid following a disagreement late Thursday night over the bill at the Ice Bar, off Soi Bangla.

Following the altercation, the Thai woman involved was taken to Patong Hospital to receive treatment for injuries, and a doorman at the Tai Pan nightclub saw two foreign men running into Soi Sunset, at about midnight.

“They ran into the soi, which is a dead end, chased by more than 10 Thais, including police and a few Thai girls. After about half an hour, one of the two men was led away by police. He had blood on his face,” the doorman told the Phuket Gazette.

The man, from Denmark, was arrested and held overnight at Patong Police Station.

Police Duty Officer Teerasuk Boonsang said the man, whom he declined to name, was released the next day.

“They were really drunk at that time. The Dane didn’t want any problems with this as he and his friends had just finished the course and are supposed to leave soon,” he said.

“Mediation between the parties at the police station was successful and finished at about midday [yesterday], so the case will not go to court. It was agreed [the Dane] would pay for the girl’s medical treatment and damages to the bar,” the policeman said.

The Danish man also reportedly needed treatment for minor injuries sustained in the “citizen’s arrest,” he added.

However, a staff member at the school told the Gazette, “I have heard different stories. I was told that the foreigners did not hit the ladies. They wanted to get out of the bar so they pushed them.

“But one lady was pushed onto the floor and they ran out of there – and then later one of the guys was caught in a dark alley and beaten up by some Thai guys. That’s all I know,” he said.

“They have been here for four weeks, and they were heading out for a good time. I am not saying the 'students' are innocent, but it seems many people got excited,” he said.

“Everything was a big misunderstanding and got out of hand. We do not have any hard feelings against the Ice Bar because we think it’s cool. I always take my students there.

“I know they are a little upset, but I hope they don’t have any negative feelings toward us. It was just a big misunderstanding,” he added.

“We can’t condone any violence against tourists, but some foreigners who come here get what’s coming to them. We are very grateful to the motorcycle drivers for what they did,” he added.

The owner of the Ice Bar said he was also happy to leave the incident in the past.

– Atchaa Khamlo
Phuket,Thailand
Livet er for kort til lange underbukser

sudsakhon
Thai logik. Thai problemløsning..
Men det er vel ikke meget anderledes end end et par Københavnere i, som går i byen på havnen i Esbjerg eller Hirtshals

Regn med, at kommer man i problemer som disse i Thailand, får det nok enslydende konsekvenser..

Hvad kan man gøre ved det?? Tage et andet sted hen.. Løser det problemet..Næppe.
Jeg tvivler på, at der er en eneste af alle kære DTW brugere, der kan se sig fri for at have været i en eller anden situation, man gerne så sig fritaget for i Thailand..

It's a part of life, but an annoying part indeed

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Spring til debat: