Se indlæg
Vand i Thailand!(Humor)
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 14/05-2011 23:02
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Lidt stof til eftertanke!! Vandet i vandhanen i Bangkok er verdens reneste! http://www.thaila...-tank.html As part of an EU commission studying living standards around the world Bangkok emerged as having the cleanest, least polluted tap water in the world. "It's ironic that Guide Books have, for many years, been advising travellers to only drink bottled water when in Thailand," Observed Felicia Del Aqua who was heading up the commission. "The water in Thailand is much less likely to be toxic than the tap water in Europe or America." She went on to suggest that "Those people who do get stomach upsets drinking tap water in Bangkok probably only do so because they've become so conditioned to ingesting the various chemicals polluting the tap water in their home countries that they react badly to genuinely clean water." Some have suggested that Ms Del Aqua's husband being CEO of Mizgados, the company which supplies a well known anti-diarrhoea drug aimed at travellers, has aroused scepticism in some quarters but the findings were firmly supported by the European Parliament who are now looking into ways they can make their water supplies more like that of Bangkok. Del Aqua added "You could even drink water straight from any Bangkok Khlong. The kind of bacteria that exists in khlong water is similar to the kind of bacteria you might find in pro-biotic yoghurt drinks. It's actually good for you." As controversial as these finding have proved in some quarters of the media famed Australian biologist and TV presenter Rock Foster, was in full agreement with the commission's findings. "Yeah... Bangkok water's the best. I even bottle some up and take it home with me. When I was a kid me and my dad would spend our summers in the outback. It'd get so dry that we'd have to start drinking our own urine. It's not as bad as you might think." The WHO have distanced themselves from the commission's findings suggesting that travellers would be better advised to drink from a Sumo Wrestler's jockstrap. IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
kimkingo |
Lagt på d. 14/05-2011 23:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 252 |
Drikker faktisk tit postevand når vi er i Bkk. Og har aldrig haft maveproblemer. Det begyndte med, at min kone og jeg spiste ved de små knallerter/spisesteder. Der fik jeg noget vand af min kone, og det var først bagefter, hun fortalte mig, at det var almindelig postevand. |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 15/05-2011 00:31
|
jesperfrb skrev:
Lidt stof til eftertanke!! Vandet i vandhanen i Bangkok er verdens reneste! http://www.thaila...-tank.html As part of an EU commission studying living standards around the world Bangkok emerged as having the cleanest, least polluted tap water in the world. "It's ironic that Guide Books have, for many years, been advising travellers to only drink bottled water when in Thailand," Observed Felicia Del Aqua who was heading up the commission. "The water in Thailand is much less likely to be toxic than the tap water in Europe or America." She went on to suggest that "Those people who do get stomach upsets drinking tap water in Bangkok probably only do so because they've become so conditioned to ingesting the various chemicals polluting the tap water in their home countries that they react badly to genuinely clean water." Some have suggested that Ms Del Aqua's husband being CEO of Mizgados, the company which supplies a well known anti-diarrhoea drug aimed at travellers, has aroused scepticism in some quarters but the findings were firmly supported by the European Parliament who are now looking into ways they can make their water supplies more like that of Bangkok. Del Aqua added "You could even drink water straight from any Bangkok Khlong. The kind of bacteria that exists in khlong water is similar to the kind of bacteria you might find in pro-biotic yoghurt drinks. It's actually good for you."As controversial as these finding have proved in some quarters of the media famed Australian biologist and TV presenter Rock Foster, was in full agreement with the commission's findings. "Yeah... Bangkok water's the best. I even bottle some up and take it home with me. When I was a kid me and my dad would spend our summers in the outback. It'd get so dry that we'd have to start drinking our own urine. It's not as bad as you might think." The WHO have distanced themselves from the commission's findings suggesting that travellers would be better advised to drink from a Sumo Wrestler's jockstrap. IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Thailandyesyes |
Lagt på d. 15/05-2011 01:24
|
Begynder Antal indlæg: 13 |
Hold da op- troede det nærmest var farligt at drikke vand her i Thailand Holder mig til kildevand fra 7/11 |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 15/05-2011 05:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Mange steder kan man godt drikke vandet,- men jeg er lidt betænkelig pg. af den forholdsvise høje temperatur, som fremmer udvikling af bakterier. Til kaffe bruger jeg alm. vand som først har fået et godt opkog, dernæst afkølet igen. Når det så har været gennem kaffemaskinen er der ingen overlevende bakterier, og kaffen smager bedre end brygget på "købevand". Det samme når jeg koger kartofler uden skræl. Man skal slet ikke være så bange for det alm. vand fra vandhanen. Til drikkeformål har vi en elektrisk vandrenser med filtre, lige til at montere på vandhane og tilslutte 220V. Det vand smager til gengæld absolut ikke af noget, og kalken i vandet kan man se falde til bunds i et vandglas. BVADR. Hej |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 15/05-2011 14:57
|
Bruger selv vandhane vand(kommunaltvand) til madlavning og kaffe/te osv, men så ved jeg også at det har været kogt, så alle bakteria er dræbt! Men jeg drikker det ikke direkte fra hanen, børste dog tænder idet PS: Læg mærke til hendes efternavn "Del Aqua" IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/05-2011 15:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Når I taler om at bruge vandet til det ene eller andet, bør I måske lige nævne, hvor I Thailand I gør det. Det er måske ikke så smart, hvis I er i Bangkok, eller hvor vandet nu ellers kan være drikkeligt, og så en rejsende til Phuket tror, at I er der. Personligt har jeg ikke drukket vand nogen steder i Thailand (drikker heller ikke det sprøjt herhjemme i Danmark), men jeg har børstet tænder med vandhanevand uden problemer alle de steder, jeg har været. Inklusive Bangkok, Chiang Mai - og Phuket. |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 15/05-2011 15:25
|
Jeg bruger vandet i Min Buri (BKK)! Kommunaltvand. IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
flyer |
Lagt på d. 15/05-2011 15:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Personligt mener jeg vand har bedst af at løbe igennem et bryggeri som fx. Singha inden det drikkes ved tilpas lav temperatur..... Nej spøg til side! Jeg har drukket masser af vand mange forskellige steder i LOS, det er især på alle de små spisesteder ved vejen, der står en tønde med vand, altså sådan en af de der kølespande og det vand tror jeg ikke kommer fra nogle plomberet vandflasker som man kan købe, deres isterninger kommer jo også fra vandværket som jeg heller ikke tror er blevet renset og jeg har ikke været syg eller haft dårlig mave en eneste gang efter at há drukket vand, men til gengæld har jeg nogen gange oplevet svimmelhed efter at há drukket vand der har været igennem deres bryggerier!!!! Så pas på med det. Liste over mine drikkesteder: Bangkok Hua Hin Pattaya Rayong Mukdahan Roi et Ubon Ratchathani Phitsanulok Loei Så bare drik!! Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 15/05-2011 16:18
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
Efter at havet været en tur på Ko Samet vart jeg på hospital i Pattaya natten før hjemrejse har jeg altid is i drikke vare
Come As You Are
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/05-2011 17:38
|
Jeg skulle måske lige præcisere, hvorfor jeg tidligere efterlyste geografiske oplysninger, ifald at nye rejsende læser tråden. Postevandet på Phuket bør ikke drikkes. De lokale drikker det mig bekendt heller ikke.
|
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 15/05-2011 17:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
Personligt, tror Jeg mest at disse advarsler gælder uautoriserede boringer udenfor turistbyerne og at smarte forretningsfolk vedholdende bedyrer at det stadig er farligt at bruge ubehandlet vand, for at kunne sælge deres vandbehandlingsanlæg og kildevand.... Inden man drikker vand af hanen, kan man jo kigge ned i glasset om vandet er rent og klart samt dufte om det skulle indeholde eventuel umiddelbar råddenskab!!!! Samme metode kan anbefales inden i giver Jeres barfine en oral understelsbehandling, da damer endnu ikke kan købes på flaske eller tappes fra rensningsanlæg!!!! Redigeret af FCKdk d. 15/05-2011 18:01 __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 15/05-2011 19:10
|
FCKdk skrev:Inden man drikker vand af hanen, kan man jo kigge ned i glasset om vandet er rent og klart samt dufte om det skulle indeholde eventuel umiddelbar råddenskab!!!! Samme metode kan anbefales inden i giver Jeres barfine en oral understelsbehandling, da damer endnu ikke kan købes på flaske eller tappes fra rensningsanlæg!!!! Ovenstående er vel humordelen af tråden? Det kan i hvert fald ikke anbefales, hvis man vil være sikker på at undgå diverse sygdomme fra vand eller damer.. |
|
Spring til debat: |