Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Dansker dræbt i Cha Am
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 21/12-2005 08:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Fra DR's nyheder (som har det fra E: Dansker tævet ihjel i Thailand 21. dec. 2005 08.06 Udland En dansk mand, der har boet i Thailand i flere år, er blevet tævet ihjel i forbindelse med en nabostrid. Det skriver flere aviser. Udenrigsministeriet i Danmark bekræftede til morgen, at en dansker er blevet slået ihjel i det sydøstasiatiske land. - Men vi kan ikke komme med nogen personoplysninger endnu, lød det fra vagthavende i Udenrigsministeriet. Lang tids fjendskab med nabo Drabet skal være sket i går eftermiddag (lokal thailandsk tid) og var tilsyneladende kulminationen på længere tids uvenskab med naboerne. Den danske mand kom hjem til sin bolig i Cha Am, der ligger cirka 25 kilometer nord for turistdestinationen Hua Hin i Siam-bugten, og opdagede naboens bil stod parkeret i indgangen til hans butik. Da han gik ind for at påtale det, jagtede flere personer ham tilbage til danskerens eget hjem, hvor de tæskede ham med slagvåben og blandt andet også slog ham flere gang i ansigtet, skriver Ekstra Bladet. Peter
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/12-2005 11:34
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej, Tragisk. Gad vide, hvem det er??? Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 21/12-2005 13:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Det er sogelig men hvad kan man saa laere af det. Man skal paas paa hvem man bliver uvenner med da man jo kan slaaet ihjel. Min kone har lige se det paa thai tv og de sige han er 45 aar. Redigeret af thaikurt1 d. 21/12-2005 13:10 |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 21/12-2005 19:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Well, danskere bliver også slået ihjel i Danmark - Se bare ham der blev slået ihjel sidste år af sin nabo over en strid om en mark (mener det var sådan) - Læren er, - Vær gode venner med din nabo Men ja, tragisk, og godt det ikke er mig - Var i Cha am så sent som for 5 måneder siden, ellers stille og roligt sted... |
|
|
Lagt på d. 22/12-2005 02:57
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Sørgeligt at læse , kan kun håbe på at de der gjorde denne modbydelige ting bliver straffet rigtig hårdt . |
|
|
high-tower |
Lagt på d. 22/12-2005 03:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 214 |
Ja, det er en trist ting sådan noget - kedelig "julegave" for hans familie. Jeg kom til at tænke på hvor anderledes Thailand egentlig er i forhold til DK mht. presse dækning af sådan noget. De har ofte ingen skrupler hvad angår at nærbilleder af selv de mest makabre ting i prime time. Ligesom når folk er blevet andholdt og de bliver udstillet på tv og ser meget brøde betynget ud. Så står de der med håndjern og en eller anden politi ping står og smiler stolt ved siden af. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 22/12-2005 05:26
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej, Forskellen mellem vestlig og især Thai-tænkemåde er, sådan som jeg opfatter det, at: I vesten har vi ingen skrubler med at vise sex og kønsdele i medierne, men vi er blufærdige over for død. I Thailand har de ingen skrubler med at vise død i medierne, men de er blufærdige over for sex og kønsdele. Se bare en Thai krigsfilm, de er meget værre end Fredag den 13. Gabestokken er afskaffet i DK, men den offentlig gabestok er ikke afskaffet i Asien. Og især i Japan skal den skyldig helst græde og jamre sig for åben skærm. Det har nok et eller andet at gøre med hele deres måde at relatere til hinanden. Og jo, ping-betjentene får B!G fase, når de står der. (Wemaster, Vi mangler stadig en smiley med big fase) Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 22/12-2005 07:57
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Hejsa En spoerger hva vi kan laere af det.. Vi kan se i oejnene at Thailand langt fra er smilets land, eller jo maaske, men det daekker ofte over noget helt andet end folk tror.. Jeg ved godt jeg bor i et omraade som maaske er lidt mere beskidt ( Lopburi ) Men bare de sidste 3 mdr har der vaeret 2 mord paa bjerget inde for enden af min mark. ( 200 m her fra ) 1.. 4 gutter var paa bjergvandring, hvilket i sig selv er meget unormalt, og sjovt nok rullede der en meget stor sten ned over en af dem.. Helt klart mord og det mener politiet ogsaa.. 2... En mand og hans kone var oppe for at hente flagermuse lort, da han var paa vej ned i grotten huggede hun rebet over... I samme periode er en munk blevet skudt i et tempel faa km her fra, man mener han gemte sig der og fortiden indhentede ham.. En anden blev fundet i en majsmark, puttet i en saek, men manglede hoved og haender....... Til de sidste 2 fester ved Thetsabahn.. Dronningens og kongens foedselsdag, den foerste sluttede godt 21.00 fordi der blev skudt.. her d. 5-12 holdt festen helt til 23.15 inden nogen skoed. Her ude paa landet foregaar det hele mere som dengang folk udvandrede til Amerika, end aar 2005. Vaaben og vold er desvaerre naesten hverdag.. Saa jo man taenker lidt over hvem man rager sig uklar med. Politiet kommentar til at jeg havde en mauzer i huset var.. Godt det kan faa nogen til at taenke sig om en ekstra gang inden de laver noget lort. Det goer det ikke mindre trist for manden og hans familie, Men pointen er det er ikke noget enestaaende... Le-si |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 22/12-2005 08:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
http://www.ekstra...eID=326684 |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 22/12-2005 08:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
le-si Det er wilde westen du bo i. Saa kan jeg godt se der hvor jeg bo ske ikke det samme eller kan det vaere jeg bare lukke ojne og ore for alt og gaar mere op i at passe min famillen end hvad der forgaar i byen. Redigeret af thaikurt1 d. 22/12-2005 08:59 |
|
|
Lillemand |
Lagt på d. 22/12-2005 09:48
|
Begynder Antal indlæg: 18 |
Tankerne går til fam. der sikkert er dybt berørte. Men med så storer kultur forskelle, er det jo næsten umuligt at det ikke går galt en gang imellem, og en Thai er meget stolt, så fornærm aldrig en Thaier eller tal ned til ham. Men visser man respekt også selv om at man faktisk logisk har ret i en sag tror jeg man vinder i det lange løb. men det er ikke en undskyldning for at slå ihjel. Jeg har oplevet masser af vold i Thailand, ser man som sagt lidt tv er man jo ikke i tvivl om at der sker vold, og i natte livet, ja der hender det jo ofte. Man må huske på at vi som danskere er på ude bane når vi er i Thailand. Det kunne vi her i DK lære lidt af. lille mand |
|
|
MisterM |
Lagt på d. 22/12-2005 09:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 471 |
KronbergTH skrev: Hej, Forskellen mellem vestlig og især Thai-tænkemåde er, sådan som jeg opfatter det, at: I vesten har vi ingen skrubler med at vise sex og kønsdele i medierne, men vi er blufærdige over for død. I Thailand har de ingen skrubler med at vise død i medierne, men de er blufærdige over for sex og kønsdele. Se bare en Thai krigsfilm, de er meget værre end Fredag den 13. Gabestokken er afskaffet i DK, men den offentlig gabestok er ikke afskaffet i Asien. Og især i Japan skal den skyldig helst græde og jamre sig for åben skærm. Det har nok et eller andet at gøre med hele deres måde at relatere til hinanden. Og jo, ping-betjentene får B!G fase, når de står der. (Wemaster, Vi mangler stadig en smiley med big fase) Retssystemerne mellem vesten og oesten er forskellige Begge steder er der en anklager og en forsvarer I vesten skal anklageren bevise at vedkommende er skyldig og en lille prosedurefejl kan frifinde tiltalte Selv politiet som har fanget vedkommende under dramatiske forhold kan miste deres job og skal staa til regnskab for deres deltagelse I oesten skal forsvareren bevise at vedkommende er uskyldig Og man beskytter f.eks politiet selvom det har vaeret noedvendig haarde midler for at fange vedkommende I muslimske lande har jeg ofte hoert at vedkommende ikke skulle have en forsvarer da vedkommende jo havde overtraadt de muslimske love og skulle kun doemmes og have deres straf |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 22/12-2005 10:06
|
Antal indlæg: 1145 |
Efter det Thailandske retssystem er en anklaget uskyldig til han er doemt. Saaledes er ogsaa det Japanske, Indonesiske, Malaysiske og fleste andre oestlige retssystemer. Saa vaer venlig at give informationer der har relation til sanheden. Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
MisterM |
Lagt på d. 22/12-2005 10:31
|
clydehaumann skrev: Efter det Thailandske retssystem er en anklaget uskyldig til han er doemt. Saaledes er ogsaa det Japanske, Indonesiske, Malaysiske og fleste andre oestlige retssystemer. Saa vaer venlig at give informationer der har relation til sanheden. Clyde Clyde, du har da ret men jeg taler om selve retssagen Det er da kendt af jurister. Jeg mener, at de kalder det omvendt bevisfoerelse og har vaeret naevnt flere gange hvor danskere har faaet en lang faengselsstraf i Thailand Hverken Thailand, Japan eller Singapore lader en forbryder slippe for straf Taenk dig om engang til Redigeret af MisterM d. 22/12-2005 13:50 |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 22/12-2005 15:58
|
Antal indlæg: 1145 |
Kaere Me M Jeg synes ikke jeghar behov for at taenke mig om, men det har du. Proev at laese dig eget indlaeg og se det sludder du skriver. Jeg forteller kun hvad der er fakta om de retssystemer der bruges i de lande jeg omtaler. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
MisterM |
Lagt på d. 22/12-2005 16:22
|
clydehaumann skrev: Kaere Me M Jeg synes ikke jeghar behov for at taenke mig om, men det har du. Proev at laese dig eget indlaeg og se det sludder du skriver. Jeg forteller kun hvad der er fakta om de retssystemer der bruges i de lande jeg omtaler. Kaere Clyde Gamle sure stodder Jeg har ogsaa boet i Japan i flere aar Jeg ved at Danmark kritiserer det thailandske retssystem fordi de ikke kan faa de danske statsborgere til at afsone deres straffe i Danmark men thaierne ved godt at hvis de bliver sendt til Danmark har de dem her i Thailand igen efter ca 3 mdr I Danmark kan de jo faa week-end fri fra faengslerne Japan er flere gange blevet krittiseret af USA over deres domme Ligeledes Singapore har faaet kritik af deres domme fra USA og Australien Clinton fik godt nok nedsat straffen fra 6 til 5 slag i rumpen for en ung mand som havde oedelagt flere biler for sjov i Singapore Desuden mener jeg at Singapore lige har doedsdoemt en borger fra Australien paa trods af protester |
|
|
jorn |
Lagt på d. 22/12-2005 16:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Men med så storer kultur forskelle, er det jo næsten umuligt at det ikke går galt en gang imellem, og en Thai er meget stolt, så fornærm aldrig en Thaier eller tal ned til ham. Men visser man respekt også selv om at man faktisk logisk har ret i en sag tror jeg man vinder i det lange løb. men det er ikke en undskyldning for at slå ihjel. Jeg har oplevet masser af vold i Thailand, ser man som sagt lidt tv er man jo ikke i tvivl om at der sker vold, og i natte livet, ja der hender det jo ofte. Man må huske på at vi som danskere er på ude bane når vi er i Thailand. Det kunne vi her i DK lære lidt af. Det er dybt tragisk det der er sket, tankerne går til familien! Jeg kan ikke sige at jeg har oplevet thaierne som generealt voldige, men jeg har da oplevet, at fulde thai kommer op at slaas. Uden at jeg paa nogen maade vil forsvare det skete, saa vil jeg lige goere opmaerksom paa noget af det lillemand skrev og tilfoeje mine egne tanker, de er ikke relateret til denne haendelse Vi skal kende vores plads i samfundet og vi rider nok lidt oven paa, ved at vi Thaierne ser os som tilhoere den rige adel i verden, men vi tilhoere der med heller ikke deres verden! Man kan komme afsted med meget og betale sig fra det, men glemmer man sin plads som ikke thai og at man derfor er uden for deres gruppe, saa kan det gaa rent galt. I et land hvor poltiet ikke har en reel vaerdi for en Thai der ikke kan betale, saa kommer selv justitsen ind og her er det gruppen der reagere. Traeder man ved siden af og faar et hint, saa lad sagen ligge og ret ind! alt andet kan faa sagen til akcellere. Lader du sagen ligge go retter ind, saa glemmer thaierne virkelig hurtigt og har du ret ,saa vil du maaske opleve, at du hen af vejen faar ret! men paa hans betingelser og saa er det pludselig hans tanke gang og ikke din! Tal ikke ned til en Thai (mand) og bring ham aldrig i en situation hvor han taber ansigt! Raab ikke ad/til ham og vis ikke din verde! Taber en Thai ansigt saa kan det foere til mord for at genoprette aeren! ret eller uret taeller ikke. Du kan nemt baade vinde og tabe paa engang. Det er saadan jeg oplever det, men det er ikke der med sagt at andre ikke oplever Thai kulturen paa en helt anden maade J “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
rolan |
Lagt på d. 22/12-2005 16:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
første gang jeg mødte min kones gamle veninder på disko blev de to veninder uvender jeg må nok indrømme at det kunne man ikke se de var jeg ville ivertfald ikke være deres fjeder for der stod mor i deres øjne |
|
|
jorn |
Lagt på d. 22/12-2005 16:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Jeg ved at Danmark kritiserer det thailandske retssystem fordi de ikke kan faa de danske statsborgere til at afsone deres straffe i Danmark men thaierne ved godt at hvis de bliver sendt til Danmark har de dem her i Thailand igen efter ca 3 mdr I Danmark kan de jo faa week-end fri fra faengslerne Mon ikke det er fordi der ikke forlaegger en udvekslings aftale om udlevering af fanger imellem de to lande? Den mangleme aftale skyldes naturligvis forskelligheder i retsystemet og en evt. aftale ville betyde at vi skulle udlevere Thai statsborger til straf i Thailand. Da vi jo ikke faengsler udover hvad en dom i Dk ville give af straf - for en tilsvarende forbrydelse - begaaet i DK! saa ville det vaere i direkte strid med grundloven at udlevere en thai hvor dommen kan laves om til doedstraf. naar det kommer til at "bevise sin uskyld", saa er det min opfattelse at det mest er en valgt metode til at "nedskyde" politiets bevis martriale paa? Det ser vi jo ogsaa i vestlige retsystemer. Men er man uskyldig til modsatte er bevist, men det foeler politiet jo ogsaa at de har beviserne paa man ikke er. omvendt bevisfoerelse ville jo betyde at politet kunne anholde i flaeng og rejse en anklage uden et eneste bevis! Det ville betyde at man skulle foere bevis sin uskyld, hvilket ikke er tilfaeldet i Thailand! “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
latour82 |
Lagt på d. 23/12-2005 07:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 377 |
Ifølge [url]www.jv.dk[/url] hedder den dræbte, Søren Tandrup Olsen og var 54 år gammel. Jeg ved ikke om nogen her på Dansk_Thai kendte ham eller om han også var bruger på denne side? Niels Redigeret af John d. 23/12-2005 08:13 |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |