Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
PRIS PÅ FAMILIESAMMENFØRING STIGER
|
|
moellenberg |
Lagt på d. 06/05-2011 07:59
|
Begynder Antal indlæg: 24 |
kylling skrev: swed skrev: Sveriges løsningen bliver bedre og bedre specielt når man har 2 adresser tilleje Det er jo ulovligt at have en fiktiv adresse,så med mindre du har 2 værelser el. 2 lejligheder tilleje,syntes jeg du skal stoppe det du har gang i ????????????????????????? |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 06/05-2011 13:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Thomas72 skrev: Jeg kender en dame, som skal giftes med en fra Norge her i DK. Hun skal ikke stille en bankgaranti på 100K og betale nogen gebyr på 7.775 kr. Og hun og hendes kommende mand skal heller ikke opfylde alderskravet samt pointsystemet. Derimod kommer ægtefælden fra f.eks. Thailand, så skal opfylde kravene. Jeg har sagt det før og jeg siger det igen: Danmark har den mest diskriminerende lov i Europa siden Nürnberglovene. Pt er det "kun" 63.413,39 kr. Når det stiger er det ikke kun 100k men nok snare 130k fra nyidanmark: Ved familiesammenføring skal ægtefællen/partneren i Danmark (referencen) stille en økonomisk garanti på 63.413,39 kr. (2011-niveau). |
|
|
bruno |
Lagt på d. 06/05-2011 14:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
olejensen skrev: MortenB skrev: Bor selv i Sverige pga. de danske udlændige regler. Synes nu ikke de danske regler er perfekte, men de er trods alt bedre end den ultra liberale udlændige lov de bruger i sverige. Sverige kommer over de næste 10-15 år at opleve store problemer med den masse indvandrig der er sket op igennem 2000 og fortsætter. så tager gerne 5 år i sverige til fruen bliver statsborger, så vi frit kan flytte hvorhen vi vil. Nu giver et svensk statsborgerskab ikke flere rettigheder end et Dansk, kun når det handler om, at være gift med en udlænding indenfor/EU. Svenske statsborgere har jo også mange regler de skal overholde, som du som dansker ikke skal med hensyn til valg af ægtefælle. Hvis du bosætter dig i et andet EU land end dit eget hjemland, så glem ikke at svenskere har/får nøjagtig de samme rettigheder, hvis/når de flytter til Danmark med en ægtefælle udefra. Du kan jo blive Svensk på 3 år, og så har i nærmest de samme rettigheder som hvis du er dansk og konen svensk efter 5 år i forhold til udlændingeregler. Hvis en thai får svensk statsborgerskab er det så ikke i modsat i Danmark dobbelt statsborgerskab ? |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 06/05-2011 16:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 276 |
Jo Sverige har givet dobbelt, men om de gør det fortsat er jeg lidt usikker på, men det har jo ingen betydning i denne forbindelse. Den eneste fordel ved dobbelt er at man ikke skal søge visum for at komme til Thailand, det skal thaier der har fået dansk statsborgerskab. Den eneste grund jeg kan se til at en Thai skal skifte statsborberskab er, hvis man vil flytter til Thailand, så kan man nemlig besøge Danmark uden alle de problemer et besøg ellers giver. Så hvis Sverige stadig giver dobbelt så er det dejligt at man frit kan besøge landene i schengen samarbejdet. Så fremad rettet er det måske ikke så dumt at blive Svensker for en Thai. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |