Se indlæg
 Udskriv debat
hvordan kan jeg oprette en bankkonto i Thailand når jeg er i DK.
Peder1968
bareMig skrev:
Jeg har et tillægsspørgsmål.

Hvis man opretter en sådan konto i Thailand og har penge stående på den, vil de danske myndigheder så blive underrettet om dette?

Nej ikke automatisk. (og læs nu og forstå hvad jeg mener med automatisk) Eating Fast

filihankat
Peder1968 skrev:
bareMig skrev:

Hvis man opretter en sådan konto i Thailand og har penge stående på den, vil de danske myndigheder så blive underrettet om dette?

Nej ikke automatisk. (og læs nu og forstå hvad jeg mener med automatisk) Eating Fast

Jeg tror ikke de thailandske banker fortæller de danske myndigheder om "aktiviteten" på din thailandske konto, men jeg er ret sikker på at de danske banker har pligt til at underrette myndighederne hvis du overfører store beløb til udlandet. Hvor store beløb ved jeg dog ikke.

mvh. filihankat

ingolf
filihankat skrev:
Peder1968 skrev:
bareMig skrev:

Jeg tror ikke de thailandske banker fortæller de danske myndigheder om "aktiviteten" på din thailandske konto, men jeg er ret sikker på at de danske banker har pligt til at underrette myndighederne hvis du overfører store beløb til udlandet. Hvor store beløb ved jeg dog ikke.

mvh. filihankat

Om nu man har nogle lyssky penge, skal man åbenbart ikke gemme sine bankoplysninger på sin computor--pröv at läs fölgende!Read the rules

http://sverigesra...el=4423001

Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

chris70
Jeg er blevet fortalt at alt over 40,000Kr. har banken pligt til at reportere til skat. Så hold dig under det.

I din thailandske bank bruger du kun din thailandske adresse, aldrig en dansk adresse.

Robert Kronberg
chris70 skrev:
Jeg er blevet fortalt at alt over 40,000Kr. har banken pligt til at reportere til skat. Så hold dig under det.

I din thailandske bank bruger du kun din thailandske adresse, aldrig en dansk adresse.

Jeg kender ikke grænsen, men du mener vel Revenue Department (eller skattevæsenet) i Thailand, og ikke Skat i Danmark?

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
chris70
Nej Robert, jeg mener skat i Danmark.

Chris70

Robert Kronberg
chris70 skrev:
Nej Robert, jeg mener skat i Danmark.

Chris70

Okay, men bankerne i Thailand har ikke en aftale med Skat i Danmark med noget som helst beløb.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
ABS
Rigtigt Robert. Mener dog bankerne i Danmark, skal oplyse alt over DKK 70.000.00. Skulle de ihvertilfælde da jeg sendt DKK 90.000.00 ud til konen.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
chris70
Nej, misforstå mig ikke men, man kan sende så mange millioner til Thailand man vil fra Danmark, men banken har pligt til at meddele alt over 40,000 (måske er det sat op til 70,000). Thailandske banker er ligeglad hvad du har, men det kommer. Der er kun et par lande som ikke opgiver og der iblandt er Hong Kong og Singapore. ABS er jo forretningsmand, så det kommer jo ikke ind under ham.

Jeg sagde ikke at de kommer og banker på din dør, kun at banken har meldt det. Eller har pligt til at melde det. Den danske stat har i årevis prøvet på at komme ind i det Singaporeanske bank væsen men det er ikke lykkes endnu.

Chris70

Anonym Bruger
Kan oplyse at da jeg flytte til thailand i år, og jeg snakke med min danske bank om det, og de spurgte om hvor tit jeg regne med at overføre penge, og jeg svare hver måned, skulle der laves papir(pc) på det, så jeg ingen bøvl ville få senere, da de sagde at sende man penge ud af landet fast, skal det oplyset hvor meget man regner med fast hvert måned/år, der var ingen snak om beløb størelse, kun at hvis det er fast at man overføre penge skal man oplyse det, vil det var den besked jeg fik, og vi lavet så de papir (på bank pc) som de så sendte/mail ind.

jesperfrb
Har aldrig haft problemer, og sender hver månede. Beløbene
har været alt fra 1000kr til 500000kr. Men ved at banken skal indberette beløb over 10000 euro!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

AL 48
Beløbet som du kan overføre pr. transaktion uden at banken har oplysningspligt, kan jeg ikke lige huske i hovedet, men det kan du altid få at vide i banken. - Og som min bankmand sagde, så kan du jo altid bare holde dig under grænsen, og lave flere overførsler. Oplysningspligten er kun hvis man overskrider "fribeløbet" pr. overførsel. Del det op i mindre portioner.Wink
Hej,-Anton

helligaben
Jeg så et poker forum hvor de snakkede 15.000€

men ud overdet har bankerne afdeligner der undersøger hvidvask osv.

Jeg har arbejdet i en bank til 2008 og der havde vi 4 personer som fik en list hver morgen som computeren havde sorteret ud, som skulle ses igennem, og det var sådanset bare afvigelser fra hvad kundens normale mønster var, ikke dermed sagt det bliver sendt til skat, men de undersøges, også hvis det er mindre beløb men næppe 2000 kr :-]

Men hos western union skal man vise ID bed beløb over 2500 mener jeg det er sat ned til. før kunne jeg nemt sende 20-30.000 uden problemer.

Helligaben
Long live the king !

[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image.

filihankat
jesperfrb skrev:
Har aldrig haft problemer, og sender hver månede. Beløbene
har været alt fra 1000kr til 500000kr. Men ved at banken skal indberette beløb over 10000 euro!

10.000 euro lyder korrekt. Det er også grænsen for hvornår man skal oplyse om hvor mange penge man har i lommen når man flyver til Thailand.

Du må da iøvrigt være en velhavende mand, hvis du kan sende ½ million kr. til thailand hver måned Grin

mvh. filihankat

jesperfrb
"filihankat" læs hvad jeg skriver: alt fra 1000kr til 500000kr!
Har kun sendt 500000kr en gang!
Og dem har jeg da endnu i mit firma! Men om jeg kan bruge dem til noget efter min skilsmisse er en anden sag!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

filihankat
he-he. Det var bare en joke. Sorry!

mvh. filihankat

golfer
Jeg takker for alle de brugbare svar jeg har fået og vil nu kort berette om hvordan det rent faktisk gik med at oprette en konto.

Jeg gik på anbefaling i Kasikorn Bank i Big C NordPattaya og efter 10 minutters ventetid (kø ved den rette kasse) kom jeg til.

Jeg fortalte at jeg ønskede en bankkonto med ATM kort (debitkort) samt internet banking

Deres krav var:

1. Pas (tage kopi heraf) - turistvisa'et blev ikke nævnt med et ord

2. Adresse (Jeg brugte min venindes adresse - men der blev ikke spurgt til den - så man kan sikkert bruge en hotel (hvilken som helst) adresse)

3. Mobiltelefon nummer (for internet banking - man får koden tilsendt pr SMS)

Omkostningerne var 100 baht + 300 baht =ialt 400 bath - jeg ved ikke hvad de 300 og 100 var for (det ene for oprettelse af konto det andet for ATM kort - går jeg udfra). Beløbene var dog så små at jeg ikke gad høre nærmere.

4. De krævede et indskud på minimum 1000 baht. Minimum beløbet var muligvis kun 500 baht - jeg forstod ikke helt bank damen's forsimplede engelsk da jeg sad med 2.000 EUR som skulle indsættes og jeg bad derfor ikke om uddybning herom.

5. Jeg skulle underskrive flere steder på nogle dokumenter på Thai - så jeg har muligvis skrevet testamente med Kasikorn Bank som beneficiary *S*.

ATM kortet blev udstedt og midlertidigt password overdraget til mig - Mine Euro'er talt (og gentalt) og vekslet til Baht (som blev talt og gentalt) og derefter indsat på min sparebog. Alle disse optællinger tog en del tid og var for mig unødvendigt idet pengene jo blot skulle indsættes på kontoen - men sådan gør de her og så må man blot acceptere med et smil.

Jeg fik derefter min sparebog udleveret og blev vist hen til en ATM hvor jeg kunne (skulle) ændre min pin kode.

Alt ialt tog det vel næsten en halv time (med 10 minutters ventetid). Jeg oplevede absolut ingen problemer med at oprette kontoen og skulle aldrig forklare mig.

Jeg kan se på andre sites at beklædning/optræden kan være afgørende - så jeg kan her fortælle at jeg var i normal Golf T-shirt, ingen strømper, men i pæne sko og shorts (til ned over knæene) og derudover naturligvis soigneret (ikke noget man måske behøver at fortælle danskere, men når man ser hvordan nogle Englændere/Tyskere render rundt i Pattaya - er det blot for at sætte det på plads)

Så det at oprette en bankkonto var alt i alt en god oplevelse helt uden komplikationer - så jeg takker endnu engang for hjælpen jeg har modtaget fra skribenterne her på sitet.

Spring til debat: