Se indlæg
 Udskriv debat
Ny i Nord Thailand
blister
Hej alle sammen.

Vi er to som har bestilt billet til thailand nu.
Vi skal være der i 2 måneder, hvor vi bruger den første månede på at rejse rundt i Nordthailand.

Vores program ser nogenlunde således ud:

3 dage bangkok
4 dage Kanchanaburi
7 dage Chiang Mai
7 dage Chiang Rai
4 dage Hua Hin
5 dage Krabi
= 30 dage

Dét jeg vil høre jer om, er priserne på hoteller i nordthailand. Jeg har selvfølgelig hørt at det er billigt. og når jeg skal bo på hoteller, vælger jeg ikke dyre Hilton hoteller, men 1 - 2 - 3 stjernede hoteller. max. behøver ikke højere op. 2 er helt fint.

Vi rejser i Oktober.. Hvor meget tror i prisen er ca. for hoteller i Nordthailand pr. nat?
Det eneste jeg kan sammenligne med er priserne i Phuket, da jeg har været der 5 gange nu.

(jeg sidder og regner sammen på hvor mange penge jeg skal lægge fra til 2 mdr)

Det kunne være lækkert hvis i kunne sige at vi skal regne med så og så mange baht pr. nat.
Evt et navn på nogle gode billige hoteller i byerne jeg har skrevet ovenover, hvis i har været der selv Smile)

Mange tak Smile

tingtong
http://www.hotels...ageCode=EN

Robert Kronberg
blister skrev:
Hej alle sammen.

Vi skal være der i 2 måneder, hvor vi bruger den første månede på at rejse rundt i Nordthailand.

3 dage bangkok
4 dage Kanchanaburi
7 dage Chiang Mai
7 dage Chiang Rai
4 dage Hua Hin
5 dage Krabi
= 30 dage

Dét jeg vil høre jer om, er priserne på hoteller i nordthailand. Jeg har selvfølgelig hørt at det er billigt. og når jeg skal bo på hoteller, vælger jeg ikke dyre Hilton hoteller, men 1 - 2 - 3 stjernede hoteller. max. behøver ikke højere op. 2 er helt fint.

Vi rejser i Oktober.. Hvor meget tror i prisen er ca. for hoteller i Nordthailand pr. nat?
Det eneste jeg kan sammenligne med er priserne i Phuket, da jeg har været der 5 gange nu.

Det kunne være lækkert hvis i kunne sige at vi skal regne med så og så mange baht pr. nat.
Evt et navn på nogle gode billige hoteller i byerne jeg har skrevet ovenover, hvis i har været der selv Smile)

Mange tak Smile

Så vidt jeg husker bruger en gennemsnitlig skandinavisk turist lidt over 3.000 baht per dag incl. hotel (delt værelse), og dette kan nok halveres, hvis man sparer, som I vil gøre, og især hvis man er i Nordthailand.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
blister skrev:
Hej alle sammen.

3 dage bangkok
4 dage Kanchanaburi
7 dage Chiang Mai
7 dage Chiang Rai
4 dage Hua Hin
5 dage Krabi
= 30 dage

Mange tak Smile

Hej!
Jeg bor i Chiang Rai/og du kan fint finde gode,rene hoteller,med aircon,wi/fi osv., til 350 baht i doegnet/vil du have yderligere oplysninger,saa send mig en pm.
brianmarinus

b_j3ns3n
Robert Kronberg skrev:

Så vidt jeg husker bruger en gennemsnitlig skandinavisk turist lidt over 3.000 baht per dag incl. hotel (delt værelse), og dette kan nok halveres, hvis man sparer, som I vil gøre, og især hvis man er i Nordthailand.

Hilsen, Robert

Big eyes 3000 bath.. det må kunne gøres meget billigere..
jeg var i chiang mai forrige år og boede på et fint hotel til 500 bath om dagen, der var dog ikke nogen pool men det var heller ikke nødvendigt Wink
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

blister
det lyder da til at have med at gøre Smile
Mange tak Smile

jesperfrb
Nordthailand, regn med 350-700 baht pr nat for dobbeltværelse!
(Regner ikke med at du og kammeraten sover sammen).
Længere sydpå bliver det dyrer, Hua Hin skal I nok regne med 1000 baht, men jeg ved det findes ned til 500, men op til jeres standard!
Ønsker jer god tur!Tuttelu Tralla
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

ABS
"Så vidt jeg husker bruger en gennemsnitlig skandinavisk turist lidt over 3.000 baht per dag incl. hotel (delt værelse), og dette kan nok halveres, hvis man sparer, som I vil gøre, og især hvis man er i Nordthailand."

Vrøvler du ikke bare lidt nu Robert.!! THB 3000,- per dag. Ja det er da kun til hotellet. Nej tror sgu ikke en turist gør det for så lidt. Jeg kender ihvertilfælde ingen der kan. Men måske de hellere ikke er en gennemsnitlig Skandinaver..Smile
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
Anonym Bruger
Fine værelse 500-750 baht pr dag med air con, mindre hvis i kunskal bruge Fan, rabat ved 7 dag eller mere, nogle med morgenmad, andre uden...

mad på gaden ca 25-40 baht pr gang. ingen grund til at spise de dyre steder, mange gange dårlige mad og man betale mere, så heller gade maden, hvor det ikke er lavet til turister, og ja man kan skam nemt for dem til at lave det som alle kan spise det, samt man opleve den gode smag der er i thai mad (synes jeg altså)

Så er et sted at bo dækket ind, samt mad, så er der kun "lege penge" tilbage at regne ind...penge til at oplever noget mens man er her....

natty
ABS skrev:
"Så vidt jeg husker bruger en gennemsnitlig skandinavisk turist lidt over 3.000 baht per dag incl. hotel (delt værelse), og dette kan nok halveres, hvis man sparer, som I vil gøre, og især hvis man er i Nordthailand."

Vrøvler du ikke bare lidt nu Robert.!! THB 3000,- per dag. Ja det er da kun til hotellet. Nej tror sgu ikke en turist gør det for så lidt. Jeg kender ihvertilfælde ingen der kan. Men måske de hellere ikke er en gennemsnitlig Skandinaver..Smile

Jeg bor ganske godt for for 850-1300 TBH i Bangkok, det er ikke luksus, men fint, rent, hyggeligt og sikkert. Sidst i Chiang Mai mener 600-700 TBH. Fint og godt. Så man behøver altså ikke skulle betale 3000 TBH for hotellet.
Jeg har ikke regnet det ud præcist hvad jeg bruger pr. døgn, men nu kender du ihvertfald én skandinav som ikke bruger 3000 TBH på hotel. Smile
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

AndersM
Hej

I Chiang Mai er der et meget fint og flot hotel til 450 bath med aircon. stille og roligt sted og pænt og rent....
Navnet på hotellet er..Saluichai court og tlf 053211982
Jeg bruger det selv et par dage hver måned, og har ingen planer om at finde noget andet, dog ingen pool
Hvis du/i kun går på de små steder for at spise så skal du forvente et dagligt forbrug på ca 300 - 400 bath for mad per person
Men skal i ud og føre jer frem med fest og balade så er det muligt at bruge hele jeres buget på en enkelt weekend.

Så meget under 3000 bather er det muligt at leve for

God tur
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

blister
Det lyder meget som om at man kan bo der for 500 baht ca. Det lyder godt! Tak for hjælpen..

Har i nogle hoteller i anbefaler, så spyt gerne ud Smile)

ABS
Jeg anbefaler dette.. Boede der i December.
http://www.therim...ngmai.com/

www.abs-relocations.com
tingtong
ABS skrev:
Jeg anbefaler dette.. Boede der i December.
http://www.therim...ngmai.com/

det er vist ikke den slags hoteller han efterlyser!!!

cesse
Når du nu kommer til Chaing Mai så her Down Town Inn hotel værelser det er til at dø for og skulle være rat billige for tiden Sick

http://hubpages.c...wntown-inn

Robert Kronberg
b_j3ns3n skrev:
Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

Big eyes 3000 bath.. det må kunne gøres meget billigere..
jeg var i chiang mai forrige år og boede på et fint hotel til 500 bath om dagen, der var dog ikke nogen pool men det var heller ikke nødvendigt Wink

De over 3.000 per person er samlet forbrug, både hotel, transport, mad og lommepenge ogr er beregnet/gættet af turistmyndighederne.

Jeg mener også, at man kan klare sig for det halve, eller endnu mindre, hvis man vil.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

Kim Ludvigsen
De over 3.000 per person er samlet forbrug, både hotel, transport, mad og lommepenge og er beregnet/gættet af turistmyndighederne.

Jeg mener også, at man kan klare sig for det halve, eller endnu mindre, hvis man vil.

Enig, men det "endnu mindre" er nok nemmere, hvis man er på det samme sted i længere tid ad gangen. Når man rejser rundt, vil man typisk gerne ud og se noget hvert sted.

Da jeg var i Chiang Mai i en måned sidste år, brugte jeg 8.000 baht til et værelse i et guesthouse (i nærheden af Tapae Gate og fordi jeg ikke ville have det billige værelse til 6.000 baht). Og jeg brugte omkring 10.000 baht til mad og alt andet, inklusive to heldagsudflugter til henholdsvis White Water Rafting og Flight of The Jungle (begge kan stærkt anbefales, hvis man ikke er bange for vand og/eller højder).

Så det kan gøres meget billigt, men mon ikke dit gæt på det halve er meget godt ramt for den typiske turist.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Robert Kronberg
Kim Ludvigsen skrev:
De over 3.000 per person er samlet forbrug, både hotel, transport, mad og lommepenge og er beregnet/gættet af turistmyndighederne.

Enig, men det "endnu mindre" er nok nemmere, hvis man er på det samme sted i længere tid ad gangen. Når man rejser rundt, vil man typisk gerne ud og se noget hvert sted.

Da jeg var i Chiang Mai i en måned sidste år, brugte jeg 8.000 baht til et værelse i et guesthouse (i nærheden af Tapae Gate og fordi jeg ikke ville have det billige værelse til 6.000 baht). Og jeg brugte omkring 10.000 baht til mad og alt andet, inklusive to heldagsudflugter til henholdsvis White Water Rafting og Flight of The Jungle (begge kan stærkt anbefales, hvis man ikke er bange for vand og/eller højder).

Så det kan gøres meget billigt, men mon ikke dit gæt på det halve er meget godt ramt for den typiske turist.

Det er vel meget individuelt, men mit gæt på et forbrug på 1500 baht per dag per person (hvis man deler værelse) er mere i retning af et minimumsbudget for en turist, og jo det er uden store udflugter, fine transfers. flotte middage og fester.

Hilsen, Robert

ABS
Ikke mange penge til disse.Cheers Et budget på THB 333,- om dagen Shock Jeg vil kalde det en kedelig ferie. Men sådan er vi så forskellige. tænk at købe en Cola i 7/11 for så at skulle spare en skål ris i den anden ende..

www.abs-relocations.com
Kim Ludvigsen
ABS skrev:
Ikke mange penge til disse.Cheers Et budget på THB 333,- om dagen Shock Jeg vil kalde det en kedelig ferie. Men sådan er vi så forskellige. tænk at købe en Cola i 7/11 for så at skulle spare en skål ris i den anden ende..

Er det mit budget i Chiang Mai, du tænker på? Jeg prøvede ikke at spare, jeg brugte bare ikke flere penge. Men der er altså også forskel på at være lang tid samme sted og så den typiske turist, der skal opleve en masse på kort tid.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Spring til debat: